Program
Czego nauczy Cię szkolenie „Normy czasu pracy kierowców”?
- Procedury kontroli ITD.
- Maksymalne okresy kontroli.
- Zakres obowiązków kierowcy.
- Oświadczenia oraz zaświadczenia kierowcy, które musisz posiadać.
- Wymogi pobierania danych cyfrowych.
- Prawidłowe ustawienia urządzeń do pobierania danych cyfrowych.
- Tachograf i selektory aktywności kierowcy.
- Obowiązki ciążące na pracodawcy po wdrożeniu Pakietu Mobilności (20.08.2020r.)
- Tachograf inteligentny II generacji.
- Zastosowanie ustawy o transporcie drogowym (art. 92) – prawidłowa organizacja czasu pracy kierowców.
- Czas pracy kierowcy zgodny z Rozporządzeniem (WE) 561/2006.
- Czas pracy kierowcy zgodny z Ustawą o Czasie Pracy Kierowcy.
- Jak prawidło uzupełniać okresy powrotu kierowcy do domu lub dojazdu do samochodu.
- Czas pracy kierowcy po wdrożeniu Pakietu Mobilności.
- Interpretacje przepisów w kraju oraz poza krajem.
- Art. 12/561/2006 r. jak sporządzić prawidłowe tłumaczenie.
- Ewidencja uzupełniająca czas pracy (zaświadczenia).
- Rozporządzenie (EU) 165/2014 r.
- Użytkowanie funkcji specjalnych OUT/PROM-KOLEJ.
- Kontrola czasu UTC.
- Zasada naliczania „złotej minuty”.
- W jakich przypadkach kalibracja tachografu jest obowiązkowa?
- Jak zachować się w przypadku awarii tachografu?
- Co zrobić w przypadku zagubienia lub uszkodzenia karty kierowcy?
- Jak zapisywać pracę wykonywaną poza prowadzeniem pojazdu?
- Analiza błędnych odczytów z karty kierowcy oraz tachografu.
- Analiza manipulacji tachografu cyfrowego wykrywane przez ITD.
- Braki udokumentowania przebiegu pojazdu.
- Błędy obsługi tachografu wykrywane przez ITD.
- Zajęcia praktyczne – Obsługa tachografów cyfrowych VDO, Stonridge:
-
- wpisy manualne
- wpisy kraju rozpoczęcia oraz zakończenia zmiany
- zastosowanie funkcji OUT
- zastosowanie funkcji przeprawa prom/kolej
- zmiana czasu lokalnego, firmowego
- korekcja czasu UTC
- wydruki z karty kierowcy oraz pojazdu
- wydruki o prędkości
- symulacja najczęściej popełnianych błędów
31. Analiza wydruków z tachografu cyfrowego.
32. System zdalnego pobierania danych przez ITD (DSRC)
Prowadzący
DAMIAN TOMANEK – Doświadczenie zawodowe rozpoczął gromadzić końcem roku 2009 r. – zajmując się rozwojem i szkoleniami, dziś najpopularniejszego narzędzia wśród służb kontrolujących normy czasu pracy kierowców oraz rozliczeń czasu pracy w Europie TachoScan 4TRANS. Od roku 2011 kontynuował pracę w dziale prawnym – reprezentując firmy transportowe podczas kontroli ITD oraz PIP. Od 2015 r. został kierownikiem działu szkoleń dla transportu, gdzie zajmował się kierowaniem zespołem ekspertów, prowadzeniem szkoleń okresowych (kod. 95), szkoleniami klientów działu obsługi prawnej firm transportowych. Od 2018 r. do dziś prowadzi działalność gospodarczą specjalizującą się w prowadzeniu ewidencji czasu pracy kierowców dla firm branży TSL.