Prawo pracy i umowy cywilno-prawne w biurach rachunkowych i podatkowych – jak współpracować z różnymi pracodawcami i przedsiębiorcami?

Strona Główna / Szkolenia / Szkolenia Kadrowe

27.05.2024 | 10.00-15.00 | Daniel Pałyga

Czy masz pewność, że Twoje umowy z klientami są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, a jednocześnie chronią interesy Twojego biura rachunkowego? Wiesz, jakie są najnowsze zmiany w przepisach prawa pracy i jak mogą one wpłynąć na funkcjonowanie Twojego biura rachunkowego? Chcesz zdobyć praktyczną wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania dokumentacją w branży rachunkowo-podatkowej?

Zapraszamy Cię na szkolenie, które zapewni kompleksową wiedzę i praktyczne wskazówki niezbędne dla osób pracujących w branży rachunkowo-podatkowej. Skupimy się na aspektach prawnych związanych z zatrudnieniem oraz różnego typu umowami. To doskonała okazja do zgłębienia najnowszych regulacji i praktyk w zakresie prawa pracy.

 

Informacje przekazane podczas szkolenia będą szczególnie przydatne dla:

  • kierowników i osoby zarządzające w biurach rachunkowych i podatkowych,
  • pracowników biur podatkowych i rachunkowych,
  • pracowników działu HR,
  • osoby odpowiedzialne za dokumentacje pracowniczą,

Zachęcamy do udziału wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

 

Dzięki udziałowi w spotkaniu:

  • poznasz wymogi i formy odpowiedzialności związane z prowadzeniem dokumentacji pracowniczej,
  • usystematyzujesz wiedzę na temat różnego typu umów cywilno-prawnych,
  • dowiesz się jakie uprawnienia przysługują rodzicom,
  • przypomnisz sobie kluczowe aspekty związane z BHP,
  • poznasz najlepsze praktyki dotyczące dyscyplinowania i zwalniania pracowników,
  • zgłębisz kluczowe zagadnienia dotyczące zatrudniania cudzoziemców,
  • przeanalizujesz rzeczywiste przypadki związane z prawem pracy i umowami cywilno-prawnymi w biurach rachunkowych i podatkowych.

To tylko kilka przykładowych zagadnień, które będą omówione podczas szkolenia. Szczegóły znajdziesz w programie szkolenia.

 

Zaprasza na szkolenie online:

Daniel Pałyga – Absolwent Uniwersytetu Opolskiego Wydziału Ekonomicznego na kierunku Administracja. Ukończył także Studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Były Inspektor Pracy z Opola zajmujący się tematyką związaną z kontrolą prawnej ochrony pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, legalnością zatrudnienia. Od 1997 r. związany z szeroko pojętym zarządzaniem ludźmi. Posiada szerokie doświadczenie z zakresu stosowania i interpretacji dokonywanych przez organy państwowe oraz praktyk stosowanych przez podmioty prywatne. Przez 11 lat pracownik Państwowej Inspekcji Pracy, wcześniej pracował w agencji pracy, gdzie realizował projekty związane z zatrudnianiem osób poza granicami Polski, pracą tymczasową, doradztwem personalnym. Posiada ponad 5-letnie doświadczenie w urzędach zajmujących się kontrolą legalności zatrudnieni.

Opis

  1. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej i umów cywilno-prawnych.
    • Charakterystyka prowadzenia dokumentacji w podmiotach zewnętrznych, tj. biura podatkowe oraz rachunkowe.
    • Wymogi formalne i obieg dokumentacji.
    • Opowiedzialność podmiotów zewnętrznych.
    • Odpowiedzialność pracodawcy i innych osób kierujących pracownikami.
    • Odpowiedzialność zleceniodawców.
  2. Umowa o pracę.
    • Obowiązki pracodawcy.
    • Zadania i obowiązki pracownika.
    • Co powinna zawierać umowa o pracę przygotowywana przez biuro rachunkowe?
  3. Rozwiązywanie umów o pracę.
    • Porozumienia stron.
    • Wypowiadanie umów o pracę.
    • Osoby chronione przed wypowiedzeniami umów.
    • Dyscyplinarne zakańczanie współpracy.
  4. Umowa cywilno-prawna./ Rodzaje umów cywilno-prawnych stosowanych w branży rachunkowo-podatkowej.
    • Umowa zlecenie.
    • Umowa o dzieło.
    • Prowadzenie ewidencji wykonanych usług.
    • Regulaminy i inne ustalenia pomiędzy stronami.
  5. Uprawnienia rodziców w czasie pracy.
    • Urlopy macierzyńskie, rodzicielskie i wychowawcze.
    • Nowe uprawnienia rodzicielskie.
    • Zmiany w Kodeksie Pracy z 2023 r. i ich wpływ na funkcjonowanie biur rachunkowych i podatkowych.
    • Praca zdalna.
  6. Pracodawca i pracownik: prawa i obowiazki oraz dyscyplinowanie i zwalnianie pracowników – najlepsze praktyki.
    • Obowiązki pracodawcy i pracownika.
    • Nagradzanie, karanie i zwolnienia dyscyplinarne.
    • Odpowiedzialność porządkowa i majątkowa pracowników.
    • Kontrola trzeźwości i obecności innych środków.
  7. Czas pracy i wynagrodzenia w praktyce biur rachunkowych i podatkowych
    • Systemy i rozkłady czasu pracy dla firm.
    • Tworzenie harmonogramów pracy przez biuro rachunkowe.
    • Prowadzenie ewidencji czasu pracy.
    • Nadgodziny – szczególna potrzeba pracodawcy.
    • Naliczanie wynagrodzenia oraz dopuszczalne potrącenia.
  8. Urlopy i zwolnienia chorobowe.
    • Urlopy wypoczynkowe, bezpłatne i okolicznościowe.
    • Urlopy na żądanie.
    • Zwolnienia z tytułu chorobowego oraz opieki.
    • Obieg dokumentacji pomiędzy firmą a biurem rachunkowym lub podatkowym (dokumentacja papierowa i elektroniczna).
  9. Bezpieczeństwo i Higiena Pracy / Prawne obowiązki pracodawcy dotyczące BHP w biurach rachunkowych:
    • Badania medycyny pracy.
    • Szkolenia BHP.,
    • Ocena ryzyka zawodowego.
    • Wypadki w pracy.
  10. Zatrudnianie cudzoziemców – perspektywa biura rachunkowego i podatkowego
    • Powiadomienia i oświadczenia składane do Urzędu Pracy.
    • Zezwolenia na pracę wydawane przez wojewodę lub starostę.
    • Jednolite zezwolenie na pobyt i pracę.

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje

 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce wybierz termin i ilośc uczestników!

Cena dla użytkowników platformy: 0,00 zł
Szczegóły >>

Cena szkolenia [netto]:

347,00 

5/5

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca