Kurs krajowe i międzynarodowe aspekty podatkowe – od podatku u źródła po zrównoważony rozwój

Strona Główna / Kursy / Kursy księgowe

Czy Twoja firma ma filie poza granicami Polski lub współpracuje z partnerami zagranicznymi? Znasz wszystkie aktualne przepisy i zmiany w regulacjach podatkowych dotyczących transakcji międzynarodowych? Wiesz jak kompleksowo przygotować się do kontroli podatkowej?

Zapraszamy do udziału w kursie, który skupia się na kluczowych aspektach obrotów międzynarodowych oraz cen transferowych, z szczególnym uwzględnieniem zapisów Ordynacji Podatkowej. Równie ważnym elementem jest wiedza z zakresu zrównoważonego rozwoju, ponieważ w dzisiejszych czasach pojęcia takie jak raportowanie niefinansowe, taksonomia, ESG czy dyrektywa CSRD wkraczają coraz mocniej w obszar rachunkowości. Szkolenie obejmuje również praktyczne aspekty przygotowań do kontroli podatkowych ze strony organów skarbowych.

 

Na kurs krajowe i międzynarodowe aspekty podatkowe zapraszamy w szczególności:

  • specjalistów ds. finansów i rachunkowości,
  • kierowników finansowych i kontrolerów,
  • doradców podatkowych
  • przedsiębiorców,
  • osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwach międzynarodowych.

 

Dzięki udziałowi w kursie krajowe i międzynarodowe aspekty podatkowe  zyskasz szereg korzyści:

  • poszerzysz swoją wiedzy z zakresu międzynarodowych transakcji handlowych oraz aktualnie obowiązujących zasad opodatkowania podatkiem u źródła,
  • zidentyfikujesz potencjalne obowiązki dokumentacyjne podatnika w obszarze cen transferowych,
  • zrozumiesz kluczowe aspekty Ordynacji Podatkowej w kontekście transakcji międzynarodowych,
  • uświadomisz sobie, jak ważne są zagadnienia związane ze zrównoważonym rozwojem,
  • dowiesz się, jaki wpływ mają zagadnienia zrównoważonego rozwoju na funkcjonowanie biznesu,
  • przygotujesz się do skutecznego radzenia sobie z kontrolami podatkowymi ze strony US i UCS,
  • zdobędziesz umiejętności zastosowania przepisów w praktyce oraz rozwiązywania trudnych problemów praktycznych, które nie zostały uregulowane bezpośrednio w przepisach.

 

Dołącz do nas, aby zdobyć kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania międzynarodowymi transakcjami!

Opis

Dodatkowe informacje o kursie krajowe i międzynarodowe aspekty podatkowe:

  • Kurs w trybie Online
  • Czas trwania: 7 spotkań po 6 godzin zegarowych,
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Nagrania wideo – dostępne zawsze na 21 po rozpoczęciu kursu
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką!
  • Możliwość przeprowadzenia kursu dla Twoich pracowników w formie zamkniętej.

Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:

  1. Przejdź na te stronę >>
  2. Zostaw kontakt do siebie
  3. Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.

Program

Temat 1 – Podatek u źródła i opodatkowanie transgranicznych płatności – zajęcia praktyczne.

  1. Opodatkowanie podatkiem u źródła – zasady ogólne.
    • Ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy.
    • Podstawowe stawki podatku u źródła.
    • Regulacje przewidziane w umowach o unikaniu podwójnego opodatkowania (UPO).
    • Zwolnienia wynikające z dyrektyw UE.
  2. Mechanizm poboru podatku u źródła.
    • Mechanizm Relief at source.
    • Mechanizm Pay and refund.
    • Instrumenty wyłączające stosowanie mechanizmu Pay and refund:
      • opinia o stosowaniu preferencji,
      • oświadczenie WH-OSC.
  1. Pojęcie “rzeczywistego właściciela” i obowiązki w zakresie należytej staranności.
    • Obowiązki płatnika w zakresie “należytej staranności”.
    • Pojęcie “rzeczywistego właściciela”.
    • Jakie dokumenty musi zebrać płatnik podatku?
    • Jakie działania musi podjąć płatnik w celu dochowania należytej staranności?
  2. Płatności podlegające opodatkowaniu podatkiem u źródła – przykłady praktyczne.
    • Dywidendy
    • Odsetki
    • Należności licencyjne.
    • Usługi niematerialne.
  3. Odpowiedzialność karno-skarbowa członków zarządu.
    • Sankcje przewidziane w KKS.
    • Jak zabezpieczyć się przed sankcjami?
  4. Obowiązki płatnika.
    • Terminy poboru i wpłaty podatku.
    • Obowiązki dokumentacyjne.
    • IFT-1R, IFT-2R.
    • CIT-10Z.

 

Temat 2 – Ceny transferowe.

  1. Regulacje dotyczące cen transferowych – jakiemu zjawisku mają przeciwdziałać? Przykłady praktyczne.
  2. Regulacje dotyczące cen transferowych w ujęciu historycznym (2001-2018).
  3. Aktualne przepisy dotyczące cen transferowych.
    • Podmioty powiązane – rodzaje powiązań, w tym problematyka osoby fizycznej posiadającej faktyczną zdolność do wpływania na podejmowanie „kluczowych decyzji gospodarczych” jako niedookreślony rodzaj powiązań. Przykłady z interpretacji indywidualnych.
    • Zasada ceny rynkowej i konsekwencje jej niedotrzymania – ryzyko recharakteryzacji, czy też pominięcia transakcji.
    • Pojęcie transakcji kontrolowanej – interpretacja ogólna.
    • Pojęcie transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym – interpretacja ogólna.
    • Omówienie progów dokumentacyjnych.
    • Zwolnienia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych, w tym w szczególności tzw. ,,zwolnienie dla transakcji krajowych” – linie interpretacyjne.
    • Uproszczenia „safe harbour” w związku z rozliczeniami z podmiotami powiązanymi.
      • Usługi o niskiej wartości dodanej.
      • Transakcje pożyczkowe, w tym problematyka obowiązku raportowania schematu podatkowego w związku ze skorzystaniem ze wskazanego uproszczenia.
    • Korekty cen transferowych.
      • Przesłanki jej dokonania.
      • Wnioski płynące z objaśnień podatkowych.
    • Składowe dokumentacji cen transferowych – lokalna oraz grupowa.
    • Obowiązki formalne w związku ze sporządzoną dokumentacją cen transferowych i terminy ich realizacji.
    • Sankcje związane z obowiązkiem dokumentacyjnym.
      • Dodatkowe zobowiązanie podatkowe.
      • Regulacje KKS.
  1. Kazus w przedmiocie ustalenia obowiązku dokumentacyjnego.
  2. Problematyka transakcji z tzw. „rajami podatkowymi”.
  3. Statystyki kontroli w obszarze cen transferowych.

 

Temat 3 – Raportowanie schematów podatkowych (MDR). Co się zmieniło od 1 lipca 2023 roku?

  1. Raportowanie schematów podatkowych (MDR) – dlaczego należy je zgłaszać?
    • Podstawy prawne – polskie i unijne.
    • Objaśnienia Ministra Finansów dotyczące przepisów w zakresie MDR, w tym zakres ochrony wynikający z objaśnień.
    • Co się zmieniło po odwołaniu stanu zagrożenia epidemiologicznego?
  2. Rodzaje schematów podatkowych.
    • Schematy krajowe – kto musi go zgłaszać?
    • Schematy transgraniczne – czy zawsze muszą wystąpić podmioty z innego kraju?
    • Schematy standaryzowane.
  3. Podmioty zobowiązane do raportowania.
    • Kim jest:
      • promotor?
      • korzystający?
      • wspomagający?
    • Definicja kwalifikowanego korzystającego.
    • Księgowy – promotorem czy wspomagającym?
  4. Cechy rozpoznawcze.
    • Ogólne cechy rozpoznawcze.
    • Szczególne cechy rozpoznawcze.
    • Inne szczególne cechy rozpoznawcze.
    • Kryterium głównej korzyści.
  5. Terminy i sposób raportowania.
    • Terminy raportowania od 1 lipca 2023 r.
    • Sposób i forma raportowania.
  6. Składanie raportu MDR-1.
    • Składanie raportu:
      • przez promotora,
      • przez wspomagającego,
      • przez korzystającego.
    • Tajemnica zawodowa, a obowiązek przekazania informacji.
    • Dane ujawniane w toku raporcie MDR-1.
  7. Procedura wewnętrzna.
    • Kto musi wdrożyć procedury wewnętrzne dotyczące raportowania schematów podatkowych?
    • Co powinny zawierać procedury wewnętrzne?
    • Sankcje finansowe za brak wdrożenia procedur – nawet do 10 mln zł.
    • W jaki sposób wdrażać i stosować procedury, aby uniknąć sankcji?
  8. Charakter sankcji i ich wysokość.
    • Co zrobić, aby wyłączyć ryzyko odpowiedzialności karnej w przypadku niezgłoszenia schematu podatkowego?
    • W jaki sposób zabezpieczyć się przed sankcjami?
  9. Raportowanie schematów podatkowych – przykłady z praktyki.
    • Na co zwrócić uwagę – gdzie może wystąpić schemat podatkowy?
    • Co nie będzie schematem?
  10. Aplikacji Ministerstwa Finansów do raportowania schematów podatkowych.
    • Jak wypełnić formularze MDR-1 oraz MDR-3?
    • Przykłady zgłoszonych schematów podatkowych.
  11. Pytania i odpowiedzi.

 

 

Temat 4 – Podatek VAT w transakcjach międzynarodowych w 2024r. (2 dni)

  1. Sprzedaż towarów na terytorium UE (WDT).
    • Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów oraz nieoczywiste wyłączenia ustawowe. Czy prosty montaż to jeszcze WDT?
    • Moment powstania obowiązku podatkowego a sprzedaż towaru. Czy istnieje różnica dla ujęcia w JPK?
    • Dokumentowanie transakcji WDT – potwierdzenie przemieszczenia towarów. Co o tym mówią przepisy unijne?
    • Prawo do zastosowania stawki 0%, a brak przemieszczenie towarów.
    • Korekta JPK w przypadku nieotrzymania na czas dokumentów. Ważny jest obowiązek podatkowy, czy dokonanie dostawy?
    • Oznaczenia GTU w zakresie JPK. Czy dotyczą również dostaw UE?
  2. Zakup towarów na terytorium UE (WNT).
    • WNT w mieście dostawy towarów.
    • Obowiązek podatkowy – którą datę przyjąć? Czy brak faktury uprości nam rozliczenia WNT?
    • Czy posiadanie CMR jest dokumentem obligatoryjnym – co na to przepisy?
    • Ujęcie WNT w JPK wraz z deklaracją, a brak prefiksu UE kontrahenta.
    • Co z informacją podsumowującą?
    • Korekty VAT, a kurs waluty.
      • Dotychczasowa praktyka oraz interpretacje organów podatkowych.
      • Korygowanie faktur in plus oraz in minus w ramach pakietów nowelizujących podatek VAT –„SLIM VAT”.
      • Określenie kursu waluty w przypadku korekt in minus.
      • Określenie kursu waluty w przypadku korekt in plus.
      • Określenie kursu waluty dla korekt zbiorczych.
  1. Sprzedaż towarów poza UE (EKSPORT).
    • Eksport pośredni i bezpośredni – różnice w dokumentowaniu oraz wpływ na rozliczenie transakcji.
    • Przemieszczenie własnych towarów do kraju trzeciego – czy to jest eksport?
    • Obowiązek podatkowy w eksporcie towarów, a prawo do zastosowania stawki 0% – znaczenie formuł Incoterms i innych warunków dostawy dla właściwego rozliczenia eksportu. Przykłady praktyczne.
    • Przesunięcie transakcji w JPK do następnego okresu. Czy IE 529 jest niezbędne?
    • Opodatkowanie zaliczki w eksporcie – warunki do zastosowania stawki 0%.
    • W którym miesiącu będziemy zmuszeni zastosować stawkę podstawową i czy zawsze?
    • Korekta eksportu – czy należy wracać wstecz?
  2. Zakup towarów z poza UE (IMPORT).
    • Pojęcie importu.
    • Miejsce opodatkowania importu i obowiązek podatkowy.
    • Podstawa opodatkowania podatkiem VAT w przypadku importu towarów, a wartość celna towarów.
    • Zasady rozliczania podatku VAT z tytułu importu towarów – procedura zwykła i uproszczona.
      • Którą procedurę wybrać?
      • Korzyści i zagrożenia.
    • Oznaczenia dla transakcji importu towarów przewidziane w JPK wraz z deklaracją.
    • Korekta importu – na podstawie jakich dowodów rozliczyć korektę?
    • Procedury szczególne w imporcie – jak je rozliczać?
  3. Transakcje łańcuchowe, e-commerce oraz usługi w obrocie międzynarodowym. Transakcje łańcuchowe unijnie i pozaunijne.
    • Pojęcie transakcji łańcuchowej – w jaki sposób rozpoznać, że mamy do czynienia z taką transakcją?
    • Prawidłowe przyporządkowanie transportu/wysyłki towaru – ustalenie tzw. transakcji ruchomej. Czy to wystarczy?
    • Warunki dostawy (Incoterms), a odmienne postanowienia w umowie – jakie czekają nas konsekwencje?
    • Przykłady wewnątrzwspólnotowych oraz pozaunijnych transakcji łańcuchowych, które budzą kontrowersje w orzecznictwie i interpretacjach organów podatkowych.
    • Sposób opodatkowania transakcji łańcuchowej.
    • Import towarów w ramach łańcuchów, a może dwie dostawy?
  4. Trójstronna procedura uproszczona (TTU) – warunki, sposób wykazania, obowiązki polskiego podatnika.
    • Jak prawidłowo rozliczyć transakcję trójstronne uproszczone?
    • Czy TTU zawsze wykazujemy w JPK jako WDT orz WNT?
  5. E-commerce z uwzględnieniem zmian w SLIM VAT 3.
    • Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO) oraz sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI) – definicja oraz przykłady.
    • Czy limit 10 000 EURO stanowi pułapkę dla e-handlu?
    • Opodatkowanie usług elektronicznych, nadawczych i telekomunikacyjnych świadczonych na rzecz konsumentów – co się zmieniło po pierwszym lipca 2021r.?
    • Procedura VAT-OSS i VAT-iOSS.
    • Jaką zastosować stawkę podatku na fakturze – Polską czy może kraju unijnego?
    • Możliwość rozliczenia usług na nieruchomości poprzez OSS.
  6. Usługi w obrocie międzynarodowym.
    • Miejsce opodatkowania usług na rzecz podatników oraz niepodatników.
    • Miejsce opodatkowania w przypadku usług remontowo–budowlanych.
    • Ważne wyjątki od zasady generalnej dla usług niematerialnych.
    • Pojęcie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej do celów podatku VAT – ryzyka.
    • Eksport/import usług.
      • Moment powstania obowiązku podatkowego.
      • Rozliczenie w deklaracji VAT oraz JPK.
    • Refakturowanie usług międzynarodowych.
      • Kiedy powstaje obowiązek podatkowy?
      • Jaką zastosować stawkę?
    • Odliczenie podatku VAT dla importu usług, a brak faktury.
    • Korekty w sprzedaży i zakupie usług – kiedy ująć i po jakim kursie je przeliczyć?
  7. Transport międzynarodowy.
    • Jakie stawki VAT w transporcie międzynarodowym stosujemy gdy:
      • wystawiamy fakturę na polskiego kontrahenta na trasę między Polską a krajem UE?
      • wystawiamy fakturę na kontrahenta polskiego na trasę między krajami UE?
      • wystawiamy fakturę na polskiego kontrahenta na trasę między krajami UE, a krajem trzecim?
      • wystawiamy fakturę na zagranicznego kontrahenta, zweryfikowany w VIES, a trasa jest między krajami UE?
      • wystawiamy fakturę na zagranicznego kontrahenta którego nie ma w VIES, a trasa jest między krajami UE (ewentualnie między krajem trzecim, a UE)?
    • Czy usługi transportu międzynarodowego muszą mieć oznaczenie w JPK jako GTU 13?

 

 

Temat 5 – Kontrola podatkowa i celno-skarbowa w 2024 roku – praktyczne aspekty.

  1. Formy kontroli podatników przez organy podatkowe i organy kontroli skarbowej.
    • Czynności analityczne prowadzone przez KAS.
    • Czynności sprawdzające.
    • Kontrola podatkowa.
    • Kontrola celno-skarbowa – przepisy od marca 2017 roku.
  2. Przedmiotowy i podmiotowy zakres kontroli organów kontroli podatkowej i celno-skarbowej
    od powstania Krajowej Administracji Skarbowej.
  3. Właściwość miejscowa organów w zakresie czynności sprawdzających, kontroli podatkowej i celno-skarbowej.
  4. Omówienie przebiegu kontroli celno-skarbowej i kontroli podatkowej.
    • Wszczęcie kontroli:
      • formy,
      • sposoby,
      • podstawy prawne.
    • Procedura zawiadamiania o zamiarze wszczęcia kontroli, w tym wyjątki od zawiadomienia.
    • Czas trwania kontroli celno-skarbowej, a czas trwania kontroli podatkowej.
  5. Elementy kontroli celno-skarbowej i kontroli podatkowej.
    • Badanie ksiąg podatkowych w tym badania JPK:
      • JPK_FA a JPK_VAT,
      • JPK_FA a JPK_MAG,
      • analiza innych plików JPK.
    • Inne czynności dowodowe.
    • Uprawnienia pracowników prowadzących kontrolę.
  6. Najczęściej kontrolowane obszary w trakcie kontroli podatkowej lub celno-skarbowej.
    • Wydatki jako koszt uzyskania przychodu lub prawo do odliczenia VAT.
    • Nabywanie usług niematerialnych.
    • Nieodpłatne świadczenia w podatku VAT, PIT i CIT.
    • Moment powstania obowiązku podatkowego.
    • Prawo do stosowania stawki VAT 0% przy dostawie towarów (eksport, WDT).
  7. Środki dyscyplinujące podatników w trakcie czynności kontrolnych.
    • Kary porządkowe – zakres oraz procedura nakładania.
    • Konsekwencje karne skarbowe.
  8. Prawa i obowiązki kontrolowanego.
    • Jakie są prawa podatnika w związku ze wszczęciem kontroli bez zawiadomienia?
    • Jak przygotować się do kontroli po otrzymaniu zawiadomienia o planowanej kontroli?
    • Inicjatywa podatnika w zakresie gromadzenia materiału dowodowego.
    • Czy organ kontrolny może kierować żądania (wezwania) do pracowników kontrolowanego?
    • Elementy prawidłowego wezwania oraz sposób doręczenia, a konsekwencje dla podatnika – najczęściej popełniane błędy oraz ich pozytywne skutki dla podatników.
    • Jak reagować w trakcie kontroli na ustne, telefoniczne lub mailowe polecenia kontrolujących?
    • Obowiązek oraz termin zawiadamiania podatnika o czynnościach dowodowych.
    • Dostęp podatnika do materiału dowodowego zgromadzonego w trakcie czynności kontrolnych.
  9. Rozstrzygnięcia organu kontroli celno-skarbowej i kontroli podatkowej:
    • protokół,
    • decyzja,
    • wynik,
  10. Pełnomocnik w trakcie kontroli.
    • W jakim zakresie pełnomocnik zastępuje kontrolowanego?
    • Kiedy działanie pełnomocnika jest wyłączone?
    • Odpowiedzialność pełnomocnika w trakcie kontroli.
  11. Środki zaskarżania rozstrzygnięć i czynności organu kontroli celno-skarbowej i kontroli podatkowej.
  12. Dotkliwe skutki kontroli w związku ze zmianą przepisów ustawy o VAT oraz Ordynacji podatkowej od 1 lipca 2023 roku.
    • Dodatkowe zobowiązanie 100%, 30% lub 20%.
    • Konsekwencje KKS.
    • Podwyższone odsetki w podatku VAT do 150%.
    • Pozbawienie statusu podatnika VAT czynnego.
  13. Możliwość korekty deklaracji i skutki korekty deklaracji – odsetki i dodatkowe sankcje podatkowe i KKS.

 

 

Temat 6 – Finansowe aspekty zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach.

Pion księgowego jako filaru implementacji zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie.

  1. Jaka jest rola księgowych, kadry ekonomicznej i finansowej w zrównoważonym rozwoju?
  2. Jak powinna wyglądać współpraca między działem finansowym, a pozostałymi sekcjami organizacji (w tym z zarządem) w zakresie zrównoważonego rozwoju?
  3. Wpływ współpracy na aktywa organizacji.

 

Idea zrównoważonego rozwoju.

  1. Podstawowe pojęcia związane ze zrównoważonym rozwojem.
    • Definicje zrównoważonego rozwoju.
      • Geneza, tzw. punkty krytyczne i kontekst środowiskowy.
      • Cele zrównoważonego rozwoju.
      • Co oznacza skrót ESG jako wskaźniki zrównoważonego rozwoju?
    • Obowiązki prawne związane z raportowaniem ESG firm ustawa o rachunkowości, NFRD (Nonfinancial , Disclosure Reporting Directive), CSRD , CSDD.
      • Czego dotyczy?
      • Kogo dotyczy i w jakim czasie?
      • Jaki wpływ mają na organizacje?
      • Czy dotyczą mojej organizacji?
  1. Kluczowe zagadnienia w ESG.
    • Podstawowe pojęcia związane z E- environmental (środowisko).
      • Ślad węglowy, strategia dekarbonizacyjna.
      • Zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, bioróżnorodność i ekosystemy.
      • Efektywność energetyczna i GOZ.
    • Podstawowe pojęcia związane z S- social (kwestie społeczne).
      • Zatrudnienie, obszary BHP, pracownicy w łańcuchu wartości.
      • Lokalna społeczność i zaangażowanie społeczne, konsumenci i użytkownicy końcowi.
    • Podstawowe pojęcia związane z G-governance (zarządczość).
      • Struktura organizacyjna.
      • Etyka biznesu, prawa człowieka, polityka sygnalistów, polityka antymobbingowa.
      • Polityka antykorupcyjna, zasady współpracy z dostawcami.
  1. Taksonomia jako zrównoważona działalność.
    • Rozporządzenie w sprawie ram ułatwiających zrównoważone inwestycje.
      • CapEx i OpEx.
      • Działalność, produkty i usługi zrównoważone środowiskowo – warunki.
    • Cele środowiskowe.

 

Strategia zrównoważonego rozwoju.

  1. Podstawowe pojęcia.
    • Strategia biznesowa, a dyrektywa
      • Jakie są zmiany wynikające z ESG i zrównoważonego rozwoju?
      • Definicja, cele.
      • Co to jest matryca istotności?
    • Etapy tworzenia.
      • Powołanie zespołu ds. ESG.
      • Analiza sytuacji.
      • Opracowanie i wdrażanie.
  1. Raportowanie ESG vs strategia zrównoważonego rozwoju.
    • Standardy ESRS.
      • Zasady wyboru.
  1. Raportowanie środowiskowe w ESG.

 

Finansowy wymiar implementacji zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie.

  1. Koszty ESG w przedsiębiorstwie.
    • E – środowiskowe.
      • Plany dekarbonizacji, zielony ład.
      • Opłaty środowiskowe.
      • Środowiskowe koszty operacyjne.
      • Ochrona środowiska w procesie inwestycyjnym.
    • S – społeczne.
      • Koszty utrzymania pracownika.
      • Działalność sponsoringowa.
    • G – zarządcze.
      • Koszty związane z funkcjonowaniem struktury.
      • Stworzenie komórki ESG czy korzystanie z istniejących zasobów?
  1. Koszty związane z raportowaniem niefinansowym.
    • Audyty wewnętrzne i zewnętrzne.
    • Koszty operacyjne – zbieranie danych.
  2. Finansowy wymiar odpowiedzialności za naruszenia w zakresie ESG.
    • Greenwashing
      • Definicja, przykłady.
      • Jak uniknąć procederu?
    • Kary z zakresu E-, S-, G-.
  3. Budowanie zrównoważonego i zintegrowanego portfela ESG.
    • Zrównoważone finansowanie – zielone instrumenty finansowe.
      • Zielone kredyty.
      • Zielone obligacje.
    • Tworzenie zrównoważonej wartości przedsiębiorstwa w zakresie ESG.
      • Czy uwarunkowania prawne mogą stanowić szansę?
      • Co stanowi wartość dla interesariuszy?
      • Jakie są korzyści dla organizacji?

Prowadzący

Piotr Prokocki – ekspert podatkowy z wykształceniem prawnym i ekonomicznym (doradca podatkowy nr 13404 i radca prawny nr WA-12559). Posiada ponad 10 letnie doświadczenie zdobyte w branży doradztwa podatkowego (w Big4 i w dużej kancelarii prawnej) oraz w biznesie (jako wewnętrzny menedżer podatkowy w grupie kapitałowej z branży produkcji wyrobów medycznych). Piotr jest specjalistą ds. podatków bezpośrednich, specjalizującym się głównie w planowaniu podatkowym, podatkach międzynarodowych, transakcjach M&A i cenach transferowych. W swojej karierze Piotr pracował dla firm krajowych i międzynarodowych grup kapitałowych z różnych sektorów (głównie: nieruchomości, IT i fundusze inwestycyjne). Aktualnie współpracuje z działem doradztwa podatkowego globalnej firmy świadczącej usługi korporacyjne, księgowe i administrowania funduszami inwestycyjnymi.

 

Joanna Aleksandrowicz – radca prawny, doświadczony szkoleniowiec z obszaru podatków dochodowych i wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito w Gdańsku. Absolwentka kierunku Prawo na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, a także Finansów i Rachunkowości spec. Doradztwo Podatkowe w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Stypendystka Rektora UG za osiągnięcia w nauce 2012-2016. W trakcie studiów jej zainteresowania skupiały się przede wszystkim na prawie podatkowym, odbywała praktyki zarówno w spółkach doradztwa podatkowego, jak i kancelariach radcowskich. Ukończyła aplikację radcowską przy OIRP w Gdańsku. Aktualnie zajmuje się bieżącą obsługą prawno-podatkową spółek, ze szczególnym uwzględnieniem podatków dochodowych. Posiada doświadczenie w zakresie regulacji dotyczących MDR, a także uczestnicy w procesie przygotowywania dokumentacji cen transferowych dla klientów.

 

Marcin Otręba – doradca podatkowy, Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii UW. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków pośrednich. Autor wielu publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Wykładowca na uczelni wyższej. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Zdobywał doświadczenie w międzynarodowych firmach zajmując się podatkiem VAT. Trener Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej.

 

Ewa Nowak-Grzemska – doświadczony specjalista w obszarach zrównoważonego rozwoju z ponad 25-letnim doświadczeniem zawodowym, m.in. określa ryzyko środowiskowe i biznesowe, dostosowuje i wdraża ESG w strategię biznesową organizacji, przeprowadza audyty zerowe i wewnętrzne, prowadzi szkolenia pracowników z zakresu zrównoważonego rozwoju/ESG. Wieloletnia wykładowczyni w ww. zakresie na różnych kierunkach Politechniki Poznańskiej i UAM w Poznaniu. Była biegłym sądowym w zakresie ochrony środowiska. Absolwentka studiów doktoranckich na Politechnice Poznańskiej, podyplomowych na Uniwersytecie Wrocławskim „Prawo Ochrony Środowiska”, Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu „Zarządzanie Energią” oraz na Politechnice Poznańskiej „Bezpieczeństwo i Higiena pracy” oraz licznych szkoleń branżowych. Promotorka dążenia do tego, aby każdy przedsiębiorca zrozumiał, że obszary zrównoważonego rozwoju mogą stać się atutem a nie uciążliwą koniecznością.

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

2.890,00 

5/5

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca