Kurs rachunkowości dla średniozaawansowanych

Z tego kursu w 2023 roku skorzystało 306 osób!
————

Czy chcesz wznieść swoje umiejętności rachunkowe na wyższy poziom? Potrzebujesz uporządkowania i uzupełnienia swojej wiedzy rachunkowej? Potrafisz efektywnie zarządzać finansami przedsiębiorstwa?

Nasz „ Kurs rachunkowości dla średniozaawansowanych” to idealna propozycja dla tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu rachunkowości i zdobyć umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania finansami. Celem kursu jest dostarczenie uczestnikom zaawansowanej wiedzy z zakresu księgowości, finansów oraz analizy danych finansowych. Dołącz do nas, aby zdobyć zaawansowaną wiedzę rachunkową i przygotować się do skutecznego zarządzania finansami w każdym przedsiębiorstwie!

 

Na Kurs rachunkowości dla średniozaawansowanych zapraszamy w szczególności:

  • księgowych,
  • analityków finansowych,
  • kontrolerów finansowych,
  • osoby związane z dziedziną finansów,
  • pracowników działów zarządzania,
  • osoby prowadzące własny biznes lub pełniące funkcje kierownicze.

 

Dzięki udziałowi w kursie rachunkowości dla średniozaawansowanych zyskasz szereg korzyści:

  • zdobędziesz lub uzupełnisz wiedzę na temat rachunkowości,
  • nauczysz się skutecznie analizować sprawozdania finansowe oraz interpretować wskaźniki finansowe,
  • przeanalizujesz praktyczne przykłady dotyczące prawa bilansowego z elementami prawa podatkowego,
  • poznasz zasady, które obowiązują przy sporządzaniu bilansu oraz rachunku zysków i strat,
  • zrozumiesz, jak decyzje biznesowe wpływają na aspekty finansowe firmy,
  • opanujesz skuteczne zarządzanie finansami przedsiębiorstwa oraz podejmowanie strategicznych decyzji w oparciu o dane księgowe.

 

Zapoznaj się ze szczegółowym programem kursu i przekonaj się, że warto wziąć udział!

Opis

Dodatkowe informacje o kursie rachunkowości dla średniozaawansowanych:

  • Kurs w trybie online oraz kilku miastach w Polsce.
  • Czas trwania: 6 spotkań po 6 godzin zegarowych,
  • Nagrania wideo – dostępne zawsze na 21 po rozpoczęciu kursu
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
  • Możliwość przeprowadzenia kursu dla Twoich pracowników w formie zamkniętej.

Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:

  1. Przejdź na te stronę >>
  2. Zostaw kontakt do siebie
  3. Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.

Program

Temat 1 – Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych.

  1. Podstawy prawne rachunkowości – Ustawa o rachunkowości i rozporządzenia wykonawcze do ustawy.
  2. Dokumentacja zdarzeń gospodarczych.
  3. Dowody księgowe – charakterystyka i klasyfikacja.
  4. Obieg dowodów księgowych.
  5. Księgi rachunkowe.
  6. Pojęcie i charakterystyka ksiąg rachunkowych.
    • Dzienik
    • Księga główna.
    • Księgi pomocnicze.
    • Inwentarz
  7. Zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont pomocniczych.
  8. Konto księgowe – pojęcie i klasyfikacja.
  9. Pionowy i poziomy podział oraz łączenie kont.
  10. Ewidencja syntetyczna i analityczna.
  11. Ewidencja operacji gospodarczych na kontach bilansowych.
  12. Ewidencja operacji gospodarczych na kontach wynikowych.
  13. Konta pozabilansowe – charakterystyka.

 

Temat 2 – Ewidencja inwestycji oraz zarządzanie rozrachunkami.

  1. Pojęcie, charakterystyka i ewidencja inwestycji.
  2. Inwestycje krótko i długoterminowe.
  3. Aktywa pieniężne – jaka jest ich charakterystyka?
  4. Środki pieniężne w kasie i na rachunkach bankowych.
  5. Inne środki pieniężne.
  6. Inne aktywa pieniężne.
  7. Rozrachunki
  8. Rozrachunki – klasyfikacja, istota, wycena oraz ewidencja.
  9. Należności krótko i długoterminowe.
  10. Zobowiązania krótko i długoterminowe. Rezerwy na zobowiązania.
  11. Rozrachunki krajowe oraz wyrażone w walutach obcych – ustalenie różnic kursowych.
  12. Rozrachunki wątpliwe i sporne oraz odpisy aktualizujące należności.

 

Temat 3 – Zapasy – materiały, towary, kalkulacja kosztu wytworzenia, wyroby gotowe.

  1. Rachunkowość obrotu materiałowo-towarowego.
  2. Materiały i towary – rodzaje oraz dokumentacja.
  3. Zasady wyceny materiałów i towarów – wycena przychodu i rozchodu.
  4. Ewidencja materiałów i towarów.
  5. Odchylenia od cen ewidencyjnych materiałów i towarów oraz ich rozliczanie.
  6. Ewidencja reklamacji i opakowań zwrotnych.
  7. Produkcja w toku i wyroby gotowe.
    • Wprowadzenie – główne pojęcia oraz układy ewidencyjne kosztów.
    • Ewidencja i rozliczanie kosztów.
    • Zmiana stanu produktów.
    • Istota, zakres i funkcje rachunku kosztów.
    • Ustalenie kosztu wytworzenia produktów według prawa bilansowego.
    • Przedmiot kalkulacji kosztów i jednostki miary, w jakich może być wyrażony.
    • Podstawowe zadania kalkulacji kosztów.
    • Czynniki decydujące o wyborze metody kalkulacji.
    • Metody kalkulacji (podziałowa, doliczeniowa).
  8. Ewidencja wyrobów gotowych.

 

Temat 4 – Rzeczowe aktywa trwałe, wartości niematerialne i prawne, nieruchomości inwestycyjne, leasing.

  1. Wycena wartości początkowej środków trwałych.
    • Środki trwałe wytworzone we własnym zakresie.
    • Środki trwałe nabyte (nowe i używane).
    • Zwiększenia oraz zmniejszenia wartości brutto środków trwałych – remonty, modernizacje. Jakie są najczęstsze problemy w dokonaniu właściwej klasyfikacji na gruncie prawa bilansowego i podatkowego?
    • Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego.
    • Odłączenie części składowej środka trwałego.
    • Inne przypadki.
  2. Amortyzacja środków trwałych.
    • Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych – jaki mają wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych?
    • Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony.
  3. Krajowy Standard Rachunkowości nr 4 „Utrata wartości aktywów”.
    • Okoliczności uzasadniające dokonanie odpisu aktualizującego.
    • Ujmowanie w sprawozdaniu finansowym skutków utraty wartości.
  4. Nieruchomości inwestycyjne w polskim prawie bilansowym.
    • Definicja nieruchomości inwestycyjnej.
    • Ujęcie początkowe.
    • Wycena na dzień bilansowy – wartość historyczna oraz wartość godziwa.
  5. Leasing środków trwałych.
    • Krajowy Standard Rachunkowości nr 5.
    • Leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym.
    • Ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu na przykładzie.
  6. Rozliczanie środków trwałych objętych dotacją.
  7. Definicje i klasyfikacje wartości niematerialnych i prawnych.
    • Warunki uznawania wartości niematerialnych w ujęciu bilansowym
      i podatkowym.
    • Klasyfikacja (w tym klasyfikacja statystyczna).
    • Wybrane WNiP – wartość firmy, prace rozwojowe.
  8. Wartość początkowa.
    • Ustalanie wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych na dzień przyjęcia.
    • Zmiany wartości początkowej.
  9. Amortyzacja.
    • Jakie są metody amortyzacji?
    • Okres (stawka) amortyzacji i czynniki wpływające na jego ustalenie.
    • Zawieszenie i zakończenie amortyzacji.
  10. Likwidacja

 

Temat 5 – Sprawozdanie finansowe, korekty błędów z lat ubiegłych, zdarzenia po dniu bilansowym, odroczony podatek dochodowy.

  1. Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych.
    • Elementy sprawozdania finansowego.
    • Uproszczenia przy prowadzeniu ksiąg i sporządzaniu sprawozdania finansowego.
  2. Odpowiedzialność głównego księgowego, kierownika jednostki i organu nadzorującego za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe.
  3. Ustalanie i sprawdzanie stanu aktywów i pasywów za pomocą inwentaryzacji:
    • spis z natury,
    • potwierdzenie sald,
    • w drodze weryfikacji,
    • rozliczenie i ujęcie w księgach różnic inwentaryzacyjnych.
  4. Zasady ustalania wyniku finansowego:
    • metoda porównawcza,
    • metoda kalkulacyjna.
  5. Informacja dodatkowa – wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia.
  6. Zagadnienia szczegółowe.
    • Krajowy Standard Rachunkowości nr 7.
      • Zmiany zasad (polityki) rachunkowości.
      • Korekta błędów, w tym w zatwierdzonych sprawozdaniach finansowych.
      • Zmiany wartości szacunkowych.
      • Zdarzenia po dniu bilansowym.
    • Rozrachunki z odbiorcami.
      • Zasady tworzenia odpisów aktualizujących.
      • Ustanie przyczyn dokonania odpisów aktualizujących.
    • Odroczony podatek dochodowy.
      • Teoretyczne przesłanki ujawniania aktywów oraz rezerwy z tytułu odroczonego podatku dochodowego.
      • Metody obliczania podatku odroczonego:
        • metoda wynikowa,
        • metoda bilansowa.
      • Różnice trwałe oraz przejściowe na przykładach.
  1. Zatwierdzanie sprawozdania finansowego i jego składanie.

 

Temat 6 – Rachunek przepływów pieniężnych.

  1. Istota oraz geneza rachunku przepływów pieniężnych.
  2. Zasada kasowa, jako podstawa sporządzania rachunku przepływów pieniężnych.
  3. Sprawozdanie o zmianach strumieni pieniężnych.
    • Działalność operacyjna.
    • Działalność inwestycyjna.
    • Działalność finansowa.
  4. Analiza finansowa w oparciu o Cash flow – przewidywanie ryzyka.
    • Cykl życia przedsiębiorstwa na podstawie Cash flow.
    • Powiązanie pomiędzy bilansem, a rachunkiem przepływów pieniężnych.
  5. Rachunek przepływów pieniężnych w Polsce.
    • Metoda bezpośrednia – praktyczne jej wykorzystanie.
    • Sposób ustalenia przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej według metody pośredniej.
    • Przepisy ustawy o rachunkowości.
    • Metodologia sporządzania w oparciu o Krajowy Standard Rachunkowości nr 1.
  6. Rachunek przepływów pieniężnych na przykładzie – całościowe zadanie obejmujące większość typowych operacji i sytuacji problematycznych.

Prowadzący

Arkadiusz Lenarcik – dyrektor Departamentu Audytu, biegły rewident. Ukończył Akademię Ekonomiczną w Katowicach na kierunku rachunkowość. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej, gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości, jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.

Dr Małgorzata Winter – Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego – w Katedrze Finansów i Rachunkowości od 2002 do 2022 roku. Biegły rewident – nr w rejestrze 11403; członek Krajowego Sądu Dyscyplinarnego dla biegłych rewidentów w kadencji 2015-2019 oraz 2019-2023. Specjalizuje się w zakresie rachunkowości finansowej, zarządczej i podatkowej oraz zagadnieniach rewizji finansowej i audytu. Autorka kilkudziesięciu opracowań naukowych dotyczących powyższej tematyki. Stale współpracuje z SGH, gdzie prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych. Prowadziła także liczne kursy i szkolenia m.in. dla biegłych rewidentów, praktyków księgowych oraz osób nie związanych z finansami. Ukończyła szkolenie dla wykładowców PIBR „Stosowanie MSB w praktyce” – część I-III. Wydała kilka opinii sądowych jako biegła sądowa ad hoc dotyczących szeroko rozumianych zagadnień prawa gospodarczego.

Janusz Budzyński – biegły rewident, wieloletni dyrektor finansowy w polskim przedsiębiorstwie, doświadczony dydaktyk. Począwszy od 1996 r. uczestniczy w badaniu sprawozdań finansowych. Od wielu lat trener w dziedzinie zagadnień podatkowych, księgowych oraz w dziedzinie rachunkowości. Swoją wiedzą i praktyką chętnie dzieli się na szkoleniach przeprowadzanych zarówno dla firm, jak i jednostek samorządu terytorialnego.

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miejsce z rozwijanej listy, następnie dodaj do koszyka (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie.
Kurs jest GRATIS dla użytkowników z rocznym pakietem na naszej platformie.

2.290,00 

5/5

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca