Kadry i Płace w Symfonia ERP – kurs z obsługi programu dla średniozaawansowanych

Strona Główna / Kursy / Kursy Kadrowo-Płacowe

Czy wykonując swoje codzienne obowiązki korzystasz z programu Symfonia ERP Kadry i Płace? Czy zastanawiałeś się, jak możesz przyśpieszyć i usprawnić swoją pracę na programie poprzez poznanie nowych funkcjonalności?

Dobrze trafiłeś! Zapraszamy na kurs Kadry i Płace w Symfonia ERP – kurs z obsługi programu dla średniozaawansowanych! Jest on skierowany do wszystkich specjalistów ds. kadr i płac, pracowników działów kadrowo- płacowych oraz biur rachunkowych odpowiedzialnych za kwestie kadrowo-płacowe.

Udział w tym kursie przyniesie Ci następujące korzyści:

  • Poznanie nowych umiejętności przy pracy w programie,
  • Skrócenie czasu wykonywanych obowiązków,
  • Umiejętność przygotowania spersonalizowanych raportów i własnych zestawień,
  • Możliwość wykorzystywania elektronicznej korespondencji podatkowej, składkowej oraz z pracownikami.

 

Kurs jest prowadzony przez eksperta w formie zajęć praktycznych z pokazem funkcji w programie Symfonia oraz konsultacji merytorycznych online.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz do zapisów!

Opis

Dodatkowe informacje o kursie z obsługi Symfonia ERP:

Wymagania techniczne dla uczestników:

 

Aby wziąć udział w kursie potrzebujesz:

  • Posiadać zainstalowane oprogramowanie Symfonia ERP Kadry i Płace na komputerze, na którym będziesz korzystać z kursu (szkolenie jest realizowane wyłącznie dla użytkowników
    programu Symfonia),
  • Komputer wyposażony w mikrofon i kamerę, głośnik / słuchawki,
  • Dwa monitory – pozwolą na bardziej efektywną pracę na zajęciach, dzięki nim będziesz na bieżąco przerabiać ćwiczenia razem z prowadzącym.

 

UWAGA!: Szkolenie jest przeznaczone tylko dla osób posiadających zainstalowany program Symfonia ERP Kadry i Płace na komputerze, na którym będą uczestniczyć w kursie. Obecnie nie przewidujemy możliwości pracy na programie w formie demo w czasie kursu (tak jak jest to np. w przypadku Kursu Optimy). Standardowo w opisie znajdują się wymagania techniczne do tego kursu (m.in. dwa monitory).

 

  • Czas trwania:  4 spotkania po 6 godzin zegarowych,
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
  • Możliwość przeprowadzenia kursu dla Twoich pracowników w formie zamkniętej.

Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:

  1. Przejdź na te stronę >>
  2. Zostaw kontakt do siebie
  3. Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.

Program

Temat 1 – Pracownicy, zleceniobiorcy.

1. Praca z danymi zatrudnionych pracowników:

  • Rozliczanie wynagrodzeń w zależności od rodzaju listy płac;
  • Dodawanie/usuwanie składników w okresach w zależności od potrzeb pracodawcy;
  • Zgłaszanie pracowników do ZUS i wyrejestrowywanie;
  • Zbiorcza edycja danych pracowników;
  • Zbiorcze dodawania składników płacowych np. premii;
  • Funkcje usprawniające w zakresie terminowych skierowaniach do lekarza MP i szkoleń BHP;
  • Szybkie przeliczenia netto – brutto z podaniem pełnych kosztów wynagrodzeń;
  • Rejestracja i rozliczenia egzekucyjne i dobrowolne.

 

2. Praca z danymi zleceniobiorców:

  • Zgłaszanie zleceniobiorców do ZUS i wyrejestrowywanie;
  • Rozliczanie umów zlecenia (stała kwota i godzinowa), o dzieło oraz zryczałtowanych z omówieniem różnic;
  • Rozliczanie zasiłków dla zleceniobiorców i wykazanie w PIT-11.

 

3. Wzorce:

  • Zmiany od 2023 i ustawienie odpowiednich wzorców (zerowe lub podwyższone koszty, zerowa ulga, podstawa podatku, składek od innego pracodawcy, zerowe składki na FP i FGŚP);
  • Korzystanie z dostępnych i wdrożonych wcześniej systemów wynagrodzeń przez przypisywanie wzorców i uzupełnianie danych kadrowych;
  • Zbiorcze wprowadzenie wzorców pracowniczych np. ekwiwalentów za pranie odzieży roboczej;
  • Rozliczenia benefitów dla pracowników.

 

4. FAQ pytania i odpowiedzi.

 

Temat 2 – Raportowanie, deklaracje.

1. Raporty:

  • Wykonywanie raportów płacowych i wprowadzanie w nich zmian;
  • Tworzenie własnych kart wynagrodzeń i list płac pasków zgodnie z potrzebami użytkownika;
  • Generowanie deklaracji podatkowych i podatkowych kart wynagrodzeń;
  • Generowanie deklaracji ZUS przy wypłatach w różnych terminach;
  • Tworzenie własnych zestawień na potrzeby raportowania do pracodawcy (listy pracowników, danych adresowych pracowników, działów, godzin faktycznie przepracowanych itp.);
  • Eksport danych pracowniczych do Excel i modyfikacja zgodnie z potrzebami użytkownika (np. raportowanie wg. własnych szablonów z podziałem na działy);
  • Przygotowywanie kart zasiłkowych, zestawień rozliczenia zasiłków rozbudowane o dodatkowe pozycje;
  • Wydruki kadrowe (skierowanie na badanie, umowy o pracę, informacje dodatkowe, deklaracja rezygnacji z PPK, rozwiązanie umowy o pracę, świadectwo pracy, informacja o okresie przechowywania dokumentacji);
  • Przypomnienia o kończących się umowach, badaniach lekarskich i szkoleniach BHP;
  • Zaświadczenia dla pracowników, rencistów.

 

2. Deklaracje podatkowe:

  • Generowanie deklaracji podatkowych PIT-11, PIT 8-AR, PIT-4R;
  • Ręczne modyfikowanie wartości na deklaracjach dla pracowników oraz dla firmy;
  • E-Deklaracje podatkowe.

 

3. Elektroniczna obsługa PPK:

  • Ustawienia terminów płatności składek PPK;
  • Generowanie deklaracji pracowników do PPK;
  • Generowanie wpłat do PPK.

 

4. FAQ pytania i odpowiedzi.

 

Temat 3 – Ewidencja czasu pracy.

1. Modyfikacja kalendarzy:

  • Tworzenie wzorców dni roboczych;
  • Tworzenie tygodniowych wzorców czasu pracy;
  • Inicjalizacja kalendarza dla wzorca pracownik etatowy;
  • Tworzenie wzorców czasu pracy z uwzględnieniem czasu pracy dla pracowników na niepełnym etacie;
  • Zatrudnienie osoby niepełnosprawnej – ustawienia w programie;
  • Omówienie roli poprawnego zdefiniowania czasu pracy dla rozliczeń urlopowych w różnych systemach czasu pracy np. równoważnym;
  • Obsługa raportów – karta ewidencji czasu pracy, karta czasu pracy, stan wykorzystania urlopów.

 

2. Nieobecności pracowników:

  • Bilans urlopowy i chorobowy – ważne przy zatrudnieniu pracownika;
  • Urlop wypoczynkowy lub okolicznościowy różnice w naliczeniu – gdzie to sprawdzić?;
  • Wnioski o urlopy rodzicielskie oraz w celu prawidłowego naliczenia w całym okresie pobierania zasiłku macierzyńskiego;
  • Oświadczenie dotyczące opieki nad dzieckiem zgodnie z art. 188 kp i inne nieobecności płatne i niepłatne;
  • Eksport zwolnień lekarskich z PUE;
  • Choroby pracowników – podstawy naliczenia składników stałych i zmiennych (dopełnienia);
  • Jak sprawdzić składniki wchodzące do podstawy chorobowego, czy prawidłowo są ujęte w naliczeniach.

 

3. Przelewy:

  • Generowanie przelewów z programu dla pracowników, zleceniobiorców;
  • Generowanie przelewów z programu dla innych odbiorców: komornik, składki PPK, instytucji dostarczających usługi (karta medyczna, sportowa, ubezpieczenie grupowe).

 

4. Wysyłka elektroniczna raportów kadrowych do pracowników:

  • Ustawianie poczty do wysyłki raportów;
  • Generowanie raportów np. „pasków”, PIT dla pracowników do wysyłki elektronicznej.

 

5. FAQ pytania i odpowiedzi.

 

Temat 4 – Korygowanie wynagrodzeń.

1. Wyrównania i korekty:

  • Ustawienie parametrów wyrównania i korekty;
  • Dodawanie pracowników do procesu wyrównania i korekty;
  • Dodawanie okresu korygującego;
  • Edycja danych w trybie korekty;
  • Naliczanie i zamykanie okresów korygujących;
  • Deklaracje ZUS po korekcie;
  • Przeliczenie zmienionych danych;
  • Obsługa przelewów z kwotami ujemnymi.

 

2. FAQ pytania i odpowiedzi.

W 2022 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

1.990,00 

5/5

Klienci nas oceniają na 4,9/5   Zobacz  >>

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca