Opis
PROGRAM
CZĘŚĆ I: Regulamin pracy – kluczowe zmiany i nowe obowiązki pracodawcy.
- Aktualizacja Regulaminu o zmiany w prawie pracy na 2026 rok.
- Wliczanie nowych okresów zatrudnienia do stażu pracy, uprawnienia pracownicze oraz zmiany treści regulaminu pracy.
- Nowe uprawnienia pracowników a treść Regulaminu pracy.
- Przeprowadzanie wewnętrznej rekrutacji.
- Możliwość wnioskowania o elastyczną organizację pracy.
- Możliwość wnioskowania o zmianę warunków zatrudnienia.
- Prawo do równego traktowania i zakazu dyskryminacji.
- Dodatkowe przerwy w pracy – jak poprawnie ująć je w regulaminie?
- Badanie trzeźwości i obecności substancji psychoaktywnych – prawidłowe ujęcie w regulaminie.
- Praca zdalna a regulamin pracy.
- Monitoring w miejscu pracy – zasady wykorzystywania nagrania.
- Wykorzystanie wizerunku pracownika na potrzeby pracodawcy – poprawny zapis w regulaminie.
- Nowe przepisy Kodeksu pracy dotyczące równego traktowania i zakazu dyskryminacji – obowiązkowe zmiany w regulaminie.
- Czas pracy – okresy rozliczeniowe i inne elementy wymagające doprecyzowania.
- Zapisy dotyczące zmiany harmonogramów czasu pracy w okresie rozliczeniowym czasu pracy.
- Zapisy dotyczące rozpoczynania pracy dwukrotnie w tej samej dobie pracowniczej.
- Zapisy dla osób uprawnionych korzystania z elastycznej organizacji pracy.
- Terminy wykorzystania urlopu wypoczynkowego.
- Urlop na żądanie – zapisy regulaminu w sprawie jego udzielania i wykorzystywania.
- Zapisy dodatkowych dni wolnych pracowników, tj. siły wyższej czy urlopu opiekuńczego.
- Organizacja pracy i urlopy – rekomendowane zapisy regulaminowe.
- Jak często dokonywać przeglądu i rewizji regulaminu pracy?
CZĘŚĆ II: Regulamin wynagradzania – nowe obowiązki i aktualizacja treści.
- Zakres regulaminu wynagradzania – treści obligatoryjne oraz zakazane.
- Zasady wprowadzenia zmian do regulaminu.
- Ustalenie siatki płac.
- Wskazanie w regulaminie wszystkich składników ze świadczenia pracy (pieniężnych i rzeczowych).
- Termin wypłaty wynagrodzenia.
CZĘŚĆ III: Najczęstsze błędy w regulaminach pracy i wynagradzania.
- Błędne wprowadzenie regulaminów.
- Brak aktualizacji przepisów.
- Brak konsultacji ze związkami zawodowymi.
- Pominięcie zapisów o równości, mobbingu i zakazie dyskryminacji.
- Błędne podawanie daty wypłaty wynagrodzenia.
