Opis
Dodatkowe informacje o kursie MS Excel BI:
Czas trwania: 3 spotkania po 6 godzin zegarowych,
Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
Możliwość przeprowadzenia kursu dla Twoich pracowników w formie zamkniętej.
Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:
- Przejdź na te stronę >>
- Zostaw kontakt do siebie
- Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.
Wymagania techniczne i organizacyjne:
- Obligatoryjnie – posiadanie Pakietu Office, im nowsza wersja, tym lepiej (zalecane od wersji Microsoft Excel 2016 Professional Plus wzwyż).
- Obsługa programu MS Excel przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym, w tym m.in. znajomość podstaw budowania tabel przestawnych, funkcje wyszukiwania, funkcje logiczne, praca na dużych zakresach danych,
- Posiadanie narzędzi z głośnikami (laptop, komputer stacjonarny z głośnikami lub podłączenie słuchawek).
- Zalecane używanie mikrofonu na zajęciach, gdyż w ten sposób łatwiej skomunikować się z trenerem w razie wystąpienia wątpliwości przy rozwiązywaniu zadań,
- Zalecane jest korzystanie podczas zajęć z dwóch monitorów, gdyż ułatwi to samodzielną pracę na zadaniach.
Obligatoryjnie, aby wziąć udział w kursie, potrzebujesz posiadać odpowiednie oprogramowanie, tj. jedną z poniższych wersji programu:
Uwaga! Aby sprawdzić wersję swojego oprogramowania potrzebujesz: W swojej wersji programu MS Excel wybrać opcję PLIK (w lewym górnym rogu), a następnie opcję KONTO – pod koniec listy. Dzięki temu pojawi Ci się aktualna wersja Twojego oprogramowania.
Odpowiednie przygotowanie się do kursu, szczególnie pod kątem technicznym, pozwoli Ci na aktywne oraz efektywne uczestnictwo już w trakcie zajęć.
Program
Podstawowe metody pobierania i przetwarzania danych z wykorzystaniem Power Query
Narzędzia Power dostępne w MS EXCEL
-
- Konfiguracja programu Excel pod katem wykorzystania narzędzi POWER .
- Zakres zastosowania poszczególnych narzędzi.
Automatyzacja pracy związana z pobieraniem i przetwarzaniem danych za pomocą POWER Query.
-
- Uruchamianie Power Query w zależności od wersji programu Excel.
- Pobieranie danych:
-
- Pobieranie danych z tabel i zakresów.
- Pobieranie danych z różnych arkuszy.
- Pobieranie danych z różnych plików Excel.
- Pobieranie danych z plików tekstowych, CSV.
- Pobieranie danych z plików PDF.
- Pobieranie danych z dokumentów zeskanowanych (obrazów).
-
- Automatyczne pobieranie danych z wybranych folderów lokalnych oraz sharepoint.
- Przetwarzanie danych:
-
- Tworzenie nowych zapytań.
- Łączenie zapytań (danych).
- Dołączanie zapytań (danych).
- Scalanie zapytań (danych).
- Tworzenie duplikatów i odwołań Zapytań.
- Tworzenie kolumn indeksu.
- Praca z danymi za pomocą przetwarzania lub dodawania kolumn:
- Przekształcanie tekstów.
- Praca z datami.
- Tworzenie kolumny warunkowej.
- Ustawienia zapytań.
- Zmiana formatów danych.
- Właściwości zapytań.
- Odświeżanie zapytań.
-
-
- Naprawa różnych formatów danych, w tym liczbowych, dat w plikach programu Excel.
- Przygotowywanie danych do dalszej analizy.
- Udostępnianie przetworzonych danych.
Zaawansowane opcje pobierania i przetwarzania danych z wykorzystaniem Power Query
-
- Praca z funkcjami języka Power Query M:
-
-
- Specyfikacja języka Power Query M.
- Zestaw operatorów.
- Typy funkcji.
- Składnia funkcji.
- Zastosowanie funkcji Power Query M.
- Tworzenie funkcji bezpośrednio w dodatku.
-
- Współpraca między użytkownikami.
- Wykorzystanie edytora zaawansowanego w Power Query
- Przygotowywanie danych do dalszej analizy.
- Udostępnianie przetworzonych danych.
- Parametryzacja w Power Query:
-
-
- Zwiększenie możliwości pracy z danymi dzięki Parametrom.
- Tworzenie, modyfikacja oraz wykorzystanie parametrów w Power Query.
-
- Wykorzystanie Power Query do „naprawy” danych.
- Raportowanie z wykorzystaniem Power Query:
-
-
- Grupowanie danych.
- Transponowanie danych.
- Anulowanie przestawienia kolumn.
Raportowanie z wykorzystaniem Power Pivot oraz Power Map
Tworzenie profesjonalnych raportów za pomocą POWER PIVOT – „TURBO TABELE PRZESTAWNE”
-
- Co to jest model danych?
- Tworzenie relacji pomiędzy danymi: [ręczne, automatyczne]
- Rodzaje relacji.
- Zarzadzanie relacjami.
- Pobieranie danych do POWER Pivot z różnych źródeł.
- Podstawy stosowania języka DAX w POVER PIVOT.
-
-
- Raportowanie z wykorzystaniem wskaźników KPI:
-
-
- Tworzenie miar.
- Tworzenie wskaźników KPI.
- Zarządzanie wskaźnikami.
-
- Tworzenie Tabeli przestawnej na podstawie utworzonego modelu danych.
POWER MAP – interaktywne przedstawienie danych na mapach
-
- Podstawy geolokalizacji danych w Excelu.
- Tworzenie różnego typu wykresów na mapach.
- Wykorzystanie warstw podczas pracy w dodatku POWER MAP.
- Wprowadzenie opcji związanej ze zmianą wartości danych w czasie na mapach.
- Eksportowanie efektów pracy z dodatku POWER MAP.
- Prezentowanie danych.