Public Relations – jak skutecznie kreować wizerunek firmy? – szkolenie online lub stacjonarnie

Szkolenie Public Relations dostarczy uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego budowania i utrzymania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Poprzez zapoznanie
z najnowszymi narzędziami, strategiami i praktykami z zakresu public relations, szkolenie przyczyni się do rozwinięcia umiejętności planowania i realizacji kompleksowych kampanii PR, które skutecznie oddziałują na otoczenie i budują zaufanie klientów. Uczestnicy nauczą się również skutecznego zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych, aby umiejętnie reagować na potencjalne zagrożenia dla wizerunku firmy.

 

Cel szkolenia Public Relations – jak skutecznie kreować wizerunek firmy:

  1. Zrozumienie roli public relations w budowaniu wizerunku firmy i relacji z otoczeniem.
  2. Doskonalenie umiejętności w planowaniu strategii public relations i komunikacji z mediami.
  3. Nabycie praktycznej wiedzy na temat różnorodnych narzędzi i technik stosowanych w public relations.
  4. Skuteczne budowanie i utrzymywanie reputacji marki poprzez odpowiednią komunikację z interesariuszami.

 

Szkolenie z public relations i skutecznego kreowania wizerunku firmy ma na celu dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności potrzebnych do profesjonalnego zarządzania komunikacją i reputacją firmy. Poprzez zdobycie tej wiedzy i praktycznych umiejętności uczestnicy będą w stanie budować pozytywny wizerunek firmy, zyskiwać zaufanie klientów oraz osiągać sukcesy biznesowe.

Opis

Dodatkowe informacje o szkoleniu jak skutecznie kreować wizerunek firmy:

  • Szkolenie w trybie online oraz stacjonarnie – miejsce do uzgodnienia, na Państwa życzenie zorganizujemy szkolenie w sali szkoleniowej wraz z cateringiem, bądź szkolenie wyjazdowe
  • Czas trwania: 2 spotkania po 6 godzin zegarowych. Od Państwa zależy czy szkolenie odbędzie się w ciągu dnia, popołudniami czy w weekendy.
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
  • Imienny certyfikat dla każdego uczestnika.
  • Małe grupy do 15 osób – co pozwala na warsztatową realizację zajęć i wpływa pozytywnie na efektywność zajęć.
  • Warsztaty z elementami szkoleniowymi, w formie różnego rodzaju zadań i ćwiczeń, a całość zanurzona w atmosferze dobrej zabawy.

 

Program

Czego nauczy Cię szkolenie Public Relations:

Dzień pierwszy:

Czym jest public relations?

  • Istota public relations.
  • Etyka public relations.
  • Znaczenie etyki w administracji.
  • Zasady i postulaty dla etyki w służbie publicznej.
  • Rola public relations w kształtowaniu wizerunku urzędu.
  • Narzędzia public relations.

 

Planowanie strategii public relations

  • Budowanie i realizacja strategii oraz planów bieżących działań.
  • Budowa strategii wizerunku firmy.
  • Wdrożenie działań wizerunkowych w poszczególne piony i działy firmy.
  • Analiza potrzeb i możliwości partnerów zewnętrznych oraz wewnętrznych.
  • Zasady wdrożenia.
  • Opracowanie programu.
  • Harmonogram działań.
  • Kryteria oceny.
  • Przygotowanie budżetu.
  • Budowanie wizerunku firmy w sieci.
  • Employer branding.

 

Komunikacja wewnętrzna, jako narzędzie public relations

  • Komunikacja wewnątrz organizacji.
  • Cele i metody oddziaływania na pracowników.
  • Tworzenie strategii wewnętrznego public relations.
  • Kontrola wyników.

 

Współpraca z mediami – istota public relations

  • Media, jako narzędzie do budowania wizerunku firmy.
  • Współpraca z prasą, radiem i telewizją.
  • Jak poprawnie redagować komunikaty dla prasy?
  • Jak budować dobre relacje z dziennikarzami?
  • Internet – nowe możliwości public relations.
  • Wykorzystanie Internetu i nowoczesnych technologii w promocji firmy.
  • Techniki perswazyjne.

 

Wzbudzanie i podtrzymywanie zainteresowania poprzez informacje prasowe

  • Rodzaje informacji prasowych.
  • Charakterystyka informacji prasowych.

 

Personal branding osób reprezentujących firmę

  • Świadome budowanie własnego wizerunku spójnego z marką firmy.
  • Personal branding w sieci.
  • Ubiór w biznesie – sztuka autoprezentacji.
  • Prawidłowy dobór stroju i dodatków (fryzura, makijaż, biżuteria).
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety i mężczyzny.
  • Typy strojów i zasady ich doboru, wskazania elegancji.
  • Dobór typu stroju w biznesie: business dress, business casual, casual, dodatki.
  • Idealny ubiór na spotkania z mediami.
  • Wskazówki dotyczące doboru stroju.

 

Dzień drugi:

Organizacja eventów wspierających pr

  • Diagnoza otoczenia i określenie efektów (potrzeby, zainteresowania).
  • Wykorzystanie walorów przyrodniczych, krajobrazowych, historycznych i kulturalnych.
  • Przygotowanie budżetu imprezy.
  • Sponsoring.
  • Reklama imprezy kulturalnej.

 

Zarządzanie czasem pracy, a budowa wizerunku profesjonalisty

  • Osobista efektywność – zarządzanie sobą w czasie.
  • Najważniejsze zasady organizacji czasu pracy.
  • Efektywne planowanie pracy.
  • Techniki i narzędzia wspomagające efektywne planowanie czasu.
  • Korzyści płynące z prawidłowego zarządzania czasem.

 

Wzbudzanie i podtrzymanie zainteresowania – doskonała informacja prasowa

  • Organizacja biura prasowego.
  • Opracowanie materiałów prasowych, serwisów informacyjnych.
  • Tryb udzielania informacji prasie.
  • Informacja, a inne gatunki i formy komunikowania.
  • Produkcja materiałów wspierających działania PR – druki, ulotki, gadżety.
  • Organizacja konferencji prasowych.
  • Obsługa prasowa targów branżowych.
  • Monitoring prasy drukowanej – ogólnopolskiej i regionalnej.
  • Sporządzanie raportów medialnych, analiz ilościowych i jakościowych zebranych efektów medialnych.

 

Trening prezentacji i wystąpienia medialnego

  • Konferencja prasowa bez tajemnic – klucz do sukcesu – cel, planowanie, prowadzenie, radzenie sobie z trudnymi pytaniami.
  • Sztuka prezentacji siebie i swojej firmy – jak udzielać wywiadu?
  • Przemówienia, oświadczenia dla prasy.
  • Zasady zachowania się w studio radiowym i telewizyjnym.
  • Komunikacja niewerbalna w wystąpieniach publicznych.

 

Profesjonalne organizowanie imprez

  • Kreowanie, organizacja i nadzór wydarzeń specjalnych.
  • Seminaria, konferencje, wystawy, targi, drzwi otwarte – kogo zaprosić, jak zaplanować
    i przygotować wydarzenia.
  • Różnice pomiędzy rodzajami imprez.
  • Praktyczne rady – co wolno, a czego nie wolno robić przy organizowaniu imprez.
  • Kreatywne pomysły przy małym budżecie.

 

Komunikacja z dziennikarzami, a osobowość

  • Rozpoznawanie typów osobowościowych.
  • Rozmowa z dziennikarzami o różnych typach osobowości.
  • Motywowanie i dobór reakcji czterostrefowy model zachowań.
  • Samopostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości.
  • SWOT, czyli silne i słabe strony poszczególnych modeli zachowań.
  • Analiza własnego stylu komunikacji i pracy na podstawie TESTU OSOBOWOŚCI TTI Ltd. INSIGHTS Analysen by SCHEELEN Instutut fur Managementberatug und Bildungsmarketing.

 

Sesja pytań i zakończenie szkolenia

Prowadzący

PIOTR T. RUTA – Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z niemal 30 letnim doświadczeniem. Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski.

Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania/The Polish Open University. Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w firmie. Jako mówca motywacyjny ma duże doświadczenie
w wystąpieniach publicznych na konferencjach i seminariach. Coach z ponad 10 letnią praktyką. Prowadzi sesje coachingowe zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation).Łączy wiedzę i praktykę z obszaru umiejętności menedżerskich, komunikacji, PR oraz HR. Specjalizuje się
w zagadnieniach z zakresu technik sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta, zarządzania zespołami, procesów komunikacji, marketingu, public relations, social media, autoprezentacji i wystąpień publicznych, etykiety biznesowej oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań. Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych m.in.: Extended DISC® i Success Insights. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie. Zarządzał zespołami, produktami i projektami. Wprowadził m.in. na polski rynek holding 3 spółek doradztwa personalnego. Ma na swoim koncie liczne publikacje w prasie branżowej wydawnictwach książkowych oraz elektronicznych.

 

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Szkolenie obecnie dostępne jest w formie zamkniętej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Wypełnij formularz zgłoszeniowy! Następnie skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby zweryfikować poziom Twojego dofinansowania na kursy/szkolenia podczas rozmowy!

5/5

Proponowane kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca