Rzeczowe aktywa trwałe, wartości niematerialne i prawne, nieruchomości inwestycyjne, leasing

Strona Główna / Szkolenia / Szkolenia Podatkowe

15.02.2024 | 10.00-15.00 | Arkadiusz Lenarcik

Chcesz ugruntować oraz poszerzyć swoją wiedzę w zakresie sprawozdawczości finansowej w obszarze środków trwałych? Potrzebujesz upewnić się, jakie są Twoje obowiązki w tym obszarze? Czy właściwie klasyfikujesz i księgujesz środki trwałe użytkowane na podstawie umowy leasingu? Po odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące środków trwałych, zapraszamy Cię na nasze szkolenie!

Na spotkanie zapraszamy w szczególności:

  • pracowników i właścicieli biur rachunkowych,
  • pracowników działów finansowo-księgowych w przedsiębiorstwach,
  • głównych księgowych,
  • przedsiębiorców oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką przychodów w rachunkowości.

 

Nasz ekspert opowie m.in. o:

  • rozliczeniu środków trwałych na podstawie przepisów prawa bilansowego i podatkowego,
  • ujęciu księgowym i podatkowym umów leasingu operacyjnego i finansowego,
  • prezentacji i ujawnieniu informacji w sprawozdaniu finansowym. 

 

Więcej informacji o zakresie tematycznym szkolenia znajdziesz w programie.

Zaprasza:

Arkadiusz Lenarcik – Biegły rewident, dyrektor departamentu audytu na obszar Wrocław/Zabrze; karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej, gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych; posiada bogate doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z ustawą o rachunkowości, jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), a także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw; brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych; autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości.

 

 

Opis

PROGRAM:

  • Wycena wartości początkowej środków trwałych.
      • Środki trwałe wytworzone we własnym zakresie oraz nabyte (nowe i używane).
      • Zwiększenia oraz zmniejszenia wartości brutto środków trwałych (remonty, modernizacje). Jakie są najczęstsze problemy w dokonaniu właściwej klasyfikacji na gruncie prawa bilansowego i podatkowego? 
      • Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego.
      • Odłączenie części składowej środka trwałego.
      • Inne przypadki. 
  • Amortyzacja środków trwałych
      • Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych – jaki mają wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych? 
      • Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony. 
  • Krajowy Standard Rachunkowości nr 4 „Utrata wartości aktywów”.
      • Okoliczności uzasadniające dokonanie odpisu aktualizującego.
      • Ujmowanie w sprawozdaniu finansowym skutków utraty wartości. 
  • Nieruchomości inwestycyjne w polskim prawie bilansowym.
      • Definicja nieruchomości inwestycyjnej.
      • Ujęcie początkowe.
      • Wycena na dzień bilansowy – wartość historyczna oraz wartość godziwa. 
  • Leasing środków trwałych.
      • Krajowy Standard Rachunkowości nr 5.
      • Leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym.
      • Ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu – na przykładzie. 
  • Dyskusja.
  • Zakończenie.

 

W 2022 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce wybierz termin i ilośc uczestników!

Cena dla użytkowników platformy: 0,00 zł
Szczegóły >>

Cena szkolenia [netto]:

347,00 

5/5

Klienci nas oceniają na 4,9/5   Zobacz  >>

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca