Kurs kadry i płace dla średniozaawansowanych

Strona Główna / Kursy / Kursy Kadrowo-Płacowe

Zajmujesz stanowisko pracownika działu kadrowo-płacowego? A może prowadzisz biuro rachunkowe, jesteś jego pracownikiem lub interesuje Cię zdobycie konkretnego zasobu informacji  z dziedziny kadr i płac? Jeśli Twoja odpowiedź na minimum jedno z powyższych pytań jest prawidłowa, to nasze szkolenie adresujemy właśnie do Ciebie!

Wiemy jak ważne jest bycie na bieżąco z przepisami oraz jak ciężko jest samemu za nimi nadążyć. W codziennej pracy mogą się u Ciebie pojawiać wątpliwości, w jaki sposób poprawnie wykonywać swoje obowiązki, gdy zmiany są tak dynamiczne.

Na pomoc przychodzą nasi eksperci – praktycy, którzy od wielu lat zajmują się tematyką kadrowo – płacową. To często osoby, które zdobywały swoje doświadczenie  w organach kontroli przestrzegania Prawa Pracy, zajmując się prawną ochroną pracy,  więc doskonale poruszają się w tym zakresie i wiedzą, gdzie najczęściej może dojść do popełnienia błędów oraz zdają sobie sprawę z tego, jak można ich uniknąć.

Chcesz podwyższyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie obszaru kadrowo – płacowego oraz zyskać spokój i pewność w swojej pracy? Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w Kursie kadry i płace dla średniozaawansowanych!


Uczestnicząc w naszym kursie zyskasz wiele korzyści:

  • dowiesz się, jak przepisy Kodeksu pracy zmienią się od 2023r., m.in. w zakresie pracy zdalnej, kontroli trzeźwości w zakładzie pracy, przysługujących nowych zwolnieniach,
  • będziesz pracował na aktualnych wzorach dokumentów niezbędnych dla samodzielnego prowadzenia kadr w zakładzie pracy,
  • usłyszysz o najnowszym orzecznictwie sądów pracy oraz stanowiskach PIP,
  • dowiesz się, jak prawidłowo ustalić wynagrodzenia za przepracowaną część miesiąca, naliczyć wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych, dokonać zwrotu nadpłaconych składek,
  • nasi eksperci opowiedzą także o różnicach pomiędzy odliczeniem przez pracodawcę, a zwrotem przez pracownika nadpłaconego wcześniej wynagrodzenia,
  • dowiesz się, jak ustalać wartość świadczeń niepieniężnych,
  • będziesz wiedział, który przychód podlega zwolnieniu z opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, a który zwolniony jest z poboru zaliczki na podatek dochodowy oraz jak prawidłowo ustalać podstawę świadczeń chorobowych w przypadkach szczególnych,
  • nauczysz się dokonywać wyrównania zasiłków macierzyńskich,
  • dowiesz się, jak prawidłowo dokonać uzupełnienia wynagrodzenia w przypadku występowania różnych składników wynagrodzenia, a także jak dokonywać potrąceń z wynagrodzenia w przypadku kilku wypłat w jednym miesiącu.

 

Zapraszamy Cię na nasz kurs – rozwijaj się z nami!

Dodatkowe informacje o kursie Kadry i Płace online dla średniozaawansowanych:

  • Kurs w trybie online oraz w kilkunastu miastach w Polsce
  • Czas trwania: 10 spotkań po 6 godzin zegarowych,
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Możliwość przeprowadzenia kursu w trybie weekendowym
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką!
  • Możliwość przeprowadzenia kursu dla Twoich pracowników w formie zamkniętej.

Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:

  1. Przejdź na te stronę >>
  2. Zostaw kontakt do siebie
  3. Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.

Program

Moduł I – Kadry

Temat 1 –  Nawiązanie i ustanie stosunku pracy, RODO w kadrach oraz kontrola trzeźwości
w zakładzie pracy

  1. Nawiązanie stosunku pracy
    • Wybór podstawy zatrudnienia.
    • Dlaczego umowy cywilnoprawne nazywane są umowami śmieciowymi i co zrobić, aby ograniczyć ryzyko stwierdzenia zastąpienia umowy o pracę przez umowę cywilnoprawną?
    • Postępowanie rekrutacyjne i umowa przedwstępna – dlaczego warto zawrzeć?
    • Umowa o pracę na okres próbny z uwzględnieniem zmian w związku z wdrożeniem Dyrektywy 2019/1152.
    • Limit ilościowy i czasowy umów o pracę na czas określony.
    • Skierowanie na wstępne badanie lekarskie – przed, czy po zawarciu umowy o pracę?
    • Wstępne szkolenie BHP.
    • Dokumentacja nawiązania stosunku pracy – omówienie na wzorach (część A oraz B akt osobowych).
    • Forma umowy o pracę: pisemna, ustna, dorozumiana i potwierdzenie zawarcia umowy.
    • ZUS ZUA oraz PIT-2 (wg wzoru od 01.01.2023 r.).

 

  1. Ustanie stosunku pracy
    • Rozwiązanie, a wygaśnięcie różnica i kody do wyrejestrowania.
    • Rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem.
    • Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem z uwzględnieniem wdrożenia Dyrektywy 2019/1152. Jak formułować przyczyny rozwiązania umowy?
    • Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika.
    • Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia bez winy pracownika.
    • Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy.
    • Ochrona przed rozwiązaniem umowy – ograniczenia podmiotowe i przedmiotowe
      w rozwiązaniu stosunku pracy (m.in. jak liczyć 3. miesiąc ciąży).
    • Zwolnienie na poszukiwanie pracy.
    • Urlop wypoczynkowy i zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia.
    • Zwolnienia grupowe.
    • Świadectwo pracy – termin wydania, treść krok po kroku, sprostowanie, duplikat, czy odpis.

 

  1. Ochrona danych osobowych (RODO) w kadrach
    • Zmiany do kodeksu pracy, a dostosowanie do RODO – problemy praktyczne.
    • Osoba ubiegająca się o zatrudnienie i pracownik:
    • katalog danych osobowych żądanych od kandydata i pracownika,
    • informacja o niekaralności kandydatów do pracy,
    • obowiązek informacyjny: wzór klauzuli informacyjnej wraz z omówieniem.
    • Monitoring (wizyjny, lokalizacyjny, poczty elektronicznej).
    • Ochrona danych osobowych w zakładzie pracy: listy obecności, identyfikatory, dane zamieszczane na stronach internetowych, udostępnianie danych pracownika podmiotom zewnętrznym.
    • Dokumentacja kadrowa, a RODO: świadectwo pracy, dokumentacja badań profilaktycznych.
    • ZFŚS, a RODO.

 

  1. Kontrola trzeźwości i obecności w organizmie środków działających podobnie do alkoholu
    • Zmiany w KP wprowadzające kontrolę trzeźwości.
    • Wprowadzenie kontroli trzeźwości lub kontroli obecności środków działających podobnie
      do alkoholu do zakładu pracy krok po kroku.
    • Dokumentacja – checklista dokumentów do opracowania.
    • Zapisy regulaminu pracy / obwieszenia – warsztat.
    • Oświadczenie pracownika o poinformowaniu o zasadach kontroli.
    • Dokumentacja przeprowadzonej kontroli wzór, treść, forma, gdzie przechowywać.
    • Wpis do ewidencji czasu pracy okresu niedopuszczenia pracownika do pracy.

 

Temat 2  – Dokumentacja pracownicza: okres przechowywania, elektronizacja, akta osobowe część po części – praca na wzorach dokumentów.

  1. Dokumentacja pracownicza: jakie dokumenty kadrowe stanowią dokumentację pracowniczą?
    • postać papierowa i postać elektroniczna dokumentacji pracowniczej,
    • nowe rozwiązania w zakresie prowadzenia akt osobowych,
    • części akt osobowych.

 

  1. Okres i zasady przechowywania dokumentacji pracowniczej oraz obowiązkowa informacja wydawana pracownikowi wraz ze świadectwem pracy po ustaniu stosunku pracy – zakres informacji, wzór.
  2. Zniszczenie dokumentacji pracowniczej – dopuszczalność i tryb.
  3. Zasady prowadzenia akt osobowych w formie elektronicznej:
    • wymogi,
    • przekształcenie dokumentacji sporządzonej w postaci papierowej w dokumentację w postaci elektronicznej,
    • obowiązkowa informacja dla pracownika o prowadzeniu dokumentacji w postaci elektronicznej,
    • wzór informacji.

 

  1. Tryb i zasady wydawania dokumentacji pracowniczej pracownikowi, byłemu pracownikowi lub członkom jego rodziny.
  2. Warunki wydawania pracownikowi kopii dokumentacji.
  3. Odpowiedzialność karna i wykroczeniowa związana z nieprowadzeniem, bądź nieprzechowywaniem dokumentacji pracowniczej:
    • Część A: Dokumenty pochodzące od kandydatów na pracowników,
    • Część B: dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia,
    • Część C: dokumenty dotyczące ustania stosunku pracy,
    • Część D: dokumenty związane z nałożeniem kary porządkowej.

 

  1. Pozostała dokumentacja pracownicza:
    • regulamin pracy,
    • regulamin wynagrodzeń,
    • regulamin ZFŚS,
    • statuty i porozumienia.

 

Temat 3 – Czas pracy – zajęcia praktyczne  (2 dni)

  1. Karta ewidencji czasu pracy:
    • zakres informacji (m.in. jak ustalić godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy, jak oznaczyć tytuł udzielenia dnia wolnego od pracy),
    • wzór karty ewidencji czasu pracy, sposób wypełniania ewidencji – omówienie,
    • karta ewidencji czasu pracy, a lista obecności,
    • ewidencjonowanie przerw w pracy,
    • ewidencjonowanie minut pracy,
    • rodzaj nieobecności w pracy w ewidencji czasu pracy,
    • kilka rodzajów nieobecności w ciągu dnia pracy,
    • pracownicy nieobjęci obowiązkiem ewidencjonowania godzin pracy,
    • skutki nieprowadzenia ewidencji.

 

  1. Lista obecności według RODO.
  2. Zasady prowadzenia, przechowywania i udostępniania dokumentacji czasu pracy.
  3. Wzory dokumentów obligatoryjnych.
  4. Harmonogram czasu pracy.
  5. Zasady tworzenia harmonogramów czasu pracy: czy istnieje prawny obowiązek ustalenia? Na jaki okres muszą być tworzone? Sposób ogłoszenia harmonogramu. Modyfikacja obowiązującego harmonogramu. Najczęstsze błędy pracodawców oraz ich konsekwencje.
  6. Harmonogramy czasu pracy w różnych systemach czasu pracy – przykłady.
  7. Godziny nadliczbowe:
    • dobowy, tygodniowy, miesięczny i roczny limit godzin nadliczbowych,
    • wyliczenie godzin nadliczbowych dobowych,
    • wyliczenie godzin nadliczbowych średniotygodniowych,
    • pracownik zatrudniony w niepełnym wymiarze czasu pracy – godziny ponadwymiarowe i nadliczbowe,
    • ewidencjonowanie pracy w dniu wolnym oraz ewidencjonowanie nieobecności w dniu udzielonym w zamian za pracę w dniu wolnym,
    • modyfikacja obowiązującego harmonogramu ze względu na pracę w nadgodzinach.

 

  1. Rozliczenie pracy w godzinach nadliczbowych:
    • wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa SN,
    • rozliczenie pracy w godzinach nadliczbowych czasem wolnym – na wniosek pracownika i z inicjatywy pracodawcy, w bieżącym i kolejnym okresie rozliczeniowym,
    • miarkowanie wynagrodzenia za nadgodziny w sporach sądowych,
    • bieg terminu przedawnienia wynagrodzenia za nadgodziny wg orzeczeń SN.

 

  1. nienormowany czas pracy:
    • pracownicy wykonujący pracę w nienormowanym czasie pracy,
    • rekompensata za pracę poza normalnymi godzinami pracy,
    • godziny nadliczbowe kadry kierowniczej wg orzeczeń SN.

 

  1. Czas pracy w treści regulaminu pracy.
  2. Obowiązkowe obwieszczenie o czasie pracy w sytuacji braku regulaminu pracy: obligatoryjna i rekomendowana treść, sposób poinformowania pracowników, termin przekazania.
  3. Czas pracy w regulaminie wynagradzania.
  4. Ryczałty za noce lub nadgodziny.
  5. Dodatki zmianowe i świąteczne.
  6. Zasady rekompensaty dyżurów pełnionych przez pracowników.
  7. Czas pracy w treści umowy o pracę.

 

Temat 4  – Urlopy pracownicze i nieobecności w pracy, praca zdalna i uprawnienia związane
z rodzicielstwem (z uwzględnieniem Dyrektywy 2019/1158)

  1. Urlopy pracownicze i nieobecności w pracy
    • Urlop wypoczynkowy:
    • wymiar urlopu wypoczynkowego,
    • proporcjonalne wyliczenie urlopu wypoczynkowego,
    • urlop wypoczynkowy uzupełniający,
    • planowanie urlopów,
    • urlop na żądanie pracownika: możliwość odmowy udzielenia, wymiar,
    • urlop wypoczynkowy zaległy,
    • przedawnienie prawa do urlopu wypoczynkowego.
    • Urlop bezpłatny.
    • Urlop szkoleniowy.
    • Urlop opiekuńczy – zmiana w związku z wdrożeniem Dyrektywy 2019/1158.
    • Inne usprawiedliwione nieobecności pracownika”
    • za które nieobecności pracodawca płaci wynagrodzenia, a za które wystawia zaświadczenie o wysokości utraconego zarobku?
    • nowe zwolnienie – zwolnienie ze względu na siłę wyższą (zmiana w związku z wdrożeniem Dyrektywy 2019/1158).

 

  1. Praca zdalna
    • Zmiany w Kodeksie Pracy.
    • Wprowadzenie pracy zdalnej do zakładu pracy krok po kroku.
    • Dokumentacja pracy zdalnej – checklista dokumentów do opracowania.
    • Porozumienie / regulamin pracy zdalnej – warsztat.
    • Informacja o warunkach zatrudnienia (art. 29 § 3 KP) – dodatkowe zapisy dla pracownika wykonujące pracę zdalną – warsztat, wzór, forma, termin.
    • Procedura ochrony danych osobowych.
    • Współpraca z BHPowcem przy przygotowaniu dokumentacji – jakich zapisów wymagać od BHPowca?
    • Współpraca z informatykiem przy przygotowaniu dokumentacji – jakich zapisów wymagać przy opracowaniu zasad instalacji, konserwacji i serwisu powierzonych narzędzi pracy?
    • Umowa o pracę – zapisy dodatkowe dla pracownika świadczącego pracę zdalną -warsztat
    • Polecenie pracodawcy świadczenia pracy zdalnej – warsztat (termin, forma, opracowanie wzoru polecenia).
    • Oświadczenie pracownika o posiadaniu warunków lokalowych i technicznych do wykonywania pracy zdalnej – wzór.
    • Wniosek pracownika o wykonywanie pracy zdalnej – wzór, forma, obowiązek uwzględnienia, przyczyny odmowy uwzględnienia.
    • Wniosek o zaprzestanie wykonywania pracy zdalnej – wzór, forma, termin, obowiązek uwzględnienia.
    • Wniosek o świadczenie pracy zdalnej okazjonalnej – wzór, forma, termin, obowiązek pracodawcy uwzględnienia

 

  1. Uprawnienia pracownika związane z rodzicielstwem z uwzględnieniem zmian w związku
    z wdrożeniem Dyrektywy 2019/1158.
    • Uprawnienia kobiety „od pierwszego dnia ciąży”
    • Przedłużenie umowy o pracę do dnia porodu
    • Urlop macierzyński
    • Urlop na warunkach urlopu macierzyńskiego
    • Urlop rodzicielski:
      • podwyższenie wymiaru o 9 tygodni z uwzględnieniem przepisów przejściowych,
      • podział na części,
      • termin wykorzystania urlopu,
      • łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą zawodową.
      • Urlop ojcowski
      • Urlop wychowawczy
      • Powrót z urlopów związanych z rodzicielstwem – gwarancja powrotu na poprzednie stanowisko albo innego równorzędne

 

    • Karmienie dziecka piersią:
      • Przerwa,
      • stanowiska pracy, gdzie praca kobiety karmiącej jest wzbroniona.

 

    • Uprawnienia rodzica dziecka:
      • rodzic dziecka do 3.r.z.,
      • rodzic dziecka do 4 r..ż.,
      • rodzic dziecka do 8 r.ż.,
      • rodzic dziecka do 14 r.z.
      • Szczególne uprawnienia rodzica dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności które ma 4, 8 oraz 14 lat.
      • Aktualne wzory dokumentów.

 

 

Moduł II – Płace

Temat 1 –  Ustalanie wysokości wynagrodzenia (2 dni)

Dzień 1:

  1. Ustalanie wynagrodzenia za przepracowaną część miesiąca:
    • Nieobecność z powodu choroby lub macierzyństwa (w dni robocze i wolne od pracy, tylko w dni wolne od pracy, tylko w dni robocze),
    • Nieobecność z powodu innego niż choroba,
    • Nieobecność spowodowana chorobą – niepłatna.

 

2. Wynagrodzenie za pracę w godzinach ponadwymiarowych i nadliczbowych:

    • W jaki sposób rozliczane są godziny ponadwymiarowe?
    • W jaki sposób naliczane jest wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych z tytułu przekroczenia normy dobowej?
    • W jaki sposób naliczane jest wynagrodzenie z tytułu przekroczenia normy średniotygodniowej w jednomiesięcznym i w przypadku dłuższych okresów rozliczeniowych?
    • Wpływ udzielania wolnego za nadgodziny w tym samym i w innym miesiącu na rozliczenia na listach płac. (na wniosek pracownika i jako decyzja pracodawcy).

 

3. Wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy:

    • Jakie poza urlopem wypoczynkowym nieobecności lub okresy nieświadczenia pracy rozliczane są wg tych samych zasad?
    • Zasady uwzględniania stałych i zmiennych składników.
    • Sytuacje powodujące konieczność przeliczania składników ujawnionych na listach płac dla celów naliczenia wynagrodzenia za urlop wypoczynkowy.

 

4. Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy:

    • Zasady uwzględniania stałych i zmiennych składników.
    • Sytuacje powodujące konieczność przeliczania składników ujawnionych na listach płac dla celów naliczenia ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy.
    • Inne nieobecności rozliczane z uwzględnieniem podstawy do ekwiwalentu.

 

  1. Nieobecności z zachowaniem prawa do wynagrodzenia:
    • Zasady uwzględniania zmiennych składników.

 

  1. Inne świadczenia dla pracowników:
    • Odszkodowania i odprawy związane z zakończeniem zatrudnienia.
    • Odszkodowanie związane z umową o zakazie konkurencji.
    • Rekompensata w związku z odwołaniem lub przesunięciem pracownikowi urlopu.


Dzień 2

  1. Świadczenia zwolnione z ZUS i/lub pdof.
  2. Zasady naliczania składek na ubezpieczenia społeczne.
  3. Zasady naliczania zaliczki na podatek dochodowy z uwzględnieniem zmian od 2023 roku:
    • Zwolnienia dla wybranych podatników.
    • Zasady ustalania wysokości zaliczki w trakcie i po ustaniu zatrudnienia.

 

4. Składka na ubezpieczenie zdrowotne – jej wysokość i zasady ograniczania wysokości.

5. Wpłaty na PPK:

    • Naliczanie wpłaty finansowanej przez pracodawcę.
    • Naliczanie wpłaty finansowanej przez pracownika.
    • Wpływ terminu wpłaty finansowanej przez pracodawcę na zaliczkę na podatek dochodowy.

 

6. Przykłady rozliczania list płac m.in:

    • Uwzględnianie świadczeń niepieniężnych na listach płac w różnych przypadkach.
    • Uwzględnianie składników zwolnionych z zaliczki na podatek.

 

7. Korekty list płac:

    • Nadpłata składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe.
    • Niedopłata składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe.
    • Rozliczenie nieobecności, która wystąpiła po wypłatach w różnych przypadkach.

 

Temat 2 – Zasady rozliczenia świadczeń związanych z chorobą i macierzyństwem

  1. Rodzaje świadczeń – zasady nabywania prawa i wysokość.
  2. Ustalanie podstawy zasiłkowej:
    • Okresy zatrudnienia uwzględniane przy ustalaniu podstawy.
    • Ustalanie wysokości podstawy – zasady ogólne:
      • Minimalna podstawa świadczeń.
      • Wyrównanie do zasiłku macierzyńskiego.
      • Składniki uwzględniane przy obliczaniu podstawy.

 

  1. Ustalanie wysokości świadczenia w przypadkach szczególnych:
    • Ustalanie wysokości świadczenia w przypadku zmiany wymiaru etatu.
    • Ustalanie wysokości świadczenia w przypadku zmiany zasad wynagradzania.
    • Ustalanie wysokości świadczenia w przypadku wykonywania zlecenia lub dzieła na rzecz własnego pracodawcy.
    • Uwzględnianie premii, dodatków i innych składników wynagrodzenia w podstawie świadczeń.

 

  1. Uzupełnianie wynagrodzenia:
    • Zasady uzupełniania stałych i zmiennych składników wynagrodzenia.
    • Szczególne zasady uzupełniania wynagrodzenia.
    • Składniki wynagrodzenia niepodlegające uzupełnienia.

 

  1. Zasady naliczania i wypłaty świadczeń netto dla pracowników i zleceniobiorców.
  2. Błędne rozlicznie świadczenia, zasady korygowania:
    • W przypadku wypłaty zawyżonego świadczenia.
    • W przypadku zaniżonego świadczenia.
    • W przypadku błędnego określenia rodzaju należnego świadczenia.

 

 

Temat 3 – Umowy zlecenia, umowy o dzieło, inne umowy cywilnoprawne

  1. Ustalanie prawidłowego tytułu do ubezpieczenia:
    • Umowa z własnym pracownikiem w różnych przypadkach.
    • Umowa z obcym pracownikiem w różnych przypadkach.
    • Umowa z osobą uczącą się.
    • Umowa z osobą, która nie ma innego tytułu do ubezpieczenia.
    • Umowa z osobą prowadzącą działalność gospodarczą.
    • Zbieg kilku umów zlecenia.

 

  1. Ustalanie wysokości składek na ubezpieczenia społeczne z tytułu umów zlecenia:
    • Limit podstawy składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe.
    • Limit podstawy składki na ubezpieczenie chorobowe, w przypadku wypłaty za jeden i kilka okresów w miesiącu.
    • Zasady ustalania wysokości składek finansowanych przez Zleceniodawcę (E, R, W, FP i FS, FGŚP, FEP).

 

  1. Zryczałtowany podatek od przychodów.

 

  1. Zaliczka na podatek dochodowy:
    • Przychód zwolniony z poboru zaliczki na podatek dla wybranych grup podatników.
    • Ustalanie kosztów uzyskania przychodu.
    • Możliwość zastosowania i limit autorskich kosztów uzyskania przychodu.
    • Sytuacje, gdy koszty uzyskania przychodu zamiast 20% czy 50% redukowane są do 0%.
    • Wniosek o zwolnienie z poboru zaliczki – zasady stosowania od 2023 roku.
    • Zasady stosowania kwoty zmniejszającej zaliczkę na podatek dochodowy – zmiany od stycznia 2023 roku.

 

  1. Ustalanie wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne z tytułu umowy zlecenia – ograniczenie poboru.
  1. Wpłaty na PPK po stronie zleceniodawcy i zleceniobiorcy:
    • Możliwość zastosowania obniżonej wpłaty podstawowej.
    • Rozliczanie wpłat w aspekcie poboru zaliczki na podatek dochodowy.

 

  1. Przykłady rozliczania umów zlecenia, umów o dzieło i kontaktów managerskich od stycznia 2023 roku.

 

Temat 4 – Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków na liście płac

  1. Obowiązki pracodawcy związane z dokonywaniem potrąceń:
    • Obowiązki na etapie zatrudnienia pracownika, w trakcie i po zakończeniu zatrudnienia.
    • W przypadku zbiegu tytułów egzekucyjnych komorniczych.
    • W przypadku zbiegu egzekucji komorniczej z administracyjną.

 

  1. Wynagrodzenie i inne świadczenia zwolnione oraz podlegające zajęciu.
  2. Obligatoryjne potrącenia z wynagrodzenia:
    • Rodzaje potrąceń.
    • Maksymalne potrącenia i kwoty wolne od potrąceń, z uwzględnieniem stanowiska PIP i Krajowej Rady Komorniczej z wypłat na przełomie roku.
    • Zbieg tytułów potrąceń zasady rozliczania.
    • Zasady dokonywania potrąceń w przypadku świadczeń niepieniężnych należnych pracownikowi.

 

  1. Potrącenia dobrowolne z wynagrodzenia:
    • Rodzaje i zasady dokonywania potrąceń.

 

  1. Potrącenia obligatoryjne z zasiłków:
    • Rodzaje potrąceń.
    • Maksymalne potrącenia i kwoty wolne.
    • Potrącenia dobrowolne.

 

  1. Potrącenia z umów cywilnoprawnych:
    • Zasady ustalania kwoty wolnej od potrąceń.

Prowadzący

Andrzej Radzisław – radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Ekspert w zakresie ubezpieczeń społecznych. Przez wiele lat zatrudniony był w Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdzie m.in. brał udział w opiniowaniu aktów prawnych związanych z ubezpieczeniami oraz analizował wydawane przez ZUS interpretacje w zakresie ich zgodności z obowiązującymi przepisami.Występował w wielu audycjach radiowych i telewizyjnych kierowanych do płatników i ubezpieczonych oraz uczestniczył w spotkaniach (kongresach sympozjach) związanych z tematyką ubezpieczeń społecznych.Trener z ponad 19 letnim doświadczeniem w przeprowadzaniu szkoleń dla służb kadrowo płacowych oraz kadry zarządzającej. Od wielu lat współpracuje z Rzeczpospolitą, Gazetą Prawną, wydawnictwem GOFIN, WIP, BECK.

Nasi klienci oceniają kompetencję i wiedzę trenera na: 5,5/6
Średnia, w jaki sposób trener przekazuje wiedzę popartą przykładami: 5,4/6

 

Daniel Pałyga – Absolwent Uniwersytetu Opolskiego Wydziału Ekonomicznego na kierunku Administracja. Ukończył także Studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Były Inspektor Pracy z Opola zajmujący się tematyką związaną z kontrolą prawnej ochrony pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, legalnością zatrudnienia. Od 1997 r. związany z szeroko pojętym zarządzaniem ludźmi. Posiada szerokie doświadczenie z zakresu stosowania i interpretacji dokonywanych przez organy państwowe oraz praktyk stosowanych przez podmioty prywatne. Przez 11 lat pracownik Państwowej Inspekcji Pracy, wcześniej pracował w agencji pracy, gdzie realizował projekty związane z zatrudnianiem osób poza granicami Polski, pracą tymczasową, doradztwem personalnym. Posiada ponad 5-letnie doświadczenie w urzędach zajmujących się kontrolą legalności zatrudnienia.

Nasi klienci oceniają kompetencję i wiedzę trenera na: 5,7/6
Średnia, w jaki sposób trener przekazuje wiedzę popartą przykładami: 5,7/6

W 2022 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

3.250,00 3.590,00 

5/5

Klienci nas oceniają na 4,9/5   Zobacz  >>

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca