Opis
Program szkolenia:
- Źródła prawne obowiązku prowadzenia rejestru umów, zasada jawności i przejrzystości, uzasadnienie regulacji prawnej.
- Co to jest rejestr umów, w jakiej formie należy prowadzić rejestr umów, wzór Rejestru.
- Umowa jako informacja publiczna, umowy które mogą podlegać udostępnieniu.
- Katalog informacji o umowach jednostki sektora finansów publicznych zawartych w Rejestrze.
- Okoliczności traktowania faktury jako umowy.
- Od kiedy obowiązuje nakaz wpisywania umów do Rejestru.
- Jakie umowy publikowane są w Rejestrze ( próg kwotowy, zmiana umowy, uzupełnienia w treści umowy, w jakim terminie należy dokonać ujawnienia umowy w Rejestrze).
- Dostęp do informacji opublikowanych w Rejestrze.
- Dane ujawniane w Rejestrze a obowiązki wynikające z przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
- Kto w jednostce sektora finansów publicznych odpowiada za prowadzenie Rejestru umów.
- Sankcje za niezamieszczenie informacji w rejestrze umów albo podanie w nim danym niezgodnych z prawdą.