Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w działach księgowości i kadr – kurs online

Chcesz dowiedzieć się, jak wykorzystać sztuczną inteligencję do automatyzacji procesów księgowych i kadrowych? Szukasz sposobów na optymalizację pracy, oszczędność czasu i zwiększenie efektywności?

Zapraszamy na kurs online: Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w działach księgowości i kadr!

Podczas kursu poznasz konkretne zastosowania AI, które pomogą Ci w codziennej pracy – od automatycznego przetwarzania faktur, przez analizę przepisów podatkowych, po inteligentne narzędzia do windykacji i raportowania finansowego.

Na kurs zapraszamy w szczególności:

  • księgowych i pracowników działów finansowych,
  • specjalistów ds. kadr i płac,
  • właścicieli firm i przedsiębiorców,
  • analityków finansowych,
  • osoby zainteresowane nowoczesnymi technologiami w biznesie.

 

Dzięki udziałowi w kursie zyskasz szereg korzyści:

  • zdobędziesz solidne podstawy w zakresie funkcjonowania AI, eliminując mit, że jest to zbyt skomplikowana technologia,
  • nauczysz się efektywnego promptowania w ChatGPT i innych narzędziach AI: budowania ról, zadawania skutecznych zapytań, unikania błędów,
  • zrozumiesz różnice pomiędzy różnymi technikami promptowania, co pozwoli Ci na optymalne dostosowanie AI do Twoich potrzeb,
  • nauczysz się tworzyć własnych agentów GPT,
  • poznasz sposoby na automatyczną analizę dokumentów, faktur i transakcji – szybsza i bardziej precyzyjna księgowość,
  • nauczysz się generować raporty finansowe i analizować dane księgowe w sposób zautomatyzowany,
  • poznasz najważniejsze narzędzia AI dla biznesu oraz ich zastosowanie i optymalizację pod konkretne potrzeby,
  • dowiesz się jakie zagrożenia niesie AI i jak chronić się przed cyberatakami i socjotechniką,
  • zdobędziesz umiejętności umożliwiające wdrożenie AI w organizacji, co może zwiększyć Twoją wartość jako specjalisty i lidera zmian,
  • udoskonalisz zarządzanie danymi i dokumentami w firmie, co może przełożyć się na większą efektywność i redukcję kosztów operacyjnych,
  • wykorzystasz AI do analizy biznesowej i lepszego podejmowania decyzji.

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym programem kursu oraz zapisów! Czekamy na Ciebie!

 

Opis

Wymagania techniczne/ organizacyjne dla uczestników kursu:

  • Czas trwania kursu: 12 godz. zegarowych (2 dni).
  • posiadanie narzędzi z głośnikami (laptop, komputer stacjonarny z głośnikami lub podłączenie słuchawek),
  • zalecane używanie mikrofonu na zajęciach, gdyż w ten sposób łatwiej skomunikować się z trenerem w razie wystąpienia wątpliwości przy rozwiązywaniu zadań,
  • zalecane jest korzystanie podczas zajęć z dwóch monitorów, gdyż ułatwi to samodzielną pracę na zadaniach.

Program

Temat 1 – Automatyzacja procesów księgowych i fakturowania z wykorzystaniem AI.

1. Wprowadzenie do AI.

  • Ekonomia 2B – gdzie aktualnie znajdujemy się w kwestii AI (jak tu dotarliśmy i dokąd zmierzamy)?
  • „Poznaj wroga” – czy AI jest naprawdę tak trudne?

2. AI w codziennych obowiązkach.

  • Wprowadzenie do Chat GPT – na czym polega (skuteczne) promptowanie:
  • Jak budować role?
  • Jak budować skuteczne zapytania?
  • Jak nie popełniać najczęstszych błędów początkujących)?
  • Różne techniki promptowania: różnice między Zero-shot prompting, Few-shot prompting, Chain-of-thoughts, Chain of density, tree of thought, emotional prompting, thread of thought, cross-lingual, echo prompt, plan&solve.
  • Budowanie własnego agenta GPT:
  • Jak działa agent GPT?
  • Do czego się sprowadza?
  • Jak przekazać prawidłowy zestaw danych?
  • Na co zwrócić uwagę podczas uczenia?
  • Jeśli nie ChatGPT to co? Omówienie konkurencyjnych narzędzi: Gemini (Google), Copilot (Microsoft), Perplexity oraz przegląd przydatnych wtyczek do ChatGPT.

3. Specyficzne wykorzystanie ChatGPT.

  • Automatyzacja księgowości i fakturowania.
  • Rozpoznawanie dokumentów: ekstrakcja danych z faktur, umów i raportów za pomocą AI.
  • Automatyczna weryfikacja VAT: analiza faktur pod kątem poprawności numerów NIP, kwot VAT i obowiązujących stawek podatkowych.
  • Automatyczne przypisywanie kategorii kosztów: klasyfikacja wydatków oparta na analizie wcześniejszych wpisów przez AI.
  • Rozliczenia podatkowe i compliance.
  • Analiza przepisów podatkowych : interpretacja zmieniających się regulacji i ocena ich wpływu na działalność firmy.
  • Generowanie raportów podatkowych: przygotowywanie zestawień dla VAT, CIT i PIT na podstawie zarejestrowanych transakcji.
  • Weryfikacja zgodności z regulacjami: analiza dokumentów pod kątem zgodności z RODO, KSeF oraz innymi obowiązującymi przepisami.
  • Wspomaganie audytów: przeszukiwanie i analiza danych w celu identyfikacji błędów w rozliczeniach.

Temat 2  –  Zastosowanie AI w finansach – inteligentne zarządzanie danymi, windykacja i analiza ryzyka.

1. Windykacja i monitorowanie płatności.

  • Automatyczne generowanie monitów: wysyłanie spersonalizowanych przypomnień o zaległych płatnościach za pomocą AI.
  • Prognozowanie ryzyka zaległości: analiza historii płatności klientów w celu przewidywania potencjalnych opóźnień.
  • Automatyczne harmonogramy spłat: tworzenie propozycji ratalnej spłaty należności na podstawie danych finansowych klienta.

2. Analiza finansowa i raportowanie.

  • Tworzenie automatycznych raportów: generowanie podsumowań finansowych na podstawie danych księgowych.
  • Analiza trendów finansowych: identyfikacja sezonowych wzorców oraz prognozowanie przyszłych wyników.
  • Identyfikacja nieprawidłowości w księgach: analiza danych w celu identyfikacji błędów i niezgodności w księgowaniach.
  • Wspomaganie decyzji finansowych: dostarczanie analiz kosztów i przychodów jako wsparcie w podejmowaniu decyzji.

3. Uproszczenie pracy z danymi (np. CSV, Excel, systemy księgowe).

  • Standaryzacja danych: automatyczne porządkowanie i konwersja danych do odpowiednich formatów.
  • Tworzenie reguł księgowych: sugerowanie zasad księgowania na podstawie wcześniejszych operacji.
  • Automatyczna analiza plików CSV: generowanie podsumowań, statystyk i przekształcanie danych w czytelne raporty.
  • Wsparcie w analizie kont księgowych: wykrywanie nieprawidłowości w dekretacjach oraz sugerowanie możliwych korekt.

4. Najpopularniejsze narzędzia AI (jak z nich korzystać).

  • Czytanie PDF:
  • Analiza obrazu:
  • Prezentacje:
  • Minutki ze spotkań:

5. Bezpieczeństwo AI.

  • Cyfrowa higiena: jak 30-sekundowe nagranie może wystarczyć do podszycia się pod Twojego szefa przy użyciu AI i socjotechnik oraz jak się przed tym chronić?
  • Confused deputy: w jaki sposób hakerzy wykorzystują promptowanie do przeprowadzania ataków?

Prowadzący

Marcin Sikorski – ekspert i popularyzator Smart technologii: QA Test Lead – 12 lat w branży Smart, prelegent – 7 lat na scenie, szkoleniowiec – 6 lat na rynku, podcaster.

Od 2013 roku pracuje wraz z najnowszymi technologiami i znanymi markami (Smart konsumenckie, automotive, reaktory atomowe) doradzając w kwestiach wprowadzania dobrych praktyk dotyczących jakości oraz testowania. Członek Platformy Przemysłu Przyszłości. Były członek Grupy Roboczej ds. Internetu Rzeczy Ministerstwa Cyfryzacji, który współtworzył raport “IoT w Polskiej Gospodarce” określający kierunek rozwoju Polski w najbliższych latach. 

Aktywny popularyzator Smart rozwiązań: 55 eventy w Polsce i na świecie, 14 publikacji w magazynach i raportach branżowych, 3 opublikowane książki.

Jedyny Polak w kategorii “czołowy głos dt. Smart technologii” według raportu “Who’s Who in IoT? – Influential Voices & Brands 2022”

Specjalizacja: Adaptacja Internetu Rzeczy z AI, blockchain i 5G, Biznesowa wartość Smart technologii (AI, 5G, IoT),Bezpieczeństwo Smart technologii, Predictive maintenance i współpraca biznesowa z Chinami (technologia, kultura, negocjacje)

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

Cena kursu [netto]:

1.390,00 

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca

Przejdź do treści