Opis
Dodatkowe informacje o szkoleniu Start na menedżera:
Szkolenie dla menedżerów trwa 2 dni po 6 godzin zegarowych – 9:00 – 15:00
Otrzymujesz materiały szkoleniowe – kluczowe informacje w wersji elektronicznej.
Możliwość przeprowadzenia szkolenia w formie zamkniętej w Twojej firmie. Sprawdź zakładkę dofinansowanie i umów bezpłatna rozmowę.
Program
PROGRAM:
W JAKI SPOSÓB I W JAKIM KIERUNKU ROZWIJAĆ WŁASNY POTENCJAŁ MENEDŻERSKI?
- Ocena swoich kompetencji menedżerskich
- Samoświadomość – analiza doświadczeń, myśli i emocji, potrzeby
- Jak dysponować swoimi mocnymi stronami, a jak rozwijać własne strony do rozwoju?
- Cechy dobrego menedżera, a samoocena
- Dystans władzy czy partnerstwo? – trudne wybory relacji menedżera z podwładnymi
- Wiarygodność i budowanie atmosfery zaufania
- Wiedza menedżera, a nieomylność
- Budowanie autorytetu menedżera
ZESPÓŁ STARTUJĄCEGO MENEDŻERA – METODY POSTĘPOWANIA
- Do czego potrzebny jest Ci zespół?
- Menedżer przejmujący zespół – wyzwania
- Menedżer budujący zespół – wyzwania
- Kultura organizacyjna firmy, a kultura zespołu – jak ją kształtować?
- Podejście indywidualne w zarządzaniu
- Zarządzanie podwładnym: który chce, ale nie potrafi, który nie chce i nie potrafi, który potrafi, ale nie chce, który chce i potrafi
- Normy, role grupowe, wartości osób w zespole
NARZĘDZIA KOMUNIKACYJNE STARTUJĄCEGO MENEDŻERA
- Jak tworzyć i komunikować skuteczną wizję działania zespołu?
- Spotkanie z zespołem – Twoje pierwsze wystąpienie – spotkanie
- Informacje, które budzą emocje – rola antycypacji, faktów i umiejętności interpersonalnych
- Odbieranie i interpretowanie komunikatów płynących z grupy
JAK POWIĄZAĆ STRATEGIĘ DZIAŁANIA ZESPOŁU Z CELAMI ORGANIZACJI?
- Wspólne kreowanie celów – jak sprawić by pracownicy utożsamiali się z celami?
- Synergia grupy. Podział obowiązków/wyznaczanie zakresu odpowiedzialności kluczem sprawnego funkcjonowania zespołu
- Jak dopasować zadanie do kompetencji i umiejętności pracownika?
JAK PRZEKAZYWAĆ OCZEKIWANIA I DELEGOWAĆ ZADANIA
- W jaki sposób przekazać zadanie do wykonania?
- Jak rozmawiać o kryteriach oceny prawidłowo wykonanego zadania?
JAK MOŻNA WPŁYWAĆ NA MOTYWACJĘ I SPRAWNOŚĆ PRACY ZESPOŁOWEJ KIEDY ZOSTAJESZ MENEDŻEREM ZESPOŁU
- Orientacja na pracę w zespole
- Tworzenie klimatu pracy zespołowej
- Budowanie poczucia wspólnoty interesów
- Zagrzewanie do wysiłku zespołowego
- Zaufanie w zespole
TWÓJ PLAN ROZWOJU
- Co mogę ZACZĄĆ robić?
- Co mogę PRZESTAĆ robić?
- Czego mogę WIĘCEJ robić?
- Czego mogę MNIEJ robić?
- Co mogę INACZEJ robić?