Zarządzanie Coachingowe – Szkolenie

Szkolenie z zarządzania coachingowego przybliża istotę, założenia i cel coachingu oraz wprowadza i ugruntowuje umiejętności w zakresie stosowania technik i narzędzi coachingowych w zarządzaniu. Zdobyta wiedza i praktyczne jej zastosowanie podczas szkolenia, da uczestnikom możliwość świadomego i celowego wykorzystywania metod coachingowych w kontaktach z podwładnymi, by motywować i zwiększać ich zaangażowanie oraz rozwijać kompetencje potrzebne do realizacji stawianych przed nimi zadań.  

 

Cel szkolenia Zarządzenie Coachingowe:

  • umiejętność zastosowania technik i narzędzi coachingowych w codziennej pracy 
  • umiejętność przeprowadzenia rozmowy z pracownikiem wg metodologii GROW
  • umiejętność zbudowania pytań pogłębiających 
  • umiejętność zastosowania modelu VRIO w rozmowie z pracownikiem

 

Opis

Dodatkowe informacje o szkoleniu: Zarządzanie Coachingowe:

Szkolenie trwa 2 dni po 6 godzin zegarowych –  9:00 – 15:00

Otrzymujesz materiały szkoleniowe – kluczowe informacje w wersji elektronicznej.

Możliwość przeprowadzenia szkolenia z zarządzania coachingowego w formie zamkniętej w Twojej firmie. Sprawdź zakładkę dofinansowanie i umów bezpłatna rozmowę.

 

Program

PROGRAM

Czym jest coaching

  • definicja coachingu, jego istoty i celu
  • różnice między coachingiem, doradztwem, mentoringiem
  • coaching rozwojowy, operacyjny, interwencje coachingowe

Styl zarządzania i jego wpływ na zaangażowanie i rozwój podwładnych

  • autodiagnoza własnego stylu zarządzania 
  • ograniczenia i mocne strony stylów zarządzania i ich wpływ na funkcjonowanie podwładnych

Ćwiczenie: diagnoza stylu zarządzania oraz wpływu na funkcjonowanie pracowników

Coaching, jako styl zarządzania

  • kiedy stosować coaching w zarządzaniu 
  • korzyści i ograniczenia w pracy coachingowej z podwładnym
  • wyzwania menedżera stosującego coaching

Ćwiczenie: proces coachingu – praca indywidualna

Pytania, jako podstawowe narzędzie w coachingu:

  • znaczenie zadawania pytań
  • rodzaje pytań i metody ich tworzenia
  • sztuka zadawania pytań – unikanie oceniania, wzmacnianie uczenia
  • mocne pytania w coachingu

Ćwiczenie: budowanie pytań coachignowych, pytania coachignowe 


Techniki wykorzystywane w coachingu

  • świadomość wartości i ich znaczenie w motywowaniu 
  • identyfikacja przekonań, jako elementów wzmacniających lub ograniczających rozwój
  • przeformułowanie – nadawanie pozytywnego znaczenia faktom

Ćwiczenie: model Roberta Diltsa – zastosowanie

Narzędzia  stosowane w coachingu:

  • praca na celach i zasady ich definiowania 
  • wykorzystywanie perspektywy i pozycji percepcyjnych
  • skalowanie
  • identyfikacja i wykorzystywanie zasobów

Uczestnicy poznają często stosowane modele definiowania celów. Podczas pracy indywidualnej i w parach zastosują różnorodne narzędzia coachingowych, np.: GROW, SMART, Technika przeglądu, Strategia Vonneguta,  Action Plan, Pytania Kartezjańskie, Analiza VRIO, Matryca przeformułowania i inne.

Solutions Focused Coaching – coaching skupiony na rozwiązaniach

  • zasady podejścia skupionego na rozwiązaniach (Solution Focused Approach)
  • 3 etapy poszukiwania rozwiązań
  • narzędzia wspierające kreowanie rozwiązań
  • pytania budujące rozwiązania

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Szkolenie obecnie dostępne jest w formie zamkniętej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Wypełnij formularz zgłoszeniowy! Następnie skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby zweryfikować poziom Twojego dofinansowania na kursy/szkolenia podczas rozmowy!

5/5

Proponowane kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca