Eksport i Import Usług w obrocie międzynarodowym – korzystne zmiany wprowadzone pakietem e-Commerce.

17.05.2023 | 10.00-15.00 | Marcin Otreba

Jesteś osobą odpowiedzialną za prawidłowe dokumentowanie usług międzynarodowych w swojej organizacji? Zapraszamy Ciebie oraz twoich współpracowników na szkolenie dotyczące rozliczania usług w obrocie międzynarodowym. Kompleksowo przeanalizujemy kwestie związane z miejscem świadczenia w usługach międzynarodowych oraz rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Nasze szkolenie przyniesie Ci szereg korzyści. Przede wszystkim:

  • przypomnisz sobie zasady ustalania obowiązku podatkowego czy prawidłowego dokumentowania usług w eksporcie oraz imporcie,
  • omówimy praktyczne problemy dotyczące identyfikacji miejsca świadczenia usług,
  • oraz przedstawimy Ci najważniejsze zmiany dotyczące transakcji e-commerce brany najszybciej rozwijającej się w Polsce.

 

Zapraszamy!

Prowadzi:

Marcin Otręba – Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii UW. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków pośrednich. Autor wielu publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Wykładowca na uczelni wyższej. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Zdobywał doświadczenie w międzynarodowych firmach zajmując się podatkiem VAT. Trener Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej.

Opis

W trakcie szkolenia przyjrzymy się zmianom, które proponuje ustawodawca w ramach pakietu zmieniającego ustawę o VAT „Slim VAT 3”. Do zmian zaliczyć należy:

    1. podwyższenie limitu sprzedaży małego podatnika do 2.000.000 euro,
    2. rezygnację z formalnego wymogu posiadania faktury dotyczącej WNT przy odliczaniu podatku naliczonego z tego tytułu,
    3. ustalenie zasad stosowania kursu przeliczeniowego dla faktur korygujących w przypadku gdy faktura (źródłowa) została wystawiona w walucie obcej,
    4. doprecyzowanie okresu, za który deklarowana jest WDT, w przypadku gdy podatnik otrzymuje dokumenty potwierdzające WDT po okresie 3 miesięcy,
    5. konsolidację wydawania wiążących informacji tj. wiążących informacji stawkowych (WIS), wiążących informacji akcyzowych (WIA), wiążących informacji taryfowych (WIT) oraz wiążących informacji o pochodzeniu (WIP),
    6. doprecyzowanie zasad wydawania WIS,
    7. wprowadzenie możliwości odstąpienia samochodu osobowego lub innego pojazdu zaimportowanego uprzednio ze zwolnieniem od VAT przez dyplomatów,
    8. liberalizację warunków szybszego zwrotu VAT dla tzw. podatników bezgotówkowych,
    9. likwidację obowiązku uzgadniania z naczelnikiem urzędu skarbowego w formie protokołu proporcji odliczenia i prewspółczynnika odliczenia podatku naliczonego,
    10. zwiększenie kwoty pozwalającej na uznanie, że proporcja określona przez podatnika wynosi 100%, w sytuacji gdy proporcja ta przekroczyła u niego 98%, z obecnych 500 zł do 10.000 zł,
    11. wprowadzenie opcji rezygnacji z dokonania korekty, jeżeli różnica pomiędzy proporcją wstępną a ostateczną nie przekracza 2% oraz w przypadku gdy proporcja ostateczna jest mniejsza niż proporcja wstępna, a podatek naliczony niepodlegający odliczeniu wynikający z różnicy między tymi proporcjami oraz tzw. korekty wieloletniej nie przekracza 10.000 zł,
    12. wprowadzenie możliwości rezygnacji z obowiązku wystawienia faktury zaliczkowej,
    13. wprowadzenie nowej, dodatkowej możliwości uwolnienia się od odpowiedzialności solidarnej w sytuacji zmiany faktora,
    14. zaniechanie wydawania decyzji przy zwrocie ulgi na zakup kasy rejestrującej przez podatników zwolnionych z VAT,
    15. wprowadzenie możliwości rezygnacji z obowiązku drukowania dokumentów fiskalnych wystawianych przy zastosowaniu kas rejestrujących przez podatników prowadzących ewidencję sprzedaży przy ich zastosowaniu,
    16. zmiany dotyczące stosowania sankcji VAT,
    17. wprowadzenie przepisów stanowiących podstawę do określenia wzorów elektronicznych deklaracji korygujących, które będą składane poza systemem OSS i IOSS bezpośrednio do Łódzkiego Urzędu Skarbowego.

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Szkolenie obecnie dostępne jest w formie zamkniętej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Wypełnij formularz zgłoszeniowy! Następnie skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby zweryfikować poziom Twojego dofinansowania na kursy/szkolenia podczas rozmowy!

5/5

Proponowane kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca