Program
Czego nauczy Cię szkolenie „Komunikacja z pacjentem i jego rodziną”? Program szkolenia jednodniowego:
POTRZEBY PACJENTA ORAZ JEGO RODZINY.
- Rola pytań otwartych w komunikacji z pacjentem oraz jego rodziną.
- Rozwój umiejętności aktywnego słuchania.
- Inteligencja emocjonalna. Emocje w kontakcie z pacjentem. Jak oddawać przestrzeń na emocje pacjenta? Jak zarządzać emocjami?
ODPOWIEDZ NA POTRZEBY PACJENTA I JEGO RODZINY.
- Odzwierciedlanie w relacji z pacjentem i jego rodziną.
- Typologia pacjenta.
- Rozpoznawanie komunikatów pacjenta.
- Dopasowanie przekazu medycznego do typologii pacjenta.
WZMOCNIENIE RELACJI Z PACJENTEM.
- Budowanie autorytetu w oczach pacjentów.
- Standardy obsługi pacjenta.
- Budowanie bezpiecznej dla pacjenta „przestrzeni” w gabinecie lekarskim.
ASERTYWNOŚĆ W KONTAKCIE Z TRUDNYM PACJENTEM ORAZ JEGO RODZINĄ
- Czym jest asertywność?
- Narzędzia i techniki asertywności
- Trening asertywności.
Sesja pytań i zakończenie szkolenia
Prowadzący
ANNA FABISZAK-MUZYKA – Trener, ekspert w zakresie kompleksowego wspierania organizacji w programach podnoszących efektywność biznesową. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: obsługi pacjenta ze szczególnymi potrzebami, efektywnej komunikacji, asertywności, sprzedaży i obsługi klienta (w tym trudny klient), negocjacji, zarządzania zasobami ludzkimi, sztuki autoprezentacji, zarządzania sobą w czasie, budowania i zarządzania zespołem, obsługi trudnego pacjenta, komunikacji z pacjentem, zarządzania zespołem rozproszonym, zarządzania konfliktem, zarządzania zmianą, efektywnego przywództwa, zarządzania sytuacyjnego. Skupia się na szkoleniach dedykowanych personelowi medycznemu. Prowadziła szkolenia m.in. dla Federacji Porozumienie Zielonogórskie, Naczelnej Izby Lekarskiej, Szpitali i POZ, Ministerstwa Zdrowia. Prowadzi projekty szkoleniowe i doradcze w firmach będących w procesie zmiany i reorganizacji. Ekspert w zakresie projektowania i monitorowania systemów ocen pracowniczych, motywacji i rozwoju, planów sukcesji, wartościowania stanowisk pracy, systemów on boarding w organizacjach, systemów kompetencyjnych. Absolwentka socjologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz Podyplomowego Studium Trenerów Grupowych i Podyplomowego Studium Coachingu przy Wyższej Szkole Psychologii Społecznej.