Opis
Dodatkowe informacje o kursie Menedżerskim dla zarządzających:
Kurs trwa 6 dni – 3 spotkania po 2 dni.
Małe grupy do 12 osób –pozwala na warsztatową realizację zajęć i wpływa pozytywnie na efektywność zajęć. Warsztaty z elementami szkoleniowymi, w formie różnego rodzaju zadań i ćwiczeń, a całość zanurzona w atmosferze dobrej zabawy. Szkolenie zamknięte Możliwość kursu w formie zamkniętej w Twojej firmie. Zajrzyj do zakładki dofinansowanie i umów bezpłatną rozmowę.
Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:
- Przejdź na te stronę >>
- Zostaw kontakt do siebie
- Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.
Czego nauczy Cię Kurs Menedżerski dla Zarządzających:
Moduł I – WZMACNIANIE ZESPOŁU I BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI BIZNESOWEJ
W tym module rozwiniesz następujące kompetencje:
- określanie celów i priorytetów
- inspirowanie i budowanie zaangażowania
- budowanie relacji ze współpracownikami
Angażowanie
- czym jest angażowanie – co to właściwie znaczy
- kiedy pojawia się motywacja i zaangażowanie
- kiedy motywacja znika?
- popularne teorie i zasady motywacji – ich praktyczne wykorzystanie,
- Moja postawa – jak moje zachowania wpływają na zaangażowanie pracownika
- Co motywuje mnie samego?
- Dlaczego demotywuje innych, podświadomie zakładając ze ich motywuje to co mnie?
- Które moje zachowania motywują, a które demotywują innych?
- Jak zbudować Indywidualny Profil Motywacyjny także w oparciu o codzienną obserwację pracowników(bez użycia testów)
Motywacja – czynniki motywacyjne w naszym życiu – Angażowanie czy motywowanie?
- identyfikacja obszarów motywacji i automotywacji, zaangażowania
- co robi menedżer angażujący?
- źródła i akumulatory naszej motywacji i zaangażowania,
- jak angażowanie wygląda w praktyce?
- jak identyfikować i wzmacniać obszary pozytywnej motywacji?
- jak niwelować wpływ czynników odbierających motywację?
Poziomy i głębia naszej motywacji
- motywacja zewnętrzna – środowiskowa, systemowa, organizacyjna,
- motywacja wewnętrzna – angażowanie – postawy, poglądy, wartości,
- jak pracować nad budowaniem i rozwojem zaangażowania
- Poziomy logiczne R. DILTSA a zaangażowanie
- dobre praktyki – jak zobaczyć i wykorzystać siłę motywacji wewnętrznej człowieka?
Zaangażowanie w Organizacji – menedżer jako kluczowe ogniwo
- Mierniki pracy angażującego menedżera
- 10 zasad pracy menedżera w budowaniu zaangażowania I motywacji wewnętrznej
- Menedżer jako źródło energii i zaangażowania pracownika
- Kiedy menedżer jest toksyczny ?
Zbuduj swój plan działania
- Co mogę ZACZĄĆ robić?
- Co mogę PRZESTAĆ robić?
- Czego mogę WIĘCEJ robić?
- Czego mogę MNIEJ robić?
- Co mogę INACZEJ robić?
Charakterystyka zespołu
- Role w moim zespole – czy umiem je rozpoznać? Jak je wykorzystuję?
- Efektywny zespół – cechy, zadania, wartości – zasady
- Świadomość biznesowa zespołu – jak to sprawdzam?
- Czym jest świadomość biznesowa moja I zespołu
- Dlaczego świadomość biznesowa jest ważna w zespole
- Kryteria/Parametry świadomości biznesowej menedżera I zespołu
Moduł II – FEEDBACK MENEDŻERA i KOMUNIKACJA MIEDZYPOKOLENIOWA XYZ – ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
W tym module rozwiniesz następujące kompetencje:
- efektywna komunikacja
- skuteczność menedżerska – rozwiązywanie konfliktów
- podejmowanie decyzji
- orientacja na cel
- radzenie sobie ze stresem
- wywieranie wpływu
- delegowanie zadań i uprawnień
Feedback jako codzienne narzędzie menedżera
- Feedback – proporcje w komunikacji menedżera – czyli dlaczego wskazana jest przewaga feedbacku wspierającego i doceniającego kompetencje pracowników?
- Feedback Face to face. Dlaczego nie na forum zespołu?
- Feedback do zespołu. Sytuacje, w których feedback może i powinien użyty być́ na forum zespołu.
Co możemy feedbackować:
- Niechęć́ do podejmowania się̨ nowych zadań́
- Negatywne wypowiadanie się̨ o innych pracownikach
- Brak zaangażowania w rozwiązywanie problemów
- Negatywnie emocjonalne podejście do podległych pracowników
- Niewykonanie zleconych zadań́ w terminie
- Zbyt długie wykonywanie zadań́
- Częste rozmowy na tematy prywatne w trakcie prac
- Spóźnianie się̨ do pracy
- Częste popełnianie tych samych błędów
- Nieprzestrzeganie zasad pracy na stanowisku
- Krytykowanie pomysłów innych na forum
- Używanie wulgaryzmów w odniesieniu do pracowników
- Niekorygowanie zachowania po zwróceniu uwagi przez przełożonego
- Kompetencje
- Brak wiedzy na temat zmian w firmie
- Niezgłaszanie problemów lub zgłaszanie problemów w ostatniej chwili
- Negatywne wypowiadanie się̨ o planach firmy
- Brak angażowania innych osób w rozwiązywanie problemów
- Brak szacunku do innych osób
- Brak aktywności na spotkaniach
- Niskie wskaźniki jakościowe
- Nieinformowanie pracowników o ważnych zdarzeniach
- Krytyka współpracownika na forum
- Krytyka zmiany na forum
- Brak podawania rozwiązań przy krytyce
- Nieprzestrzeganie zasad BHP
- Brak przestrzegania zasad prowadzenia zebrań́
- Niechęć́ do pomagania nowym pracownikom
- Niechęć́ do nowych pracowników
- Robienie wszystkiego samodzielnie
- Czym jest kultura feedbacku?
- Korzyści z kultury feedbacku w zespole i organizacji.
- Zagrożenia jakie mogą̨ wystąpić w trakcie wdrażania kultury feedbacku. Przykłady transformacji w zespołach z rynku – czyli jak to robią̨ najlepsi.
- Różne sytuacje i modele feedbacku. Przykłady.
- Stawianie pytań́ w feedbacku. Feedback. Rozwój czy porażka?
Skuteczny feedback – Warunki
- Miejsce. Wybierz miejsce do komunikacji.
- Czas. Liczy się̨ szybkość́ udzielenia feedbacku po wystąpieniu zachowania. Zasada zaufania i otwartości.
- Zasada asertywnej komunikacji w feedbacku, czyli czego nie wolno mówić́ menedżerowi.
- Komunikat JA. Komunikat TY.
- Oparcie na faktach.
- Zasada stopniowalności siły feedbacku.
- Komunikacja niewerbalna w feedbacku – jak budować́ siłę̨ oddziaływania feedbacku w mowie ciała.
Feedback – modele menedżerskie
- Feedback – uznanie, doskonalenie i modelowanie nieprawidłowych zachowań
- Szybka informacja zwrotna. Fakty • Konsekwencje • Ustosunkowanie • Oczekiwania •Uczucia • Zasady • Sankcje
- Zanim powiesz feedback.
- 5 WHY.
- Ocena realizacji zadania.
- FUO.
- RTD
- 8 modeli feedbacku menedżerskiego – praktyka stosowania.
- Różnice w feedbacku dla młodych i doświadczonych pracowników
- Zbyt twardy lub zbyt miękki styl rozmowy – konsekwencje dla autorytetu menedżera.
- Od bardzo proszę do realizacji sankcji.
- Mocny feedback w sytuacjach trudnych – Ocena, krytyka czy informacja zwrotna?
Informacja zwrotna nie może być pretensją, oskarżeniem lub groźbą. - Jak egzekwować i dyscyplinować, gdy prośby i polecenia nie działają̨?
- Zapowiedź i realizacja sankcji w przypadku uporczywego łamania zasad.
- Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnych (opór pracownika, zaprzeczanie, usprawiedliwianie się̨, agresja, kłamstwo).
Jak rozwijać ludzi poprzez feedback
- Konstruktywny feedback w dialogu z pracownikiem.
- Przedstaw plan i cel. Nakreśl obszary rozmowy.
- Zawsze najpierw wysłuchaj pracownika.
- Zadawaj pytania i wyjaśniaj nieścisłości.
- Bierz pod uwagę argumenty pracownika.
- Pokazuj konsekwencje i formułuj swoje oczekiwania.
- Wypracuj efektywne rozwiązania.
- Pamiętaj o podsumowaniu ustaleń
Otwartość na różnice międzypokoleniowe
- Charakterystyka pokoleń X, Y, Z
- Z czego wynikają różnice (sytuacja społeczna, wychowanie, czas wolny, autorytety, rynek pracy, sytuacja zawodowa)
- Różne postrzeganie środowiska pracy (oczekiwania, cenione wartości, cechy idealnego pracownika, dostępność ofert pracy)
- Stereotypy na temat każdego z pokoleń – dużo mówią, generalizują, czy nie kłamią?
- Jak odróżnić etykietowanie utrudniające wzajemne zrozumienie i dialog vs. przydatny skrót myślowy?
Rożne pokolenia i …
- Różne wartości
- Różne potrzeby
- Różne oczekiwania
- Różne sposoby komunikacji i motywowania…
Komunikacja między pokoleniami
- Najczęstsze przyczyny nieporozumień
- Czego w komunikacji oczekują ode mnie inne pokolenia?
- Blokady utrudniające porozumienie na płaszczyźnie myśli i zachowania
- Jak projektować i dostosować przekaz uwzględnieniem różnic międzypokoleniowych?
- Informacja zwrotna w praktyce: feedback vs. feedforward
- Sytuacje trudne– asertywność w komunikacji
- Budowanie autorytetu poprzez adekwatną komunikację
Przyczyny powstawania konfliktów
- Organizacyjne przyczyny powstawania konfliktów: dominacja jednostki, dominacja koalicji, dominacja większości, koalicje i klany
- Konflikt między jednostkami a grupami w firmie
- Ocena ryzyka wstąpienia konfliktów; współzależność działań, niezgodność celów, wspólnota zasobów
- Bariery komunikacyjne; Komunikat Ty, Ocena, założenie, stereotyp, generalizacja, nieakt. słuchanie, atak psychologiczny – w jaki sposób radzić sobie z tymi wyzwaniami
- Rodzaje konfliktów wg. Ch. W. Moore’ a
- Trójkąt satysfakcji
- Rola sposobu ujawniania emocji w konflikcie
- Podmiotowe, a przedmiotowe traktowanie drugiej osoby
- Nawyki i pętle w komunikacji
Anatomia konfliktu
- Deficyt zasobów
- Postawa podejrzliwości
- Niezgodność wartości
- Niestabilny stan stron
- Negatywne postrzeganie i wyolbrzymianie różnic
- Błędne postrzeganie drugiej strony
- Błędne postrzeganie własnej grupy
Rozwiązywanie konfliktu relacji
- Nieoceniający styl komunikowania się
- Hierarchizowanie relacji a partnerski styl porozumiewania się
- Twój styl komunikacyjny i twój antagonista komunikacyjny
- Jak rozpoznawać poszczególne typy komunikacyjne
- Jakich używać argumentów dla różnych typów komunikacyjnych
- Jak budować pozytywną komunikację na różnicach w sposobie porozumiewania się
- Ujawnianie intencji stojących za stanowiskiem
- Różnice na poziomie przekonań – budowanie na różnicach
Konflikt w zespole – wykorzystanie konfliktu dla sukcesu
- Nieformalne role grupowe
- Potrzeby zespołu i dynamika zmiany potrzeb
- Fazy rozwoju zespołu i menedżera, pojawianie się oporu zespołu
- Kiedy zespół zaczyna konstruktywnie działać i co może zrobić menedżer aby go w tym wspierać?
Strategia kierowania konfliktem
- Dominacja jednostki – mocne i słabe strony
- Dominacja koalicji – mocne i słabe strony
- Dominacja większości – mocne i słabe strony
- Nowy przemawiający cel dla większości
- Systemy hierarchiczne i ich rola w rozwiązywaniu konfliktów
- Rekonstrukcja systemu; rotacja personelu, przedzielenie buforem, pośrednik, rozdzielenie zadań, scalanie zadań
- Struktura organizacji macierzowej – nowe spojrzenie na konfrontację
- Przetargi rozdzielające i integrujące
- Mediacje
Sposoby rozwiązywania sporów
- Różnice między arbitrażem, mediacją a facylitacją
- Rola mediatora i cel mediacji
- Minimalizowanie barier – oddzielaj ludzi od problemów, koncentruj się na motywach i interesach nie na stanowiskach, zwiększaj ilość opcji, stosuj obiektywne kryteria, udrażniaj komunikację i in.,
- Identyfikacja kwestii spornych
- Precyzowanie oczekiwań i budowanie dla nich atmosfery zrozumienia,
- Rozważanie rozwiązań i zawieranie porozumienia
- Postawy pokonywania konfliktów wg. T. Kilmanna
- Różnice między kompromisem a integracją
- Konstruktywne kończenie konfliktu; rozwiązanie, uregulowanie, zawieszenie broni
MODUŁ III – PROCES REKRUTACJI – JAK SKUTECZNIE REKRUTOWAĆ PRACOWNIKÓW I PROWADZIĆ EFEKTYWNE SPOTKANIA Z ZESPOŁEM
W tym module rozwiniesz następujące kompetencje:
- zarządzanie wiedzą
- zarządzanie relacjami z klientami
- zarządzanie zmianą
- pozyskiwanie pracowników
- ocena pracowników i ich rozwój
- motywowanie pracowników
Selekcja pracowników, czyli jak zweryfikować kwalifikacje i kompetencje kandydata
- Czym jest selekcja – kluczowe etapy i metody.
- Analiza dokumentów aplikacyjnych – na co zwracać uwagę.
- Zasady prowadzenia skutecznych wywiadów behawioralnych – zasady i standard badania kompetencji podczas wywiadu, skuteczne pytania, pytania na które szkoda czasu oraz te, które są niezgodne z prawem
- Symulacje rozmów kwalifikacyjnych.
Najskuteczniejsza ze wszystkich metod selekcji, czyli assement w praktyce
- Czym jest metoda Assessment Center.
- Rodzaje ćwiczeń w Assessment Center
- Zasady prowadzenia sesji oraz sposób oceny kandydatów podczas Assessment Center.
Jesteśmy ludźmi, czyli o błędach w procesie oceniania
- Psychologia oceny kandydatów.
- Najczęściej popełniane błędy w procesie oceny oraz sposoby ich unikania.
Komunikacja z kandydatami, którzy nie zostali zatrudnieni
- Jak przekazać informację zwrotną o braku zatrudnienia – zasady, forma.
Witamy na pokładzie, czyli o wdrażaniu pracownika do pracy
- Jak wdrożyć do pracy, aby zmotywować, a jednocześnie nie przestraszyć (wypracowanie check-listy z elementami niezbędnymi do profesjonalnego wdrożenia pracownika).
- Najczęstsze błędy podczas wdrażania oraz sposoby ich unikania.
Umiejętności wyznaczania celów spotkania
- Warunki formułowania celów. Język ustalania celów, wizji i motywowania – jak go używać, aby zaangażować pracowników w cele organizacji.
- Rodzaje celów uczestników – czyli po co oni tam będą
- Strategia ustalania priorytetów jako narzędzie organizacji pracy własnej i uczestników zebrań.
Przygotowanie spotkania przez menedżera
- Określenie celów zebrania, ról i obowiązków prowadzącego oraz uczestników
- Przygotowanie planu zebrania i harmonogramu działań
- Ustalenie optymalnego czasu trwania zebrania
- Metody prezentowania, a rodzaj prezentacji
- Struktura wystąpienia
- Dynamika prezentacji
- Organizacja treści prezentacji
- Posługiwanie się pomocami, materiałami,
- Jak rozpocząć prezentację, aby wzbudzić zainteresowanie i przykuć uwagę?
- Jak zakończyć wystąpienie?
- Metody i style prowadzenia zebrań – aby dzięki nim osiągać założone cele w sposób atrakcyjny dla prowadzącego i uczestników
- Ustalenie zakresu oczekiwań w stosunku do uczestników zebrania
- Dobór uczestników i ich roli w zebraniu (ustalenie ważności uczestnictwa ze względu na cele zebrania)
- Określenie czasu i miejsca zebrania – dlaczego to takie ważne
- Budowanie zaangażowania i ciekawości – zaproszenie uczestników
- Przygotowanie materiałów i sprzętu
Prowadzenie spotkania przez menedżera
- Zaczynaj z wizją końca … jak otwierać i zamykać zebrania
- Sposoby dochodzenia do celu
- Kierowanie aktywnością uczestników – jak wykorzystać wiedzę, umiejętności i osobowość uczestników
- Zachowania ludzi uczestniczących w zebraniach a kształtowanie zachowań ludzi w grupie
- Autorytet formalny i nieformalny
- Aktywizowanie uczestników i dyscyplinowanie „nadaktywnych”
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
- Radzenie sobie z obiekcjami
- Negatywne postawy uczestników wystąpienia
- Narzędzia językowe do obrony własnego stanowiska
- Zbijanie zarzutów
- Jak radzić sobie z atakiem?
- Ćwiczenia w radzeniu sobie z utrudnieniami podczas prezentacji