Prowadzenie sprzedaży i promocji w Internecie (e-commerce) – szkolenie

Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników usługi umiejętności koniecznych do prawidłowego i sprawnego planowania, tworzenia i dystrybuowania treści marketingowych (content marketing). Czego nauczy Cię szkolenie „Prowadzenie sprzedaży i promocji w Internecie (e-commerce)”?

 

Cel szkolenia Prowadzenie sprzedaży i promocji w Internecie (e-commerce):

  1. Zrozumienie zasad działania e-commerce i specyfiki sprzedaży online.
  2. Doskonalenie umiejętności w projektowaniu strategii sprzedaży i promocji online.
  3. Nabycie praktycznej wiedzy na temat różnych kanałów sprzedaży online.
  4. Rozwinięcie umiejętności wykorzystywania narzędzi marketingowych online do skutecznej promocji produktów i usług.

 

Szkolenie z prowadzenia sprzedaży i promocji w Internecie (e-commerce) ma na celu dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności potrzebnych do skutecznego prowadzenia działalności handlowej online. Poprzez zdobycie tej wiedzy i praktycznych umiejętności uczestnicy będą w stanie efektywnie wykorzystywać potencjał Internetu do zwiększenia sprzedaży i promocji swoich produktów oraz usług.

Opis

Dodatkowe informacje o szkoleniu „Prowadzenie sprzedaży i promocji w Internecie (e-commerce)”:

  • Szkolenie w trybie online oraz stacjonarnie – miejsce do uzgodnienia, na Państwa życzenie zorganizujemy szkolenie w sali szkoleniowej wraz z cateringiem, bądź szkolenie wyjazdowe
  • Czas trwania: 18 godzin zegarowych. Od Państwa zależy czy szkolenie odbędzie się w ciągu dnia, popołudniami czy w weekendy.
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
  • Imienny certyfikat dla każdego uczestnika.
  • Grupy do 15 osób

Prowadzący

LESZEK NOWAK – Certyfikowany trener DIMAQ (IAB), ekspert i doradca w obszarze digital marketingu (interactive, on-line media). Posiada dwudziestoletnią praktykę w budowie strategii marketingowych, projektowaniu procesów sprzedaży, realizacji działań komunikacyjnych, zarówno dla dużych, międzynarodowych korporacji, jak i w mniejszych firmach z polskim kapitałem. W swoim życiu zawodowym prowadził własną agencję interaktywną NetMarkets, a także zarządzał agencją OS3. Pracował jako doradca zarządu ds. E-Commerce w Danhoss. Kierował marketingiem usług dodanych w T-Mobile. Wcześniej był konsultantem w zakresie doradztwa marketingowego w Ernst&Young.

Program

Program szkolenia trzydniowego:

POLSKI E-KONSUMENT

Polski rynek e-commerce. Wielkość, wartość, struktura

Geneza zakupów w sieci

Inspiracje i zachowania nabywców online

Podmioty na rynku e-commerce

Podróż Klienta (Customer journey)

  • AIDA
  • ROPO, Showrooming
  • ZMOT
  • Mikromomenty

 

Trendy i zjawiska w e-commerce

  • ROPO/reverse ROPO staje się ROTOPO
  • Click&Collect
  • Dark stores
  • Wygoda check-outu, dostawy i zwroty
  • Rozszerzanie kanałów zakupowych. Omnichannel marketing
  • Kluczowe daty. Sezonowość
  • Czatboty
  • Smartfonizacja, aplikacje mobilne, mCommerce

 

PLANOWANIE E-HANDLU

  • Diagnozowanie potrzeb, budowa oferty
  • Metody ustalania wielkości i wartości rynku. Konkurencja, otoczenie rynkowe
  • Budżet, współpracownicy
  • Strategie ustalania cen
  • Modele płatności
  • Magazyn, logistyka, dostawa do konsumenta. Zatowarowanie, zwroty, śledzenie przesyłek
  • Dropshipping
  • Budowa e-sklepu. Wybór platformy shoppingowej. Inhouse czy outsource?

 

Budowa witryny sklepowej a zadowolenie Klienta (UX)

  • Makiety
  • Budowa witryny sklepowej
  • Ewaluacja
  • UX
  • Heurystyki Nielsena
  • Click-tracking
  • Audyt UX e-sklepu

 

Porzucony koszyk

  • Przyczyny porzucenia koszyka
  • Metody ratowania porzuconego koszyka

 

Optymalizacja witryny sklepowej (SEO)

  • Sens optymalizacji witryny
  • Kod witryny
  • Zawartość witryny
  • Formatowanie treści
  • Inbound marketing /link building
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Domena
  • Roboty
  • Black Hat
  • Zasada E-A-T
  • Język odbiorcy. Język korzyści
  • Ewolucja algorytmów Google
  • Rola słów/fraz kluczowych
  • Definiowanie słów kluczowych. Narzędzia, metody
  • Długi ogon
  • Nasycenie frazami kluczowymi (ogólne vs precyzyjne, lokalne, semantyczne)
  • Mierzenie: Google Search Console, Surfer SEO, Google Analytics

 

KOMUNIKACJA REKLAMOWA E-SKLEPU

Koncepcje komunikacji

  • Online vs offline
  • Omnichannel
  • Inbound vs outbound marketing

 

Planowanie kampanii reklamowej

  • Etapy planowania kampanii
  • Definiowanie celów
  • Narzędzia i działania komunikacji internetowej

 

Reklama w wyszukiwarce (SEA)

  • Działanie wyszukiwarki
  • Google Ads
  • Smart Bidding
  • Copy w reklamie PPC
  • Google Merchant Center

 

Inne kanały komunikacji

  • Marketing treści (Content Marketing) w lejku zakupowym
  • Marketing szeptany (buzz marketing)
  • Reklama w mediach społecznościowych (Social Media Advertising)
  • Marketing afiliacyjny
  • Reklama geotargetowana
  • Google Moja Firma
  • Google Maps
  • Marketing zbliżeniowy (Proximity marketing)
  • E-mail marketing

 

MONITORING I MIERZENIE EFEKTYWNOŚCI E-HANDLU

Monitoring i mierzenie efektywności kampanii

  • Wskaźniki sukcesu, KPI
  • Filozofia działań optymalizacyjnych w kampaniach Google
  • Konwersje, transakcje, cele inteligentne w Google
  • Śledzenie skuteczności poszczególnych kanałów, UTM-y
  • Zwrot z reklamy (ROAS)

 

Mierniki sukcesu w e-commerce

  • Zwrot z inwestycji (ROI)
  • Wartość zamówienia (AOV)
  • Długookresowa wartość Konsumenta (LTV)
  • Przeciętny zwrot na Konsumencie (ARPU)
  • Satysfakcja Konsumenta (NPS)
  • Inne parametry efektywności

 

Google Analytics. Moduł E-Commerce – podstawy

 

ASPEKTY PRAWNE HANDLU W INTERNECIE

  • Przegląd przepisów prawa wpływających na funkcjonowanie sklepu w polskim internecie
  • Ochrona Konsumenta
  • Nieuczciwe praktyki rynkowe
  • Nieuczciwa konkurencja
  • Reklama produktów wrażliwych
  • Ochrona danych osobowych
  • Przesyłanie informacji handlowej a SPAM

 

Sesja pytań i zakończenie szkolenia

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Szkolenie obecnie dostępne jest w formie zamkniętej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Wypełnij formularz zgłoszeniowy! Następnie skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby zweryfikować poziom Twojego dofinansowania na kursy/szkolenia podczas rozmowy!

5/5

Proponowane kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca