Opis
Dodatkowe informacje o kursie z obsługi Symfonia ERP:
Wymagania techniczne dla uczestników:
Aby wziąć udział w kursie potrzebujesz:
- Posiadać zainstalowane oprogramowanie Symfonia ERP Kadry i Płace na komputerze, na którym będziesz korzystać z kursu (szkolenie jest realizowane wyłącznie dla użytkowników
programu Symfonia),
- Komputer wyposażony w mikrofon i kamerę, głośnik / słuchawki,
- Dwa monitory – pozwolą na bardziej efektywną pracę na zajęciach, dzięki nim będziesz na bieżąco przerabiać ćwiczenia razem z prowadzącym.
UWAGA!: Szkolenie jest przeznaczone tylko dla osób posiadających zainstalowany program Symfonia ERP Kadry i Płace na komputerze, na którym będą uczestniczyć w kursie. Obecnie nie przewidujemy możliwości pracy na programie w formie demo w czasie kursu (tak jak jest to np. w przypadku Kursu Optimy). Standardowo w opisie znajdują się wymagania techniczne do tego kursu (m.in. dwa monitory).
- Czas trwania: 4 spotkania po 6 godzin zegarowych,
- Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
- Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
- Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
- Możliwość przeprowadzenia kursu dla Twoich pracowników w formie zamkniętej.
Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:
- Przejdź na te stronę >>
- Zostaw kontakt do siebie
- Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.
Program
Temat 1 – Pracownicy, zleceniobiorcy.
1. Praca z danymi zatrudnionych pracowników:
- Rozliczanie wynagrodzeń w zależności od rodzaju listy płac;
- Dodawanie/usuwanie składników w okresach w zależności od potrzeb pracodawcy;
- Zgłaszanie pracowników do ZUS i wyrejestrowywanie;
- Zbiorcza edycja danych pracowników;
- Zbiorcze dodawania składników płacowych np. premii;
- Funkcje usprawniające w zakresie terminowych skierowaniach do lekarza MP i szkoleń BHP;
- Szybkie przeliczenia netto – brutto z podaniem pełnych kosztów wynagrodzeń;
- Rejestracja i rozliczenia egzekucyjne i dobrowolne.
2. Praca z danymi zleceniobiorców:
- Zgłaszanie zleceniobiorców do ZUS i wyrejestrowywanie;
- Rozliczanie umów zlecenia (stała kwota i godzinowa), o dzieło oraz zryczałtowanych z omówieniem różnic;
- Rozliczanie zasiłków dla zleceniobiorców i wykazanie w PIT-11.
3. Wzorce:
- Zmiany od 2023 i ustawienie odpowiednich wzorców (zerowe lub podwyższone koszty, zerowa ulga, podstawa podatku, składek od innego pracodawcy, zerowe składki na FP i FGŚP);
- Korzystanie z dostępnych i wdrożonych wcześniej systemów wynagrodzeń przez przypisywanie wzorców i uzupełnianie danych kadrowych;
- Zbiorcze wprowadzenie wzorców pracowniczych np. ekwiwalentów za pranie odzieży roboczej;
- Rozliczenia benefitów dla pracowników.
4. FAQ pytania i odpowiedzi.
Temat 2 – Raportowanie, deklaracje.
1. Raporty:
- Wykonywanie raportów płacowych i wprowadzanie w nich zmian;
- Tworzenie własnych kart wynagrodzeń i list płac pasków zgodnie z potrzebami użytkownika;
- Generowanie deklaracji podatkowych i podatkowych kart wynagrodzeń;
- Generowanie deklaracji ZUS przy wypłatach w różnych terminach;
- Tworzenie własnych zestawień na potrzeby raportowania do pracodawcy (listy pracowników, danych adresowych pracowników, działów, godzin faktycznie przepracowanych itp.);
- Eksport danych pracowniczych do Excel i modyfikacja zgodnie z potrzebami użytkownika (np. raportowanie wg. własnych szablonów z podziałem na działy);
- Przygotowywanie kart zasiłkowych, zestawień rozliczenia zasiłków rozbudowane o dodatkowe pozycje;
- Wydruki kadrowe (skierowanie na badanie, umowy o pracę, informacje dodatkowe, deklaracja rezygnacji z PPK, rozwiązanie umowy o pracę, świadectwo pracy, informacja o okresie przechowywania dokumentacji);
- Przypomnienia o kończących się umowach, badaniach lekarskich i szkoleniach BHP;
- Zaświadczenia dla pracowników, rencistów.
2. Deklaracje podatkowe:
- Generowanie deklaracji podatkowych PIT-11, PIT 8-AR, PIT-4R;
- Ręczne modyfikowanie wartości na deklaracjach dla pracowników oraz dla firmy;
- E-Deklaracje podatkowe.
3. Elektroniczna obsługa PPK:
- Ustawienia terminów płatności składek PPK;
- Generowanie deklaracji pracowników do PPK;
- Generowanie wpłat do PPK.
4. FAQ pytania i odpowiedzi.
Temat 3 – Ewidencja czasu pracy.
1. Modyfikacja kalendarzy:
- Tworzenie wzorców dni roboczych;
- Tworzenie tygodniowych wzorców czasu pracy;
- Inicjalizacja kalendarza dla wzorca pracownik etatowy;
- Tworzenie wzorców czasu pracy z uwzględnieniem czasu pracy dla pracowników na niepełnym etacie;
- Zatrudnienie osoby niepełnosprawnej – ustawienia w programie;
- Omówienie roli poprawnego zdefiniowania czasu pracy dla rozliczeń urlopowych w różnych systemach czasu pracy np. równoważnym;
- Obsługa raportów – karta ewidencji czasu pracy, karta czasu pracy, stan wykorzystania urlopów.
2. Nieobecności pracowników:
- Bilans urlopowy i chorobowy – ważne przy zatrudnieniu pracownika;
- Urlop wypoczynkowy lub okolicznościowy różnice w naliczeniu – gdzie to sprawdzić?;
- Wnioski o urlopy rodzicielskie oraz w celu prawidłowego naliczenia w całym okresie pobierania zasiłku macierzyńskiego;
- Oświadczenie dotyczące opieki nad dzieckiem zgodnie z art. 188 kp i inne nieobecności płatne i niepłatne;
- Eksport zwolnień lekarskich z PUE;
- Choroby pracowników – podstawy naliczenia składników stałych i zmiennych (dopełnienia);
- Jak sprawdzić składniki wchodzące do podstawy chorobowego, czy prawidłowo są ujęte w naliczeniach.
3. Przelewy:
- Generowanie przelewów z programu dla pracowników, zleceniobiorców;
- Generowanie przelewów z programu dla innych odbiorców: komornik, składki PPK, instytucji dostarczających usługi (karta medyczna, sportowa, ubezpieczenie grupowe).
4. Wysyłka elektroniczna raportów kadrowych do pracowników:
- Ustawianie poczty do wysyłki raportów;
- Generowanie raportów np. „pasków”, PIT dla pracowników do wysyłki elektronicznej.
5. FAQ pytania i odpowiedzi.
Temat 4 – Korygowanie wynagrodzeń.
1. Wyrównania i korekty:
- Ustawienie parametrów wyrównania i korekty;
- Dodawanie pracowników do procesu wyrównania i korekty;
- Dodawanie okresu korygującego;
- Edycja danych w trybie korekty;
- Naliczanie i zamykanie okresów korygujących;
- Deklaracje ZUS po korekcie;
- Przeliczenie zmienionych danych;
- Obsługa przelewów z kwotami ujemnymi.
2. FAQ pytania i odpowiedzi.