Jak prawidłowo sporządzić informację o stanie mienia komunalnego na podstawie ewidencji składników majątkowych oraz dochodów z majątku

Cel i korzyści przeprowadzonego szkolenia:

Uczestnictwo w szkoleniu pozwoli na wyeliminowanie najczęściej spotykanych błędów przy sporządzaniu Informacji o stanie mienia komunalnego w wyniku prawidłowego
ewidencjonowania składników majątkowych i dochodów z majątku oraz wykorzystania tej ewidencji do sporządzenia Informacji o stanie mienia zgodnie z przepisami ustawy o
finansach publicznych.

Zapraszamy przede wszystkim:

– Pracownicy komórek kontroli, którzy przeprowadzają lub zamierzają w przyszłości przeprowadzać kontrole w jednostkach samorządu terytorialnego w zakresie gospodarki nieruchomościami, ewidencji składników majątkowych, dochodów z majątku;

– Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego, zajmujący się ewidencją majątku i dochodów z majątku oraz przygotowaniem materiałów niezbędnych do sporządzania sprawozdań w tym Informacji o stanie mienia komunalnego;

– Sekretarze, Skarbnicy i kierownicy jednostek samorządu terytorialnego (JST),

Dodatkowe informacje o szkoleniu:

Szkolenie trwa 6 godzin zegarowych –  9:00 – 15:00
Jeśli termin nie odpowiada, otrzymasz nagranie ze szkolenia do obejrzenia do 7 dni po szkoleniu.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe – kluczowe informacje w wersji elektronicznej.

Możliwość przeprowadzenia szkolenia w formie zamkniętej w Twojej firmie. Sprawdź zakładkę dofinansowanie i umów bezpłatna rozmowę.

Program

Pobierz PDF >>>

1. Informacja o stanie mienia komunalnego – obowiązkiem wynikającym z ustawy o finansach publicznych,
2. Pojęcie stanu mienia,
3. Informacje mające wpływ na stan mienia jst. wynikające z ewidencji:

  •  przysługujących jednostce samorządu terytorialnego praw własności,
  • innych niż własność praw majątkowych oraz posiadania,

4. Dochody uzyskane z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych,
5. Inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia jst.
6. Procedury wewnętrzne umożliwiające rzetelne sporządzenie Informacji,
7. Praktyczne rozwiązania bieżących problemów uczestników szkolenia – najczęściej spotykane nieprawidłowości.

Prowadzący

Jolanta Łuszczak – ekonomista, starszy inspektor Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie z praktyczną wiedzą zdobytą na stanowisku Kierownika Wydziału Finansowego Urzędu Miasta.


Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kontroli gospodarki finansowej JST, a także szkoleń i konferencji z tego zakresu. Prowadziła szkolenia i konferencje nt. gospodarki nieruchomościami, dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych, inwentaryzacji oraz sporządzania Informacji o stanie mienia komunalnego.

 

Dofinansowanie

Od ponad 10 lat wspieramy osoby uczestniczące w naszych kursach w drodze do uzyskaniu środków finansowych na rozwój ich kompetencji. Nasi klienci oszczędzają między 50-100% kosztów kursu dzięki dofinansowaniom.

Nasi specjaliści wyjaśnią Ci jak wygląda cały proces ubiegania się o środki na sfinansowanie kursu lub szkoleń zamkniętych oraz pomogą w skompletowaniu potrzebnych dokumentów. Wystarczy, że umówisz rozmowę. Sprawdź swoja szanse na dofinansowanie:

W 2021 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Szkolenie obecnie dostępne jest w formie zamkniętej. Aby porozmawiać na temat szkoleń w Twojej firmie, skontaktuj się z naszym doradc lub umów rozmowę:

Aleksy Kotala
tel: 17 283 10 23
a.kotala@wektorwiedzy.pl

5/5

Klienci nas oceniają na 4,9/5   Zobacz >>

Proponowane kursy i szkolenia:

Mówią o nas:
5/5

4.9/5 Tak oceniają nas nasi klienci. Zobacz więcej tu.

Zaufali nam: