Wprowadzenie

Rynek mocno się zmienił. Klienci oczekują coraz wyższego poziomu obsługi na każdym etapie kontaktu, a działy sprzedaży mają w związku z tym coraz więcej do zrobienia. Oznacza to, że aktualnie, bez skutecznej organizacji procesu sprzedaży i właściwego zarządzania nią, ciężko o mądre i konsekwentne działania, a w rezultacie i o dobrą obsługę Klientów oraz rosnące zyski.

Stąd już tylko krok do rozważań Klienta o odejściu do konkurencji.

Ale co ma do tego zarządzanie sprzedażą?

Słabe podstawy, czyli brak całościowej organizacji sprzedaży, to słabe, niespójne procesy, albo nawet w ogóle ich brak.

Z kolei bez oparcia swoich działań o przemyślane procesy, a także bez zrozumienia ścieżki zakupowej Klienta, ciężko o skuteczną sprzedaż.

Natomiast bez skutecznej sprzedaży, cóż… nie ma Klientów, a oczywistym jest że bez tego firma nie ma racji bytu.

Dlaczego czym prędzej warto zorganizować sprzedaż?

Warto rozwiązać ten problem czym prędzej, ponieważ odwlekanie go daje konkurencji znaczną przestrzeń do rozwoju kosztem naszego udziału w rynku.

Przestrzeń na poszerzanie udziału w rynku, dzięki skuteczniejszej całościowej organizacji i możliwości efektywniejszego działania i skalowania.

Jak to rozwiązać?

W pierwszej kolejności należy oczywiście zdefiniować problem, bo problem zdefiniowany prawidłowo to połowa sukcesu. I nie jest to nic nieznaczący slogan, a oczywisty fakt.

Po drugie, należy dobrać odpowiedni do problemu zestaw działań i narzędzi. Często jednak trudno to zrobić, ponieważ skąd mamy wiedzieć czego nie wiemy? Skąd wiedzieć, jakie mamy możliwości działań? Co jest najlepsze?

Tutaj z pomocą może przyjść skorzystanie z wiedzy z zewnątrz. Wiedzy pochodzącej z empirycznie potwierdzonych wniosków, wyciągniętych na bazie współpracy z wieloma firmami… Czyli co konkretnie?

Co konkretnie?

Bez sprzedaży nie ma Klientów, bez Klientów nie ma przychodów, a bez przychodów nie ma firmy. Sprzedaż to kluczowe działanie w procesie prowadzącym od znajomości przez Klienta produktu/usługi, do zakupu. Szkolenie w tym zakresie może obejmować:

  • procesy sprzedaży,
  • działania prospectingowe,
  • działania sprzedażowe,
  • działania posprzedażowe,
  • efektywną pracę m. in. handlowców dzięki systemom CRM.

Dla kogo są szkolenia sprzedażowe?

Są to praktyczne i zaawansowane szkolenia, przeznaczone przede wszystkim dla Szefów Działów Sprzedaży, ale skorzystają na nim także Szefowie Marketingu, Prezesi i Właściciele firm.

Kierowane są przede wszystkim do chcących zyskać przewagę na konkurencyjnym rynku, dzięki skuteczniejszej organizacji procesów i poszczególnych działań sprzedażowych.

Do chcących być jednymi ze sprawniejszych i pierwszych w interesujących, nowych segmentach rynkowych, lub też chcących po prostu działać skuteczniej od konkurencji w aktualnych segmentach.

Chcących umiejętnie, skutecznie zarządzać sprzedażą w firmie i dzięki temu budować przewagę rynkową.

W procesie sprzedaży postawa i wiedza handlowca mają ogromne znaczenie. Osoby odpowiedzialne za bezpośredni kontakt z klientem powinny posiadać wiedzę sprzedażową, ale też kompetencje społeczne, dzięki którym budują długofalowe relacje z klientem. Sztuką jest utrzymać klienta i prowadzić w rozwoju przez lata.

Jeżeli wyżej wymienione zagadnienia są bliskie Twojej firmie, to warto, byś pochylił się nad poniższymi tematami szkoleń, jakie możemy zorganizować dla Twojego Działu Handlowego:

Temat I. Efektywna sprzedaż

  • Kto i dlaczego kupuje nasze produkty
  • Etapy i techniki sprzedaży
  • Skuteczna prezentacja i rozmowy handlowe
  • Radzenie sobie z obiekcjami klienta
  • Skuteczne zamykanie sprzedaży

Temat II. Skuteczne negocjacje

  • Etapy i proces negocjacji
  • Rola handlowca w negocjacjach
  • Techniki negocjacyjne i umiejętność obrony ceny
  • Psychologiczny aspekt negocjacji – radzenie sobie ze stresem, emocjami i manipulacją

Temat III. Profesjonalna obsługa klienta

  • Standardy obsługi
  • Typy klientów
  • Radzenie sobie z trudnym klientem
  • Budowanie relacji
  • Obsługa reklamacji

Temat IV. Odporność na stres i emocje w procesie sprzedażowym

  • Wpływ odporności na poziom efektywności
  • Wytrwałość w sprzedaży, zaangażowanie i odporność na porażki
  • Rola pewności siebie, a sukces w sprzedaży
  • Praca z własnym nastawieniem

Podsumowanie

By zorganizować procesy w dziale sprzedaży i poszczególne działania wchodzące w skład tych procesów, trzeba właściwie zdefiniować wyzwania z jakimi się to wiąże.

Następnie, krok po kroku, od samych podstaw, zoptymalizować działania działu i zorganizować je w oparciu o odpowiednie narzędzia.

Szkolenia sprzedażowe są odpowiedzią właśnie na tego typu wyzwania.

Pomogą one również w zrozumieniu innych, mniej standardowych sposobów dotarcia do nowych Klientów.

Dlatego też, jeżeli wyżej wymienione zagadnienia są Ci bliskie, to już teraz sięgnij po ofertę szkolenia sprzedażowego, którego najbardziej potrzebujesz.

 

Serdecznie zapraszamy do kierowania zapytań
dotyczących szkoleń zamkniętych
pod numer tel. 535 892 439
lub poprzez formularz kontaktowy: