Jak redukować stres i zarządzać emocjami - szkolenie

Budowanie odporności na stres

Warsztaty radzenia sobie ze stresem

CEL SZKOLENIA:

  • Szkolenie to praktyczny warsztat, który wyposaży uczestników w użyteczne narzędzia pozwalające na radzenie sobie ze stresem oraz wzmacnianie swojej odporności na presję i wyzwania.
  • Uczestnicy poznają aktualną wiedzę na temat samokontroli emocjonalnej i nauczą się zarządzać swoimi emocjami.
  • Dowiedzą się jakie są mechanizmy powstawania stresu oraz nauczą się rozpoznawać jego źródła i objawy.
  • Otrzymają zestaw przydatnych technik redukcji stresu, ale też poznają sposoby na wykorzystanie energii stresu. Dowiedzą się, jak dbać o well-being, zarządzać energią i odnawiać jej zasoby fizyczne, emocjonalne i mentalne.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

    • Poznają strategie radzenia sobie ze stresem i zarządzania emocjami
    • Przećwiczą techniki redukcji stresu i napięcia oraz metody budowania długotrwałej odporności na stres
    • Zdobędą wiedzę na temat samokontroli emocjonalnej i nauczą się, jak z niej korzystać
    • Nauczą się jak zmieniać stany emocjonalne poprzez zmianę swojego sposobu myślenia i nastawienia
    • Dowiedzą się, jak budować swoją odporność psychiczną na presję, stres i wyzwania, dystans psychiczny i jak “impregnować” się na stres
    • Dowiedzą się jak zarządzać energią zgodnie z modelem zarządzania energią

    Wzmacnianie odporności na stres – szkolenie

     Zarządzenie stresem, działanie w kryzysowych sytuacjach

    Dodatkowe informacje o szkoleniu: Jak redukować stres i zarządzać emocjami:

    Szkolenie trwa 2 dni po 6 godzin zegarowych –  9:00 – 15:00

    Otrzymujesz materiały szkoleniowe – kluczowe informacje w wersji elektronicznej.

    Możliwość przeprowadzenia szkolenia w formie zamkniętej w Twojej firmie. Sprawdź zakładkę dofinansowanie i umów bezpłatna rozmowę.

    • Czym jest stres – zrozumienie stresu
    • Czym się stresujemy -rodzaje współczesnych stresorów – model obszarów czynników stresotwórczych
    • Reakcja stresowa naszego mózgu – jak przebiega
    • Niepożądane konsekwencje stresu
    • Identyfikacja głównych osobistych czynników wywołujących stres i rozpoznawanie wzorca reagowania na stres
    • Mity na temat stresu
    • Wyniki najnowszych badań naukowych na temat stresu – zmiana podejścia

    • Budowanie odporności na stres
    • Odporność psychiczna jako wielka zdolność do radzenia sobie z czynnikami stresu
      i presji
    • Jak być odpornym na stres i nim skutecznie zarządzać?
    • Omówienie komponentów odporności psychicznej – naukowy model”4C” – jak możemy wzmocnić słabsze obszary naszej odporności poprzez pracę nad tymi komponentami
    • Typy reakcji na stres- jak wybrać tę korzystną – zmiana nastawienia do stresu

    • Zarządzanie emocjami i stresem – jak zmieniać stany emocjonalne i obniżać poziom stresu
    • Identyfikacja osobistych nawykowych strategii reakcji emocjonalnych
    • Jak panować nad emocjami – metody wzmacniania samokontroli emocjonalnej – model ABCD i technika SBNRR
    • Postrzeganie rzeczywistości jako źródło powstawania emocji i stresu
    • Ćwiczenie zmiany ograniczających przekonań za pomocą metody ABCD
    • Koncentrowanie się na aspektach, które można kontrolować, zamiast na tych, którymi sterować się nie da

    • Obniżanie poziomu stresu i napięcia poprzez pracę z ciałem i umysłem
    • Niedobory składników odżywczych a stres – co lubi jeść układ nerwowy
    • Jak ruch wzmacnia odporność na stres – systematyczna aktywność fizyczna jako skuteczny pogromca stresu – ćwiczenia redukujące stres
    • Świadomy oddech- techniki oddychania pozwalające przezwyciężyć stres
    • Techniki błyskawicznej redukcji poziomu stresu i napięcia: wizualizacja, trening Jacobsona, trening autogenny Schultza
    • Techniki mindfulness
    • Zdrowe metody na relaksację i odstresowanie się

    • Zarządzanie energią i budowanie well-being
    • 4 źródła energii: jak regenerować siły i odzyskiwać energię życiową
    • Well-being w organizacji: sposoby dbania o ciało, umysł, emocje, wsparcie społeczne oraz poczucie sensu i skuteczności
    • W poszukiwaniu równowagi – wpływ stylu życia na budowanie energii: odpoczynek i sen, ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia oddechowe.
    • Metody wzmacniania pozytywnych emocji
    • Plan zarządzania energią i stylem życia

    • Strategia na zbudowanie nowych nawyków
    • Mechanizm działania nawyków behawioralnych, myślowych i emocjonalnych – elementy Pętli Nawyku
    • Identyfikacja kluczowych nawyków wpływających na efektywność i dobre samopoczucie
    • Skuteczne sposoby na zmianę nawyków: Monitoring Zmiany Nawyków, Technika Implementacji Intencji – techniki zwiększające prawdopodobieństwo trwałej zmiany
    • Mój osobisty plan działania: Co zacznę robić? Co przestanę robić?  Jaki będzie pierwszy krok?

    Dofinansowanie

    Od ponad 10 lat wspieramy osoby uczestniczące w naszych kursach w drodze do uzyskaniu środków finansowych na rozwój ich kompetencji. Nasi klienci oszczędzają między 50-100% kosztów kursu dzięki dofinansowaniom.

    Nasi specjaliści wyjaśnią Ci jak wygląda cały proces ubiegania się o środki na sfinansowanie kursu lub szkoleń zamkniętych oraz pomogą w skompletowaniu potrzebnych dokumentów. Wystarczy, że umówisz rozmowę. Sprawdź swoja szanse na dofinansowanie:

    Szkolenie obecnie dostępne jest w formie zamkniętej. Aby porozmawiać na temat szkoleń w Twojej firmie, uzupełnij poniższy formularz, lub skontaktuj się z naszym doradcą.

    Program zostanie dopasowany do Państwa potrzeb i oczekiwań. 

    Opiekun szkolenia i doradca ds. dofinansowań:

    Aleksy Kotala
    tel: 17 283 10 23
    a.kotala@wektorwiedzy.pl

    5/5

    Proponowane kursy i szkolenia:

    Mówią o nas:
    Zaufali nam: