Specjalistyczny kurs obsługi arkusza MS Excel dla średniozaawansowanych

Posiadasz już podstawową wiedzę z zakresu obsługi programu MS Excel? Chcesz przejść na wyższy poziom i odkryć zaawansowane funkcje, które usprawnia Twoją codzienną pracę? A może ukończyłeś/aś właśnie nasz kurs na poziomie podstawowym i chciałbyś/abyś kontynuować z nami swoją przygodę z Excelem?

Zapraszamy na nasz: Specjalistyczny kurs obsługi arkusza MS Excel dla średniozaawansowanych!

W ciągu kursu dowiesz się, jak wykorzystywać funkcjonalności programu MS Excel, w celu przyśpieszenia i automatyzacji wykonywanych przez Ciebie czynności. Funkcje te zostaną Ci zaprezentowane na podstawie wielu praktycznych zadań, które będziesz mógł/mogła wykonywać jednocześnie z prowadzącym.

Na kurs MS Excel zapraszamy:

Dzięki udziałowi w kursie zyskasz szereg korzyści:

Program kursu MS Excel

Kliknij aby rozwinąć.

Temat 1 –  Automatyzacja czynności w programie MS Excel oraz praca z tabelami i formułami.

  1. Stosowanie ułatwień w pracy z programem Excel w postaci skrótów klawiszowych oraz wbudowanych funkcjonalności.
    • Podstawowe operacje stosowane na komórkach, arkuszach oraz skoroszytach.
    • Automatyczne uzupełnianie list z serią danych (liczby, daty, dni tygodnia, dni powszednie). Tworzenie niestandardowych serii danych.
    • Ustawienia formatów danych:
      • formaty podstawowe oraz niestandardowe,
      • tworzenie własnych, dostosowanych do specyfiki pracy formatów danych,
      • zagrożenia wynikające z formatowania danych (problem zaokrąglania liczb),
      • rozwiązanie problemu sumowania czasu (np. przy podsumowaniu ewidencji czasu pracy).
    • Definiowanie nazw dla komórek, zakresów danych oraz tabel. (funkcjonalność, która automatyzuje pracę na często używanych wartościach, np. stawki podatku VAT, kursy walut, godzinowe stawki wynagrodzenia, stałe wartości itp.)
    • Blokowanie wierszy i kolumn oraz podział okna – funkcjonalności pozwalające na efektywne przeglądanie dużych zakresów danych.
  2. Automatyzacja pracy w Excelu – Praca z Formułami szczególnie przydatnymi podczas edycji danych.
    • Zasady prawidłowego tworzenia formuł.
    • Obliczenia z wykorzystaniem funkcji matematycznych i statystycznych.
    • Ręczne i automatyczne uzupełnianie wyników na podstawie stworzonej formuły.
    • Adresowanie względne, bezwzględne i mieszane – zasady doboru adresowania oraz praktyczne przypadki użycia.
  3. Różnica pomiędzy zakresem, a obiektem typu Tabela w Excelu.
    • Tworzenie tabel na podstawie zwykłych zakresów.
    • Korzyści ze stosowania Tabel zamiast zwykłych zakresów danych.
    • Zarządzanie tabelami.
    • Korzystanie z danych tabeli znajdującej się w innym arkuszu.

 

  1. Menedżer scenariuszy jako narzędzie planowania i prognozowania.
    • Tworzenie potencjalnych scenariuszy (np. sprzedażowych) w oparciu o różne zmienne.
    • Prognozowanie przychodów w oparciu o różne warianty wycen.

 

 

Temat 2 – Funkcje i funkcjonalności umożliwiające automatyzację pracy w MS Excel.

  1. Stosowanie funkcji i funkcjonalności programu MS Excel.
    • Warunkowe funkcje matematyczne i statystyczne dla jednego oraz wielu kryteriów (tzw. wyciąganie wiedzy z danych).
    • Wbudowane funkcje tekstowe w arkuszu kalkulacyjnym:
      • łączenie oraz rozdzielanie danych,
      • precyzyjne pobieranie fragmentów danych (np. wyodrębnienie daty urodzenia z numeru pesel),
      • łączenie funkcji tekstowych w celu rozwiązania niestandardowych przypadków,
      • zastosowanie funkcji tekstowych na danych liczbowych.
    • Praca z datami i czasem w Excelu:
      • prawidłowe stosowanie dat i czasu w MS Excel,
      • operacje na danych typu data: różnica dni, miesięcy, lat,
      • pobieranie składowych z pełnej daty (np. nazwy/numeru miesiąca w celu obliczenia obrotów/sprzedaży w zestawieniu miesięcznym),
      • obliczenie dni urlopu (z uwzględnieniem sobót, niedziel oraz ustawowych dni wolnych od pracy),
      • automatyczna aktualizacja kluczowych danych z użyciem dat, np. wyświetlanie liczby dni pozostałych do zapłaty podatku, ubezpieczenia pracowników itp.
    • Funkcje logiczne – niezbędne narzędzie w tworzeniu warunkowych rozwiązań (np. automatyczne kalkulacje stawek premii – w zależności od stażu/działu/wynagrodzenia itp.):
      • funkcja jeżeli, oraz, lub,
      • łączenie funkcji logicznych,
      • rozszerzenie standardowych rozwiązań o zagnieżdżone funkcje logiczne.
  1. Sortowanie i filtrowanie danych.
    • Sortowanie danych: podstawowe, wielopoziomowe, niestandardowe. Tworzenie własnych list sortowania, np. według hierarchii stanowisk/produktów.
    • Filtrowanie danych: podstawowe, niestandardowe, filtrowanie zaawansowane (łączenie kryteriów filtrowania).
    • Użycie odpowiednich funkcji statystycznych (jako odpowiedź na problemy, które pojawiając się przy przefiltrowanych danych).
  2. Formatowanie warunkowe – wizualizacja danych spełniających określone kryteria.
    • Stosowanie wbudowanych reguł formatowania warunkowego.
    • Zarządzanie regułami formatowania warunkowego.
    • Użycie formuł w formatowaniu warunkowym – tworzenie rozwiązań dostosowanych do naszych potrzeb.

 

 

Temat 3 –  Wyszukiwanie i pobieranie danych. Tworzenie raportów, podsumowań i zestawień. 

  1. Funkcje wyszukiwania – łącznie i pobieranie danych z innych tabel, zakresów, arkuszy.
    • Kompletny zestaw funkcji wyszukiwania: wyszukaj, wyszukaj.pionowo, wyszukaj.poziomo, , indeks, podaj.pozycję.
    • Praktyczne przykłady użycia funkcji wyszukiwania.
    • Ograniczenia funkcji wyszukiwania wynikające z niepoprawnego układu danych.
    • Łączenie funkcji wyszukiwania z innymi funkcjami (np. funkcją jeżeli, funkcjami tekstowymi).
  1. Pobieranie danych zewnętrznych z różnych źródeł (np. aktualnych kursów walut ze strony NBP).
  2. Ochrona skoroszytów i arkuszy – czyli zwiększenie bezpieczeństwa przechowywanych danych wrażliwych.
    • Poprawność danych:
      • tworzenie formularzy odpornych na błędy,
      • tworzenie rozwijanych list wyboru,
      • niestandardowe przykłady użycia ograniczenia wprowadzenia danych (np. sprawdzanie poprawności numeru pesel),
      • łączenie list rozwijanych z wbudowanymi funkcjami.
    • Chroń arkusz i chroń skoroszyt:
      • kompletna ochrona arkusza lub skoroszytu,
      • wybiórcza ochrona (np. pozwolenie na uzupełnienie wyłącznie wybranych komórek, ukrywanie użytych formuł) – jako przygotowanie zabezpieczonego pliku dla klienta/pracownika.
    • Narzędzie agregowania danych oraz tworzenia automatycznych podsumowań.
      • Automatyczne podsumowywanie danych z wielu arkuszy.
      • Konsolidacja danych w zbiorcze zestawienia/podsumowania.
      • Sumy częściowe jako narzędzie automatyzujące podsumowywanie i grupowanie wyników.
  • Raportowanie z wykorzystaniem tabel przestawnych.
    • Tworzenie tabel i wykresów przestawnych.
    • Tworzenie niestandardowych tabel przestawnych.
    • Pole i element obliczeniowy.
    • Praktyczne przykłady tworzenia kompleksowych zestawień, raportów, podsumowań.
Dodatkowe informacje o kursie MS Excel
  • Czas trwania: 3 spotkania po 6 godzin zegarowych,
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką!

Prowadzący kurs MS Excel

Damian Leśniak

Absolwent kierunku Informatyka na Uniwersytecie Rzeszowskim.  Od 2014 r. zrealizował ponad 4000 godzin szkoleń z zakresu oprogramowania biurowego i analizy danych biznesowych. Głównym obszarem pracy trenerskiej jest praktyczne wykorzystanie narzędzi MS Excel. Prowadził szkolenia dla wielu średnich i dużych firm w szerokim spektrum branż, między innymi: logistyczna, produkcyjna, handlowa. Posiada znaczące doświadczenie trenerskie w pracy z klientami instytucjonalnymi: urzędy, sądy, szpitale. Adam Bartoś – posiada wykształcenie wyższe informatyczne o specjalności: teleinformatyka i programowanie internetowe. Ukończył studia podyplomowe – Croydon College (Wielka Brytania) – City and Guilds Advanced Diploma in IT Practitioners. Posiada 20-letni staż w zawodzie informatyka w Polsce i Wielkiej Brytanii, specjalizacja: nauczanie technologii informatycznych, informatyka użytkowa, projektowanie i programowanie internetowe. Ma ponad 13-letnie doświadczenie dydaktyczne jako wykładowca na kursach i szkoleniach w zakresie informatyki stosowanej: obsługi komputera na poziomie podstawowym, zaawansowanym, Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych ECDL, obsługi programów graficznych Adobe Photoshop Adobe Ilustrator, obsługi AutoCAD, projektowania i realizacji druku 3D, składania i programowania robotów, projektowania stron WWW (Web Editing, HTML5, CSS3), programowania aplikacji internetowych JavaScript/PHP/MySQL. W ostatnich trzynastu latach (2010-2023) zrealizował łącznie ponad 10000 godzin szkoleń informatycznych i przeszkolił ponad 3000 osób.

Adam Bartoś

Posiada wykształcenie wyższe informatyczne o specjalności: teleinformatyka i programowanie internetowe. Ukończył studia podyplomowe – Croydon College (Wielka Brytania) – City and Guilds Advanced Diploma in IT Practitioners. Posiada 20-letni staż w zawodzie informatyka w Polsce i Wielkiej Brytanii, specjalizacja: nauczanie technologii informatycznych, informatyka użytkowa, projektowanie i programowanie internetowe. Ma ponad 13-letnie doświadczenie dydaktyczne jako wykładowca na kursach i szkoleniach w zakresie informatyki stosowanej: obsługi komputera na poziomie podstawowym, zaawansowanym, Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych ECDL, obsługi programów graficznych Adobe Photoshop Adobe Ilustrator, obsługi AutoCAD, projektowania i realizacji druku 3D, składania i programowania robotów, projektowania stron WWW (Web Editing, HTML5, CSS3), programowania aplikacji internetowych JavaScript/PHP/MySQL. W ostatnich trzynastu latach (2010-2023) zrealizował łącznie ponad 10000 godzin szkoleń informatycznych i przeszkolił ponad 3000 osób.

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

Skorzystaj z bezpiecznych płatności i rozłóż zakup na wygodne dla Ciebie raty lub zapłać online czy przelewem!

Cena kursu [netto]:

1.690,00 

Dofinansowanie kursu
Wystarczy uzupełnić formularz lub skontaktować się z naszym doradcą, a przedstawimy Państwu najlepsze rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.
alek

Aleksy Kotala

459 569 641

Województwa:
Dolnośląskie
Zachodniopomorskie
Podlaskie
Warmińsko-Mazurskie
Podkarpackie
Lubuskie

Sylwia Baran

459 569 042

Województwa:
Opolski
Pomorskie
Łódzkie
Świętokrzyskie
Śląskie
Małopolskie

lidzia

Lidia Jawniak

573 568 972

Województwa:
Wielkopolskie
Mazowieckie
Kujawsko-Pomorskie
Lubelskie

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie zorganizowane w sposób profesjonalny. Prowadzący posiadał zarówno dużą wiedzę, którą umiał w przystępny sposób przekazać, jak i duże pokłady cierpliwości.

Agnieszka Nowak

Księgowa

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca

Jestem zadowolona ze współpracy z Wektorem Wiedzy. Kontakt i obieg informacji był bardzo dobry. Nie mam zastrzeżeń.

Klient

Główna Księgowa

Bardzo profesjonalna firma z pełnym zakresem dodatkowych pomocy. Materiały dydaktyczne i bardzo dobra wiedza teoretyczna, i praktyczna daje gwarancję jakości, i godnego polecenia.

Klient

Księgowa

W naszym portfolio znajdziesz:

400+

Cenionych trenerów

Od 2011 roku współpracujemy z trenerami, ekspertami którzy w branży są od min. 10 lat.

1500 +

Spotkań szkoleniowych rocznie

Z naszymi trenerami średnio rocznie organizujemy ponad 1500 spotkań szkoleniowych.

7000 +

Uczestników szkoleń i kursów rocznie

Razem z trenerami średnio rocznie szkolimy ponad 7000 pracowników z całej Polski.