Kadry i Płace w Symfonia ERP – kurs z obsługi programu dla średniozaawansowanych

Strona Główna / Kursy / Kursy Kadrowo-Płacowe

Czy wykonując swoje codzienne obowiązki korzystasz z programu Symfonia ERP Kadry i Płace? Czy zastanawiałeś się, jak możesz przyśpieszyć i usprawnić swoją pracę na programie poprzez poznanie nowych funkcjonalności?

Dobrze trafiłeś! Zapraszamy na kurs Kadry i Płace w Symfonia ERP – kurs z obsługi programu dla średniozaawansowanych, który został stworzony z myślą o profesjonalistach zajmujących się obszarem zarządzania zasobami ludzkimi oraz rozliczeń płacowych. Kurs jest prowadzony przez eksperta w formie zajęć praktycznych z pokazem funkcji w programie Symfonia oraz konsultacji merytorycznych online.

 

Na kurs z obsługi programu Kadry i Płace w Symfonia ERP zapraszamy w szczególności:

  • specjalistów ds. kadr i płac,
  • pracowników działów kadrowo- płacowych oraz biur rachunkowych, odpowiedzialnych za kwestie kadrowo-płacowe,
  • osoby odpowiedzialne za generowanie raportów, analizę danych kadrowo-płacowych oraz wspieranie procesów decyzyjnych na podstawie zebranych informacji.

 

Dzięki udziałowi w kursie z obsługi programu Kadry i Płace w Symfonia ERP zyskasz szereg korzyści:

  • zdobędziesz wiedzę na temat zaawansowanych funkcji systemu Symfonia ERP w obszarze kadrowo-płacowym,
  • poznasz nowe umiejętności pracy w programie,
  • skrócisz czas wykonywanych obowiązków,
  • przygotujesz spersonalizowane raporty i własne zestawienia,
  • wykorzystasz elektroniczną korespondencję podatkową, składkową oraz z pracownikami,
  • wyróżnisz się na rynku pracy jako specjalista kompetentny w obszarze kadrowo-płacowym.

 

Aby wziąć udział w kursie potrzebujesz:

  • OBLIGATORYJNIE – posiadać zainstalowane oprogramowanie Symfonia ERP Kadry i Płace na komputerze, na którym będziesz korzystać z kursu (szkolenie jest realizowane wyłącznie dla użytkowników programu Symfonia),
  • Komputer wyposażony w mikrofon i kamerę, głośnik / słuchawki,
  • Dwa monitory – pozwolą na bardziej efektywną pracę na zajęciach, dzięki nim będziesz na bieżąco przerabiać ćwiczenia razem z prowadzącym.

 

UWAGA!: Szkolenie jest przeznaczone tylko dla osób posiadających zainstalowany program Symfonia ERP Kadry i Płace na komputerze, na którym będą uczestniczyć w kursie. Obecnie nie przewidujemy możliwości pracy na programie w formie demo w czasie kursu.

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz do zapisów!

Opis

Dodatkowe informacje o kursie z obsługi Symfonia ERP:

Wymagania techniczne dla uczestników:

 

Aby wziąć udział w kursie potrzebujesz:

  • Posiadać zainstalowane oprogramowanie Symfonia ERP Kadry i Płace na komputerze, na którym będziesz korzystać z kursu (szkolenie jest realizowane wyłącznie dla użytkowników
    programu Symfonia),
  • Komputer wyposażony w mikrofon i kamerę, głośnik / słuchawki,
  • Dwa monitory – pozwolą na bardziej efektywną pracę na zajęciach, dzięki nim będziesz na bieżąco przerabiać ćwiczenia razem z prowadzącym.

 

UWAGA!: Szkolenie jest przeznaczone tylko dla osób posiadających zainstalowany program Symfonia ERP Kadry i Płace na komputerze, na którym będą uczestniczyć w kursie. Obecnie nie przewidujemy możliwości pracy na programie w formie demo w czasie kursu (tak jak jest to np. w przypadku Kursu Optimy). Standardowo w opisie znajdują się wymagania techniczne do tego kursu (m.in. dwa monitory).

 

  • Czas trwania:  4 spotkania po 6 godzin zegarowych,
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Nagrania wideo – dostępne zawsze na 21 po rozpoczęciu kursu.
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
  • Możliwość przeprowadzenia kursu dla Twoich pracowników w formie zamkniętej.

Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:

  1. Przejdź na te stronę >>
  2. Zostaw kontakt do siebie
  3. Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.

Program

Temat 1 – Pracownicy, zleceniobiorcy.

  1. Praca z danymi zatrudnionych pracowników.
    • Rozliczanie wynagrodzeń w zależności od rodzaju listy płac.
    • Dodawanie/usuwanie składników w okresach – w zależności od potrzeb pracodawcy.
    • Zgłaszanie pracowników do ZUS i ich wyrejestrowywanie.
    • Zbiorcza edycja danych pracowników.
    • Zbiorcze dodawania składników płacowych, np. premii.
    • Funkcje usprawniające w zakresie terminowych skierowaniach do lekarza MP i szkoleń BHP.
    • Szybkie przeliczenia netto–brutto z podaniem pełnych kosztów wynagrodzeń.
    • Rejestracja i rozliczenia egzekucyjne i dobrowolne.
  2. Praca z danymi zleceniobiorców.
    • Zgłaszanie zleceniobiorców do ZUS i ich wyrejestrowywanie.
      • Rozliczanie umów zlecenia (stała kwota i godzinowa), umów o dzieło oraz zryczałtowanych z omówieniem różnic.
    • Rozliczanie zasiłków dla zleceniobiorców i wykazanie w PIT-11.
  3. Zmiany od 2024 r. i ustawienie odpowiednich wzorców:
      • zerowe lub podwyższone koszty,
      • zerowa ulga,
      • podstawa podatku,
      • składki od innego pracodawcy,
      • zerowe składki na FP i FGŚP.
    • Korzystanie z dostępnych i wdrożonych wcześniej systemów wynagrodzeń przez przypisywanie wzorców i uzupełnianie danych kadrowych.
    • Zbiorcze wprowadzenie wzorców pracowniczych, np. ekwiwalentów za pranie odzieży roboczej.
    • Rozliczenia benefitów dla pracowników.
  4. FAQ – pytania i odpowiedzi.

 

Temat 2 – Raportowanie, deklaracje.

    • Wykonywanie raportów płacowych i wprowadzanie w nich zmian.
    • Tworzenie własnych kart wynagrodzeń i list płac (pasków) zgodnie z potrzebami użytkownika.
    • Generowanie deklaracji podatkowych i kart wynagrodzeń podatkowych.
    • Generowanie deklaracji ZUS przy wypłatach w różnych terminach.
    • Tworzenie własnych zestawień na potrzeby raportowania do pracodawcy:
      • listy pracowników,
      • danych adresowych pracowników,
      • działów,
      • godzin faktycznie przepracowanych, itp.
    • Eksport danych pracowniczych do Excel i modyfikacja zgodnie z potrzebami użytkownika
      (np. raportowanie wg. własnych szablonów z podziałem na działy).
    • Przygotowywanie kart zasiłkowych, zestawień oraz rozliczenia zasiłków rozbudowane
      o dodatkowe pozycje.
    • Wydruki kadrowe:
      • skierowanie na badanie,
      • umowy o pracę,
      • informacje dodatkowe,
      • deklaracja rezygnacji z PPK,
      • rozwiązanie umowy o pracę,
      • świadectwo pracy,
      • informacja o okresie przechowywania dokumentacji.
    • Przypomnienia o kończących się umowach, badaniach lekarskich i szkoleniach BHP.
    • Zaświadczenia dla pracowników, rencistów.
  1. Deklaracje podatkowe.
    • Generowanie deklaracji podatkowych: PIT-11, PIT 8-AR, PIT-4R.
    • Ręczne modyfikowanie wartości na deklaracjach dla pracowników oraz dla firmy.
    • E-deklaracje podatkowe.
  2. Elektroniczna obsługa PPK.
    • Ustawienia terminów płatności składek PPK.
    • Generowanie deklaracji pracowników do PPK.
    • Generowanie wpłat do PPK.
  3. FAQ – pytania i odpowiedzi.

 

Temat 3 – Ewidencja czasu pracy.

  1. Modyfikacja kalendarzy.
    • Tworzenie wzorców dni roboczych.
    • Tworzenie tygodniowych wzorców czasu pracy.
    • Inicjalizacja kalendarza dla wzorca – pracownik etatowy.
    • Tworzenie wzorców czasu pracy, z uwzględnieniem czasu pracy dla pracowników na niepełnym etacie.
    • Zatrudnienie osoby niepełnosprawnej – ustawienia w programie.
    • Omówienie roli poprawnego zdefiniowania czasu pracy dla rozliczeń urlopowych w różnych systemach czasu pracy, np. równoważnym.
    • Obsługa raportów – karta ewidencji czasu pracy, karta czasu pracy, stan wykorzystania urlopów.
  2. Nieobecności pracowników.
    • Bilans urlopowy i chorobowy – ważne przy zatrudnieniu pracownika.
    • Urlop wypoczynkowy lub okolicznościowy różnice w naliczeniu – gdzie to sprawdzić?
    • Wnioski o urlopy rodzicielskie oraz w celu prawidłowego naliczenia w całym okresie pobierania zasiłku macierzyńskiego.
    • Oświadczenie dotyczące opieki nad dzieckiem zgodnie z art. 188 kp. i inne nieobecności płatne i niepłatne.
    • Eksport zwolnień lekarskich z PUE.
    • Choroby pracowników – podstawy naliczenia składników stałych i zmiennych (dopełnienia).
    • Jak sprawdzić składniki wchodzące do podstawy chorobowego? Czy prawidłowo są ujęte w naliczeniach?
    • Generowanie przelewów z programu dla pracowników oraz zleceniobiorców.
    • Generowanie przelewów z programu dla innych odbiorców: komornik, składki PPK, instytucji dostarczających usługi (karta medyczna, sportowa, ubezpieczenie grupowe).
  3. Wysyłka elektroniczna raportów kadrowych do pracowników.
    • Ustawianie poczty do wysyłki raportów.
    • Generowanie raportów np. „pasków”, PIT dla pracowników do wysyłki elektronicznej.
  4. FAQ – pytania i odpowiedzi.

 

Temat 4 – Korygowanie wynagrodzeń.

  1. Wyrównania i korekty.
    • Ustawienie parametrów wyrównania i korekty.
    • Dodawanie pracowników do procesu wyrównania i korekty.
    • Dodawanie okresu korygującego.
    • Edycja danych w trybie korekty.
    • Naliczanie i zamykanie okresów korygujących.
    • Deklaracje ZUS po korekcie.
    • Przeliczenie zmienionych danych.
    • Obsługa przelewów z kwotami ujemnymi.
  2. FAQ pytania i odpowiedzi.

Prowadzący

Iwona Hendel – certyfikowany trener, zajmuje się prowadzeniem szkoleń od 2012 roku. Jest wykładowcą z zakresu ustalania wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników, zleceniobiorców, menedżerów. Posiada wieloletnią praktykę w działach kadr i płac, począwszy od biura rachunkowego po stanowisko decyzyjne w dziale personalnym firmy. Obecnie również trener wewnętrzny – ekspert w międzynarodowej korporacji z zakresu zagadnień prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i wynagrodzeń. Specjalista d/s audytów i doradztwa w/w zakresie. Pokazuje drogi rozwiązywania problemów poprzez posługiwanie się przepisami prawa, ale również nie stroni od przykładów z życia wziętych, które pozwalają zrozumieć trudne zagadnienia kadrowo-płacowe.

Współpraca ze szkołami wyższymi i placówkami szkoleniowymi. Wykłady i ćwiczenia dla studentów studiów podyplomowych. Szkolenia i seminaria dla uczestników kursów doskonalących. Szkolenia grupowe i indywidualne dla pracowników działów personalnych i menedżerów.

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

2.190,00 

5/5

Klienci nas oceniają na 4,9/5   Zobacz  >>

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca