E-Doręczenia krok po kroku – jak dostosować organizację do nowych przepisów?

12.05.2025 | 10.00-15.00 | Małgorzata Czartoryska

Czy wiesz kto i od kiedy ma obowiązek korzystania z systemu doręczeń elektronicznych? Potrafisz wskazać konsekwencje formalne i materialne wynikające z posiadania adresu do doręczeń elektronicznych? Zastanawiasz się jakie sprawy zostały wyłączone z systemu doręczeń elektronicznych?

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje nowy system doręczeń elektronicznych, który wprowadził szereg zmian w komunikacji między podmiotami publicznymi a niepublicznymi. Zrozumienie zasad funkcjonowania e-Doręczeń jest kluczowe dla wszystkich, którzy przejmą nowe obowiązki związane z odbiorem i wysyłką dokumentów urzędowych.

Z myślą o konieczności szczegółowego poznania tego systemu, wraz z ekspertem przygotowaliśmy szkolenie, które pozwoli Ci zdobyć kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania systemu, który docelowo ma zastąpić doręczenia za pośrednictwem systemu e-PUAP. Oprócz niezbędnych informacji na temat podstaw prawnych oraz obowiązków informacyjnych nie zabraknie również praktycznych aspektów inicjowania usług. Podczas spotkania omówimy też, jakie konsekwencje dla firm i instytucji publicznych będzie miało wpisanie adresu do doręczeń elektronicznych do oficjalnej bazy.

Na szkolenie zapraszamy w szczególności:

  • przedstawicieli instytucji publicznych oraz firm prywatnych zobowiązanych do stosowania nowych regulacji
  • pracowników działów księgowości,
  • specjalistów ds. kadr i płac,
  • pracowników i właścicieli biur rachunkowych,
  • osoby odpowiedzialne za obieg dokumentów w firmie,
  • administratorów systemów EZD i e-Doręczeń,
  • wszystkie osoby zainteresowane tematyką spotkania.

 

Dzięki udziałowi w tym spotkaniu:

  • poznasz nowe zasady doręczeń elektronicznych obowiązujące od 2025 roku,
  • dowiesz się jakie kroki należy podjąć, aby właściwie przygotować firmę do wdrożenia e-Doręczeń,
  • zdobędziesz niezbędną wiedzę i praktyczne wskazówki na temat funkcjonowania systemu doręczeń elektronicznych,
  • przeanalizujesz przepisy prawne i na ich podstawie zaznajomisz się z obowiązkami spoczywającymi na Twojej organizacji,
  • zyskasz umiejętności pozwalające skutecznie zarządzać korespondencją elektroniczną.

 

Poznaj z nami e-Doręczenia i dostosuj się do nowych regulacji!

Zaprasza:

Małgorzata Czartoryska – prawnik, absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. W 1999r. ukończyła aplikację administracyjną. Wykładowca przedmiotów prawniczych Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu oraz Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, współpracownik licznych firm szkoleniowych, certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem z powodzeniem szkolący z ochrony danych osobowych pracowników ministerstw (min. Ministerstwo Budownictwa, Ministerstwo Rozwoju i Finansów, GIOŚ), organów kontroli finansowej, UOKiK urzędów wojewódzkich, urzędów miast i gmin, starostw, jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego, urzędów i izb skarbowych, radców prawnych, komorników sądowych. Stały trener Najwyższej Izby Kontroli. Autor licznych publikacji poświęconych zagadnieniom ochrony danych osobowych (Conrego, Beck, Kasus Podatkowy, Platforma Edukacyjna Project System, Infor). Od 2015 r. pełni wykonuje funkcje ABI w jednostkach samorządu terytorialnego, spółdzielni mieszkaniowej. Od 2015r. przeprowadza audyty w zakresie ochrony danych osobowych w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego, placówkach oświatowych, szpitalach, hotelach, wydawnictwach, wojsku polskim.

 

 

Opis

  1. Nowe zasady doręczeń – system doręczeń elektronicznych obowiązujący od 1.01.2025 r.
    • Okres przejściowy i jego konsekwencje dla doręczeń w postępowaniach administracyjnych.
    • Formalnoprawna i materialnoprawna równorzędność form doręczeń.
    • Przypomnienie zasad doręczeń tradycyjnych oraz elektronicznych realizowanych za pośrednictwem ePUAP jako punkt odniesienia do nowego systemu doręczeń elektronicznych.
  2. System doręczeń elektronicznych – podstawowe informacje.
    • Na czym polega i jakie oferuje usługi?
    • Harmonogram wejścia poszczególnych podmiotów do systemu doręczeń elektronicznych.
    • Czy konieczne jest posiadanie EZD przy doręczeniach elektronicznych?
    • Czy EZD jest obowiązkowe, a jeśli tak to od kiedy?
    • Korzystanie z doręczeń elektronicznych przez EZD a aplikacja e-Doręczenia.
  3. Podstawy prawne systemu doręczeń elektronicznych oraz przepisy przejściowe, m.in.:
    • ustawa o doręczeniach elektronicznych
  4. Kto ma obowiązek partycypacji w systemie doręczeń elektronicznych i od kiedy? Rozróżnienie na podmioty publiczne i niepubliczne.
  5. Jakie sprawy zostały wyłączone z systemu doręczeń elektronicznych?
  6. Kompetencje podmiotu publicznego w zakresie określenia momentu wejścia do systemu doręczeń elektronicznych i korzystania z jego możliwości.
  7. Jakie usługi wchodzą do systemu.?
  8. Jak założyć adres do doręczeń elektronicznych oraz skrzynkę do doręczeń elektronicznych? Postępowanie w wypadku odrzucenia wniosku.
  9. Baza adresów elektronicznych.
  10. Jak aktywować adres do doręczeń elektronicznych?
  11. Administrator skrzynki doręczeń – kto to jest, jakie ma uprawnienia i obowiązki?
  12. Jak pozyskać skrzynkę do doręczeń elektronicznych?
    • Jaki podmiot ją oferuje?
    • Jakie są jej parametry, dostępność i pojemność?
    • Jak postępować, kiedy jednostka już posiada aktywną/nieaktywną skrzynkę doręczeń elektronicznych?
  13. Prezentacja obsługi skrzynki doręczeń elektronicznych.
  14. Konsekwencje wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych.
    • Formalne:
      • wybór drogi doręczeń wszelkiej korespondencji,
      • hierarchizacja sposobów doręczeń.
    • Materialne – dowód w postępowaniach administracyjnych czy sądowych.
    • – czy właściciel skrzynki doręczeń elektronicznych i powiązanego z nią adresu ma je na zawsze?
  15. Obowiązki informacyjne.
  16. Ile można mieć adresów do doręczeń elektronicznych?
  17. Bezpieczeństwo doręczeń elektronicznych – e-Doręczenia a ochrona danych osobowych.
  18. Szczegółowe omówienie usługi PURDE.
    • Wysyłka i skompilowanie wiadomości zwykłej oraz masowej.
    • Jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju?
    • Jak powinna być podpisana wiadomość i załączona do niej decyzja administracyjna?
    • Moment doręczenia.
    • Dowody generowane w ramach PURDE.
    • W jakim momencie generowane są dowody i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych?
    • Miejsce i czas przechowywania dowodów w ramach usługi.
    • Skutki postępowań administracyjnych generowane w momencie wystawienia poszczególnych dowodów.
    • Czy dowody mogą być osobno archiwizowane?
    • Kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia?
    • Usługa niewykonana lub nienależycie wykonana.
  19. Szczegółowe omówienie usługi PUH.
    • Wysyłka i skompilowanie wiadomości zwykłej oraz masowej.
    • Jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju?
    • Sporządzenie pisma będącego przesyłką – wymagania wynikające z UDE, Rozporządzenia wykonawczego i Regulaminu usługi P.P.SA.
    • Moment doręczenia.
    • Dowody generowane w ramach PUH.
    • W jakim momencie generowane są dowody i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych?
    • Miejsce i czas przechowywania dowodów w ramach usługi.
    • Czy dowody mogą być osobno archiwizowane?
    • Skutki dla postępowań administracyjnych generowane w momencie wystawienia poszczególnych dowodów.
    • Kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia?
    • Usługa niewykonana lub nienależycie wykonana.
  20. Zasady wykorzystywania kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi – „KURDE”.
  21. Zasady doręczania korespondencji pełnomocnikom procesowym.
  22. Cennik usług.
    • Dla jakich podmiotów i kiedy usługi są bezpłatne? Regulacje prawne.
    • Jak naliczana jest opłata przez OW?
  23. Niewykonanie i nieprawidłowe wykonanie usługi – postępowanie reklamacyjne.

W 2024 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce wybierz termin i ilość uczestników!

Cena szkolenia [netto]:

347,00 

Cena dla użytkowników platformy: 0,00 zł  Szczegóły >>

Podobne szkolenia i kursy:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie zorganizowane w sposób profesjonalny. Prowadzący posiadał zarówno dużą wiedzę, którą umiał w przystępny sposób przekazać, jak i duże pokłady cierpliwości.

Agnieszka Nowak

Księgowa

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca

Jestem zadowolona ze współpracy z Wektorem Wiedzy. Kontakt i obieg informacji był bardzo dobry. Nie mam zastrzeżeń.

Klient

Główna Księgowa

Bardzo profesjonalna firma z pełnym zakresem dodatkowych pomocy. Materiały dydaktyczne i bardzo dobra wiedza teoretyczna, i praktyczna daje gwarancję jakości, i godnego polecenia.

Klient

Księgowa

Kim jesteśmy?

Od roku 2011, często mierząc się z wieloma przeszkodami, rozwijamy skrzydła i codziennie staramy się być coraz lepsi. Dla Ciebie i Twojej firmy, dla nas, dla innych, dla planety. Przez ponad dekadę nabraliśmy sporej praktyki, dlatego wiemy jak uczyć, żeby nauczyć.

Szkolimy pracowników działów księgowych, kadrowych i wielu innych. Nasze szkolenia i kursy obejmują najbardziej aktualny zestaw wiedzy praktycznej, przekazywanej przez trenerów praktyków z minimum 10-cio letnim doświadczeniem w branży i 5 lat w szkoleniach.

W naszym portfolio znajdziesz:

400+

Cenionych trenerów

Od 2011 roku współpracujemy z trenerami, ekspertami którzy w branży są od min. 10 lat.

1500 +

Spotkań szkoleniowych rocznie

Z naszymi trenerami średnio rocznie organizujemy ponad 1500 spotkań szkoleniowych.

7000 +

Uczestników szkoleń i kursów rocznie

Razem z trenerami średnio rocznie szkolimy ponad 7000 pracowników z całej Polski.

Przejdź do treści