Program
Czego nauczy Cię szkolenie „Pakiet mobilności od 02.02.2022 r. do 01.07.2026 r.”?
- Podstawy prawne wchodzące w skład Pakietu Mobilności.
- Okres kontroli drogowej kierowcy.
- Zmiany w zakresie odpowiedzialności nadawców, spedytorów, wykonawców i podwykonawców.
- Obowiązki rejestracji przekroczeń granic.
- Dostęp do zawodu przewoźnika dla pojazdów o DMC pomiędzy 2,5 tony do 3,5 tony.
- Zabezpieczenie finansowe
- Rejestracja zdarzeń czasu pracy kierowcy.
- Odpoczynki w załodze kilkuosobowej a pakiet mobilności.
- Odpoczynki podczas przeprawy PROM/KOLEJ po 20.08.2020 r.
- Kiedy zastosować funkcje przeprawy PROM/KOLEJ.
- 2 x 24h skrócone odpoczynki tygodniowe.
- 2 x 24h skrócone odpoczynki tygodniowe, a rekompensata.
- Powrót kierowcy do domu raz na 3 lub 4 tygodnie.
- Udokumentowanie powrotu kierowcy do domu/bazy.
- Wydłużenie czasu jazdy o 1 godz.
- Wydłużenie czasu jazdy o 2 godz.
- Warunki skorzystania z odstępstw wydłużenia czasu jazdy.
- Wydłużenie czasu jazdy o 1 lub 2 godziny, a rekompensata.
- Delegowanie kierowcy do pracy.
- Portal delegowania kierowcy (system IMI).
- Co musi zawierać deklaracja delegowania kierowcy.
- Forma przekazania deklaracji delegowania kierowcy.
- Kontrole przedsiębiorstw delegujących kierowców do pracy w państwach członkowskich UE.
- Przedstawiciel firmy.
- Analiza wyłączeń zakresu stosowania przepisów o delegowaniu.
- Analiza włączeń w zakres stosowania przepisów o delegowaniu.
- Tachografy inteligentne II generacji a rozliczanie płacy minimalnej UE.
- Prezentacja przepisów nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym, ustawy o czasie pracy kierowców oraz niektórych innych ustaw z dnia 28 stycznia 2022 roku.
- Zapisy umowy o pracę kierowcy po zmianach
- Likwidacja międzynarodowych podróży służbowych
- Zasady ustalenia podstawy wymiaru do kierowcy w transporcie międzynarodowym:
-
- podatku dochodowego od osób fizycznych
- składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe
32. Zasady dobrej reputacji
33. Ewidencja czasu pracy kierowcy po zmianach
34. Nowe naruszenia
35. Kompetencje zawodowe.
36. Powrót do bazy pojazdów co 8 tygodni.
Prowadzący
DAMIAN TOMANEK – Doświadczenie zawodowe rozpoczął gromadzić końcem roku 2009 r. – zajmując się rozwojem i szkoleniami, dziś najpopularniejszego narzędzia wśród służb kontrolujących normy czasu pracy kierowców oraz rozliczeń czasu pracy w Europie TachoScan 4TRANS. Od roku 2011 kontynuował pracę w dziale prawnym – reprezentując firmy transportowe podczas kontroli ITD oraz PIP. Od 2015 r. został kierownikiem działu szkoleń dla transportu, gdzie zajmował się kierowaniem zespołem ekspertów, prowadzeniem szkoleń okresowych (kod. 95), szkoleniami klientów działu obsługi prawnej firm transportowych. Od 2018 r. do dziś prowadzi działalność gospodarczą specjalizującą się w prowadzeniu ewidencji czasu pracy kierowców dla firm branży TSL.