Program
Czego nauczy Cię szkolenie „Rozliczenia czasu pracy kierowców”?
- Jaki jest zakres kontroli Inspektora Państwowej Inspekcji Pracy?
- Jakie są procedury kontroli oraz możliwe konsekwencje?
- Kiedy zastosować obwieszczenie, porozumienie zmieniające, aneks?
- Czy warto stosować regulamin pracy oraz wynagrodzenia i kiedy jest obowiązkowy?
- Jakie zapisy stosujemy w umowie o pracę, a jakie w informacjach o warunkach zatrudnienia?
- Jak wybrać najkorzystniejszy okres rozliczeniowy?
- Czy obowiązkowe jest zgłoszenie przedłużenia okresu rozliczeniowego?
- Kiedy możemy zastosować 12-miesięczny okres rozliczeniowy?
- Jak prawidłowo stworzyć harmonogram czasu pracy?
- Ile wynosi maksymalny średniotygodniowy czas pracy kierowcy ?
- Ile maksymalnie może pracować kierowca w przeliczeniu na tydzień pracy?
- Ile wynosi maksymalny czas jazdy w tygodniu kierowcy?
- Czy kierowca samochodu o DMC powyżej 3,5 tony może pracować u więcej niż jednego pracodawcy?
- Jaką definicję tygodnia stosujemy w wyżej wymienionych punktach 10,11,12?
- Jaką ustalić porę nocną w firmie? (8 godzin pomiędzy 21:00 a 7:00)
- Jaki dodatek zapłacić za pracę w porze nocnej?
- Jak ustalić „drugą” porę nocną w firmie? (4 godziny pomiędzy 00:00 a 7:00)
- Jakie zdarzenia rejestrowane przy pomocy tachografu zaliczamy do czasu pracy?
- Gdzie uregulować zapis dotyczący „drugiej” pory nocnej?
- Czy warto zmienić kodeksową definicję godzin niedzieli i świąt?
- W jaki sposób udokumentować nieobecność kierowcy w pracy?
- Ile wynosi maksymalny limit godzin nadliczbowych na rok?
- Jakie występują niezgodności interpretacyjne w sprawi maksymalnego limitu godzin nadliczbowych?
- Jaki wybrać system rozliczeniowy w transporcie… Podstawowy? Równoważy? Zadaniowy? Mieszany? Przerywany?
- Jak stworzyć harmonogram czasu pracy kierowcy?
- Co zaliczamy do czasu pracy kierowcy?
- Kiedy powstają nadgodziny 100%, 50% ?
- Jakiej użyć synchronizacji doby pracowniczej?
- Jak rekompensować nadgodziny czasem wolnym na wniosek lub bez wniosku pracownika?
- Kiedy należy zaliczyć przerwę śniadaniową do czasu pracy kierowcy?
- Jak prawidłowo sporządzić wniosek o oddanie nadgodzin w stosunku 1:1?
- Kiedy powstaje dyżur 50%, 100%?
- Kiedy dyżur jest zaliczany do czasu pracy?
- Jak rekompensować dyżur czasem wolnym na wniosek lub bez wniosku pracownika?
- Czy dyżur 50% można rekompensować?
- Jak rozliczyć okres dyspozycyjności w obsadzie kilkuosobowej?
- Czy możemy potrącić wynagrodzenie za „nieusprawiedliwiony postój”?
- Których okresów postojów nie zaliczamy do czasu pracy kierowcy oraz czasu dyspozycyjności?
- Kiedy naliczyć dodatek za godziny pracy przypadające na porę nocną?
- Kiedy powstają nadgodziny z tytułu nakładania się dób pracowniczych?
- Jak oddawać dni wolne za pracę wykonaną w sobotę, niedzielę lub święto?
- Odpoczynki dobowe – 11 godzin? 9 godzin? 3 godziny + 9 godzin?
- Jak obliczać i wypłacać godziny średniotygodniowe?
- Czy istnieje obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy dla kierowców zatrudnionych na podstawie umowy zlecenie?
- W jakich przypadkach Minimalna stawka godzinowa Znajduje zastosowanie?
- Obowiązek przechowywania dokumentacji dla umowy zlecenie?
- Jaka stawka minimalna dla umowy zlecenie?
- Czy istnieje obowiązek naliczania delegacji dla kierowców samochodu ciężarowego?
- Kiedy następuje rozpoczęcie oraz zakończenie podróży służbowej?
- Czy ryczałt za nocleg wykonany w kabinie samochodu może zostać ujęty w kosztach?
- W jakiej formie wprowadzamy zmiany dotyczące wysokości naliczanej diety?
Prowadzący
DAMIAN TOMANEK – Doświadczenie zawodowe rozpoczął gromadzić końcem roku 2009 r. – zajmując się rozwojem i szkoleniami, dziś najpopularniejszego narzędzia wśród służb kontrolujących normy czasu pracy kierowców oraz rozliczeń czasu pracy w Europie TachoScan 4TRANS. Od roku 2011 kontynuował pracę w dziale prawnym – reprezentując firmy transportowe podczas kontroli ITD oraz PIP. Od 2015 r. został kierownikiem działu szkoleń dla transportu, gdzie zajmował się kierowaniem zespołem ekspertów, prowadzeniem szkoleń okresowych (kod. 95), szkoleniami klientów działu obsługi prawnej firm transportowych. Od 2018 r. do dziś prowadzi działalność gospodarczą specjalizującą się w prowadzeniu ewidencji czasu pracy kierowców dla firm branży TSL.