Prowadzący
LESZEK NOWAK – Certyfikowany trener DIMAQ (IAB), ekspert i doradca w obszarze digital marketingu (interactive, on-line media). Posiada dwudziestoletnią praktykę w budowie strategii marketingowych, projektowaniu procesów sprzedaży, realizacji działań komunikacyjnych, zarówno dla dużych, międzynarodowych korporacji, jak i w mniejszych firmach z polskim kapitałem. W swoim życiu zawodowym prowadził własną agencję interaktywną NetMarkets, a także zarządzał agencją OS3. Pracował jako doradca zarządu ds. E-Commerce w Danhoss. Kierował marketingiem usług dodanych w T-Mobile. Wcześniej był konsultantem w zakresie doradztwa marketingowego w Ernst&Young.
Program
Program szkolenia trzydniowego:
Wstęp. CX nadrzędnym celem marki
- Czym jest doświadczenie Klienta? CX/UX, usability, funkcjonalność, ergonomia
- Podróż Klienta w czasie. Ścieżka zakupowa, mikromomenty, ZMOT, nowa AIDA
- Nowe generacje. Pokolenie Z
- Treści w lejku zakupowym
- Ewolucja zachowań, trendy i zjawiska w CX
Planowanie CX we współpracy z agencją
- Co jest najważniejsze w briefie? USP/KSP, insighty klienckie, RTB
- Najważniejsze cele w digital marketingu: wyświetlenia, kliknięcia /wizyty, konwersje
Znaczenie CX w budowie witryny
- Planowanie witryny. Makiety, badania
- Architektura informacji, nawigacja
- Budowa doskonałej witryny sklepowej
- Personalizacja treści
- Bezpieczeństwo i poufność danych
- Heurystyki Nielsena
Znaczenie CX w optymalizacji witryny
- Czym jest SEO?
- Jak działa wyszukiwarka?
- Jak wyszukują internauci?
- Pozycjonowanie witryny w Google
- Słowa kluczowe kluczem do sukcesu
- Doświadczane problemy techniczne
- Szybkość ładowania stron
- Jak tworzyć treści i opisy produktów na witrynę sklepową pod kątem SEO?
Znaczenie CX w pozyskiwaniu linków z zewnątrz
- Pozyskiwanie linków zewnętrznych a CX
- Reklama natywna
- Jak pisać? Konstrukcja idealnego artykułu
- 7 złotych zasad webwritingu
CX a reklama display, wideo
- Co to znaczy dobra reklama display?
- Co irytuje internautów? Kontrreklamowi, ślepota reklamowa
- Jak tworzyć reklamę display? Konwertujące reklamy
- Pozycjonowanie filmów na kanale własnym w YouTube
- Jak tworzyć reklamę wideo? Storytelling, zasada ABCD, YT Studio
Znaczenie CX w reklamie w wyszukiwarce
- Planowanie reklamy w internecie. Podejście tradycyjne vs programatyczne
- Panowanie reklamy w Google Ads
- Jak tworzyć treści reklam? Praca nad Quality Score
Znaczenie CX w mobile marketingu
- Dlaczego RWD jest ważne?
- Budowa serwisów mobilnych
Znaczenie CX w e-mail marketingu
- Praca nad OR. Nadawca i tytuł maila
- Inspirujące newslettery
- 7 złotych zasad konstruowania doskonałego newslettera, nakierowanego na konwersje
Znaczenie CX w mediach społecznościowych
- Gdzie jest Klient?
- Do kogo pisać? Co pisać? Jak pisać? Kiedy pisać? Zasady 4C, 4U
- Marketing wpływu (influencerzy)
- RTM, marketing kontekstowy
- Słuchanie mediów społecznościowych. Dialogizacja
Znaczenie CX w E-Commerce
- Modele zachowań internautów na witrynie sklepowej
- 6 zasad wiarygodności w e-sklepie
- Doskonałe opisy i przyciągające zdjęcia produktów
- Proces zamówieniowy. Dlaczego Klienci porzucają koszyki?
- Odzyskiwanie porzucanych koszyków
- Silniki rekomendacyjne. Cross-sell, upsell
- Audyt UX/CX e-sklepu
Sesja pytań i zakończenie szkolenia