Regulamin pracy 2026 – jak dostosować regulamin do zmienionych przepisów o stażu i jawności wynagrodzeń?

19.12.2025 | 10:00 – 15:00 | Kalina Kaczmarek

Czy wiesz, jakie zmiany w przepisach o stażu pracy i jawności wynagrodzeń wymuszą aktualizację Regulaminu pracy w 2026 roku? Zastanawiasz się, jak poprawnie ująć w regulaminie nowe uprawnienia pracowników, w tym elastyczną organizację pracy, dodatkowe przerwy czy zasady monitoringu? Chcesz dowiedzieć się, jak uniknąć najczęstszych błędów przy tworzeniu i aktualizacji regulaminów pracy i wynagradzania?

 

Nadchodzący rok 2026 przyniesie kolejne, istotne zmiany w obszarze prawa pracy — szczególnie dotyczące stażu pracy, przejrzystości wynagrodzeń i nowych obowiązków dokumentacyjnych pracodawców. Regulaminy pracy i wynagradzania po raz kolejny staną się dokumentami wymagającymi precyzyjnej aktualizacji, aby graniczyć ryzyka prawne i zapewnić zgodność z nowymi regulacjami. W praktyce oznacza to konieczność przeanalizowania wielu procedur wewnętrznych, w tym zasad organizacji pracy, systemów czasu pracy, monitoringu, pracy zdalnej oraz udzielania urlopów.

Biorąc pod uwagę czekające na organizacje wyzwania, przygotowaliśmy specjalistyczne szkolenie, które krok po kroku prowadzi przez wszystkie obszary wymagające zmian. Spotkanie zostało stworzone tak, aby przekazać Ci jak najwięcej praktycznych wskazówek, które ułatwią sprawne oraz bezpieczne wdrożenie nowych przepisów.

 

Na spotkanie zapraszamy w szczególności:

  • pracodawców i właścicieli firm,
  • kierowników działów personalnych,
  • pracowników działów kadr i płac,
  • specjalistów HR odpowiedzialnych za dokumentację pracowniczą,
  • osoby odpowiedzialne za tworzenie lub aktualizację regulaminów pracy i wynagradzania,
  • przedstawicieli związków zawodowych,
  • wszystkich zainteresowanych omawianą tematyką.

 

Dzięki udziałowi w tym szkoleniu:

  • dowiesz się, jak dostosować regulamin pracy do zmian przepisów obowiązujących od 2026 roku,
  • poznasz zasady wliczania nowych okresów zatrudnienia do stażu pracy i ujęcia ich w dokumentacji pracowniczej,
  • nauczysz się prawidłowo formułować zapisy dotyczące rekrutacji wewnętrznych, elastycznej organizacji pracy oraz nowych uprawnień pracowniczych,
  • otrzymasz wskazówki dotyczące poprawnego ujęcia w regulaminie przerw, monitoringu, badań trzeźwości, pracy zdalnej oraz przetwarzania wizerunku,
  • uporządkujesz wiedzę o zasadach ustalania siatki płac, wskazywania składników wynagrodzenia oraz terminów wypłat,
  • poznasz najczęstsze błędy pojawiające się w regulaminach pracy i wynagradzania oraz dowiesz się, jak ich unikać.

 

Zapisz się już dziś i bądź o krok przed zmianami w prawie pracy!

 

Kalina Kaczmarek – Ekspert prawa pracy z 20 letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo – szkoleniową w zakresie „twardego HR”. W latach 2001-2018 była pracownikiem Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku, na stanowiskach inspektora pracy a następnie starszego inspektora pracy. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi, specjalizuje się w problematyce prawnej ochronie pracy, doradca i stały współpracownik wielu przedsiębiorstw i instytucji.

 

Opis

PROGRAM

 

CZĘŚĆ I: Regulamin pracy – kluczowe zmiany i nowe obowiązki pracodawcy.

  1. Aktualizacja Regulaminu o zmiany w prawie pracy na 2026 rok.
  2. Wliczanie nowych okresów zatrudnienia do stażu pracy, uprawnienia pracownicze oraz zmiany treści regulaminu pracy.
  3. Nowe uprawnienia pracowników a treść Regulaminu pracy.
    • Przeprowadzanie wewnętrznej rekrutacji.
    • Możliwość wnioskowania o elastyczną organizację pracy.
    • Możliwość wnioskowania o zmianę warunków zatrudnienia.
    • Prawo do równego traktowania i zakazu dyskryminacji.
  4. Dodatkowe przerwy w pracy – jak poprawnie ująć je w regulaminie?
  5. Badanie trzeźwości i obecności substancji psychoaktywnych – prawidłowe ujęcie w regulaminie.
  6. Praca zdalna a regulamin pracy.
  7. Monitoring w miejscu pracy – zasady wykorzystywania nagrania.
  8. Wykorzystanie wizerunku pracownika na potrzeby pracodawcy – poprawny zapis w regulaminie.
  9. Nowe przepisy Kodeksu pracy dotyczące równego traktowania i zakazu dyskryminacji – obowiązkowe zmiany w regulaminie.
  10. Czas pracy – okresy rozliczeniowe i inne elementy wymagające doprecyzowania.
  11. Zapisy dotyczące zmiany harmonogramów czasu pracy w okresie rozliczeniowym czasu pracy.
  12. Zapisy dotyczące rozpoczynania pracy dwukrotnie w tej samej dobie pracowniczej.
  13. Zapisy dla osób uprawnionych korzystania z elastycznej organizacji pracy.
  14. Terminy wykorzystania urlopu wypoczynkowego.
  15. Urlop na żądanie – zapisy regulaminu w sprawie jego udzielania i wykorzystywania.
  16. Zapisy dodatkowych dni wolnych pracowników, tj. siły wyższej czy urlopu opiekuńczego.
  17. Organizacja pracy i urlopy – rekomendowane zapisy regulaminowe.
  18. Jak często dokonywać przeglądu i rewizji regulaminu pracy?

 

CZĘŚĆ II: Regulamin wynagradzania – nowe obowiązki i aktualizacja treści.

  1. Zakres regulaminu wynagradzania – treści obligatoryjne oraz zakazane.
  2. Zasady wprowadzenia zmian do regulaminu.
  3. Ustalenie siatki płac.
  4. Wskazanie w regulaminie wszystkich składników ze świadczenia pracy (pieniężnych i rzeczowych).
  5. Termin wypłaty wynagrodzenia.

 

CZĘŚĆ III: Najczęstsze błędy w regulaminach pracy i wynagradzania.

  1. Błędne wprowadzenie regulaminów.
  2. Brak aktualizacji przepisów.
  3. Brak konsultacji ze związkami zawodowymi.
  4. Pominięcie zapisów o równości, mobbingu i zakazie dyskryminacji.
  5. Błędne podawanie daty wypłaty wynagrodzenia.

W 2024 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce wybierz termin i ilość uczestników!

Cena szkolenia [netto]:

347,00 

Cena dla użytkowników platformy: 0,00 zł  Szczegóły >>

Podobne szkolenia i kursy:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie zorganizowane w sposób profesjonalny. Prowadzący posiadał zarówno dużą wiedzę, którą umiał w przystępny sposób przekazać, jak i duże pokłady cierpliwości.

Agnieszka Nowak

Księgowa

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca

Jestem zadowolona ze współpracy z Wektorem Wiedzy. Kontakt i obieg informacji był bardzo dobry. Nie mam zastrzeżeń.

Klient

Główna Księgowa

Bardzo profesjonalna firma z pełnym zakresem dodatkowych pomocy. Materiały dydaktyczne i bardzo dobra wiedza teoretyczna, i praktyczna daje gwarancję jakości, i godnego polecenia.

Klient

Księgowa

Kim jesteśmy?

Od roku 2011, często mierząc się z wieloma przeszkodami, rozwijamy skrzydła i codziennie staramy się być coraz lepsi. Dla Ciebie i Twojej firmy, dla nas, dla innych, dla planety. Przez ponad dekadę nabraliśmy sporej praktyki, dlatego wiemy jak uczyć, żeby nauczyć.

Szkolimy pracowników działów księgowych, kadrowych i wielu innych. Nasze szkolenia i kursy obejmują najbardziej aktualny zestaw wiedzy praktycznej, przekazywanej przez trenerów praktyków z minimum 10-cio letnim doświadczeniem w branży i 5 lat w szkoleniach.

W naszym portfolio znajdziesz:

400+

Cenionych trenerów

Od 2011 roku współpracujemy z trenerami, ekspertami którzy w branży są od min. 10 lat.

1500 +

Spotkań szkoleniowych rocznie

Z naszymi trenerami średnio rocznie organizujemy ponad 1500 spotkań szkoleniowych.

7000 +

Uczestników szkoleń i kursów rocznie

Razem z trenerami średnio rocznie szkolimy ponad 7000 pracowników z całej Polski.

Przejdź do treści