Kurs podatkowy: Podatki na przełomie 2025/2026

Wiesz jakie są najważniejsze wyłączenia z przychodów podatkowych? Zastanawiasz się, czy warto zmienić formę opodatkowania na kolejny rok? Chcesz dowiedzieć się jak sporządzić bilans zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 15?

Zapraszamy na wyjątkowy kurs podatkowy „Podatki na przełomie 2025/2026”, który został stworzony, aby przygotować Cię na zmiany i wyzwania w dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości podatkowej oraz sprawnego i bezbłędnego zamknięcia roku. Każde ze spotkań łączy szczegółową analizę przepisów z praktycznymi wskazówkami oraz aktualnego orzecznictwa organów podatkowych i sądów administracyjnych, aby pomóc Ci zrozumieć, wdrożyć i prawidłowo stosować obowiązujące regulacje podatkowe.

Zaprezentowane zostaną także liczne przykłady i problemy, które mogą stanowić przydatne narzędzie przy podejmowaniu ewentualnych decyzji biznesowo-podatkowych z uwzględnieniem często niespójnych i zmiennych poglądów organów podatkowych. Wraz z gronem wybitnych ekspertów podatkowych przygotowaliśmy wyjątkowy program, w którym omówione będą najważniejsze zagadnienia dotyczące podatku VAT, CIT i PIT, rachunkowości oraz obowiązków płatnika w związku z podsumowaniem roku 2025.

Na kurs Podatki na przełomie zapraszamy:

Dzięki udziałowi w kursie Podatki na przełomie

Program kursu Podatki na przełomie

Moduł I: Podatki VAT, PIT i CIT w świetle aktualnych przepisów.

Temat 1 – Podatek VAT 2025: Pakiet SME, kolejny pakiet uproszczeń MF (SLIM VAT 3), Grupa VAT, faktura ustrukturyzowana i system KSeF – przegląd wybranych orzeczeń i interpretacji.

  1. Procedura szczególna dla małych i średnich przedsiębiorstw (procedura SME) od 1.01.2025 r.
    • Podstawowe zasady zwolnienia w procedurze SME.
    • Rola państwa członkowskiego w procedurze SME.
    • Limit zwolnienia krajowego a limit SME.
    • Powiadomienie SME-P – kiedy i jak należy złożyć?
    • Raportowanie kwartalne SME-IK.
    • Czy będę miał nadany nowy numer VAT (EX)?
  2. Zmiany SLIM VAT 3 – kolejny pakiet uproszczeń MF? Próba oceny na wybranych przykładach.
    • Zwiększenie limitu statusu małego podatnika, a kwartalne rozliczanie VAT.
      • Status małego podatnika i limit na 2025 rok.
      • Przekroczenie limitu w trakcie roku na przykładach.
      • Podatnicy stosujący estoński CIT a rozliczenia kwartalne.
      • Kasowa i zwykła metoda rozliczenia VAT – obowiązek podatkowy, faktury i podatek naliczony.
    • Zmiany w stosowaniu kursów przeliczeniowych przy korektach transakcji – jaki kurs mam zastosować przy korekcie transakcji krajowych, a jaki przy korekcie transakcji zagranicznych (WNT, import usług oraz dostawa towarów dla której podatnikiem jest jej nabywca)?
    • Przełomowe zmiany w obliczaniu proporcji VAT, czyli struktura sprzedaży po nowemu oraz brak obowiązku uzgadniania z urzędem skarbowym szacunkowej proporcji odliczenia VAT.
    • Moment rozliczenia WNT – ostateczne dostosowanie przepisów ustawy o VAT do wytycznych TSUE i odejście od obowiązku posiadania faktury VAT.
    • Zmiany w stosowaniu przez organy podatkowe stawki sankcyjnej VAT w kontekście wyroku TSUE – uznaniowość po stronie organu jako narzędzie w dostosowywaniu sankcji VAT do skali działań nieuczciwych podatników.
    • Zmiany w przepisach dotyczących warunków zwrotu podatku w terminie 15 dni dla podatników stosujących kasy online.
    • WISy po nowemu – co właściwie zmienia się w przepisach i czy warto sięgać po ten wniosek?
    • Uproszczenia dla podatników posiadających kasy online dotyczące raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych oraz uproszczenie zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kasy rejestrującej dla podatników zwolnionych z VAT.
    • Zmiany w zakresie dołączania paragonów do faktur wystawionych w formie elektronicznej oraz paragonów w formie elektronicznej do wystawionych faktur.
    • Zmiany dotyczące momentu wykazywania WDT po korekcie transakcji.
    • Podsumowanie zmian, które weszły z życie w 2024 r.
  3. Miejsce świadczenia usługi wirtualnego wstępu i wydarzeń online od 1.01.2025 r.
  4. Grupa VAT jako nowa kategoria podatników VAT – czy warto rozważyć założenie GV i jakie oszczędności może przynieść Grupa?
    • Jakie warunki należy spełnić, aby utworzyć Grupę VAT? Czy test powiązań może nam pomóc?
    • Zasady funkcjonowania – czynności opodatkowane i nie podlegające opodatkowaniu.
    • Przedstawiciel Grupy VAT i jego rejestracja.
    • Sposoby rozliczania transakcji wewnątrz GV i na zewnątrz w kontekście odliczenia VAT, w tym odliczanie proporcjonalne.
    • Ewidencje podatników w Grupie VAT – czym jest JPK_GV?
    • Korzyści istnienia Grupy VAT.
    • Zagrożenia dla Grupy VAT oraz podmiotów sprzedających grupie VAT, jak i podmiotów nabywających od Grupy VAT.
    • Grupa VAT w objaśnieniach MF oraz w interpretacjach Dyrektora KIS.
  5. KSeF i e-faktura – jak przygotować się na przełom w fakturowaniu VAT od 2026 r.?
    • Harmonogram wdrażania KSeF – aktualne terminy wprowadzenia KSeF.
    • Najważniejsze pojęcia dotyczące KSeF.
      • Czym jest faktura ustrukturyzowana? Numer KSeF a numer faktury.
      • Dane obowiązkowe faktury zawarte w strukturze FA, a dane obowiązkowe faktury wynikające z przepisów ustawy o VAT.
      • Dodatkowe informacje w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. dane odbiorcy).
    • Termin wystawienia faktury w świetle ustawy o VAT – czy KSeF coś zmienia?
    • Nowa schema faktury ustrukturyzowanej (FA3).
    • Bonusy z korzystania z KSeF.
    • Krajowy System e-Faktur w praktyce.
      • Wystawianie i otrzymywanie faktur w KSeF.
      • Duplikaty a KSeF – czy istnieje możliwość wystawienia w KSeF, czy będą funkcjonowały poza KSeF?
      • Czy możliwe jest przekazywanie w KSeF załączników do faktur ustrukturyzowanych?
      • Czy w KSeF można wystawiać dokumenty inne niż faktury?
      • Okres niedostępności KSeF, a możliwość wystawiania faktur w okresie dobrowolności.
      • Faktury zaliczkowe w KSeF.
      • Faktury do paragonów (FP) oraz faktury uproszczone.
      • KSeF, a samofakturowanie.
      • Korygowanie faktur ustrukturyzowanych.
  1. Czasowe odwrotne obciążenie podatkiem gazu w systemie gazowym, energii elektrycznej w systemie elektroenergetycznym i usług w zakresie przenoszenia uprawnień do emisji gazów cieplarnianych – plany MF na przedłużenie obowiązywania.
    • Jaki był cel wprowadzenia przepisów o odwrotnym obciążeniu i na jaki okres zostały wprowadzone?
    • Jak powinna wyglądać faktura przy czasowym odwrotnym obciążeniu?
    • Zawiadomienie składane do Naczelnika Urzędu Skarbowego.
  2. Zwalczanie oszustw VAT w sektorze e-commerce.
    • Nowy rozdział ustawy o VAT – ogólne obowiązki dostawców usług płatniczych.
    • Obowiązki dostawcy usług płatniczych w zakresie prowadzonej ewidencji odbiorców płatności i płatności transgranicznych w odniesieniu do świadczonych usług płatniczych.
  3. Stawki VAT – podstawowa i obniżona.
    • Masz wątpliwości? Zapytaj! – Rola WIS w zabezpieczeniu właściwej stawki VAT.
    • Obniżone stawki VAT w 2024 r., m.in. żywność (stawka 0%) oraz usługi kosmetyczne.
    • Przegląd wybranych WISów wydanych w 2024 i 2025 roku.
  4. Zmiany w kasach rejestrujących oraz przegląd aktualnych interpretacji.
    • Kasy mające postać oprogramowania dla wybranych grup podatników – taksówkarze, firmy transportowe i apteki.
    • Kasa elektroniczna, a wymiana pamięci fiskalnej.
    • Terminale płatnicze zintegrowane z kasą rejestrującą – odroczenie obowiązku.
    • Jakie kasy rejestrujące nigdy nie będą musiały być zintegrowane z terminalami płatniczymi?
    • Kasy rejestrujące w myjniach samochodowych, w tym w myjniach automatycznych.
    • Nowe rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku ewidencjonowania.
    • Przegląd wybranych orzeczeń TSUE oraz polskich sądów administracyjnych: NSA oraz WSA w 2024 oraz 2025 roku.

 

Temat 2 – Podatek dochodowy PIT i CIT – przegląd zmian i aktualnego orzecznictwa sądowo-administracyjnego oraz omówienie bieżących zagadnień.

  1. Zmiany i orzecznictwo w podatkach dochodowych PIT oraz CIT.
    • Fundacja rodzinna – zasady funkcjonowania.
      • Wprowadzenie w podstawowe założenia fundacji rodzinnych.
      • Omówienie podstawowych pojęć: fundacja rodzinna, fundator, beneficjent itp.
      • Możliwość prowadzenia przez fundację działalności gospodarczej.
      • Rodzaje działalności, do których prowadzenia upoważnia ustawa.
      • Wpływ profilu działalności Fundacji na stawki podatkowe (CIT).
      • Fundacja rodzinna w kontekście przepisów podatkowych.
        • Opodatkowanie fundacji i beneficjentów.
        • Przychody z fundacji rodzinnych.
        • Skutki dystrybucji do fundatora i beneficjenta.
        • Możliwość korzystania z ulg i odliczeń.
        • Zeznania roczne.
        • Wprowadzenie przepisów dotyczących ukrytych zysków.
      • CIT estoński – wybrane orzecznictwo dotyczące:
        • ukrytych zysków,
        • kosztów niezwiązanych z przychodami,
        • świadczenia dla wspólników,
        • transakcji z podmiotami powiązanymi,
        • innych szczególnych przypadków – przegląd interpretacji i wyroków sądowych.
      • Przychody podatkowe – studium przypadków oraz przegląd orzecznictwa dotyczącego:
        • momentu powstania przychodów podatkowych,
        • wyłączeń z przychodów podatkowych,
        • zwolnień z opodatkowania (w tym odszkodowania oraz dotacje).
      • Koszty podatkowe – studium przypadków oraz przegląd orzecznictwa dotyczącego:
        • momentu poniesienia kosztu,
        • specyficznych przypadków korekty kosztów,
        • wyłączeń z kosztów podatkowych, w tym:
          • kary umowne,
          • koszty reprezentacji,
          • koszty pracownicze,
          • koszty dotyczące samochodów,
          •  
        • Podsumowanie zmian w podatku u źródła (WHT) w okresie 2019–2024 r. Zasady poboru podatku, m.in.:
          • omówienie przykładowych świadczeń objętych podatkiem u źródła,
          • wymogi dotyczące należytej staranności,
          • certyfikat rezydencji,
          • rzeczywisty właściciel,
          • wypłata należności do 2 mln zł i powyżej,
          • opinia o stosowaniu preferencji,
          • oświadczenie płatnika,
          • zasady zwrotu podatku u źródła.
        • Limit transakcji gotówkowych bez zmian.
        • „JPK” w podatku CIT i PIT.
        • Limity PIT i CIT w 2025 r.
  1. Zmiany w podatku PIT oraz bieżące zagadnienia w świetle stanowiska organów podatkowych i sądów administracyjnych.
    • Metoda kasowa rozpoznawania przychów.
    • Składki zdrowotne u przedsiębiorców.
    • Czy warto zmienić formę opodatkowania na kolejny rok? Która z form jest „najtańsza”? – analiza przypadków.
    • Wybrane ulgi w PIT – analiza przypadków.
      • Ulga prorodzinna.
      • Ulga rehabilitacyjna.
      • Ulga termomodernizacyjna.
    • Pracownik w firmie.
      • Podróże służbowe – rozliczenie podatkowe.
      • Korzystanie ze sprzętu firmowego.
      • Śmierć pracownika, a obowiązki podatkowe.
      • Świadczenia rzeczowe.
      • PIT od odszkodowania w związku z rozwiązaniem umowy o pracę.
      • Rozliczenia PIT w związku z uczestnictwem w programie motywacyjnym.
      • 50% koszty uzyskania przychodów w przypadku informatyków.
    • Przegląd interpretacji ogólnych Ministra finansów na gruncie PIT.
      • Zaległe faktury kosztowe w PKPiR.
      • Zapłata zaległych składek ZUS za pracowników i zleceniobiorców.
      • Brak przychodu podlegającego opodatkowaniu.
      • Korzystanie z ulgi mieszkaniowej w aspekcie umowy deweloperskiej.
    • Ograniczenia w zakresie amortyzacji w świetle najnowszych interpretacji podatkowych.
  2. Zmiany w CIT oraz bieżące zagadnienia w świetle stanowiska organów podatkowych i sądów administracyjnych.
    • Minimalny podatek dochodowy – kto zapłaci i jak go obliczyć?
    • Dywidendy otrzymywane przez polskich podatników i wypłacane podmiotom zagranicznym.
    • Obowiązki informacyjne spółek nieruchomościowych i ich wspólników – interpretacja ogólna Ministra Finansów.
  3. Pytania i odpowiedzi.

 

Temat 3 – Podsumowanie roku w zakresie obowiązków płatnika w kontekście Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

  1. Obowiązki płatnika.
    • Płatnik – obowiązki.
    • Wspólne rozliczenie się małżonków oraz osób samotnie wychowujących dzieci, a obowiązki płatnika.
    • Zwiększenie limitu zarobków dzieci bez utraty preferencji podatkowych przez ich rodziców.
  2. Ulga na powrót, ulga dla rodzin wielodzietnych i ulga dla pracujących emerytów – praktyczne omówienie po kilkunastu miesiącach stosowania nowych zasad.
    • Omówienie warunków stosowania ulg – na który dzień muszą być spełnione?
    • Czy trzeba posiadać 4 dzieci przez cały rok, aby skorzystać z ulgi?
    • Jak długo można skorzystać z ulgi na powrót?
    • Uwzględnienie ulgi na etapie zaliczek PIT płatnika, a rozliczenie roczne.
  3. Ulga dla młodych (do 26 roku życia) – czy robisz to dobrze?
  4. PIT-2 – zasady komunikacji pomiędzy podatnikiem a płatnikiem.
    • Kwota zmniejszająca podatek, a kilku płatników.
    • Zmiany w zakresie przyjmowania oświadczeń i wniosków od podatników.
    • Oświadczenia po ustaniu stosunku pracy.
    • Praktyczne omówienie wzoru PIT-2.
  5. Świadczenia pracownicze, a PIT – omówienie wybranych zagadnień oraz najnowsze orzecznictwo.
    • Nieodpłatne lub częściowo odpłatne świadczenia a PIT.
    • Wybrane świadczenia pracownicze.
      • Dofinansowanie/zwrot wydatków związanych z pracą zdalną.
      • Spotkania integracyjne.
      • Pakiety medyczne.
      • Szczepienia dla pracowników.
      • Szkolenia i dokształcanie.
      • Posiłki dla pracowników.
      • Nienależnie pobrane świadczenia.
      • Wynagrodzenia po zmarłym pracowniku.
      • Świadczenia związane z BHP, m.in.:
        • okulary i szkła kontaktowe dla pracowników,
        • ekwiwalent za pranie odzieży,
        • odzież robocza i odzież służbowa.
      • Noclegi dla pracowników mobilnych i oddelegowanych.
      • Używanie przez pracowników narzędzi, materiałów i sprzętu stanowiącego własność pracodawcy (komputery, telefony, samochody).
      • Zajęcia sportowe, karty Multisport oraz świadczenia finansowane z ZFŚS.
  1. Koszty uzyskania przychodów ze stosunku pracy.
    • Koszty pracownicze – zasady ogólne.
    • Koszty uzyskania przychodów u pracownika zatrudnionego w dwóch zakładach pracy.
    • Zaniechanie poboru kosztów uzyskania przychodów na wniosek pracownika.
    • Świadczenia wypłacane po ustaniu stosunku pracy a koszty uzyskania przychodów.
    • Koszty autorskie 50% tylko dla branży IT? Zasady stosowania wraz z praktycznym omówieniem interpretacji ogólnej z 2020 r.
  2. Pobór zaliczek i zryczałtowanego podatku przez płatników z innych tytułów.
    • Przychody z działalności wykonywanej osobiście.
    • Przychody objęte podatkiem zryczałtowanym:
      • konkursy,
      • przychody z innych źródeł.
    • Skutki podatkowe opłacania składek ZUS za umowy zlecenia dla płatnika i zleceniobiorcy.
  3. Obowiązki płatnika – deklaracje i informacje za 2025 r.
    • Terminy i rodzaj składanych deklaracji, w tym praktyczne omówienie wzoru PIT-11 wraz z przykładami.
    • PIT-8AR – praktyczne omówienie wraz z przykładami.
    • Termin wpłaty zaliczek.
    • Oświadczenia i wnioski przyjmowane od pracowników, a wpływ na rozliczenie roczne.
Moduł II: Akcja Bilans 2025

Temat 1 – Rachunkowość.

  1. Wprowadzenie
  2. Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych.
    • Odpowiedzialność głównego księgowego, kierownika jednostki i organu nadzorującego za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe.
    • Elementy sprawozdania finansowego.
    • Forma sprawozdania finansowego – omówienie najczęściej występujących nieprawidłowości.
    • Nowe obowiązki dotyczące raportowania JPK_CIT,
    • Najnowsze zmiany w ustawie o rachunkowości oraz krajowych standardach rachunkowości, w tym:
      • Zmiana limitów kwotowych dotyczących: obowiązkowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, uproszczeń dla jednostek mikro i małych oraz badania sprawozdań finansowych,
      • Nowe definicje jednostek: średnia i duża,
      • Obowiązki w zakresie sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju (ESG).
    • Możliwe warianty uproszczeń przy sporządzaniu sprawozdania finansowego.
    • Weryfikacja i udokumentowanie założenia kontynuacji działalności zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 14 „Kontynuacja działalności oraz rachunkowość jednostek przy braku kontynuowania działalności” z uwzględnieniem stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie wykazywania działalności przewidzianej do zaprzestania lub zaprzestanej.
  3. Harmonogram zamknięcia roku.
  4. Zasady sporządzania rocznego sprawozdania finansowego.
    • Bilans
    • Rachunek zysków i strat: ujmowanie przychodów zgodnie z nowym Krajowym Standardem Rachunkowości nr 15 „Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów”:
      • Umowy sprzedaży zawarte na szczególnych warunkach – pośrednictwo, sprzedaż komisowa, sprzedaż warunkowa, sprzedaż ze wstrzymaną dostawą, sprzedaż promocyjna, przychody z tytułu ponadstandardowej gwarancji,
      • Zmniejszenia przychodów – pomniejszenie przychodów o zwroty, sprzedaż wysyłkowa, rabaty i opusty, dodatkowe ustalenia umów sprzedaży.
    • Zestawienie zmian w kapitale własnym.
    • Rachunek przepływów pieniężnych.
    • Informacja dodatkowa – jak sporządzić ją w sposób kompletny?
  5. Zagadnienia szczegółowe.
    • Krajowy Standard Rachunkowości nr 7:
      • zmiany zasad (polityki) rachunkowości,
      • korekta błędów, w tym w zatwierdzonych sprawozdaniach finansowych,
      • zmiany wartości szacunkowych,
      • zdarzenia po dniu bilansowym.
    • Rezerwy – Krajowy Standard Rachunkowości nr 6:
      • podstawowe pojęcia,
      • schemat decyzyjny tworzenia rezerw na podastawie KSR 6,
      • rezerwy a bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów,
      • zobowiązania warunkowe na tle rezerw,
      • przykłady rezerw oraz biernych RMK,
    • Krajowy Standard Rachunkowości nr 2 Podatek dochodowy:
      • teoretyczne przesłanki ujawniania aktywów oraz rezerwy z tytułu odroczonego podatku dochodowego,
      • metody obliczania podatku odroczonego:
        • metoda wynikowa,
        • metoda bilansowa.
      • różnice trwałe oraz przejściowe na przykładach.
  1. Ustalanie i sprawdzanie stanu aktywów i pasywów za pomocą inwentaryzacji.
    • Spis z natury.
    • Potwierdzenie sald.
    • W drodze weryfikacji.
    • Rozliczenie i ujęcie w księgach różnic inwentaryzacyjnych.
  2. Pytania i dyskusja.

 

Temat 2 – Zamknięcie roku w podatkach dochodowych – praktyczne zestawienie obowiązków na zamknięcie roku oraz praca na wzorach deklaracji i informacji.

Część 1 – Część teoretyczna.

  1. Rozliczenie przychodów na przełomie roku w ujęciu bilansowym i podatkowym.
    • Moment powstania obowiązku podatkowego w CIT.
    • Zapłata z góry za usługi realizowane po zakończeniu roku.
    • Refakturowane media.
    • Niezapłacone odsetki.
    • Dotacja na nabyty środek trwały z uwzględnieniem zmian przepisów obowiązujących od 2024 r.
    • Usługi ciągłe na przełomie roku.
    • Otrzymane odszkodowania i wydatki sfinansowane przedmiotowym odszkodowaniem.
    • Otrzymane nieodpłatne świadczenia.
  2. Rozliczenie kosztów na przełomie roku w ujęciu bilansowym i podatkowym.
    • Leasing operacyjny traktowany w księgach jako finansowy.
    • Niezapłacone odsetki.
    • Amortyzacja – różnice, amortyzacja degresywna, jednorazowe odpisy u małego i dużego podatnika.
  3. Zaliczanie do kosztów podatkowych ułamka kapitału zapasowego.
  4. Korekta wstępna na zakończenie roku w związku z przejściem na CIT Estoński z nowym rokiem podatkowym.
  5. Podatek minimalny – nowe obowiązki w rozliczeniu rocznym za 2025 r. dla wybranych jednostek.
  6. Wejście w życie JPK CIT – moment wejścia w życie i zasady udostępniania organom podatkowym.
  7. Różnice w bilansowym i podatkowym rozliczaniu różnic kursowych.
  8. Różnice w rozliczaniu dywidendy otrzymanej z zagranicy, a otrzymanej od polskiej spółki.
  9. Obowiązki informacyjne płatników podatku u źródła (CIT-10Z, IFT-2R, PIT-8AR, IFT-1R).
  10. Wybrane praktyczne przykłady dotyczące podatku u źródła.

 

Część 2 – Część praktyczna

  1. Praktyczne rozliczenie zeznania rocznego CIT-8.
    • Właściwe podzielenie przychodów na kapitałowe zyski i inne źródła przychodów.
    • Ustalenie, które z przedstawionych propozycji będą ujęte do zeznania rocznego CIT-8.
    • Korekta podstawy opodatkowania w kontekście „ulgi na złe długi”.
    • Ujęcie (bądź nieujmowanie) przychodów z tytułu m.in.:
      • zbycia składników majątkowych firmy,
      • otrzymanych odszkodowań,
      • uzyskania nieodpłatnych świadczeń,
      • spłaty zobowiązań niepieniężnych w formie rzeczowej,
      • objęcia udziałów w zamian za wkład niepieniężny,
      • umorzenia lub przedawnienia zobowiązania podatkowego,
      • korekty dokonanej zgodnie z ustawą VAT, powodującą zwiększenie podatku naliczonego do odliczenia (np. przy sprzedaży samochodu w czasie trwania tzw. okresu korekty),
      • otrzymania majątku z tytułu wystąpienia lub likwidacji spółki osobowej.
    • Porównanie rozliczenia w kosztach nieściągalnych wierzytelności (art. 16 ust. 1 pkt 25 u.p.d.o.p.), odpisu aktualizacyjnego (art. 16 ust. 1 pkt 26a u.p.d.o.p.), a zastosowanie ulgi za złe długi.

 

Temat 3 – Zamknięcie roku 2025 w VAT – podsumowanie obowiązków oraz zmian.

  1. Zamknięcie roku w podatku VAT – ustalenie proporcji oraz preproporcji, korekta roczna podatku naliczonego, zmiany SLIM VAT 3.
    • Zasady ustalania proporcji – zasady ogólne ustalania proporcji wraz z praktycznymi ćwiczeniami.
      • Jakie transakcje bierzemy pod uwagę przy obliczaniu współczynnika proporcji?
      • Zaokrąglanie wskaźnika proporcji.
      • Proporcja ustalana z naczelnikiem urzędu skarbowego.
    • Korekta roczna podatku naliczonego – czy wiesz, kiedy ją przeprowadzić?
      • sposób ujęcia,
      • praktyczne przykłady.
    • Korekta podatku naliczonego związana ze zmianą przeznaczenia środka trwałego, w tym korekta VAT naliczonego przy sprzedaży samochodu na wybranych przykładach.
  2. Podatek VAT jako koszt uzyskania przychodu.
    • Kiedy podatek należny będzie mógł być kosztem podatkowym?
    • Kiedy podatek naliczony będzie mógł być kosztem? Uwaga na transakcje zagraniczne z UE i spoza UE – podejście organów podatkowych.
  3. Działalność socjalna, promocyjna, reklamowa i reprezentacyjna związana z zakończeniem roku.
    • Opodatkowanie VAT niektórych wybranych świadczeń na potrzeby reprezentacji i reklamy – przekazanie kontrahentom „koszy prezentowych”, prezentu świątecznego w postaci butelki wina, gadżety reklamowe, przyjęcie świąteczne, wystrój firmy, czy imprezy integracyjno-promocyjne.
    • Działalność socjalna i inne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników – imprezy świąteczne, prezenty, bony i talony.
  4. Praktyczna checklista obowiązków podatnika VAT – czy pamiętasz m.in. o:
    • uldze na złe długi,
    • oznaczeniach GTU i procedurach w JPK,
    • oznaczeniach MPP na fakturach,
    • białej liście podatników VAT,
    • preproporcji VAT,
    • opodatkowaniu bonów i talonów.
  5. Przegląd wybranych interpretacji i orzeczeń sądów administracyjnych oraz TSUE w zakresie podatku VAT.
Dodatkowe informacje
  • Czas trwania: 6 spotkań po 6 godzin zegarowych, termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Możliwość wybrania poszczególnych modułów kursu – prosimy o kontakt
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.

Prowadzący kurs Podatki na przełomie

Agnieszka Sadowska 

Doradca podatkowy (nr wpisu 11914), absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Wydziału Finansów i Rachunkowości Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Posiada ponad 15 – letnie doświadczenie zawodowe związane z prawem podatkowym. Początki swojej kariery zaczynała jako pracownik administracji skarbowej, m.in. w urzędzie skarbowym oraz w Krajowej Informacji Skarbowej. Obecnie jako in-house kieruje działem podatków jednej z większych spółek giełdowych z branży finansowej, a od 2013 roku prowadzi własną kancelarię doradztwa podatkowego. Doświadczony wykładowca, realizujący od 2011 roku z pasją szkolenia z zakresu prawa podatkowego (głównie podatek od towarów i usług oraz podatki dochodowe) dla firm szkoleniowych oraz Wyższej Szkoły Bankowej. Wyróżniona przez Stowarzyszenie Księgowych srebrną odznaką za zasłużenie dla środowiska księgowych.

Dariusz Zygmuntowski

Doradca podatkowy (nr wpisu 11914), absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Wydziału Finansów i Rachunkowości Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Posiada ponad 15 – letnie doświadczenie zawodowe związane z prawem podatkowym. Początki swojej kariery zaczynała jako pracownik administracji skarbowej, m.in. w urzędzie skarbowym oraz w Krajowej Informacji Skarbowej. Obecnie jako in-house kieruje działem podatków jednej z większych spółek giełdowych z branży finansowej, a od 2013 roku prowadzi własną kancelarię doradztwa podatkowego. Doświadczony wykładowca, realizujący od 2011 roku z pasją szkolenia z zakresu prawa podatkowego (głównie podatek od towarów i usług oraz podatki dochodowe) dla firm szkoleniowych oraz Wyższej Szkoły Bankowej. Wyróżniona przez Stowarzyszenie Księgowych srebrną odznaką za zasłużenie dla środowiska księgowych.

Anna Dziura

Wybitna specjalistka z zakresu podatku VAT, PIT i CIT. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w Regionalnej Izbie Obrachunkowej, Izbie Skarbowej oraz jako pracownik działu kontroli w Urzędzie Skarbowym. Aktualnie wykładowca na studiach podyplomowych. Współpracuje między innymi z Krajową Izbą Doradców Podatkowych w Szczecinie.

Arkadiusz Gaczyński

Doradca podatkowy, Partner Zarządzający w KrafTax Sp. z o.o. Doświadczony szkoleniowiec w zakresie podatków dochodowych CIT i PIT. Specjalista w tematyce prawno-podatkowych zagadnień związanych z restrukturyzacją podmiotów gospodarczych, cen transferowych, ulg podatkowych oraz estońskiego CIT. Wcześniej wieloletni Menadżer w Kancelarii Podatkowej TaxA Group.

Arkadiusz Lenarcik 

Dyrektor Departamentu Audytu, biegły rewident. Ukończył Akademię Ekonomiczną w Katowicach na kierunku rachunkowość. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej, gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości, jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.

Jakub Boberski

Doradca podatkowy, absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako pracownik jednego z Urzędów Skarbowych we Wrocławiu, a następnie międzynarodowych firm doradczych Rödl & Partner oraz Deloitte.Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych oraz Ordynacji podatkowej. Autor publikacji z tematyki prawa podatkowego (Gazeta Prawna, Rzeczpospolita, Monitor Podatkowy). Wykładowca na studiach podyplomowych „Rachunkowość i Podatki”, „Doradztwo Podatkowe i Zarządzanie podatkami” na Uniwersytecie Ekonomicznym.

Rezerwuj miejsce

Skorzystaj z bezpiecznych płatności i rozłóż zakup na wygodne dla Ciebie raty lub zapłać online czy przelewem!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

Cena kursu [netto]:

2.490,00 2.790,00 

Dofinansowanie kursu

Wystarczy uzupełnić formularz lub skontaktować się z naszym doradcą, a przedstawimy Państwu najlepsze rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.

Aleksy Kotala

tel: 459 569 641
Dolnośląskie
Zachodniopomorskie
Podlaskie
Warmińsko-Mazurskie
Podkarpackie
Lubuskie

Sylwia Baran

tel: 459 569 042
Opolskie
Pomorskie
Łódzkie
Świętokrzyskie
Śląskie
Małopolskie

Lidia Jawniak

tel: 573 568 972
Wielkopolskie
Mazowieckie
Kujawsko-Pomorskie
Lubelskie


Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie zorganizowane w sposób profesjonalny. Prowadzący posiadał zarówno dużą wiedzę, którą umiał w przystępny sposób przekazać, jak i duże pokłady cierpliwości.

Agnieszka Nowak

Księgowa

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca

Jestem zadowolona ze współpracy z Wektorem Wiedzy. Kontakt i obieg informacji był bardzo dobry. Nie mam zastrzeżeń.

Klient

Główna Księgowa

Bardzo profesjonalna firma z pełnym zakresem dodatkowych pomocy. Materiały dydaktyczne i bardzo dobra wiedza teoretyczna, i praktyczna daje gwarancję jakości, i godnego polecenia.

Klient

Księgowa

Kim jesteśmy?

Od roku 2011, często mierząc się z wieloma przeszkodami, rozwijamy skrzydła i codziennie staramy się być coraz lepsi. Dla Ciebie i Twojej firmy, dla nas, dla innych, dla planety. Przez ponad dekadę nabraliśmy sporej praktyki, dlatego wiemy jak uczyć, żeby nauczyć.

Szkolimy pracowników działów księgowych, kadrowych i wielu innych. Nasze szkolenia i kursy obejmują najbardziej aktualny zestaw wiedzy praktycznej, przekazywanej przez trenerów praktyków z minimum 10-cio letnim doświadczeniem w branży i 5 lat w szkoleniach.

W naszym portfolio znajdziesz:

400+

Cenionych trenerów

Od 2011 roku współpracujemy z trenerami, ekspertami którzy w branży są od min. 10 lat.

1500 +

Spotkań szkoleniowych rocznie

Z naszymi trenerami średnio rocznie organizujemy ponad 1500 spotkań szkoleniowych.

7000 +

Uczestników szkoleń i kursów rocznie

Razem z trenerami średnio rocznie szkolimy ponad 7000 pracowników z całej Polski.

Skip to content