Kurs rachunkowości dla średniozaawansowanych

Jesteś pracownikiem działu księgowości lub prowadzisz biuro rachunkowe? Specjalizujesz się w obowiązkach z obszaru rachunkowości i chcesz poszerzać swoje umiejętności z praktykami? Jeśli tak to zapraszamy Cię na nasz Kurs rachunkowości dla średniozaawansowanych!

Zapewne każdy księgowy wie, ile kłopotów potrafi sprawić choćby jeden błąd w księgach, gdy przychodzi czas na sporządzanie sprawozdania finansowego. Aby uniknąć niekończących się poprawek i stresu z tym związanego, potrzebujesz uporządkowanej wiedzy rachunkowej. Dzięki temu zyskasz spokój oraz pewność przy wykonywaniu swoich obowiązków.

Zaufaj naszym specjalistom, a nabyta wiedza przełoży się pozytywnie na Twoją efektywność i skuteczność w pracy!


Dzięki naszym ekspertom:

  • zrozumiesz najtrudniejsze zagadnienia, poznasz zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych,
  • uzyskasz praktyczne przykłady dotyczące prawa bilansowego z elementami prawa podatkowego,
  • poznasz zasady, które obowiązują przy sporządzaniu rachunku zysków i strat,
  • dowiesz się o problematycznych sytuacjach, które mogą spotkać Cię przy sporządzaniu  sprawozdania z przepływów pieniężnych.

 

Program kursu to efekt współpracy trenerów, którzy od lat zajmują się rachunkowością w praktyce. Dzięki temu szkolenie odpowiada na potrzeby pracowników działów finansowych i księgowości, przedsiębiorców, a także osób przygotowujących się do zawodu biegłego rewidenta.

Opis

Dodatkowe informacje o kursie rachunkowości dla średniozaawansowanych:

  • Kurs w trybie online oraz kilku miastach w Polsce.
  • Czas trwania: 6 spotkań po 6 godzin zegarowych,
  • Nagrania wideo – dostępne zawsze na 21 po rozpoczęciu kursu
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
  • Możliwość przeprowadzenia kursu dla Twoich pracowników w formie zamkniętej.

Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:

  1. Przejdź na te stronę >>
  2. Zostaw kontakt do siebie
  3. Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.

Program

Temat 1 – Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych.

  • Podstawy prawne rachunkowości. Ustawa o rachunkowości i rozporządzenia wykonawcze do ustawy.
  • Dokumentacja zdarzeń gospodarczych.
  • Dowody księgowe- charakterystyka i klasyfikacja.
  • Obieg dowodów księgowych.
  • Księgi rachunkowe.
  • Pojęcie i charakterystyka ksiąg rachunkowych:
  • dziennik,
  • księga główna,
  • księgi pomocnicze,
  • Zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont pomocniczych.
  • Konto księgowe – pojęcie i klasyfikacja.
  • Pionowy i poziomy podział oraz łączenie kont.
  • Ewidencja syntetyczna i analityczna.
  • Ewidencja operacji gospodarczych na kontach bilansowych.
  • Ewidencja operacji gospodarczych na kontach wynikowych.
  • Konta pozabilansowe – charakterystyka.

Temat 2 – Ewidencja inwestycji oraz zarządzanie rozrachunkami.

  • Pojęcie, charakterystyka i ewidencja inwestycji.
  • Inwestycje krótko i długoterminowe.
  • Aktywa pieniężne – jaka jest ich charakterystyka?
  • Środki pieniężne w kasie i na rachunkach bankowych.
  • Inne środki pieniężne.
  • Inne aktywa pieniężne.
  • Rozrachunki – klasyfikacja, istota , wycena, ewidencja.
  • Należności krótko i długoterminowe.
  • Zobowiązania krótko i długoterminowe. Rezerwy na zobowiązania.
  • Rozrachunki krajowe oraz wyrażone w walutach obcych (ustalenie różnic kursowych).
  • Rozrachunki wątpliwe i sporne , odpisy aktualizujące należności.

 

Temat 3 – Zapasy – materiały, towary, kalkulacja kosztu wytworzenia, wyroby gotowe.

  • Rachunkowość obrotu materiałowo-towarowego.
  • Materiały i towary rodzaje, dokumentacja.
  • Zasady wyceny materiałów i towarów – wycena przychodu i rozchodu.
  • Ewidencja materiałów i towarów.
  • Odchylenia od cen ewidencyjnych materiałów i towarów i ich rozliczanie.
  • Ewidencja reklamacji i opakowań zwrotnych.
  • Produkcja w toku i wyroby gotowe:
    • wprowadzenie (główne pojęcia, układy ewidencyjne kosztów),
    • ewidencja i rozliczanie kosztów,
    • zmiana stanu produktów,
    • istota, zakres i funkcje rachunku kosztów,
    • ustalenie kosztu wytworzenia produktów według prawa bilansowego,
    • przedmiot kalkulacji kosztów i jednostki miary w jakich może być wyrażony,
    • podstawowe zadania kalkulacji kosztów,
    • czynniki decydujące o wyborze metody kalkulacji,
    • metody kalkulacji (podziałowa, doliczeniowa),
  • Ewidencja wyrobów gotowych.

 

Temat 4 – Rzeczowe aktywa trwałe, wartości niematerialne i prawne, nieruchomości inwestycyjne, leasing.

  • Wycena wartości początkowej środków trwałych:
    • wytworzonych we własnym zakresie,
    • nabytych (nowe i używane),
    • zwiększenia oraz zmniejszenia wartości brutto środków trwałych – remonty, modernizacje – jakie są najczęstsze problemy w dokonaniu właściwej klasyfikacji na gruncie prawa bilansowego i podatkowego?
    • ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego,
    • odłączenie części składowej środka trwałego,
    • inne przypadki.

 

  • Amortyzacja środków trwałych:
    • zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych – jaki mają wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych?
    • wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony.

 

  • Krajowy Standard Rachunkowości nr 4 „Utrata wartości aktywów”:
    • okoliczności uzasadniające dokonanie odpisu aktualizującego,
    • ujmowanie w sprawozdaniu finansowym skutków utraty wartości.

 

  • Nieruchomości inwestycyjne w polskim prawie bilansowym:
    • definicja nieruchomości inwestycyjnej,
    • ujęcie początkowe,
    • wycena na dzień bilansowy – wartość historyczna oraz wartość godziwa.

 

  • Leasing środków trwałych:
    • Krajowy Standard Rachunkowości nr 5,
    • leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym,
    • ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu – na przykładzie.

 

  • Rozliczanie środków trwałych objętych dotacją.
  • Definicje i klasyfikacje wartości niematerialnych i prawnych:
    • warunki uznawania wartości niematerialnych w ujęciu bilansowym
      i podatkowym,
    • klasyfikacja (w tym klasyfikacja statystyczna),
    • wybrane WNiP – wartość firmy, prace rozwojowe.

 

  • Wartość początkowa:
    • ustalanie wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych na dzień przyjęcia,
    • zmiany wartości początkowej.

 

  • Amortyzacja:
    • jakie są metody amortyzacji?
    • okres (stawka) amortyzacji i czynniki wpływające na jego ustalenie,
    • zawieszenie i zakończenie amortyzacji.

 

Temat 5 – Bilans oraz rachunek zysków i strat.

  • Aktywa i pasywa.
  • Struktura i charakterystyka majątku przedsiębiorstwa oraz źródeł jego finansowania.
  • Aktywa trwałe i obrotowe.
  • Kapitał własny i obcy.
  • Inwentarz i bilans – układ oraz zasady sporządzania.
  • Analiza bilansu w różnych układach.
  • Wskaźniki pomiaru informacji w bilansie.
  • Rachunek zysków i strat. Koszty i przychody.
  • Jaka jest definicja kosztów i przychodów?
  • Przychody i koszty działalności operacyjnej.
  • Przychody i koszty pozostałej działalności operacyjnej.
  • Przychody i koszty finansowe.
  • Straty i zyski nadzwyczajne.
  • Zasady ustalania wyniku finansowego.
  • Rachunek zysków i strat – Jakie zasady obowiązują podczas jego sporządzania w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym?
  • Analiza rachunku zysków i strat.
  • Rozliczanie międzyokresowe kosztów.

 

Temat 6 – Rachunek przepływów pieniężnych.

  • Istota oraz geneza rachunku przepływów pieniężnych.
  • Zasada kasowa jako podstawa sporządzania rachunku przepływów pieniężnych.
  • Sprawozdanie o zmianach strumieni pieniężnych:
  • działalność operacyjna,
  • działalność inwestycyjna,
  • działalność finansowe.
  • Analiza finansowa w oparciu o Cash flow – przewidywanie ryzyka:
  • cykl życia przedsiębiorstwa na podstawie Cash flow,
  • powiązanie pomiędzy bilansem, a rachunkiem przepływów pieniężnych.
  • Rachunek przepływów pieniężnych w Polsce:
  • metoda bezpośrednia, a praktyczne jej wykorzystanie,
  • sposób ustalenia przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej wg metody pośredniej,
  • przepisy ustawy o rachunkowości,
  • metodologia sporządzania w oparciu o Krajowy Standard Rachunkowości nr 1.
  • Rachunek przepływów pieniężnych na przykładzie – całościowe zadanie obejmujące większość typowych operacji i sytuacji problematycznych.

W 2022 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miejsce z rozwijanej listy, następnie dodaj do koszyka (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie.
Kurs jest GRATIS dla użytkowników z rocznym pakietem na naszej platformie.

2.090,00 2.350,00 

5/5

Klienci nas oceniają na 4,9/5   Zobacz >>

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca