Kurs rachunkowości dla średniozaawansowanych

Potrzebujesz uporządkować i poszerzyć swoją wiedzę w obszarze rachunkowości, aby sprostać wyzwaniom wynikającym z ciągłych zmian przepisów? Chcesz otrzymać wskazówki od praktyków
w zakresie efektywnego zarządzania finansami przedsiębiorstwa?

Jeśli Twoja znajomość zasad rachunkowości jest aktualnie na podstawowym poziomie i chcesz pogłębić swoje umiejętności, a także zdobyć nowe narzędzia w codziennej pracy, nasz: „Kurs rachunkowości dla średniozaawansowanych” jest idealnym rozwiązaniem właśnie dla Ciebie!

Oferujemy intensywną, ale przystępną naukę – to doskonała okazja, by w krótkim czasie osiągnąć profesjonalny poziom zaawansowania.

Na Kurs rachunkowości dla średniozaawansowanych zapraszamy:

Dzięki udziałowi w kursie rachunkowości dla średniozaawansowanych zyskasz:

Program kursu rachunkowości dla średniozaawansowanych

Kliknij aby rozwinąć.

Temat 1 – Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych.

  1. Podstawy prawne rachunkowości – Ustawa o rachunkowości i rozporządzenia wykonawcze do ustawy.
  2. Dokumentacja zdarzeń gospodarczych.
  3. Dowody księgowe – charakterystyka i klasyfikacja.
  4. Obieg dowodów księgowych.
  5. Księgi rachunkowe.
  6. Pojęcie i charakterystyka ksiąg rachunkowych.
    • Dziennik
    • Księga główna.
    • Księgi pomocnicze.
    • Inwentarz
  7. Zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont pomocniczych.
  8. Konto księgowe – pojęcie i klasyfikacja.
  9. Pionowy i poziomy podział oraz łączenie kont.
  10. Ewidencja syntetyczna i analityczna.
  11. Ewidencja operacji gospodarczych na kontach bilansowych.
  12. Ewidencja operacji gospodarczych na kontach wynikowych.
  13. Konta pozabilansowe – charakterystyka.
  14. Wymogi stawiane przez JPK_CIT w zakresie planu kont.

 

Temat 2 – Ewidencja inwestycji oraz zarządzanie rozrachunkami.

  1. Pojęcie, charakterystyka i ewidencja inwestycji.
  2. Inwestycje krótko i długoterminowe.
  3. Aktywa pieniężne – jaka jest ich charakterystyka?
  4. Środki pieniężne w kasie i na rachunkach bankowych.
  5. Inne środki pieniężne.
  6. Inne aktywa pieniężne.
  7. Rozrachunki.
  8. Rozrachunki – klasyfikacja, istota, wycena oraz ewidencja.
  9. Należności krótko i długoterminowe.
  10. Zobowiązania krótko i długoterminowe. Rezerwy na zobowiązania.
  11. Rozrachunki krajowe oraz wyrażone w walutach obcych – ustalenie różnic kursowych.
  12. Rozrachunki wątpliwe i sporne oraz odpisy aktualizujące należności.

 

Temat 3 – Zapasy – materiały, towary, kalkulacja kosztu wytworzenia, wyroby gotowe.

  1. Rachunkowość obrotu materiałowo-towarowego.
  2. Materiały i towary – rodzaje oraz dokumentacja.
  3. Zasady wyceny materiałów i towarów – wycena przychodu i rozchodu.
  4. Ewidencja materiałów i towarów.
  5. Odchylenia od cen ewidencyjnych materiałów i towarów oraz ich rozliczanie.
  6. Ewidencja reklamacji i opakowań zwrotnych.
  7. Produkcja w toku i wyroby gotowe.
    • Wprowadzenie – główne pojęcia oraz układy ewidencyjne kosztów.
    • Ewidencja i rozliczanie kosztów.
    • Zmiana stanu produktów.
    • Istota, zakres i funkcje rachunku kosztów.
    • Ustalenie kosztu wytworzenia produktów według prawa bilansowego.
    • Przedmiot kalkulacji kosztów i jednostki miary, w jakich może być wyrażony.
    • Podstawowe zadania kalkulacji kosztów.
    • Czynniki decydujące o wyborze metody kalkulacji.
    • Metody kalkulacji (podziałowa, doliczeniowa).
  8. Ewidencja wyrobów gotowych.

 

Temat 4 – Rzeczowe aktywa trwałe, wartości niematerialne i prawne, nieruchomości inwestycyjne, leasing.

  1. Wycena wartości początkowej środków trwałych.
    • Środki trwałe wytworzone we własnym zakresie.
    • Środki trwałe nabyte (nowe i używane).
    • Zwiększenia oraz zmniejszenia wartości brutto środków trwałych – remonty, modernizacje. Jakie są najczęstsze problemy w dokonaniu właściwej klasyfikacji na gruncie prawa bilansowego i podatkowego?
    • Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego.
    • Odłączenie części składowej środka trwałego.
    • Inne przypadki.
  2. Amortyzacja środków trwałych.
    • Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych – jaki mają wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych?
    • Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony.
  3. Krajowy Standard Rachunkowości nr 4 „Utrata wartości aktywów”.
    • Okoliczności uzasadniające dokonanie odpisu aktualizującego.
    • Ujmowanie w sprawozdaniu finansowym skutków utraty wartości.
  4. Nieruchomości inwestycyjne w polskim prawie bilansowym.
    • Definicja nieruchomości inwestycyjnej.
    • Ujęcie początkowe.
    • Wycena na dzień bilansowy – wartość historyczna oraz wartość godziwa.
  5. Leasing środków trwałych.
    • Krajowy Standard Rachunkowości nr 5.
    • Leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym.
    • Ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu na przykładzie.
  6. Definicje i klasyfikacje wartości niematerialnych i prawnych.
    • Warunki uznawania wartości niematerialnych w ujęciu bilansowym
      i podatkowym.
    • Klasyfikacja (w tym klasyfikacja statystyczna).
    • Wybrane WNiP – wartość firmy, prace rozwojowe.
  7. Wartość początkowa.
    • Ustalanie wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych na dzień przyjęcia.
    • Zmiany wartości początkowej.
  1. Amortyzacja.
    • Jakie są metody amortyzacji?
    • Okres (stawka) amortyzacji i czynniki wpływające na jego ustalenie.
    • Zawieszenie i zakończenie amortyzacji.
  2. Likwidacja.

 

Temat 5 – Sprawozdanie finansowe, korekty błędów z lat ubiegłych, zdarzenia po dniu bilansowym, odroczony podatek dochodowy.

  1. Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych.
    • Elementy sprawozdania finansowego.
    • Uproszczenia przy prowadzeniu ksiąg i sporządzaniu sprawozdania finansowego.
    • Forma sprawozdania finansowego – omówienie najczęściej występujących nieprawidłowości.
    • Zmiana limitów kwotowych dotyczących: obowiązkowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, uproszczeń dla jednostek mikro i małych oraz badania sprawozdań finansowych.
  2. Odpowiedzialność głównego księgowego, kierownika jednostki i organu nadzorującego za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe.
  3. Ustalanie i sprawdzanie stanu aktywów i pasywów za pomocą inwentaryzacji:
    • spis z natury,
    • potwierdzenie sald,
    • w drodze weryfikacji,
    • rozliczenie i ujęcie w księgach różnic inwentaryzacyjnych.
  4. Zasady ustalania wyniku finansowego:
    • metoda porównawcza,
    • metoda kalkulacyjna.
  5. Informacja dodatkowa – wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia.
  6. Zagadnienia szczegółowe.
    • Krajowy Standard Rachunkowości nr 7.
      • Zmiany zasad (polityki) rachunkowości.
      • Korekta błędów, w tym w zatwierdzonych sprawozdaniach finansowych.
      • Zmiany wartości szacunkowych.
      • Zdarzenia po dniu bilansowym.
  • Rezerwy – Krajowy Standard Rachunkowości nr 6:
    • podstawowe pojęcia,
    • schemat decyzyjny tworzenia rezerw w oparciu o KSR 6,
    • rezerwy a bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów,
    • zobowiązania warunkowe na tle rezerw,
    • przykłady rezerw oraz biernych RMK,
  • Odroczony podatek dochodowy.
    • Teoretyczne przesłanki ujawniania aktywów oraz rezerwy z tytułu odroczonego podatku dochodowego.
    • Metody obliczania podatku odroczonego:
      • metoda wynikowa,
      • metoda bilansowa.
    • Różnice trwałe oraz przejściowe na przykładach.
  1. Zatwierdzanie sprawozdania finansowego i jego składanie.

 

Temat 6 – Rachunek przepływów pieniężnych.

  1. Istota oraz geneza rachunku przepływów pieniężnych.
  2. Zasada kasowa jako podstawa sporządzania rachunku przepływów pieniężnych.
  3. Sprawozdanie o zmianach strumieni pieniężnych.
    • Działalność operacyjna.
    • Działalność inwestycyjna.
    • Działalność finansowa.
  4. Analiza finansowa w oparciu o Cash flow – przewidywanie ryzyka.
    • Cykl życia przedsiębiorstwa na podstawie Cash flow.
    • Powiązanie pomiędzy bilansem, a rachunkiem przepływów pieniężnych.
  5. Rachunek przepływów pieniężnych w Polsce.
    • Metoda bezpośrednia – praktyczne jej wykorzystanie.
    • Sposób ustalenia przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej według metody pośredniej.
    • Przepisy ustawy o rachunkowości.
    • Metodologia sporządzania w oparciu o Krajowy Standard Rachunkowości nr 1.
  6. Rachunek przepływów pieniężnych na przykładzie – całościowe zadanie obejmujące większość typowych operacji i sytuacji problematycznych.
Dodatkowe informacje
  • Kurs w trybie online oraz kilku miastach w Polsce.
  • Czas trwania: 6 spotkań po 6 godzin zegarowych,
  • Nagrania wideo – dostępne zawsze na 21 po rozpoczęciu kursu
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.

Prowadzący kurs rachunkowości dla średniozaawansowanych

Arkadiusz Lenarcik

Dyrektor Departamentu Audytu, biegły rewident. Ukończył Akademię Ekonomiczną w Katowicach na kierunku rachunkowość. Karierę zawodową rozpoczął w dziale audytu ogólnopolskiej firmy audytorskiej, gdzie był przede wszystkim odpowiedzialny za całość prac związanych z badaniem sprawozdań finansowych. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości, jak i Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR/MSSF), ale także w realizacji zleceń z zakresu wyceny przedsiębiorstw. Brał udział w sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.

Dr Małgorzata Winter 

Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego – w Katedrze Finansów i Rachunkowości od 2002 do 2022 roku. Biegły rewident – nr w rejestrze 11403; członek Krajowego Sądu Dyscyplinarnego dla biegłych rewidentów w kadencji 2015-2019 oraz 2019-2023. Specjalizuje się w zakresie rachunkowości finansowej, zarządczej i podatkowej oraz zagadnieniach rewizji finansowej i audytu. Autorka kilkudziesięciu opracowań naukowych dotyczących powyższej tematyki. Stale współpracuje z SGH, gdzie prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych. Prowadziła także liczne kursy i szkolenia m.in. dla biegłych rewidentów, praktyków księgowych oraz osób nie związanych z finansami. Ukończyła szkolenie dla wykładowców PIBR „Stosowanie MSB w praktyce” – część I-III. Wydała kilka opinii sądowych jako biegła sądowa ad hoc dotyczących szeroko rozumianych zagadnień prawa gospodarczego.

Janusz Budzyński

Biegły rewident, wieloletni dyrektor finansowy w polskim przedsiębiorstwie, doświadczony dydaktyk. Począwszy od 1996 r. uczestniczy w badaniu sprawozdań finansowych. Od wielu lat trener w dziedzinie zagadnień podatkowych, księgowych oraz w dziedzinie rachunkowości. Swoją wiedzą i praktyką chętnie dzieli się na szkoleniach przeprowadzanych zarówno dla firm, jak i jednostek samorządu terytorialnego.

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

Skorzystaj z bezpiecznych płatności i rozłóż zakup na wygodne dla Ciebie raty lub zapłać online czy przelewem!

Cena kursu [netto]:

2.390,00 

Dofinansowanie kursu

Wystarczy uzupełnić formularz lub skontaktować się z naszym doradcą, a przedstawimy Państwu najlepsze rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.

Aleksy Kotala

tel: 459 569 641
Dolnośląskie
Zachodniopomorskie
Podlaskie
Warmińsko-Mazurskie
Podkarpackie
Lubuskie

Sylwia Baran

tel: 459 569 042
Opolskie
Pomorskie
Łódzkie
Świętokrzyskie
Śląskie
Małopolskie

Lidia Jawniak

tel: 573 568 972
Wielkopolskie
Mazowieckie
Kujawsko-Pomorskie
Lubelskie


Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie zorganizowane w sposób profesjonalny. Prowadzący posiadał zarówno dużą wiedzę, którą umiał w przystępny sposób przekazać, jak i duże pokłady cierpliwości.

Agnieszka Nowak

Księgowa

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca

Jestem zadowolona ze współpracy z Wektorem Wiedzy. Kontakt i obieg informacji był bardzo dobry. Nie mam zastrzeżeń.

Klient

Główna Księgowa

Bardzo profesjonalna firma z pełnym zakresem dodatkowych pomocy. Materiały dydaktyczne i bardzo dobra wiedza teoretyczna, i praktyczna daje gwarancję jakości, i godnego polecenia.

Klient

Księgowa

Kim jesteśmy?

Od roku 2011, często mierząc się z wieloma przeszkodami, rozwijamy skrzydła i codziennie staramy się być coraz lepsi. Dla Ciebie i Twojej firmy, dla nas, dla innych, dla planety. Przez ponad dekadę nabraliśmy sporej praktyki, dlatego wiemy jak uczyć, żeby nauczyć.

Szkolimy pracowników działów księgowych, kadrowych i wielu innych. Nasze szkolenia i kursy obejmują najbardziej aktualny zestaw wiedzy praktycznej, przekazywanej przez trenerów praktyków z minimum 10-cio letnim doświadczeniem w branży i 5 lat w szkoleniach.

W naszym portfolio znajdziesz:

400+

Cenionych trenerów

Od 2011 roku współpracujemy z trenerami, ekspertami którzy w branży są od min. 10 lat.

1500 +

Spotkań szkoleniowych rocznie

Z naszymi trenerami średnio rocznie organizujemy ponad 1500 spotkań szkoleniowych.

7000 +

Uczestników szkoleń i kursów rocznie

Razem z trenerami średnio rocznie szkolimy ponad 7000 pracowników z całej Polski.