Komunikacja z pacjentem i jego rodziną – szkolenie

Szkolenie z komunikacji z pacjentem i jego rodziną ma na celu rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych związanych z efektywnym przekazywaniem informacji, słuchaniem i zrozumieniem pacjentów a także ich rodzin.

Komunikacja w środowisku medycznym jest kluczowym elementem zapewnienia wysokiej jakości opieki pacjentom i ich rodzinom. To, jak personel medyczny komunikuje się z pacjentami i ich bliskimi, ma znaczący wpływ na ich doświadczenia oraz skuteczność leczenia. Szkolenie “Komunikacja z pacjentem i jego rodziną” skupia się na rozwijaniu umiejętności interpersonalnych personelu medycznego, aby zapewnić empatyczną, klarowną i efektywną komunikację z pacjentami oraz ich najbliższymi.

Cel szkolenia Komunikacja z pacjentem i jego rodziną:

  1. Zrozumienie roli komunikacji w opiece zdrowotnej.
  2. Nauka technik skutecznej komunikacji interpersonalnej.
  3. Rozwijanie umiejętności empatycznego słuchania.
  4. Doskonalenie umiejętności komunikacji w trudnych sytuacjach i podczas przekazywania złych wiadomości.
  5. Poznanie sposobów komunikacji z różnorodnymi grupami pacjentów i ich rodzinami.
  6. Tworzenie pozytywnych relacji z pacjentami i ich bliskimi poprzez komunikację.

 

Korzyści z udziału w szkoleniu Komunikacja z pacjentem i jego rodziną:

  • Poprawa relacji z pacjentami i ich rodzinami.
  • Zwiększenie satysfakcji pacjentów z opieki medycznej.
  • Zmniejszenie ryzyka konfliktów i nieporozumień.
  • Doskonalenie umiejętności zarządzania emocjami w trudnych sytuacjach.
  • Zwiększenie zaangażowania pacjentów w proces leczenia i opieki.

 

Szkolenie “Komunikacja z pacjentem i jego rodziną” to nie tylko zdobycie nowych umiejętności, ale również szansa na tworzenie bardziej empatycznych i efektywnych relacji z pacjentami oraz ich bliskimi, co w konsekwencji przyczynia się do poprawy jakości opieki zdrowotnej.

Opis

Dodatkowe informacje o szkoleniu „Komunikacja z pacjentem i jego rodziną”:

  • Szkolenie w trybie online oraz stacjonarnie – miejsce do uzgodnienia, na Państwa życzenie zorganizujemy szkolenie w sali szkoleniowej wraz z cateringiem, bądź szkolenie wyjazdowe
  • Czas trwania: 6 godzin zegarowych. Od Państwa zależy czy szkolenie odbędzie się w ciągu dnia, popołudniami czy w weekendy.
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
  • Imienny certyfikat dla każdego uczestnika.
  • Grupy do 15 osób

 

 

Program

Czego nauczy Cię szkolenie „Komunikacja z pacjentem i jego rodziną”? Program szkolenia jednodniowego:

POTRZEBY PACJENTA ORAZ JEGO RODZINY.

  • Rola pytań otwartych w komunikacji z pacjentem oraz jego rodziną.
  • Rozwój umiejętności aktywnego słuchania.
  • Inteligencja emocjonalna. Emocje w kontakcie z pacjentem. Jak oddawać przestrzeń na emocje pacjenta? Jak zarządzać emocjami?

 

ODPOWIEDZ NA POTRZEBY PACJENTA I JEGO RODZINY.

  • Odzwierciedlanie w relacji z pacjentem i jego rodziną.
  • Typologia pacjenta.
  • Rozpoznawanie komunikatów pacjenta.
  • Dopasowanie przekazu medycznego do typologii pacjenta.

 

WZMOCNIENIE RELACJI Z PACJENTEM.

  • Budowanie autorytetu w oczach pacjentów.
  • Standardy obsługi pacjenta.
  • Budowanie bezpiecznej dla pacjenta „przestrzeni” w gabinecie lekarskim.

 

ASERTYWNOŚĆ W KONTAKCIE Z TRUDNYM PACJENTEM ORAZ JEGO RODZINĄ

  • Czym jest asertywność?
  • Narzędzia i techniki asertywności
  • Trening asertywności.

 

Sesja pytań i zakończenie szkolenia

Prowadzący

ANNA FABISZAK-MUZYKA – Trener, ekspert w zakresie kompleksowego wspierania organizacji w programach podnoszących efektywność biznesową. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: obsługi pacjenta ze szczególnymi potrzebami, efektywnej komunikacji, asertywności, sprzedaży i obsługi klienta (w tym trudny klient), negocjacji, zarządzania zasobami ludzkimi, sztuki autoprezentacji, zarządzania sobą w czasie, budowania i zarządzania zespołem, obsługi trudnego pacjenta, komunikacji z pacjentem, zarządzania zespołem rozproszonym, zarządzania konfliktem, zarządzania zmianą, efektywnego przywództwa, zarządzania sytuacyjnego. Skupia się na szkoleniach dedykowanych personelowi medycznemu. Prowadziła szkolenia m.in. dla Federacji Porozumienie Zielonogórskie, Naczelnej Izby Lekarskiej, Szpitali i POZ, Ministerstwa Zdrowia. Prowadzi projekty szkoleniowe i doradcze w firmach będących w procesie zmiany i reorganizacji. Ekspert w zakresie projektowania i monitorowania systemów ocen pracowniczych, motywacji i rozwoju, planów sukcesji, wartościowania stanowisk pracy, systemów on boarding w organizacjach, systemów kompetencyjnych. Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Podyplomowego Studium Trenerów Grupowych i Podyplomowego Studium Coachingu przy Wyższej Szkole Psychologii Społecznej.

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Szkolenie obecnie dostępne jest w formie zamkniętej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Wypełnij formularz zgłoszeniowy! Następnie skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby zweryfikować poziom Twojego dofinansowania na kursy/szkolenia podczas rozmowy!

5/5

Proponowane kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca