System doręczeń elektronicznych obowiązujący od 10 grudnia 2023 r.

Strona Główna / Szkolenia / Szkolenia Podatkowe JST

27.11.2023 | 10:00-15:00 | Małgorzata Czartoryska

Przed nami kolejna rewolucja – wprowadzenie elektronicznego zarządzania dokumentacją oraz e-doręczeń już wkrótce przed nami. 

Czy jesteś już merytorycznie przygotowany/przygotowana na wdrożenie? Od kiedy występuje obowiązek przejścia na system elektroniczny dla poszczególnych organizacji? Czy w związku z wprowadzeniem nowych przepisów tradycyjne doręczenia papierowe będą jeszcze możliwe? Jak będzie wyglądać kwestia podpisu elektronicznego i ważności jego certyfikatu? Co z e-PUAP? 

Wydaje się, że pytań jest zdecydowanie więcej niż odpowiedzi… Wychodząc naprzeciw Państwa potrzebom przygotowaliśmy szkolenie, w którym nasz ekspert podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie wdrożenia obu innowacji oraz odpowie na nurtujące Państwa pytania.

 

Spotkanie ma na celu:

  • przedstawienie założeń nowego systemu doręczeń elektronicznych,
  • omówienie podstaw prawnych oraz praktycznych aspektów inicjowania usług,
  • zestawienie nowych systemów z obowiązującymi i wdrożonymi rozwiązaniami – Elektroniczna Skrzynka Podawcza i podpisy elektroniczne,
  • odpowiedzenie na pytania zawarte w programie oraz zadawane przez uczestników.

 

Serdecznie zapraszamy do udziału:

  • przedstawicieli podmiotów publicznych wskazanych w ustawie,
  • przedsiębiorców zarejestrowanych w CEiDG lub KRS,
  • przedstawicieli podmiotów niepublicznych wpisanych do KRS,
  • osoby wykonujące zawody zaufania publicznego m.in.: adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi, notariusze i inne wskazane w ustawie,
  • wszystkich obywateli rozważających założenie skrzynki do e-doręczeń na mObywatel.

 

Zachęcamy do zapoznania się z programem szkolenia.

 

Prowadzi: 

Małgorzata Czartoryska – prawnik, absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. W 1999r. ukończyła aplikację administracyjną. Wykładowca przedmiotów prawniczych Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, współpracownik licznych firm szkoleniowych, certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem z powodzeniem szkolący z ochrony danych osobowych pracowników ministerstw (min. Ministerstwo Budownictwa, Ministerstwo Rozwoju i Finansów, GIOŚ), organów kontroli finansowej, UOKiK urzędów wojewódzkich, urzędów miast i gmin, starostw, jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego, urzędów i izb skarbowych, radców prawnych, komorników sądowych. Stały trener Najwyższej Izby Kontroli. Autor licznych publikacji poświęconych zagadnieniom ochrony danych osobowych (Conrego, Beck, Kasus Podatkowy, Platforma Edukacyjna Project System, Infor). Od 2015 r. pełni wykonuje funkcje ABI w jednostkach samorządu terytorialnego, spółdzielni mieszkaniowej. Od 2015r. przeprowadza audyty w zakresie ochrony danych osobowych w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego, placówkach oświatowych, szpitalach, hotelach, wydawnictwach, wojsku polskim.

Opis

PROGRAM:

  • Krótko o e-PUAPie: od kiedy działa i do kiedy, jakie sprawy pozwala załatwić, użytkownik, uwierzytelnianie itd.)
  • Sposoby wysyłania pism przez urząd, w tym omówienie czy/kiedy urząd musi prowadzić korespondencję elektronicznie a kiedy w postaci papierowej.
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza.
  • Podpisywanie dokumentów w ramach e-PUAP.
  • Skuteczność wnoszenia pism drogą elektroniczną
    • na adres e-mail, 
    • przez system e-PUAP, 
    • aplikacje usługowe, 
    • na adres do doręczeń elektronicznych.

 

  • Podpisy elektroniczne – ich rodzaje, dodatkowe usługi, kwalifikowane znaczniki, możliwość opatrywania pism różnymi podpisami a skutki prawne pism.
  • Rodzaje dokumentów w praktyce podmiotów publicznych – tradycyjny i elektroniczny.
  • Nowe zasady doręczeń – system doręczeń elektronicznych obowiązujący od 10.12.2023 r.
    • Na czym polega system doręczeń elektronicznych?
    • Czy konieczne jest posiadanie EZD? Czy EZD jest obowiązkowe, a jeśli tak od kiedy?
    • Jakie są podstawy prawne systemu doręczeń elektronicznych? – przepisy przejściowe.
    • Kto ma obowiązek partycypacji w systemie doręczeń elektronicznych i od kiedy?
    • Jakie sprawy zostały wyłączone z systemu doręczeń elektronicznych?
    • Jakie usługi wchodzą do systemu?
    • Jak założyć adres do doręczeń elektronicznych?
    • Baza adresów elektronicznych.
    • Jak aktywować adres do doręczeń elektronicznych?
    • Administrator skrzynki doręczeń.
    • Jak pozyskać skrzynkę do doręczeń elektronicznych? Jaki podmiot ją oferuje? Jakie są jej parametry?
    • Konsekwencje wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych:
      • formalne: wybór drogi doręczeń wszelkiej korespondencji, hierarchizacja sposobów doręczeń, 
      • materialne: dowód w postępowaniach administracyjnych, sądowych, czasowe, 
      • obowiązki informacyjne 
    • Ile można mieć adresów do doręczeń elektronicznych?
    • Szczegółowe omówienie usługi PURDE.
    • Szczegółowe omówienie usługi PUH.
    • Cennik usług – dla jakich podmiotów i kiedy usługi są bezpłatne?
    • Niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie usługi i możliwość reklamacji.

 

  • Tradycyjne doręczenia przesyłek papierowych – czy będą możliwe i skuteczne?

W 2022 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce - wybierz ilość uczestników, datę i dodaj do koszyka (cena netto):

347,00 

5/5

Klienci nas oceniają na 4,9/5   Zobacz  >>

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca