Komunikacja i współpraca w zespole – szkolenie

Komunikacja i współpraca w zespole

CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia będzie wykształcenie proaktywnych postaw, nabycie praktycznych umiejętności związanych z budowaniem zespołu oraz przećwiczenie kluczowych elementów komunikacji interpersonalnej wpływających na efekty i jakość codziennej pracy.

Uczestnicy otrzymają narzędzia pozwalające na skuteczne budowanie zespołu, integrację ludzi, którzy go tworzą, a także wzajemną współpracę pomiędzy nimi. Uczestnicy na szkoleniu poznają metody pracy zespołowej i korzyści z niej wynikające. Nauczą się jasnego konstruowania wartości zespołu oraz stosowania odpowiedniej komunikacji w zespole.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

    • Zintegrują się i zbudują ducha zespołowości
    • Udoskonalą umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną w relacjach zawodowych.
    • Rozwiną poczucie odpowiedzialności za realizację wspólnego celu.
    • Zwiększą uczucie solidarności i uświadomienie własnego wkładu w rozwój
      i funkcjonowanie zespołu.
    • Będą świadomi pozytywów pracy zespołowej.
    • Zintegrują wartości zespołowe oraz zwiększą akceptację i zrozumienie różnorodności zespołu

Doskonalenie sztuki przekazu – szkolenie

Nauka skutecznej komunikacji, poznanie różnych stylów komunikowania się

Opis

Dodatkowe informacje o szkoleniu z komunikacji w zespole:

Szkolenie trwa 6 godzin zegarowych –  9:00 – 15:00

Otrzymujesz materiały szkoleniowe – kluczowe informacje w wersji elektronicznej.

Możliwość przeprowadzenia szkolenia w formie zamkniętej w Twojej firmie. Sprawdź zakładkę dofinansowanie i umów bezpłatna rozmowę.

Program

  • Jak zbudować zgrany i efektywny zespół?
  • Jak tworzyć zgrany i efektywny zespół – rola i znaczenie współpracy w zespole
  • Jak zbudować świadomość ważności współpracy między ludźmi w organizacji
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i budowanie poczucia pracy na wspólny cel
  • Analiza problemów pojawiających się podczas pracy zespołowej – co utrudnia współpracę w zespole – 5 dysfunkcji w zespole Patricka Lencioniego
  • Co buduje współpracę w zespole? Jak tworzyć silny i zgrany zespół?

 

  • Empatia w relacjach, w praktyce
  • Spojrzeć na sprawę z drugiej strony – ćwiczenie empatii, przyjmowania perspektywy
    i rozpoznawania potrzeb swoich i innych ludzi
  • Rodzaje typów osobowości i stylów działania – jak zrozumieć siebie oraz porozumieć  się z tymi, których nie możesz zrozumieć – świadomość własnego stylu zachowania
    • Akceptacja różnorodności –wzajemny szacunek, akceptacja, zrozumienie
    • Jak słuchać innych i jak odpowiadać – empatyczny odbiór i nadanie komunikatu
  • Zrozumienie i ciekawość tego, co się dzieje z drugim człowiekiem, bez próby osądzania, diagnozowania czy krytykowania jego zachowań czy komunikatów


  • Właściwa komunikacja wspierająca współpracę
  • Style zachowań-świadomość własnego stylu komunikacji z pozostałymi członkami zespołu
  • Różnice w pracy zespołowej -znaczenie wzajemnego wsparcia i korzystania z własnych doświadczeń związanych z różnorodnością pracy i celami zawodowymi
  • Styl komunikacji, który blokuje współpracę versus styl, który ją buduje („język szakala”
    i ”język żyrafy” wg Marshala Rosenberga)
  • Zauważone potrzeby i uczucia innych – jak je rozpoznać, usłyszeć i uszanować, by prowadzić do skutecznej współpracy i komunikacji
  • Wyrażanie uczuć i emocji poprzez branie za nie odpowiedzialności
  • Znaczenie udzielania informacji zwrotnej w komunikacji
  • Wyrażanie próśb o konkretne działanie w sposób odpowiedzialny i skuteczny

 

  • Konstruowanie wartości zespołu
    • Budowanie poczucia wspólnoty grupowej
    • Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych.
    • Konstruowanie wspólnych wartości zespołowych i ich integracja z poszczególnymi członkami zespołu
    • Otwarcie się na cele i potrzeby innych – budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa
    • Zwiększanie uczucia solidarności, uświadomienie własnego wkładu w rozwój
      i funkcjonowanie zespołów
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i budowanie poczucia pracy na wspólny cel


  • Reguły wspierającego się i silnie działającego zespołu
  • Cechy efektywnych i silnych zespołów – na podstawie badań
  • Budowanie pozytywnych emocji poprzez docenianie siebie i innych
  • Tworzenie kultury wzajemnej pomocy i wsparcia
  • Job crafting – oddolne wprowadzanie zmian w swojej pracy, przy wykorzystaniu zasobów takich jak mocne strony, wartości oraz relacje
  • Wzmacnianie odporności i siły zespołu ( w oparciu o model MTQ48)  – typowe działania
    i zasady wzmacniające odporność psychiczną grupy i pracę zespołu

 

Dofinansowanie

Od ponad 10 lat wspieramy osoby uczestniczące w naszych kursach w drodze do uzyskaniu środków finansowych na rozwój ich kompetencji. Nasi klienci oszczędzają między 50-100% kosztów kursu dzięki dofinansowaniom.

Nasi specjaliści wyjaśnią Ci jak wygląda cały proces ubiegania się o środki na sfinansowanie kursu lub szkoleń zamkniętych oraz pomogą w skompletowaniu potrzebnych dokumentów. Wystarczy, że umówisz rozmowę. Sprawdź swoja szanse na dofinansowanie:

[popup_trigger id=”10254″ tag=”button” do_default]Kliknij tutaj i umów BEZPŁATNĄ rozmowę teraz![/popup_trigger]

W 2022 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Szkolenie obecnie dostępne jest w formie zamkniętej. Aby porozmawiać na temat szkoleń w Twojej firmie, skontaktuj się z naszym doradc lub umów rozmowę:

Aleksy Kotala
tel: 17 283 10 23
a.kotala@wektorwiedzy.pl

5/5

Klienci nas oceniają na 4,9/5   Zobacz >>

Proponowane kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca