Opis
- Postawa asertywna.
- Czym jest asertywność i dlaczego ma tak duże znaczenie w warunkach zawodowych?
- Jak można budować postawę asertywną w trudnych sytuacjach z wymagającymi rozmówcami?
- Równy z równym – jak zwiększyć pewność siebie w kontaktach z innymi poprzez znajomość praw asertywnych?
- Jak stawiać granice, zachowując szacunek w kontakcie z rozmówcą
- Rozwijanie umiejętności asertywnego odmawiania, reagowania na krytykę i atak.
- Różnorodność zachowań w życiu zawodowym-analiza typów zachowań ludzkich
- Identyfikacja różnych typów zachowań – dlaczego klienci, rozmówcy bywają „trudni”?
- Poznanie typów zachowań – zachowanie uległe, agresywne, asertywne
- Odporność i dystans emocjonalny w trudnych sytuacjach zawodowych
- Dystans i samoobrona emocjonalna
- Jak poradzić sobie ze stresem i trudnymi emocjami
- Jak traktować krytykę/ atak ze strony rozmówcy, by nie oddziaływała na naszą osobistą skuteczność?
- Hamowanie emocji negatywnych – techniki stosowane w praktyce.
- Profesjonalne zarządzanie swoimi stanami emocjonalnymi oraz swoich rozmówców.
- Komunikacja asertywna
- Asertywne komunikaty- narzędzia kontroli rozmowy z trudnym rozmówcą.
- Bariery i błędy w komunikowaniu się- metody łagodzenia konfliktów
- Efektywne techniki asertywnego wyrażania w praktyce
- Strategia na zbudowanie asertywności – praktyczny trening umiejętności
- Mój osobisty plan działania: Co zacznę robić? Co przestanę robić? Jaki będzie pierwszy krok?
- Wdrożenie asertywnego planu działania w codzienność