Czas pracy 2025 r. - aktualne problemy

Czy wiesz, jak prowadzić ewidencję czasu pracy zgodnie z nowymi przepisami? Potrafisz planować harmonogramy pracy, unikając typowych błędów? Chcesz dowiedzieć się jak poradzić sobie z rozliczaniem nadgodzin i organizacją odpoczynku pracowników?

Zmieniające się przepisy dotyczące czasu pracy wymagają od pracodawców ciągłego dostosowywania procedur i dokumentacji. Organizacja harmonogramów czy rozliczanie godzin pracy to jedne z kluczowych aspektów, które wpływają zarówno na zgodność z prawem, jak i efektywność organizacji.

Jeśli więc chcesz mieć pewność, że zasady organizowania czasu pracy w Twojej firmie są zgodne z obowiązującymi przepisami, nasze szkolenie dostarczy Ci wszystkich niezbędnych informacji i praktycznych wskazówek, które pomogą Ci uniknąć kosztownych błędów!

Zapraszamy do udziału w szczególności:

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

Dołącz do nas już dziś i zyskaj spokój oraz kontrolę nad czasem pracy w Twojej firmie!

Program szkolenia Czas pracy 2025 r. - aktualne problemy

  1. Nowe zasady prowadzenia ewidencji czasu pracy.
    • Dokumenty z zakresu czasu pracy, które pracodawca będzie musiał przechowywać w odrębnej teczce pracownika.
    • Jak powinna wyglądać lista obecności oraz jakie informacje mogą być w niej zawarte, a jakich trzeba unikać?
    • Ewidencja czasu pracy – kluczowe informacje.
    • Kiedy lista obecności może być ewidencją czasu pracy?
    • Nowe informacje w ewidencji czasu pracy od kwietnia 2023 r.
    • W jaki sposób pracodawca będzie mógł prowadzić ewidencję czasu pracy w formie elektronicznej i jakie procedury będzie musiał przejść, aby było to prawnie dopuszczalne?

  2. Podstawowe zasady dotyczące organizowania czasu pracy.
    • Słownik pojęć stosowanych w przepisach o czasie pracy:
      • doba pracownicza,
      • tydzień okresu rozliczeniowego,
      • okres rozliczeniowy czasu pracy,
      • normy i wymiar czasu pracy.
    • Wymiar czasu pracy w okresie rozliczeniowym, w tym wymiar indywidualny pracownika (uzależniony od nieobecności w pracy).
    • Dostępne warianty sposobów organizowania czasu – omówienie systemów czasu pracy.
    • Okres rozliczeniowy czasu pracy:
      • dopuszczalne warianty,
      • kryteria wyboru,
      • wymagania formalne do wprowadzenia.
    • Odpoczynek dobowy i tygodniowy z uwzględnieniem zmian obowiązujących od 26 kwietnia 2023r.
    • Jak planować odpoczynki tygodniowe w harmonogramie czasu pracy w zależności od organizacji pracy?
    • Przeciętnie pięciodniowy tydzień pracy.
    • Jakie są najczęściej popełniane błędy przy planowaniu odpoczynków tygodniowych?

  3. Planowanie czasu pracy.
    • Zasady ustalania prawidłowych rozkładów i skutki błędów popełnianych na etapie planowania.
    • Ustalenie wymiaru czasu pracy dla pracowników w poszczególnych okresach rozliczeniowych.
    • Ile godzin maksymalnie i minimalnie można zaplanować pracownikowi do przepracowania w poszczególnych miesiącach, w zależności od długości stosowanego okresu rozliczeniowego?
    • Wpływ świąt przypadających w różnych dniach tygodnia na liczbę godzin do przepracowania.
    • Dopuszczalność zmian w rozkładach w trakcie okresu rozliczeniowego a praca poza rozkładem (zasady rozliczania).

  4. Realizacja rozkładu – obowiązki pracodawcy w zakresie nadzoru nad prawidłowym zarządzaniem czasem pracy w trakcie trwania okresu rozliczeniowego.
    • Dopuszczalność zatrudniania pracownika poza rozkładem czasu pracy.
    • Praca w dni wolne (5 dniowy tydzień) oraz praca w niedziele i święta.
    • Praca w godzinach nadliczbowych:
      • dopuszczalność,
      • zakazy zlecania,
      • forma polecenia,
      • możliwość odmowy przez pracownika,
      • limity dobowy, tygodniowy i roczny.
    • Jakie okoliczności uprawniają pracownika do niewykonywania pracy w nadgodzinach?
    • Przekroczenia norm czasu pracy.
    • Kiedy i na jakich zasadach można udzielić pracownikowi czasu wolnego od pracy?
    • Na co zwrócić szczególną uwagę rekompensując nadgodziny w kontekście kontroli PIP?

  5. Usprawiedliwione nieobecności w pracy a norma czasu pracy do przepracowania.

  6. Odpowiedzialność za naruszanie przepisów o czasie pracy:
    • Odpowiedzialność porządkowa pracownika za niepodporządkowanie się regułom organizacyjnym w zakładzie.
    • Odpowiedzialność wykroczeniowa pracodawcy:
      • zasady,
      • forma i tryb wymierzania kary,
      • wysokość i możliwość odwołania.

Gdzie? Kiedy?

13.03.2025 r.

10:00 – 15:00

Kołobrzeg

Prowadząca szkolenie Czas pracy 2025 r. - aktualne problemy

Ewa Bielecka

Absolwentka prawa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz administracji na Uniwersytecie Gdańskim. Długoletni pracownik działu Prawnego w Państwowej Inspekcji Pracy oddział w Koszalinie. Wieloletni wykładowca prawa pracy i ubezpieczeń społecznych na studiach licencjackich oraz wykładowca prawa pracy na studiach podyplomowych.

Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą, zajmuje się szkoleniami, doradztwem, tworzeniem i aktualizacją wewnętrznych źródeł prawa pracy oraz profesjonalnym świadczeniem usług z zakresu prawa. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi.

Rezerwuj miejsce

Skorzystaj z bezpiecznych płatności i rozłóż zakup na wygodne dla Ciebie raty lub zapłać online czy przelewem!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

Cena kursu [netto]:

447,00 

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie zorganizowane w sposób profesjonalny. Prowadzący posiadał zarówno dużą wiedzę, którą umiał w przystępny sposób przekazać, jak i duże pokłady cierpliwości.

Agnieszka Nowak

Księgowa

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca

Jestem zadowolona ze współpracy z Wektorem Wiedzy. Kontakt i obieg informacji był bardzo dobry. Nie mam zastrzeżeń.

Klient

Główna Księgowa

Bardzo profesjonalna firma z pełnym zakresem dodatkowych pomocy. Materiały dydaktyczne i bardzo dobra wiedza teoretyczna, i praktyczna daje gwarancję jakości, i godnego polecenia.

Klient

Księgowa

Kim jesteśmy?

Od roku 2011, często mierząc się z wieloma przeszkodami, rozwijamy skrzydła i codziennie staramy się być coraz lepsi. Dla Ciebie i Twojej firmy, dla nas, dla innych, dla planety. Przez ponad dekadę nabraliśmy sporej praktyki, dlatego wiemy jak uczyć, żeby nauczyć.

Szkolimy pracowników działów księgowych, kadrowych i wielu innych. Nasze szkolenia i kursy obejmują najbardziej aktualny zestaw wiedzy praktycznej, przekazywanej przez trenerów praktyków z minimum 10-cio letnim doświadczeniem w branży i 5 lat w szkoleniach.

W naszym portfolio znajdziesz:

400+

Cenionych trenerów

Od 2011 roku współpracujemy z trenerami, ekspertami którzy w branży są od min. 10 lat.

1500 +

Spotkań szkoleniowych rocznie

Z naszymi trenerami średnio rocznie organizujemy ponad 1500 spotkań szkoleniowych.

7000 +

Uczestników szkoleń i kursów rocznie

Razem z trenerami średnio rocznie szkolimy ponad 7000 pracowników z całej Polski.

Skip to content