Szkolenia miękkie – dlaczego są tak ważne na rynku?

Często mawiamy „ruch to zdrowie”, a dobry ruch w kierunku rozwoju prowadzi zawsze do dobrej kondycji z nabywanej wiedzy. Poszerzanie zasobu wiadomości z interesującego nas zagadnienia jest jak startowanie w zawodach. Im wyższe wyniki osiągasz tym łatwiej jest Ci pokonać pewne przeszkody. Dlatego tak samo jest jeśli szkolisz się nie tylko nabywając kompetencje twarde, a miękkie.

Czym są zatem szkolenia miękkie? Aktualny rynek pracy potrzebuje pracowników, którzy posiadają również doświadczenie nie tylko w zakresie zawodowym, ale również w zakresie rozwoju na poziomie humanistycznym czy psychologicznym. Do takich właśnie zaliczanie są szkolenia miękkie.

Najpopularniejsze szkolenia dla pracowników:

  • Zarządzanie czasem i zespołem;
  • Zdolności komunikacyjne (umiejętność słuchania, jak i mówienia);
  • Radzenie sobie ze stresem;
  • Rozwiązywanie konfliktów;
  • Akademia Menadżera – delegowanie obowiązków, zarządzanie firmą, pracownikami; 
  • Kursy językowe – rynek pracy jest dość obszerny, współpraca z kontrahentami zagranicznymi, kontakt z nimi nie zawsze przynosi pozytywny odbiór tego, co i w jaki sposób chcielibyśmy przekazać. Do szkoleń tzw. miękkich często zaliczane są również kursy językowe. Dzięki którym można poprawić wymowę, nabrać pewności siebie, a przede wszystkim przełamać barierę językową. Dużym atutem odbycia takiego szkolenia jest otrzymanie certyfikatu, potwierdzającego nabyte kompetencje, świadczące o znajomości określonego poziomu znajomości języka.

 

Dlaczego warto szkolić pracowników?

Prawidłowym doborem szkolenia do danej specyfikacji czy rodzaju prowadzonej działalności, jest szersze zapoznanie się z jakim problemem luk kompetencyjnych pracowników zmaga się pracodawca. Priorytetem utrzymania firmy jest ciągły rozwój zatrudnionego personelu, również w zakresie kompetencji miękkich wskazanych wyżej. Wszystko zależy od profilu działalności. Oczywiste jest to, że każdy przedsiębiorca chce współpracować z osobami, które potrafią utrzymać dobre relacje z innymi, wpasować się w grupę, tak aby realizacja postawionych zadań przyniosła pozytywny wpływ na funkcjonowanie firmy.

Budowanie przyjaznej i komfortowej atmosfery ma również ogromny wpływ na osiągane wyniki. Szkolenia miękkie dla pracowników są więc zatem nieodzownym czynnikiem wpływającym na zbudowanie twardego fundamentu utrzymania się na rynku pracy. Dlaczego warto więc szkolić pracowników? Odpowiedź jest bardzo prosta – brak zbędnych zgrzytów między współpracownikami, co oddziałuje na skuteczne podejście do pełnionych obowiązków, a także renomę wśród klientów – każdy wie jak cenni są przedsiębiorcy, którzy doszkalają swoich pracowników i inwestują w ich rozwój.

Delegując określone zadania, zdarza się często, że pracownicy nie potrafią rozdysponować obowiązków w czasie. Natłok pracy kumuluje się do tego stopnia, że każde zlecone zadanie nie jest wykonane solidnie. Wpływa to niekorzystnie na działania firmy. Nie zawsze osoby zarządzające zespołem, oddelegowując wyznaczone obowiązki pracownikom, potrafią ustalić taki deadline, który nie koliduje również z innymi zadaniami. Zarządzanie czasem oraz zespołem jest niezwykle ważne, jeśli chodzi o wykreowanie prawidłowego systemu pracy. Dlatego też, taka tematyka szkolenia miękkiego jest często wybierana przez pracodawców. Kieruje to przede wszystkim do znalezienia skutecznego sposobu osiągnięcia wyznaczonego celu. A w wielu przypadkach cel jest jeden – „każdy z nas ma w życiu cel, który desperacko stara się zrealizować”. Ty nie musisz podejmować desperackich czynów – wystarczy, że odbędziesz szkolenie, które pomoże Ci w łatwy sposób osiągnąć sukces.

Być może, zastanawiałeś się również jak bardzo stres wpływa na Twoją pracę. Nie potrafisz go pokonać, a wielu sytuacjach nie jesteś w stanie dobrze wykonać powierzone obowiązki, zwłaszcza jeśli pracujesz pod presją czasu. Stres jest częścią naszego życia, trzeba sobie z nim jakoś radzić, ale nie wiesz w jaki sposób. Często stres wpływa na nas motywująco lub mobilizująco, lecz nie zawsze tak jest. Opanowanie się przed wystąpieniami publicznymi czy nowe zadania, które otrzymujesz od przełożonych powodują wiele obaw. Pamiętaj, to co siedzi w Twojej głowie zawsze przekłada się na realia. Dlatego wszystko zależy od Ciebie.

Z takim zagadnieniem związanych jest również wiele szkoleń miękkich. Na podstawie określonych potrzeb, możemy pomóc Ci wybrać odpowiedni program szkolenia, które również zorganizujemy dla Ciebie w określonym i dogodnym terminie.

Podsumowując

To, że rozwój jest ważny to już wiesz. To, że szansa na rozwój pracownika jest ważna – to również już wiesz. Szkolenia miękkie mogą pomóc nie tylko Tobie, a przede wszystkim Twoim pracownikom. Odchodzimy już od czasów, gdzie ważne było po prostu doświadczenie zawodowe, owszem – to jest niezbędne, ale pamiętaj, że bez podstawowych zasad i norm związanych z kompetencjami miękkimi możesz zdobyć jeszcze więcej. Tylko od Ciebie zależy to jak zostanie poprowadzony profil firmy, my jesteśmy od tego, żeby wskazać Ci dobrą drogę. Szkoląc się zapewniasz sobie aktualizację wiedzy oraz nabywasz niezbędne kwalifikacje.

W myśl zasady „kto nie idzie do przodu ten się cofa” dlatego staraj się rozwijać każdego dnia. Inwestuj w szkolenia lub skorzystaj z dofinansowania dla firm. Jeśli jesteś zainteresowany dodatkowym zastrzykiem finansowym dla firmy i pracowników zajrzyj jeszcze raz na publikacje naszych wpisów dotyczących dofinansowania jakim jest Krajowy Fundusz Szkoleniowy oraz dofinansowania w platformie – Baza Usług Rozwojowych. Możesz również skontaktować się z naszym działem handlowym w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat dofinansowania na szkolenia.

Inne wpisy:

Zatrudnianie Pracowników Sezonowych: Kluczowe Wskazówki i Najlepsze Praktyki
Sztuka skutecznej komunikacji w biznesie: Klucze do efektywnego porozumiewania się
Zdrowie psychiczne w erze cyfrowej- jak radzić sobie z przeciążeniem informacyjnym
Nabór wniosków z KFS 2023: Jak aplikować i kto może skorzystać ze środków?
Jak planować rozwój po przejściu na emeryturę?