Szkolenie Akcja Bilans 2024

Zakopane, Hotel Aquarion Family & Friends

2-4 grudzień 2024 r.

Chcesz ugruntować oraz poszerzyć swoją wiedzę w zakresie sprawozdawczości finansowej szczególnie w obszarze rachunku przepływów pieniężnych oraz ujmowaniu przychodów ze sprzedaży? Potrzebujesz upewnić się, co należy do Twoich obowiązków w tym obszarze? Chcesz rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące podatkowego oraz bilansowego zamknięcia roku i uzyskać wsparcie ekspertów?

Jeśli tak, to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.


Zamknięcie roku podatkowego wiąże się z koniecznością przystąpienia przez pracowników działów księgowości do rozliczenia podatków w swojej firmie. Jak co roku, trzeba dokładnie przeanalizować wszystkie zdarzenia gospodarcze, jakie miały miejsce w przedsiębiorstwie i porównać je
z obowiązującymi przepisami oraz aktualnym orzecznictwem podatkowym. Udział w szkoleniu to moment na upewnienie się, czy pamiętasz o wszystkich obowiązkach, a także okazja do wymiany doświadczeń oraz własnych perspektyw z innymi uczestnikami. Dodatkowo jest to także możliwość do identyfikacji potencjalnych ryzyk, które mogą wynikać z nieprawidłowego ewidencjonowania poszczególnych operacji gospodarczych. Całość tych działań w konsekwencji ma przełożenie na sprawniejsze i bezpieczniejsze zarządzanie finansami przedsiębiorstwa.

Na szkolenie Akcja Bilans zapraszamy w szczególności:

Czego się dowiesz na szkoleniu Akcja Bilans?

Udział w “Akcji Bilans 2024” to inwestycja, która nie tylko ułatwi zamknięcie roku finansowego, ale także wpłynie pozytywnie na dalsze działania finansowo-księgowe w organizacji!

Zamknij rok bez stresu – zaktualizuj swoją wiedzę i sporządź bilans za 2024!

Program szkolenia Akcja Bilans

Kliknij w temat aby rozwinąć więcej..

 

  1. Zamknięcie roku w podatku VAT – ustalenie proporcji oraz preproporcji, korekta roczna podatku naliczonego, zmiany SLIM VAT 3.
    • Dlaczego podatek VAT jest w pewnym sensie również podatkiem rocznym? Wpływ korekty VAT na rozliczenie w podatku dochodowym.
    • Zasady ustalania proporcji – zmiany SLIM VAT 3.
      • Jakie transakcje bierzemy pod uwagę przy obliczaniu współczynnika proporcji?
      • Zaokrąglanie wskaźnika proporcji.
      • Proporcja ustalana z Naczelnikiem Urzędu Skarbowego.
    • Korekta roczna podatku naliczonego:
      • sposób ujęcia,
      • praktyczne przykłady.
    • Korekta podatku naliczonego związana ze zmianą przeznaczenia środka trwałego, w tym korekta VAT naliczonego przy sprzedaży samochodu na wybranych przykładach.
  2. Podatek VAT jako koszt uzyskania przychodu.
    • Kiedy podatek należny będzie mógł być kosztem podatkowym?
    • Kiedy podatek naliczony będzie mógł być kosztem? Uwaga na transakcje zagraniczne z UE i spoza UE – podejście organów podatkowych.
  3. Działalność socjalna, promocyjna, reklamowa i reprezentacyjna związana z zakończeniem roku.
    • Opodatkowanie VAT niektórych wybranych świadczeń na potrzeby reprezentacji i reklamy – przekazanie kontrahentom „koszy prezentowych”, prezentu świątecznego w postaci butelki wina, gadżety reklamowe, przyjęcie świąteczne, wystrój firmy, czy imprezy integracyjno-promocyjne.
    • Działalność socjalna i inne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników – imprezy świąteczne, prezenty, bony i talony.
  4. Praktyczna checklista obowiązków podatnika VAT – czy pamiętasz m.in. o:
    • uldze na złe długi,
    • oznaczeniach GTU i procedurach w JPK,
    • oznaczeniach MPP na fakturach,
    • białej liście podatników VAT,
    • preproporcji VAT,
    • opodatkowaniu bonów i talonów.
  5. Zmiany przepisów dotyczące podatku VAT – podsumowanie roku 2024.
    • Podsumowanie skutków dla podatników najważniejszych zmian w podatku VAT.
    • Wybrane interpretacje, objaśnienia i komunikaty Ministra Finansów wydane w trakcie 2024 r. w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących stosowania ww. zmian w podatku VAT.
    • Omówienie nadchodzących zmian w podatku od towarów i usług w 2025 r. oraz 2026 r. (z uwzględnieniem KSeF).

Część 1 – Część teoretyczna.

  1. Rozliczenie przychodów na przełomie roku.
    • Moment powstania obowiązku podatkowego w CIT.
    • Zapłata z góry za usługi realizowane po zakończeniu roku.
    • Refakturowane media.
    • Niezapłacone odsetki.
    • Dotacja na nabyty środek trwały z uwzględnieniem zmian przepisów obowiązujących od 2024r.
    • Otrzymane odszkodowania i wydatki sfinansowane przedmiotowym odszkodowaniem.
    • Usługi ciągłe na przełomie roku.
  2. Rozliczenie kosztów na przełomie roku w ujęciu bilansowym i podatkowym.
    • Koszty pośrednie – ujęcie w księgach rachunkowych jako moment poniesienia kosztu podatkowego – praktyczne kazusy.
    • Korekta faktur kosztowych (i przychodowych), z uwzględnieniem faktur na przełomie roku.
    • Leasing operacyjny traktowany w księgach jako finansowy.
    • Niezapłacone odsetki.
    • Amortyzacja – różnice, amortyzacja degresywna, jednorazowe odpisy u małego i dużego podatnika.
    • Amortyzacja i sprzedaż samochodu osobowego o wartości 300 000 zł.
    • Zaliczanie do kosztów podatkowych ułamka kapitału zapasowego.
  3. Korekta wstępna na zakończenie roku w związku z przejściem na CIT Estoński z nowym rokiem podatkowym.
  4. Podatek minimalny – nowe obowiązki w rozliczeniu rocznym za 2024 r. dla wybranych jednostek.
  5. Wejście w życie JPK CIT – moment wejścia w życie i zasady udostępniania organom podatkowym.
  6. Różnice w bilansowym i podatkowym rozliczaniu różnic kursowych.
  7. Różnice w rozliczaniu dywidendy otrzymanej z zagranicy, a otrzymanej od polskiej spółki.

 

Część 2 – Część praktyczna.

  1. Praktyczne rozliczenie zeznania rocznego CIT-8.
    • Właściwe podzielenie przychodów na kapitałowe zyski i inne źródła przychodów.
    • Ustalenie, które z przedstawionych propozycji będą ujęte do zeznania rocznego CIT-8.
    • Korekta podstawy opodatkowania w kontekście „ulgi na złe długi”.
    • Ujęcie (bądź nieujmowanie) przychodów z tytułu m.in.:
      • zbycia składników majątkowych firmy,
      • otrzymanych odszkodowań,
      • uzyskania nieodpłatnych świadczeń,
      • spłaty zobowiązań niepieniężnych w formie rzeczowej,
      • objęcia udziałów w zamian za wkład niepieniężny,
      • umorzenia lub przedawnienia zobowiązania podatkowego,
      • korekty dokonanej zgodnie z ustawą VAT, powodującą zwiększenie podatku naliczonego do odliczenia (np. przy sprzedaży samochodu w czasie trwania tzw. okresu korekty),
      • otrzymania majątku z tytułu wystąpienia lub likwidacji spółki osobowej.
    • Porównanie rozliczenia w kosztach nieściągalnych wierzytelności (art. 16 ust. 1 pkt. 25 u.p.d.o.p.), odpisu aktualizacyjnego (art. 16 ust. 1 pkt. 26a u.p.d.o.p.), a zastosowanie ulgi za złe długi.
  2. Wykazanie w zeznaniu rocznym ulg i odliczeń, w tym m.in.:
  • ulga B+R,
  • ulga na ekspansję,
  • ulga na innowacyjnych pracowników,
  • ulga dla wspierających sport, kulturę i edukację,
  • odliczenie darowizn.
  1. Obowiązki informacyjne płatników podatku u źródła (CIT-10Z, IFT-2R, PIT-8AR, IFT-1R) – wybrane przykłady praktyczne.
  1.  
  2. Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych.
    • Odpowiedzialność głównego księgowego, kierownika jednostki i organu nadzorującego za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe.
    • Elementy sprawozdania finansowego.
    • Forma sprawozdania finansowego.
    • Najnowsze zmiany w ustawie o rachunkowości, rozporządzeniach oraz krajowych standardach rachunkowości ze szczególnym uwzględnieniem:
      • nowych limitów w zakresie obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych,
      • zmian kwot uprawniających do stosowania uproszczeń,
      • podwyższenia progów zobowiązujących do badania sprawozdań finansowych,
      • dodatkowych danych, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
    • Uproszczenia przy prowadzeniu ksiąg i sporządzaniu sprawozdania finansowego.
    • Weryfikacja i udokumentowanie założenia kontynuacji działalności zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 14 “Kontynuacja działalności oraz rachunkowość jednostek przy braku kontynuowania działalności”.
  3. Harmonogram zamknięcia roku.
  4. Zasady sporządzania rocznego sprawozdania finansowego.
    •  
    • Rachunek zysków i strat – nowe stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie wykazywania działalności przewidzianej do zaprzestania lub zaprzestanej.
    • Zestawienie zmian w kapitale własnym.
    • Rachunek przepływów pieniężnych.
      • Metoda bezpośrednia, a praktyczne jej wykorzystanie.
      • Sposób ustalenia przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej według metody pośredniej.
      • Metodologia sporządzania w oparciu o Krajowy Standard Rachunkowości nr 1 – rozbudowany przykład praktyczny.
    • Informacja dodatkowa – jak sporządzić ją w sposób kompletny?
    • Sprawozdanie z działalności – jakie informacje należy ujawnić, zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości oraz Krajowym Standardem Rachunkowości nr 9 „Sprawozdanie z działalności”?
  5. Zagadnienia szczegółowe.
    • Zdarzenia po dacie bilansu w świetle Krajowego Standardu Rachunkowości nr 7.
    • Ujmowanie przychodów zgodnie z nowym Krajowym Standardem Rachunkowości nr 15 „Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów”.
      • Zasady ustalania i ujmowania przychodów ze sprzedaży dóbr.
      • Umowy sprzedaży zawarte na szczególnych warunkach.
        • Pośrednictwo.
        • Sprzedaż komisowa.
        • Sprzedaż warunkowa.
        • Sprzedaż ze wstrzymaną dostawą.
        • Sprzedaż promocyjna.
        • Przychody z tytułu ponadstandardowej gwarancji.
      • Zmniejszenia przychodów.
        • Pomniejszenie przychodów o zwroty.
        • Sprzedaż wysyłkowa.
        • Rabaty i opusty.
        • Dodatkowe ustalenia umów sprzedaży.
  1. Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym – Krajowy Standard Rachunkowości nr 2.
    • Przyczyny wykazywania podatku odroczonego.
    • Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych.
    • Zasada ostrożnej wyceny.
    • Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym.
    • Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego.
    • Przykłady praktyczne ustalania podatku odroczonego.
    • Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym.

 

  1. Ustalanie i sprawdzanie stanu aktywów i pasywów za pomocą inwentaryzacji.
    • Spis z natury.
    • Potwierdzenie sald.
    • W drodze weryfikacji.
    • Rozliczenie i ujęcie w księgach różnic inwentaryzacyjnych.
  2. Pytania i dyskusja.

Termin szkolenia Akcja Bilans

Termin szkolenia: 2 – 4 grudnia 2024 r.,

Liczba uczestników: grupa do 35 osób

Koszt jednej osoby: 2 500 zł netto + 23% VAT

Cena szkolenia obejmuje:

* Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu, miejsca szkolenia, programu oraz wykładowców z przyczyn od niego niezależnych.

Dofinansowanie szkolenia

Osoby zainteresowane możliwością starania się o dofinansowanie szkolenia z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego w celu otrzymania indywidualnej wyceny.

alek

Aleksy Kotala

459 569 641

Województwa:
Dolnośląskie
Zachodniopomorskie
Podlaskie
Warmińsko-Mazurskie
Podkarpackie
Lubuskie

Sylwia Baran

Sylwia Baran

459 569 042

Województwa:
Opolskie
Pomorskie
Łódzkie
Świętokrzyskie
Śląskie
Małopolskie

Lidia Jawniak

Lidia Jawniak

573 568 972

Województwa:
Wielkopolskie
Mazowieckie
Kujawsko-Pomorskie
Lubelskie

Prowadzący szkolenie Akcja Bilans

dr  Iwona Biernat-Baran – Doktor nauk prawnych, doradca podatkowy (nr wpisu 12273). Posiada ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe związane z prawem podatkowym. Prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego. Jest również trenerem z zakresu podatku od towarów i usług (VAT), Ordynacji podatkowej oraz nowoczesnych technologii w podatkach. Jest autorką publikacji z zakresu prawa podatkowego oraz organizatorem i uczestnikiem wielu konferencji naukowych, na których prezentuje tematy związane z prawem podatkowym. Prezes Stowarzyszenia Naukowego Prawa Podatkowego, członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych, Przewodnicząca Kolegium Redakcyjnego Wydawnictw KIDP, Redaktor Naczelna Wydawnictw KIDP.

Janusz Budzyński – biegły rewident, wieloletni dyrektor finansowy w polskim przedsiębiorstwie, doświadczony dydaktyk. Począwszy od 1996 r. uczestniczy w badaniu sprawozdań finansowych. Od wielu lat trener w dziedzinie zagadnień podatkowych, księgowych oraz w dziedzinie rachunkowości. Swoją wiedzą i praktyką chętnie dzieli się na szkoleniach przeprowadzanych zarówno dla firm, jak i jednostek samorządu terytorialnego.

Arkadiusz Lenarcik – biegły rewident. Ukończył Akademię Ekonomiczną w Katowicach na kierunku rachunkowość. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej, gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Obecnie w ramach własnej działalności realizuje zlecania związane z badaniem sprawozdań finansowych oraz doradztwem z zakresu rachunkowości zgodnie z Ustawą o Rachunkowości oraz Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF). Autor artykułów, książek oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.

Miejsce szkolenia:

Hotel Aquarion Family & Friends Zakopane 

Elegancki, czterogwiazdkowy Hotel Aquarion położony jest w Zakopanem przy ulicy Jagiellońskiej oddalonej zaledwie 500 metrów od Głównego Dworca PKP. Otoczony górskimi szczytami luksusowy obiekt oferuje aż 136 komfortowych pokoi. Do dyspozycji gości jest także nowoczesny Aqua Park Zakopane i restauracja Górna Stacja.

Znakomite miejsce – Bezpośrednie połączenie z Aqua Parkiem Zakopane czyni z hotelu miejsce uniwersalne dla miłośników zarówno gór jak i atrakcji wodnych. Po intensywnym dniu goście mają możliwość zażyć relaksu w hotelowej strefie SPA. Więcej >>

Mówią

o nas

Szkolenie zorganizowane w sposób profesjonalny. Prowadzący posiadał zarówno dużą wiedzę, którą umiał w przystępny sposób przekazać, jak i duże pokłady cierpliwości.

Agnieszka Nowak

Księgowa

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca

Jestem zadowolona ze współpracy z Wektorem Wiedzy. Kontakt i obieg informacji był bardzo dobry. Nie mam zastrzeżeń.

Klient

Główna Księgowa

Bardzo profesjonalna firma z pełnym zakresem dodatkowych pomocy. Materiały dydaktyczne i bardzo dobra wiedza teoretyczna, i praktyczna daje gwarancję jakości, i godnego polecenia.

Klient

Księgowa

Przez ponad 10 lat zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji