Zarządzanie stresem i emocjami – szkolenie

Szkolenie z zarządzania stresem i emocjami zostało stworzone z myślą o osobach pragnących doskonalić swoje umiejętności w radzeniu sobie ze stresem oraz skutecznie zarządzać swoimi emocjami w miejscu pracy i życiu codziennym. W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym umiejętność kontrolowania stresu i emocji jest kluczowa dla zachowania zdrowia psychicznego oraz efektywności w pracy.

Cel szkolenia Zarządzanie stresem i emocjami:

  1. Zrozumienie natury stresu i jego wpływu na organizm.
  2. Nauka skutecznych strategii radzenia sobie ze stresem.
  3. Rozwijanie umiejętności świadomej regulacji emocji.
  4. Budowanie odporności psychicznej wobec stresu.
  5. Doskonalenie umiejętności komunikacji w sytuacjach stresowych.
  6. Kreowanie zdrowego środowiska pracy opartego na zarządzaniu stresem.

 

Szkolenie z zarządzania stresem i emocjami umożliwia uczestnikom rozwijanie umiejętności niezbędnych do radzenia sobie ze stresem oraz efektywnego zarządzania swoimi emocjami. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą lepiej wyposażeni w narzędzia potrzebne do utrzymania równowagi psychicznej i efektywności w pracy oraz życiu codziennym.

Opis

Dodatkowe informacje o szkoleniu „Zarządzanie stresem i emocjami”:

  • Szkolenie w trybie online oraz stacjonarnie – miejsce do uzgodnienia, na Państwa życzenie zorganizujemy szkolenie w sali szkoleniowej wraz z cateringiem, bądź szkolenie wyjazdowe
  • Czas trwania: 6 godzin zegarowych. Od Państwa zależy czy szkolenie odbędzie się w ciągu dnia, popołudniami czy w weekendy.
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
  • Imienny certyfikat dla każdego uczestnika.
  • Grupy do 15 osób

Prowadzący

ANNA FABISZAK-MUZYKA – Trener, ekspert w zakresie kompleksowego wspierania organizacji w programach podnoszących efektywność biznesową. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: obsługi pacjenta ze szczególnymi potrzebami, efektywnej komunikacji, asertywności, sprzedaży i obsługi klienta (w tym trudny klient), negocjacji, zarządzania zasobami ludzkimi, sztuki autoprezentacji, zarządzania sobą w czasie, budowania i zarządzania zespołem, obsługi trudnego pacjenta, komunikacji z pacjentem, zarządzania zespołem rozproszonym, zarządzania konfliktem, zarządzania zmianą, efektywnego przywództwa, zarządzania sytuacyjnego.

Skupia się na szkoleniach dedykowanych personelowi medycznemu. Prowadziła szkolenia m.in. dla Federacji Porozumienie Zielonogórskie, Naczelnej Izby Lekarskiej, Szpitali i POZ, Ministerstwa Zdrowia. Prowadzi projekty szkoleniowe i doradcze w firmach będących w procesie zmiany i reorganizacji. Ekspert w zakresie projektowania i monitorowania systemów ocen pracowniczych, motywacji i rozwoju, planów sukcesji, wartościowania stanowisk pracy, systemów on boarding w organizacjach, systemów kompetencyjnych. Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Podyplomowego Studium Trenerów Grupowych i Podyplomowego Studium Coachingu przy Wyższej Szkole Psychologii Społecznej.

Program

Program szkolenia jednodniowego:

Stres – co warto wiedzieć, aby odmienić jego znaczenie:

  • Stres jako odpowiedź na wymagania otoczenia
  • Proces reakcji stresowej: sytuacja – umysł – ciało i jakie to nam daje możliwości wpływania na poszczególne poziomy
  • Poczucie kontroli nad zdarzeniami, czyli o skutkach niedostatecznego i nadmiernego poczucia sprawstwa

 

Z jakich narzędzi wpływu możemy korzystać na poziomie umysłu – interpretacja zdarzeń i kreowanie rzeczywistości:

  • Wpływ przekonań i poprzednich doświadczeń na interpretację zdarzeń stresujących
  • Wyobrażenia dotyczące przyszłości jako mechanizm zachowań lękowych i martwienia się
  • O pułapce kierowania się stereotypami, reakcjami innych osób, społecznymi przekonaniami i autorytetami (np. w obliczu paniki czy ograniczenia wolności)
  • Samoocena własnych możliwości oraz zasobów w poradzeniu sobie ze stresem, czyli o pozytywnym myśleniu
  • Jak świadomie kreować możliwości w reagowaniu na daną sytuację

 

Emocje i ciało:

  • Emocje jako informacja; dialog umysł – ciało w powstawaniu emocji. Jak odbieramy emocje innych?
  • „Zarażanie się” emocjami, czyli o tym, na ile zaraźliwy jest strach, a nie sama choroba
  • Czy są emocje dobre i złe?
  • Ekspresja emocji i napięć w ciele
  • Techniki relaksacji, koncentracji i energetyzujące w dialogu z ciałem

 

Jak „stresować się lepiej?” – przełom w myśleniu o stresie i jego wpływ na praktykę radzenia sobie z sytuacjami potencjalnie trudnymi:

  • Wyniki najnowszych badań naukowych na temat stresu – zmiana podejścia.
  • Siła stresu – jak w praktyce przekuwać napięcie w energię do działania – koncepcja Kelly McGonigal.
  • Reakcje na stres – pułapka czy świadomy wybór?
  • Wykorzystanie siły reakcji stresowych w praktyce radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w życiu osobistym i zawodowym – ćwiczenia praktyczne.
  • Wartości i ich znaczenie w radzeniu sobie w sytuacjach potencjalnie trudnych.
  • Błędy w myśleniu i ich wpływ na reakcje w sytuacjach trudnych – tworzenie zdrowych przekonań w oparciu o RTZ (arkusz racjonalnej samoanalizy) – ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem technik coachingowych.

 

Sprawdzone metody i narzędzia wzmacniania odporności psychicznej oraz wspomagające zarządzanie emocjami i reakcjami na stres:

  • Wybór „drogi uczącego się” – praktyczne wykorzystanie koncepcji Marilee Adams – „Myślenie pytaniami”.
  • Techniki radzenia sobie z negatywnymi przekonaniami.
  • Pozytywne interwencje i ich wykorzystanie w praktyce radzenia sobie z trudnościami życia zawodowego i osobistego.
  • Pytania kartezjańskie i ich znaczenie w podejmowaniu decyzji w sytuacjach trudnych.
  • Sposoby wzmacniania rezyliencji (umiejętności radzenia sobie z przeciwnościami i stawiania czoła wyzwaniom).

 

Sesja pytań i zakończenie szkolenia

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Szkolenie obecnie dostępne jest w formie zamkniętej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Wypełnij formularz zgłoszeniowy! Następnie skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby zweryfikować poziom Twojego dofinansowania na kursy/szkolenia podczas rozmowy!

5/5

Proponowane kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca