Prowadzący
LESZEK NOWAK – Certyfikowany trener DIMAQ (IAB), ekspert i doradca w obszarze digital marketingu (interactive, on-line media). Posiada dwudziestoletnią praktykę w budowie strategii marketingowych, projektowaniu procesów sprzedaży, realizacji działań komunikacyjnych, zarówno dla dużych, międzynarodowych korporacji, jak i w mniejszych firmach z polskim kapitałem. W swoim życiu zawodowym prowadził własną agencję interaktywną NetMarkets, a także zarządzał agencją OS3. Pracował jako doradca zarządu ds. E-Commerce w Danhoss. Kierował marketingiem usług dodanych w T-Mobile. Wcześniej był konsultantem w zakresie doradztwa marketingowego w Ernst&Young.
Program
Program szkolenia dwudniowego:
Media społecznościowe (Social Media = SM)
- Geneza Web 2.0
- Liczby, trendy, zjawiska SM na świecie i w Polsce
- Przegląd SM w Polsce
- Facebook
- Instagram
- LinkedIn
- Twitter
- YouTube
- TikTok
Model POEM. Trzy sposoby oddziaływania na Konsumenta w SM
- Definicja strategii komunikacji w SM
- Cele, odbiorcy, narzędzia, czas, zasoby, etapy
- Komunikacja organiczna vs kampanie płatne
Kanał własny. Tworzenie treści marki
- Zasady dobrego wpisu. Co powinno się w nim znaleźć?
- Dobre praktyki zwiększania efektywności wpisów na Facebooku
- Czas i częstotliwość wpisów
- Reguła 4P
- Reguła 4U
- Konkursy na Facebooku. Hashtag Challenges na TikToku
- Przykłady udanych kreacji
Kampanie reklamowe w SM
- Planowanie kampanii reklamowych w SM na przykładzie Facebooka
- Umiejscowienia, formy reklamowe, narzędzia. Brand takeover
- Platforma Facebook Ads
- Generowanie leadów sprzedażowych (e-commerce w SM)
- Przykłady udanych kampanii
Marketing wpływu (Influencer Marketing)
- Co to jest influencing? Trendy i zjawiska
- Najwięksi polscy influencerzy
- Jakie medium zbiera najwięcej fanów? Omówienie
- Ile kosztuje influencing? Od mikroinfluencerów do celebrytów
- Zasady wyboru i współpracy z influencerami
Techniki wpływu w SM
- Real-Time Marketing (RTM)
- Marketing kontekstowy
- Marketing szeptany, virale
- Dialogizacja
Monitoring i mierzenie działań w SM
- Wskaźniki efektywności /KPI
- Zaangażowanie w SM
- Responsywność w SM
Sesja pytań i zakończenie szkolenia