Program
Program szkolenia dwudniowego:
PODSTAWY KOMUNIKACJI
- Świadoma i nieświadoma informacja zwrotna
- Błędy w komunikacji z podwładnymi
- Przekonania – źródła i zagrożenia
LIDER, CZYLI KTO?
- Obszary działań lidera
- 2 zasady skutecznego przywództwa
- Style przywództwa
- Autosabotaż lidera
- Czynniki wpływające na efektywność
- Autorytet – jak go zbudować?
PLANOWANIE PRACY ZESPOŁU
- Podział czasu managera
- Jak nie stać się zakładnikiem zespołu?
- Utrzymanie ciągłości pracy zespołu
KOMUNIKACJA
- Proces komunikacji z podwładnymi
- Pozyskiwanie i przetwarzanie informacji
- Sztuka zadawania właściwych pytań
INFORMACJA ZWROTNA
- Zasady budowania informacji zwrotnej
- Skuteczny model informacji zwrotnej
- Zawarcie kontraktu z podwładnym
EGZEKWOWANIE I KONSEKWENCJE
- Brak realizacji zadań
- Wyciąganie konsekwencji
- Przyczyny braku realizacji zadań
DELEGOWANIE
- Nawyki pomagające i ograniczające
- Dlaczego nie deleguję?
- Określanie celów
- Wzmacnianie delegacji
ASERTYWNOŚĆ
- Asertywna postawa
- Komunikowanie barier pracownikom
- Umiejętność odmowy
Prowadzący
Piotr Jankowski – trener sprzedaży, obsługi klienta, mówca i prelegent, autor książek rozwojowych. Certyfikowany konsultant MTQ 48 oraz Structogram Training System. Absolwent zarządzania i finansów dwóch uczelni. Certyfikowany trener biznesu. Licencjonowany trener Structogram® Training System, metodologii bazującej na analizie biostrukturalnej. Konsultant modelu psychometrycznego MTQ48, badającego odporność psychiczną, wykorzystywanego w pracy z wydajnością i efektywnością. Na jego podstawie prowadzi sesje rozwojowe. Wykłada na wyższych uczelniach i seminariach biznesowych. Specjalizuje się w sprzedaży, zarządzaniu zasobami ludzkimi, marketingu. Podczas 25 lat pracy w międzynarodowych instytucjach oraz własnej działalności zebrał doświadczenie w obszarze rekrutacji, sprzedaży, zarządzania i coachingu. Wdrażał i szkolił pracowników z zakresu technik aktywnej sprzedaży, rozwoju kompetencji osobistych. Posiada doskonałą znajomość specyfiki franchisingu (prowadził w tej formule placówkę bankową) i network marketingu. W ramach swoich specjalizacji prowadzi projekty rozwojowe, których celem jest zwiększanie efektywności osobistej. Prelegent na kongresach rozwojowych.
- Doświadczenie w latach z tego tematu: 25 praktyki zawodowej, w tym ponad 15 lat na stanowiskach managerskich, ponad 10 000 godzin szkoleniowych z obszaru zarządzania, komunikacji, negocjacji.
- Publikacje: Radość sprzedaży, Alfabet Zmian, Jak w 30 dni zwiększyć swoją efektywność.