Opis
PROGRAM:
- Ustalanie obowiązku ubezpieczeń w sytuacji zbiegu tytułów ubezpieczeniowych występujących z umową zlecenia.
- Jakie obowiązują zasady oskładkowania samoistnej umowy zlecenia?
- Ogólne zasady rozstrzygania zbiegu tytułów ubezpieczeniowych z umową zlecenia.
- Jak postąpić z naliczeniem zleceniobiorcy wykonującego więcej niż jedną umowę zlecenia?
- Zlecenie i działalność pozarolnicza oskładkowana na zasadach ogólnych.
- Zlecenie i działalność gospodarcza oskładkowana na zasadach preferencyjnych albo mały ZUS plus.
- Zlecenie wykonywane w ramach pozarolniczej działalności.
- Umowa zlecenie i umowa o pracę – konsekwencje naliczenia składek.
- Czy umowa zlecenia i prawo do emerytury lub renty powoduje obowiązek naliczenia składek?
- Umowa zlecenie i członkostwo w radzie nadzorczej – czy można stosować zasady zbiegu umów?
- Czy umowa zlecenie może być zawarta w trakcie urlopu macierzyńskiego lub urlopu wychowawczego?
- Umowa zlecenia ze studentem lub uczniem – korzyści dla zleceniobiorcy i zleceniodawcy.
- Umowa o dzieło, a obowiązek składkowy.
- Samoistna umowa o dzieło, a obowiązki naliczeń składkowo-podatkowych.
- Czy umowa o dzieło może realizowana na rzecz własnego pracodawcy?
- umowa o dzieło, umowa o pracę i działalność pozarolnicza, a możliwość zastosowania zasad zbiegu umów,
- Czy umowa o dzieło, może być zawarta w trakcie urlopu macierzyńskiego lub wychowawczego?
- Kontrakt menedżerski, umowa zlecenia i działalność pozarolnicza.
- Zasady oskładkowania kontraktów menedżerskich.
- Zbieg tytułów z kontraktem menedżerskim.
- Dokumentacja ZUS za zleceniobiorców.
- Zasady zgłoszeń do ubezpieczeń.
- Zgłoszenie do ubezpieczeń dobrowolnych – kogo dotyczy?
- Jak naliczyć składki przy zbiegu tytułów do ubezpieczeń zleceniobiorcy?
- Obowiązek zgłoszenia zmian przez zleceniobiorcę, a wpływ na korekty ubezpieczeń.
- Korekta podlegania ubezpieczeniom.
- Wyrejestrowanie zleceniobiorcy.
- Dokumentacja rozliczeniowa przy zbiegu tytułów – umowy zlecenia i umowy o pracę.
- Terminy składania dokumentów za naliczone składki zleceniobiorców.
- Wniosek o ustalenie zakresu podlegania ubezpieczeniom przez zleceniobiorcę – wypełnianie.
- Korekta podstawy wymiaru składek zleceniobiorcy.
- Terminy korekty dokumentów rozliczeniowych.
- Wycofywanie raportów imiennych, a zasady naliczenia składek – jak wykonać to poprawnie?
- Korygowanie imiennych raportów miesięcznych.
- Korekty z urzędu oraz forma złożenia dokumentów.
- Planowane zmiany zasad naliczenia składek ZUS od 2025 roku.