Opis
Dodatkowe informacje o kursie podatkowym: Podatki na przełomie 2024/2025:
Czas trwania: 6 spotkań po 6 godzin zegarowych, termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
Możliwość wybrania poszczególnych modułów kursu – prosimy o kontakt
Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:
- Dodaj wybrany kurs do koszyka
- Przy opcji płatności zaznacz zaznacz „Dofinansowanie”.
- Poczekaj na kontakt naszego działu sprzedaży w celu ustalenia szczegółów.
LUB[Przejdź do zakładki “dofinansowanie” i umów bezpłatną rozmowę.
Możliwość przeprowadzenia kursu dla Twoich pracowników w formie zamkniętej.
Program
Moduł I: Podatki VAT, PIT i CIT w świetle aktualnych przepisów
Temat 1 – Podatek VAT 2024/2025 – Kolejny pakiet uproszczeń MF (SLIM VAT 3), Grupa VAT, Faktura ustrukturyzowana i system KSeF, przegląd wybranych orzeczeń i interpretacji.
1. Zmiany SLIM VAT 3 – kolejny pakiet uproszczeń MF? Próba oceny na wybranych przykładach.
-
- Zwiększenie limitu statusu małego podatnika, a kwartalne rozliczanie VAT.
- Zmiany w stosowaniu kursów przeliczeniowych przy korektach transakcji – jaki kurs mam zastosować przy korekcie transakcji krajowych, a jaki przy korekcie transakcji zagranicznych (WNT, import usług oraz dostawa towarów dla której podatnikiem jest jej nabywca)?
- Przełomowe zmiany w obliczaniu proporcji VAT, czyli struktura sprzedaży po nowemu oraz brak obowiązku uzgadniania z urzędem skarbowym szacunkowej proporcji odliczenia VAT.
- Moment rozliczenia WNT – ostateczne dostosowanie przepisów ustawy o VAT do wytycznych TSUE i odejście od obowiązku posiadania faktury VAT.
- Zmiany w stosowaniu przez organy podatkowe stawki sankcyjnej VAT w kontekście wyroku TSUE – uznaniowość po stronie organu jako narzędzie w dostosowywaniu sankcji VAT do skali działań nieuczciwych podatników.
- Zmiany w przepisach dotyczących warunków zwrotu podatku w terminie 15 dni dla podatników stosujących kasy online.
- WISy po nowemu – co właściwie zmienia się w przepisach i czy warto sięgać po ten wniosek.
- Uproszczenia dla podatników posiadających kasy online dotyczące raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych oraz uproszczenie zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kasy rejestrującej dla podatników zwolnionych z VAT.
- Zmiany w zakresie dołączania paragonów do faktur wystawionych w formie elektronicznej oraz paragonów w formie elektronicznej do wystawionych faktur.
- Zmiany dotyczące momentu wykazywania WDT po korekcie transakcji.
- Podsumowanie zmian, które obowiązują od stycznia 2024 r.
2. Grupa VAT jako nowa kategoria podatników VAT – czy warto rozważyć założenie GV i jakie oszczędności może przynieść Grupa?
-
- Jakie warunki należy spełnić, aby utworzyć Grupę VAT? Czy test powiązań może nam pomóc?
- Zasady funkcjonowania – czynności opodatkowane i nie podlegające opodatkowaniu.
- Przedstawiciel Grupy VAT i jego rejestracja.
- Sposoby rozliczania transakcji wewnątrz GV i na zewnątrz w kontekście odliczenia VAT, w tym odliczanie proporcjonalne.
- Ewidencje podatników w Grupie VAT – czym jest JPK_GV?
- Korzyści istnienia Grupy VAT.
- Zagrożenia dla Grupy VAT oraz podmiotów sprzedających grupie VAT, jak i podmiotów nabywających od Grupy VAT.
- Grupa VAT w objaśnieniach MF oraz w interpretacjach Dyrektora KIS.
3. KSeF i e-faktura – jak przygotować się na przełom w fakturowaniu VAT od 07.2024 r.?
-
- Jak przygotować się na wdrożenie KSeF w firmie, gdy jesteś podatnikiem VAT czynnym lub zwolnionym – terminy wprowadzenia obligatoryjnego KSeF dla poszczególnych grup podatników.
- Rola zespołu księgowego w procesie wdrożenia KSeF – elementy obligatoryjne a fakultatywne.
- Nowa schema JPK_FA(2) – ostateczna struktura wg zapowiedzi MF ma obowiązywać do końca 2024 r.
- Faktury uproszczone oraz faktury VAT RR.
- Jak nadać uprawnienia do KSeF i czy każda osoba w firmie powinna je posiadać?
- Korzyści ze stosowania e-faktur.
- Przepisy epizodyczne w procesie wdrożenia KSeF.
- Planowane wdrożenie nowej schemy JPK_V7 od 1.07.2024 r. – zmiany związane z KSeF.
4. Czasowe odwrotne obciążenie podatkiem gazu w systemie gazowym, energii elektrycznej w systemie elektroenergetycznym i usług w zakresie przenoszenia uprawnień do emisji gazów cieplarnianych.
-
- Jaki był cel wprowadzenia przepisów o odwrotnym obciążeniu i na jaki okres zostały wprowadzone?
- Jak powinna wyglądać faktura przy czasowym odwrotnym obciążeniu?
- Zawiadomienie składane do Naczelnika Urzędu Skarbowego.
5. Zwalczanie oszustw VAT w sektorze e-commerce.
-
- Nowy rozdział ustawy o VAT – ogólne obowiązki dostawców usług płatniczych.
- Obowiązki dostawcy usług płatniczych w zakresie prowadzonej ewidencji odbiorców płatności i płatności transgranicznych w odniesieniu do świadczonych usług płatniczych.
6. Stawki VAT – podstawowa i obniżona.
-
- Masz wątpliwości? Zapytaj! – Rola WIS w zabezpieczeniu właściwej stawki VAT.
- Obniżone stawki VAT w 2024 r., m.in. żywność (stawka 0%) oraz usługi kosmetyczne.
- Przegląd wybranych WISów wydanych w 2024 roku.
7. Zmiany w kasach rejestrujących w 2024 r.
-
- Kasy mające postać oprogramowania dla wybranych grup podatników – taksówkarze, firmy transportowe i apteki.
- Kasa elektroniczna, a wymiana pamięci fiskalnej.
- Terminale płatnicze zintegrowane z kasą rejestrującą – odroczenie obowiązku.
- Jakie kasy rejestrujące nigdy nie będą musiały być zintegrowane z terminalami płatniczymi?
- Kasy rejestrujące w myjniach samochodowych, w tym w myjniach automatycznych.
- Nowe rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku ewidencjonowania.
8. Przegląd wybranych orzeczeń TSUE oraz polskich sądów administracyjnych: NSA oraz WSA w 2024 r.?
Temat 2 – Podatek dochodowy PIT i CIT – przegląd zmian w latach 2023-2024 oraz omówienie bieżących zagadnień.
1.Zmiany w podatkach dochodowych PIT oraz CIT.
-
- Fundacja rodzinna – nowy podatnik i płatnik na gruncie ustaw o podatku dochodowym.
- Zasady tworzenia.
- Beneficjenci
- Zasady opodatkowania na gruncie CIT/PIT.
-
- Wpływ odwołania stanu zagrożenia epidemicznego na rozliczenia podatkowe – ułatwienia wynikające ze specustawy antycovidowej:
- które przestały obowiązywać
- które pozostały na stałe.
-
- Podsumowanie zmian w podatku u źródła (WHT) w okresie 2019– 2024 r. Zasady poboru podatku, m.in.:
- wymogi dotyczące należytej staranności,
- certyfikat rezydencji,
- rzeczywisty właściciel,
- wypłata należności do 2 mln zł i powyżej,
- opinia o stosowaniu preferencji,
- oświadczenie płatnika,
- zasady zwrotu podatku u źródła.
- Limit transakcji gotówkowych bez zmian.
- „JPK” w podatku CIT i PIT.
- Limity PIT i CIT w 2024 r.
2. Zmiany w podatku PIT. oraz bieżące zagadnienia w świetle stanowiska organów podatkowych i sądów administracyjnych.
-
- Na jakie uproszczenia w podstawy wymiaru składki zdrowotnej może liczyć przedsiębiorca?
- Co ze składką zdrowotną przy remanentach/inwentaryzacjach i sprzedaży środków trwałych? Przykłady praktyczne.
- Czy warto zmienić formę opodatkowania na 2025 r.? Która z form jest „najtańsza”? Analiza przypadków.
- Czy będzie kolejne podwyższenie kwoty wolnej od podatku do wysokości 60 000 zł rocznie?
- Wyższy limit przychodów z najmu prywatnego dla małżonków.
- Zmiany w ulgach w PIT.
- Zniesienie limitu dochodów w uldze prorodzinnej na niepełnosprawne dziecko.
- Rozszerzenie kręgu osób niepełnosprawnych pozostających na utrzymaniu podatnika
w uldze rehabilitacyjnej.
- Ulga termomodernizacyjna przed oddaniem domu do użytku.
- Pracownik w firmie.
- Podróże służbowe – rozliczenie krok po kroku.
- Korzystanie ze sprzętu firmowego.
- Śmierć pracownika, a obowiązki podatkowe.
- Świadczenia rzeczowe.
- PIT od odszkodowania w związku z rozwiązaniem umowy o pracę.
- Rozliczenia PIT w związku z uczestnictwem w programie motywacyjnym.
- 50% koszty uzyskania przychodów w przypadku informatyków.
- Przegląd interpretacji ogólnych Ministra finansów na gruncie PIT.
- Zaległe faktury kosztowe w PKPiR.
- Zapłata zaległych składek ZUS za pracowników i zleceniobiorców.
- Brak przychodu podlegającego opodatkowaniu.
- Korzystanie z ulgi mieszkaniowej w aspekcie umowy deweloperskiej.
- Ograniczenia w zakresie amortyzacji w świetle najnowszych interpretacji podatkowych.
3. Zmiany w CIT oraz bieżące zagadnienia w świetle stanowiska organów podatkowych i sądów administracyjnych.
-
- Minimalny podatek dochodowy – kto zapłaci i jak go obliczyć?
- CIT estoński.
- Dochód z ukrytych zysków lub wydatek niezwiązany z działalnością gospodarczą.
- Praktyczne przykłady w świetle interpretacji podatkowych.
- Zryczałtowany podatek od dywidendy wypłaconej przez spółkę na estońskim CIT.
- Dywidendy otrzymywane przez polskich podatników i wypłacane podmiotom zagranicznym.
- Obowiązki informacyjne spółek nieruchomościowych i ich wspólników – interpretacja ogólna Ministra Finansów.
4. Pytania i odpowiedzi.
Temat 3 – Podsumowanie roku w zakresie obowiązków płatnika w kontekście Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
1. Obowiązki płatnika.
- Płatnik – obowiązki.
- Wspólne rozliczenie się małżonków oraz osób samotnie wychowujących dzieci, a obowiązki płatnika.
- Zwiększenie limitu zarobków dzieci bez utraty preferencji podatkowych przez ich rodziców.
2. Ulga na powrót, ulga dla rodzin wielodzietnych i ulga dla pracujących emerytów – praktyczne omówienie po kilkunastu miesiącach stosowania nowych zasad.
-
- Omówienie warunków stosowania ulg – na który dzień muszą być spełnione?
- Czy trzeba posiadać 4 dzieci przez cały rok, aby skorzystać z ulgi?
- Jak długo można skorzystać z ulgi na powrót?
- Uwzględnienie ulgi na etapie zaliczek PIT płatnika, a rozliczenie roczne.
3. Ulga dla młodych (do 26 roku życia) – czy robisz to dobrze?
4. PIT-2 – zasady komunikacji pomiędzy podatnikiem a płatnikiem.
-
- Kwota zmniejszająca podatek, a kilku płatników.
- Zmiany w zakresie przyjmowania oświadczeń i wniosków od podatników.
- Oświadczenia po ustaniu stosunku pracy.
- Praktyczne omówienie wzoru PIT-2.
5. Zmiany w prawie pracy dotyczące pracy zdalnej – praktyczne omówienie ich wpływu na rozliczenia PIT płatnika.
6. Świadczenia pracownicze, a PIT – omówienie wybranych zagadnień oraz najnowsze orzecznictwo.
-
- Nieodpłatne / częściowo odpłatne świadczenia a PIT.
- Wybrane świadczenia pracownicze:
- Dofinansowanie/zwrot wydatków związanych z praca zdalną.
- Spotkania
- Pakiety
- Szczepienia dla pracowników.
- Szkolenia i dokształcanie.
- Posiłki dla pracowników.
- Nienależnie pobrane świadczenia.
- Wynagrodzenia po zmarłym
- Świadczenia związane z BHP m.in. okulary i szkła kontaktowe dla pracowników, ekwiwalent za pranie odzieży, odzież robocza i odzież służbowa.
- Noclegi dla pracowników mobilnych i
- Używanie przez pracowników narzędzi, materiałów, sprzętu stanowiącego własność pracodawcy (komputery, telefony, samochody).
- Zajęcia sportowe, karty Multisport, świadczenia finansowane z ZFŚS.
7. Koszty uzyskania przychodów ze stosunku pracy.
- Koszty pracownicze – zasady ogólne.
- Koszty uzyskania przychodów u pracownika zatrudnionego w dwóch zakładach
- Zaniechanie poboru kosztów uzyskania przychodów na wniosek
- Świadczenia wypłacane po ustaniu stosunku pracy a koszty uzyskania przychodów.
- Koszty autorskie 50% tylko dla branży IT? – zasady stosowania wraz z praktycznym omówieniem interpretacji ogólnej z 2020 r.
8. Pobór zaliczek i zryczałtowanego podatku przez płatników z innych tytułów.
- Przychody z działalności wykonywanej osobiście.
- Przychody objęte podatkiem zryczałtowanym:
- konkursy,
- przychody z innych źródeł.
- Skutki podatkowe opłacania składek ZUS za umowy zlecenia dla płatnika i
9. Obowiązki płatnika – deklaracje i informacje za 2024
-
- Terminy i rodzaj składanych deklaracji, w tym praktyczne omówienie wzoru PIT-11 wraz z przykładami.
- PIT-8AR – praktyczne omówienie wraz z przykładami.
- Termin wpłaty zaliczek.
- Oświadczenia i wnioski przyjmowane od pracowników, a wpływ na rozliczenie roczne.
Moduł II: Akcja Bilans 2024
Temat 1 – Rachunkowość.
1. Wprowadzenie
2. Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych.
-
- Odpowiedzialność głównego księgowego, kierownika jednostki i organu nadzorującego za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe.
- Elementy sprawozdania finansowego.
- Forma sprawozdania finansowego.
- Najnowsze zmiany w ustawie o rachunkowości oraz krajowych standardach rachunkowości.
- Uproszczenia przy prowadzeniu ksiąg i sporządzaniu sprawozdania finansowego.
- Weryfikacja i udokumentowanie założenia kontynuacji działalności zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 14 “Kontynuacja działalności oraz rachunkowość jednostek przy braku kontynuowania działalności”.
3. Harmonogram zamknięcia roku.
4. Zasady sporządzania rocznego sprawozdania finansowego.
-
- Bilans
- Rachunek zysków i strat – nowe stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie wykazywania działalności przewidzianej do zaprzestania lub zaprzestanej.
- Zestawienie zmian w kapitale własnym.
- Rachunek przepływów pieniężnych.
- Metoda bezpośrednia, a praktyczne jej wykorzystanie.
- Sposób ustalenia przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej wg metody pośredniej.
- Metodologia sporządzania w oparciu o Krajowy Standard Rachunkowości nr 1 – rozbudowany przykład praktyczny.
- Informacja dodatkowa – jak sporządzić ją w sposób kompletny?
- Sprawozdanie z działalności – jakie informacje należy ujawnić zgodnie z przepisami ustawy
o rachunkowości oraz Krajowym Standardem Rachunkowości nr 9 „Sprawozdanie
z działalności”?
5. Zagadnienia szczegółowe.
-
- Zdarzenia po dacie bilansu w świetle Krajowego Standardu Rachunkowości nr 7.
- Ujmowanie przychodów zgodnie z nowym Krajowym Standardem Rachunkowości nr 15 „Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów”.
- Zasady ustalania i ujmowania przychodów ze sprzedaży dóbr.
- Umowy sprzedaży zawarte na szczególnych warunkach – pośrednictwo, sprzedaż komisowa, sprzedaż warunkowa, sprzedaż ze wstrzymaną dostawą, sprzedaż promocyjna, przychody z tytułu ponadstandardowej gwarancji,
- Zmniejszenia przychodów – pomniejszenie przychodów o zwroty, sprzedaż wysyłkowa, rabaty i opusty, dodatkowe ustalenia umów sprzedaży.
6. Ustalanie i sprawdzanie stanu aktywów i pasywów za pomocą inwentaryzacji.
-
- Spis z natury.
- Potwierdzenie sald.
- W drodze weryfikacji.
- Rozliczenie i ujęcie w księgach różnic inwentaryzacyjnych.
7. Pytania i dyskusja.
Temat 2 – Zamknięcie roku w podatkach dochodowych – praktyczne zestawienie obowiązków na zamknięcie roku oraz praca na wzorach deklaracji i informacji.
1. Rozliczenie roczne podatku.
-
- Rok obrotowy, a rok podatkowy – zasady wyznaczania i zmiany roku podatkowego.
- Wynik finansowy brutto a wynik podatkowy (ustalenie podstawy opodatkowania).
- Różnie trwałe i przejściowe.
- Przychód finansowy, a przychód podatkowy.
- Koszt finansowy, a koszt podatkowy.
- Wyodrębnienie źródeł przychodów i sposoby alokacji kosztów.
- Zaliczki na podatek dochodowy opłacane w trakcie roku.
- Uproszczone zaliczki na podatek dochodowy.
- „Zwykłe” zaliczki na podatek dochodowy.
- Konsekwencje błędnego naliczenia zaliczek na podatek dochodowy.
- Błędne zaliczki po zakończeniu roku – czy korygować?
- Zmiana stawki podatku w trakcie roku podatkowego.
- Kalkulacja podstawy opodatkowania i wysokości podatku.
- Praktyczna checklista obowiązków na koniec roku.
2. Sporządzenie / zatwierdzenie / złożenie sprawozdania finansowego – konsekwencje podatkowe.
3. Hipotetyczne koszty odsetkowe (NID).
4. Rozliczenie strat z lat ubiegłych.
-
- Strata bilansowa, a strata podatkowa.
- Wybór metody rozliczania straty.
- Przypisanie straty do źródła przychodu.
5. Obowiązki roczne w zakresie sprawozdawczości podatkowej.
-
- Zeznanie roczne CIT-8/CIT-8E.
- Załączniki: CIT-8/O, CIT-D, CIT-ST, CIT-ST/A, SSE-R, SSE/A.
- SSE-R/A, SPR/M,
- Obowiązki roczne w kontekście rozliczeń transgranicznych (m.in. WHT) – CIT-10Z, IFT-2, PIT-8AR, IFT-1.
- Informacje o umowach zawartych z nierezydentami w rozumieniu przepisów prawa dewizowego ORD-U.
- Obowiązki roczne płatnika: PIT-11 / PIT-R, PIT-8C, PIT-4R, PIT-8AR.
- Obowiązki roczne dot. przychodów z udziału w zyskach osób prawnych (dywidend): CIT-6AR, CIT-5, CIT-11R.
6. Zajęcia praktyczne – rozliczenie zeznania rocznego CIT-8, na podstawie przygotowanego ćwiczenia.
Temat 3 – Zamknięcie roku 2024 w VAT – podsumowanie obowiązków oraz zmian.
1. Zamknięcie roku w podatku VAT – ustalenie proporcji oraz preproporcji, korekta roczna podatku naliczonego, zmiany SLIM VAT 3.
-
- Dlaczego podatek VAT jest w pewnym sensie również podatkiem rocznym? Wpływ korekty VAT na rozliczenie w podatku dochodowym.
- Zasady ustalania proporcji – jakie transakcje bierzemy pod uwagę przy obliczaniu współczynnika proporcji, zaokrąglanie wskaźnika proporcji, proporcja ustalana z Naczelnikiem Urzędu Skarbowego – zmiany SLIM VAT 3.
- Korekta roczna podatku naliczonego – sposób ujęcia, praktyczne przykłady.
- Korekta podatku naliczonego związana ze zmianą przeznaczenia środka trwałego – w tym korekta VAT naliczonego przy sprzedaży samochodu na wybranych przykładach.
2. Podatek VAT jako koszt uzyskania przychodu.
-
- Kiedy podatek należny będzie mógł być kosztem podatkowym?
- Kiedy podatek naliczony będzie mógł być kosztem? Uwaga na transakcje zagraniczne z UE
i spoza UE – zmiana podejścia organów podatkowych.
3. Działalność socjalna, promocyjna, reklamowa i reprezentacyjna związana z zakończeniem roku.
-
- Opodatkowanie VAT niektórych wybranych świadczeń na potrzeby reprezentacji i reklamy – przekazanie kontrahentom „koszy prezentowych”, prezentu świątecznego w postaci butelki wina, gadżety reklamowe, przyjęcie świąteczne, wystrój firmy, imprezy integracyjno-promocyjne.
- Działalność socjalna i inne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników – imprezy świąteczne, prezenty, bony i talony.
4. Praktyczna checklista obowiązków Vatowskich – czy pamiętasz m.in. o:
-
- uldze na złe długi,
- oznaczeniach GTU i procedurach w JPK,
- oznaczeniach MPP na fakturach,
- białej liście VAT,
- preproporcji VAT,
- opodatkowaniu bonów i talonów.
5. Przegląd wybranych interpretacji i orzeczeń sądów administracyjnych oraz TSUE w zakresie podatku VAT.
Prowadzący
Agnieszka Sadowska – doradca podatkowy (nr wpisu 11914), absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Wydziału Finansów i Rachunkowości Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Posiada ponad 15 – letnie doświadczenie zawodowe związane z prawem podatkowym. Początki swojej kariery zaczynała jako pracownik administracji skarbowej, m.in. w urzędzie skarbowym oraz w Krajowej Informacji Skarbowej. Obecnie jako in-house kieruje działem podatków jednej z większych spółek giełdowych z branży finansowej, a od 2013 roku prowadzi własną kancelarię doradztwa podatkowego. Doświadczony wykładowca, realizujący od 2011 roku z pasją szkolenia z zakresu prawa podatkowego (głównie podatek od towarów i usług oraz podatki dochodowe) dla firm szkoleniowych oraz Wyższej Szkoły Bankowej. Wyróżniona przez Stowarzyszenie Księgowych srebrną odznaką za zasłużenie dla środowiska księgowych.
Anna Dziura – wybitna specjalistka z zakresu podatku VAT, PIT i CIT. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w Regionalnej Izbie Obrachunkowej, Izbie Skarbowej oraz jako pracownik działu kontroli w Urzędzie Skarbowym. Aktualnie wykładowca na studiach podyplomowych. Współpracuje między innymi z Krajową Izbą Doradców Podatkowych w Szczecinie.
Arkadiusz Gaczyński – Doradca podatkowy, Partner Zarządzający w KrafTax Sp. z o.o. Doświadczony szkoleniowiec w zakresie podatków dochodowych CIT i PIT. Specjalista w tematyce prawno-podatkowych zagadnień związanych z restrukturyzacją podmiotów gospodarczych, cen transferowych, ulg podatkowych oraz estońskiego CIT. Wcześniej wieloletni Menadżer w Kancelarii Podatkowej TaxA Group.
Arkadiusz Lenarcik – dyrektor Departamentu Audytu, biegły rewident. Ukończył Akademię Ekonomiczną w Katowicach na kierunku rachunkowość. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej, gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości, jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.
Jakub Boberski – doradca podatkowy, absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako pracownik jednego z Urzędów Skarbowych we Wrocławiu, a następnie międzynarodowych firm doradczych Rödl & Partner oraz Deloitte.Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych oraz Ordynacji podatkowej. Autor publikacji z tematyki prawa podatkowego (Gazeta Prawna, Rzeczpospolita, Monitor Podatkowy). Wykładowca na studiach podyplomowych „Rachunkowość i Podatki”, „Doradztwo Podatkowe i Zarządzanie podatkami” na Uniwersytecie Ekonomicznym.