Opis
Dodatkowe informacje o kursie z obsługi Symfonia ERP:
Wymagania techniczne dla uczestników:
Aby wziąć udział w kursie potrzebujesz:
- Posiadać zainstalowane oprogramowanie Symfonia ERP Kadry i Płace na komputerze, na którym będziesz korzystać z kursu (szkolenie jest realizowane wyłącznie dla użytkowników
programu Symfonia),
- Komputer wyposażony w mikrofon i kamerę, głośnik / słuchawki,
- Dwa monitory – pozwolą na bardziej efektywną pracę na zajęciach, dzięki nim będziesz na bieżąco przerabiać ćwiczenia razem z prowadzącym.
UWAGA!: Szkolenie jest przeznaczone tylko dla osób posiadających zainstalowany program Symfonia ERP Kadry i Płace na komputerze, na którym będą uczestniczyć w kursie. Obecnie nie przewidujemy możliwości pracy na programie w formie demo w czasie kursu (tak jak jest to np. w przypadku Kursu Optimy). Standardowo w opisie znajdują się wymagania techniczne do tego kursu (m.in. dwa monitory).
- Czas trwania: 4 spotkania po 6 godzin zegarowych,
- Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
- Nagrania wideo – dostępne zawsze na 21 po rozpoczęciu kursu.
- Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
- Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
- Możliwość przeprowadzenia kursu dla Twoich pracowników w formie zamkniętej.
Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:
- Przejdź na te stronę >>
- Zostaw kontakt do siebie
- Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.
Program
Temat 1 – Pracownicy, zleceniobiorcy.
- Praca z danymi zatrudnionych pracowników.
- Rozliczanie wynagrodzeń w zależności od rodzaju listy płac.
- Dodawanie/usuwanie składników w okresach – w zależności od potrzeb pracodawcy.
- Zgłaszanie pracowników do ZUS i ich wyrejestrowywanie.
- Zbiorcza edycja danych pracowników.
- Zbiorcze dodawania składników płacowych, np. premii.
- Funkcje usprawniające w zakresie terminowych skierowaniach do lekarza MP i szkoleń BHP.
- Szybkie przeliczenia netto–brutto z podaniem pełnych kosztów wynagrodzeń.
- Rejestracja i rozliczenia egzekucyjne i dobrowolne.
- Praca z danymi zleceniobiorców.
- Zgłaszanie zleceniobiorców do ZUS i ich wyrejestrowywanie.
- Rozliczanie umów zlecenia (stała kwota i godzinowa), umów o dzieło oraz zryczałtowanych z omówieniem różnic.
- Rozliczanie zasiłków dla zleceniobiorców i wykazanie w PIT-11.
- Zmiany od 2024 r. i ustawienie odpowiednich wzorców:
-
- zerowe lub podwyższone koszty,
- zerowa ulga,
- podstawa podatku,
- składki od innego pracodawcy,
- zerowe składki na FP i FGŚP.
- Korzystanie z dostępnych i wdrożonych wcześniej systemów wynagrodzeń przez przypisywanie wzorców i uzupełnianie danych kadrowych.
- Zbiorcze wprowadzenie wzorców pracowniczych, np. ekwiwalentów za pranie odzieży roboczej.
- Rozliczenia benefitów dla pracowników.
- FAQ – pytania i odpowiedzi.
Temat 2 – Raportowanie, deklaracje.
-
- Wykonywanie raportów płacowych i wprowadzanie w nich zmian.
- Tworzenie własnych kart wynagrodzeń i list płac (pasków) zgodnie z potrzebami użytkownika.
- Generowanie deklaracji podatkowych i kart wynagrodzeń podatkowych.
- Generowanie deklaracji ZUS przy wypłatach w różnych terminach.
- Tworzenie własnych zestawień na potrzeby raportowania do pracodawcy:
- listy pracowników,
- danych adresowych pracowników,
- działów,
- godzin faktycznie przepracowanych, itp.
- Eksport danych pracowniczych do Excel i modyfikacja zgodnie z potrzebami użytkownika
(np. raportowanie wg. własnych szablonów z podziałem na działy).
- Przygotowywanie kart zasiłkowych, zestawień oraz rozliczenia zasiłków rozbudowane
o dodatkowe pozycje.
- Wydruki kadrowe:
- skierowanie na badanie,
- umowy o pracę,
- informacje dodatkowe,
- deklaracja rezygnacji z PPK,
- rozwiązanie umowy o pracę,
- świadectwo pracy,
- informacja o okresie przechowywania dokumentacji.
- Przypomnienia o kończących się umowach, badaniach lekarskich i szkoleniach BHP.
- Zaświadczenia dla pracowników, rencistów.
- Deklaracje podatkowe.
- Generowanie deklaracji podatkowych: PIT-11, PIT 8-AR, PIT-4R.
- Ręczne modyfikowanie wartości na deklaracjach dla pracowników oraz dla firmy.
- E-deklaracje podatkowe.
- Elektroniczna obsługa PPK.
- Ustawienia terminów płatności składek PPK.
- Generowanie deklaracji pracowników do PPK.
- Generowanie wpłat do PPK.
- FAQ – pytania i odpowiedzi.
Temat 3 – Ewidencja czasu pracy.
- Modyfikacja kalendarzy.
- Tworzenie wzorców dni roboczych.
- Tworzenie tygodniowych wzorców czasu pracy.
- Inicjalizacja kalendarza dla wzorca – pracownik etatowy.
- Tworzenie wzorców czasu pracy, z uwzględnieniem czasu pracy dla pracowników na niepełnym etacie.
- Zatrudnienie osoby niepełnosprawnej – ustawienia w programie.
- Omówienie roli poprawnego zdefiniowania czasu pracy dla rozliczeń urlopowych w różnych systemach czasu pracy, np. równoważnym.
- Obsługa raportów – karta ewidencji czasu pracy, karta czasu pracy, stan wykorzystania urlopów.
- Nieobecności pracowników.
- Bilans urlopowy i chorobowy – ważne przy zatrudnieniu pracownika.
- Urlop wypoczynkowy lub okolicznościowy różnice w naliczeniu – gdzie to sprawdzić?
- Wnioski o urlopy rodzicielskie oraz w celu prawidłowego naliczenia w całym okresie pobierania zasiłku macierzyńskiego.
- Oświadczenie dotyczące opieki nad dzieckiem zgodnie z art. 188 kp. i inne nieobecności płatne i niepłatne.
- Eksport zwolnień lekarskich z PUE.
- Choroby pracowników – podstawy naliczenia składników stałych i zmiennych (dopełnienia).
- Jak sprawdzić składniki wchodzące do podstawy chorobowego? Czy prawidłowo są ujęte w naliczeniach?
-
- Generowanie przelewów z programu dla pracowników oraz zleceniobiorców.
- Generowanie przelewów z programu dla innych odbiorców: komornik, składki PPK, instytucji dostarczających usługi (karta medyczna, sportowa, ubezpieczenie grupowe).
- Wysyłka elektroniczna raportów kadrowych do pracowników.
- Ustawianie poczty do wysyłki raportów.
- Generowanie raportów np. „pasków”, PIT dla pracowników do wysyłki elektronicznej.
- FAQ – pytania i odpowiedzi.
Temat 4 – Korygowanie wynagrodzeń.
- Wyrównania i korekty.
- Ustawienie parametrów wyrównania i korekty.
- Dodawanie pracowników do procesu wyrównania i korekty.
- Dodawanie okresu korygującego.
- Edycja danych w trybie korekty.
- Naliczanie i zamykanie okresów korygujących.
- Deklaracje ZUS po korekcie.
- Przeliczenie zmienionych danych.
- Obsługa przelewów z kwotami ujemnymi.
- FAQ pytania i odpowiedzi.
Prowadzący
Iwona Hendel – certyfikowany trener, zajmuje się prowadzeniem szkoleń od 2012 roku. Jest wykładowcą z zakresu ustalania wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników, zleceniobiorców, menedżerów. Posiada wieloletnią praktykę w działach kadr i płac, począwszy od biura rachunkowego po stanowisko decyzyjne w dziale personalnym firmy. Obecnie również trener wewnętrzny – ekspert w międzynarodowej korporacji z zakresu zagadnień prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i wynagrodzeń. Specjalista d/s audytów i doradztwa w/w zakresie. Pokazuje drogi rozwiązywania problemów poprzez posługiwanie się przepisami prawa, ale również nie stroni od przykładów z życia wziętych, które pozwalają zrozumieć trudne zagadnienia kadrowo-płacowe.
Współpraca ze szkołami wyższymi i placówkami szkoleniowymi. Wykłady i ćwiczenia dla studentów studiów podyplomowych. Szkolenia i seminaria dla uczestników kursów doskonalących. Szkolenia grupowe i indywidualne dla pracowników działów personalnych i menedżerów.