Komunikacja i współpraca w zespole – szkolenie

Komunikacja i współpraca w zespole

CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia będzie wykształcenie proaktywnych postaw, nabycie praktycznych umiejętności związanych z budowaniem zespołu oraz przećwiczenie kluczowych elementów komunikacji interpersonalnej wpływających na efekty i jakość codziennej pracy.

Uczestnicy otrzymają narzędzia pozwalające na skuteczne budowanie zespołu, integrację ludzi, którzy go tworzą, a także wzajemną współpracę pomiędzy nimi. Uczestnicy na szkoleniu poznają metody pracy zespołowej i korzyści z niej wynikające. Nauczą się jasnego konstruowania wartości zespołu oraz stosowania odpowiedniej komunikacji w zespole.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

    • Zintegrują się i zbudują ducha zespołowości
    • Udoskonalą umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną w relacjach zawodowych.
    • Rozwiną poczucie odpowiedzialności za realizację wspólnego celu.
    • Zwiększą uczucie solidarności i uświadomienie własnego wkładu w rozwój
      i funkcjonowanie zespołu.
    • Będą świadomi pozytywów pracy zespołowej.
    • Zintegrują wartości zespołowe oraz zwiększą akceptację i zrozumienie różnorodności zespołu

    Doskonalenie sztuki przekazu – szkolenie

    Nauka skutecznej komunikacji, poznanie różnych stylów komunikowania się

    Dodatkowe informacje o szkoleniu z komunikacji w zespole:

    Szkolenie trwa 6 godzin zegarowych –  9:00 – 15:00

    Otrzymujesz materiały szkoleniowe – kluczowe informacje w wersji elektronicznej.

    Możliwość przeprowadzenia szkolenia w formie zamkniętej w Twojej firmie. Sprawdź zakładkę dofinansowanie i umów bezpłatna rozmowę.

    Program

    • Jak zbudować zgrany i efektywny zespół?
    • Jak tworzyć zgrany i efektywny zespół – rola i znaczenie współpracy w zespole
    • Jak zbudować świadomość ważności współpracy między ludźmi w organizacji
    • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i budowanie poczucia pracy na wspólny cel
    • Analiza problemów pojawiających się podczas pracy zespołowej – co utrudnia współpracę w zespole – 5 dysfunkcji w zespole Patricka Lencioniego
    • Co buduje współpracę w zespole? Jak tworzyć silny i zgrany zespół?

    • Empatia w relacjach, w praktyce
    • Spojrzeć na sprawę z drugiej strony – ćwiczenie empatii, przyjmowania perspektywy
      i rozpoznawania potrzeb swoich i innych ludzi
    • Rodzaje typów osobowości i stylów działania – jak zrozumieć siebie oraz porozumieć  się z tymi, których nie możesz zrozumieć – świadomość własnego stylu zachowania
      • Akceptacja różnorodności –wzajemny szacunek, akceptacja, zrozumienie
      • Jak słuchać innych i jak odpowiadać – empatyczny odbiór i nadanie komunikatu
    • Zrozumienie i ciekawość tego, co się dzieje z drugim człowiekiem, bez próby osądzania, diagnozowania czy krytykowania jego zachowań czy komunikatów


    • Właściwa komunikacja wspierająca współpracę
    • Style zachowań-świadomość własnego stylu komunikacji z pozostałymi członkami zespołu
    • Różnice w pracy zespołowej -znaczenie wzajemnego wsparcia i korzystania z własnych doświadczeń związanych z różnorodnością pracy i celami zawodowymi
    • Styl komunikacji, który blokuje współpracę versus styl, który ją buduje („język szakala”
      i ”język żyrafy” wg Marshala Rosenberga)
    • Zauważone potrzeby i uczucia innych – jak je rozpoznać, usłyszeć i uszanować, by prowadzić do skutecznej współpracy i komunikacji
    • Wyrażanie uczuć i emocji poprzez branie za nie odpowiedzialności
    • Znaczenie udzielania informacji zwrotnej w komunikacji
    • Wyrażanie próśb o konkretne działanie w sposób odpowiedzialny i skuteczny

    • Konstruowanie wartości zespołu
      • Budowanie poczucia wspólnoty grupowej
      • Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych.
      • Konstruowanie wspólnych wartości zespołowych i ich integracja z poszczególnymi członkami zespołu
      • Otwarcie się na cele i potrzeby innych – budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa
      • Zwiększanie uczucia solidarności, uświadomienie własnego wkładu w rozwój
        i funkcjonowanie zespołów
    • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i budowanie poczucia pracy na wspólny cel


    • Reguły wspierającego się i silnie działającego zespołu
    • Cechy efektywnych i silnych zespołów – na podstawie badań
    • Budowanie pozytywnych emocji poprzez docenianie siebie i innych
    • Tworzenie kultury wzajemnej pomocy i wsparcia
    • Job crafting – oddolne wprowadzanie zmian w swojej pracy, przy wykorzystaniu zasobów takich jak mocne strony, wartości oraz relacje
    • Wzmacnianie odporności i siły zespołu ( w oparciu o model MTQ48)  – typowe działania
      i zasady wzmacniające odporność psychiczną grupy i pracę zespołu

     

    Dofinansowanie

    Od ponad 10 lat wspieramy osoby uczestniczące w naszych kursach w drodze do uzyskaniu środków finansowych na rozwój ich kompetencji. Nasi klienci oszczędzają między 50-100% kosztów kursu dzięki dofinansowaniom.

    Nasi specjaliści wyjaśnią Ci jak wygląda cały proces ubiegania się o środki na sfinansowanie kursu lub szkoleń zamkniętych oraz pomogą w skompletowaniu potrzebnych dokumentów. Wystarczy, że umówisz rozmowę. Sprawdź swoja szanse na dofinansowanie:

    [popup_trigger id=”10254″ tag=”button” do_default]Kliknij tutaj i umów BEZPŁATNĄ rozmowę teraz![/popup_trigger]

    W 2022 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

    • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
    • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

    Państwa opinia jest dla nas ważna.
    Dziękujemy za zaufanie!

    Szkolenie obecnie dostępne jest w formie zamkniętej. Aby porozmawiać na temat szkoleń w Twojej firmie, skontaktuj się z naszym doradc lub umów rozmowę:

    Aleksy Kotala
    tel: 17 283 10 23
    a.kotala@wektorwiedzy.pl

    5/5

    Klienci nas oceniają na 4,9/5   Zobacz >>

    Proponowane kursy i szkolenia:

    Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

    Opinie

    o nas!

    Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

    Robert Śmiechowski

    Klient, przedsiebiorca