Wszystko o reklamie i reprezentacji na gruncie CIT,PIT i VAT

13.09.2023 | 10.00-15.00 | Lech Janicki

Świat, w którym obecnie żyjemy jest mocno nastawiony na reklamę – jak wygląda działalność Twojej organizacji w tym zakresie? Ile środków przeznaczasz miesięcznie na promocję swoich działań? Potrafisz udokumentować to w taki sposób, aby uzyskać możliwie największy zwrot poniesionych nakładów finansowych?

Metod promocji jest wiele, więc aby zdecydować się na takie, które przyniosą największą korzyść warto przemyśleć swoje działania i zadać sobie kilka pytań:

  • reklama na Facebooku czy wkładka do gazety? 
  • szkolenie produktowe czy udział w konferencji? 
  • pozycjonowanie w sieci czy konto na Linkedin? 
  • tradycyjna reklama w lokalnej telewizji i gadżety z logo naszej firmy? 
  • obiad z kontrahentem lub konkurs bądź akcja premiowa z nagrodami? 

Zapraszamy Cię na szkolenie, które pomoże Ci rozwiać wszystkie wątpliwości związane z reklamą i reprezentacją. Wiedza, którą otrzymasz poparta będzie olbrzymią liczbą praktycznych przykładów.

 

Szkolenie dedykujemy w szczególności dla:

  • pracowników i właścicieli biur rachunkowych,
  • pracowników działów finansowo-księgowych w przedsiębiorstwach,
  • głównych księgowych,
  • pracowników zajmujących się marketingiem i promocją,
  • przedsiębiorców małych i dużych firm,

ale wszystkie osoby zainteresowane tematem będą mile widziane.

 

Inwestując w szkolenie uzyskasz m.in.:

  • odpowiedzi na pytania odnośnie najlepszych form oraz metod reklamy i reprezentacji,
  • podsumowanie praktycznych zasad dokumentowania poniesionych w tym zakresie wydatków dla celów kosztowych,
  • wiedzę odnośnie stosowania najnowszych (i od dawna funkcjonujących) ulg podatkowych, które możesz wykorzystać przy rozliczaniu kosztów reklamy i reprezentacji,
  • zbiór dobrych praktyk odnośnie organizacji różnego typu imprez firmowych oraz wykorzystywania gadżetów reklamowych.

 

Więcej informacji znajdziesz w załączonym programie szkolenia.

Zapraszamy!

Prowadzi:

Lech Janicki – prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 8 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

Opis

  • Reklama i reprezentacja a koszty uzyskania przychodów – dlaczego ten temat zawsze budzi emocje?
  • Jak rozróżnić reklamę od reprezentacji dla celów podatkowych?
  • 3 skutki podatkowe kompleksowo (w VAT, CIT, PIT).
  • Reklama i reprezentacja w CIT Estońskim.
  • Korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce?
  • Wydatki na reklamę (np. prasa, radio, TV, internet, Facebook, Google, Instagram, Linkedin, serwisy społecznościowe, eventy, pikniki, dni otwarte, marketing wiralowy, Youtube, influencerzy, celebryci itp.) – w jaki sposób dokumentować te wydatki dla celów kosztowych?
  • Gadżety reklamowe dla kontrahentów (np. pendrivy, kaledarze, długopisy, kubki, ale też droższe „ryzykowne” upominki) – skutki podatkowe przekazania.
  • Konferencje i szkolenia produktowe, w tym połączone z wycieczkami – jak bezpiecznie je udokumentować?
  • Organizowanie imprez artystycznych i sportowo-rekreacyjnych dla kontrahentów.
  • Udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
  • Jubileusze i pikniki firmowe oraz imprezy integracyjne – wszystkie skutki podatkowe.
  • Najnowsza ulga na wydatki służące zwiększeniu przychodu ze sprzedaży produktów –  milion zł odliczany dodatkowo od dochodu z tytułu wydatków na reklamę.
    • Udział w targach, delegacje, wyżywienie.
    • Reklama w mediach, eventy, konferencje, ulotki broszury.
    • Koszty pracowników przygotowujących ofertę dla klientów.
    • Koszty budowy strony internetowej, jej aktualizacja, zdjęcia, usługi zewnętrzne.
  • Nowa Ulga na wspieranie sportu i kultury – odliczenie 50 % wydatków.
    • Jak bezpiecznie skorzystać z ulgi na sport?
    • Sponsoring właściwy czy darowizna?
    • Obowiązki dokumentacyjne
    • Współpraca z instytucjami kultury
  • Sponsoring w działalności przedsiębiorstwa (sport, działalność charytatywna, darowizny).
  • Konkursy z nagrodami – jakie obowiązki ciążą na organizatorze? Przykłady regulaminów konkursów, obowiązki płatnika, opodatkowanie nagród.
  • Istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać, by podatkowo było bezpiecznie?
  • Nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji.
  • Reklama w internecie a podatek u źródła (WHT) – jakie certyfikaty rezydencji potrzebujemy od firm Facebook, Google, Linkedin, Microsoft? Nasze obowiązki (CIT-10Z, IFT-2R).
  • Dokumentowanie wydatków na reklamę – rola podkładek, zdjęć, PDF-ów.

W 2022 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Szkolenie obecnie dostępne jest w formie zamkniętej. Aby porozmawiać na temat szkoleń w Twojej firmie, skontaktuj się z naszym doradc lub umów rozmowę:

Aleksy Kotala
tel: 17 283 10 23
a.kotala@wektorwiedzy.pl

5/5

Klienci nas oceniają na 4,9/5   Zobacz >>

Proponowane kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca