Kurs zarządzania środkami trwałymi oraz wartością niematerialną i prawną w przedsiębiorstwie

Czy podejmujesz decyzje związane z inwestowaniem w środki trwałe? A może zastanawiasz się, jak lepiej poruszać się w gąszczu przepisów i norm dotyczących zarządzania aktywami trwałymi w Twojej branży? Jeśli tak, to rozwiązanie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w: „Kursie zarządzania środkami trwałymi oraz wartością niematerialną i prawną w przedsiębiorstwie” zdobędziesz praktyczną wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci optymalizować podatki, a także efektywnie zarządzać zasobami firmy. Zyskasz narzędzia, które pomogą Ci podejmować świadome decyzje i zwiększyć efektywność działań w obszarze środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Ten kurs to inwestycja w Twój rozwój i przewagę konkurencyjną. Dołącz już dziś i odkryj nowe możliwości w zarządzaniu aktywami przedsiębiorstwa!

Na kurs zarządzania środkami trwałymi

Dzięki udziałowi w kursie zarządzania środkami trwałymi

Program kursu zarządzania środkami trwałymi

PROGRAM - kliknij aby rozwinąć.

Temat  1 – Co to są środki trwałe i jak omijać problemy z nimi  związane zgodnie z prawem bilansowym?

Kurs rozpocznie się od określenia, jakie przedmioty są środkiem trwałym, jak środki trwałe są traktowane w krajowym  prawie bilansowym oraz jak je ujmować w księgach rachunkowych. Określimy kiedy i na jakich zasadach mogą być grupowane zbiorcze obiekty inwentarzowe – omówimy to na przykładzie zakupu mebli biurowych. Zdobędziesz wiedzę, jak rozróżnić remont od ulepszenia oraz jaka metoda amortyzacji jest optymalnym rozwiązaniem w Twojej firmie. Wyjaśnimy, jak zachować się przy połączeniu lub odłączeniu części zamiennych, peryferyjnych, dodatkowych.

  1. Co to jest środek trwały?
  2. Dokumenty księgowe dotyczące środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
  1. Jak wycenić środki trwałe na dzień przyjęcia? (cena nabycia/ koszt wytworzenia).
  2. Jak znaleźć środek trwały w klasyfikacji środków trwałych?
  3. Jak ustalić okres ekonomicznej użyteczności, wartości rezydualnej i podstawę amortyzacji?
  4. Dopuszczalne metody amortyzacji oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych.
  5. Kto musi dokonywać corocznie weryfikacji okresów/stawek amortyzacyjnych?
  6. Jak rozliczyć nakłady ponoszone po przyjęciu środka trwałego do użytkowania? (modernizacja/odtworzenie).
  7. Kiedy dochodzi do utraty wartości i jak szacować odpisy aktualizujące?
  8. Jak poprawnie stosować zasady usuwania aktywów trwałych z bilansu: –   sprzedaż i likwidacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
  1. Jak korzystać z konta środki trwałe w budowie?
  2. Jak poprawnie księgować transakcje związane ze środkami trwałymi? – czyli księgujemy razem. Wszystko, co ważne może się przytrafić w księgowaniu STR.
  3. Kto i jakie uproszczenia może stosować w księgowaniu STR?
  4. Co ma wspólnego ze STR polityka rachunkowości w firmie?

 

Temat  2 – Jak ujmować i kwalifikować w księgach rachunkowych środki trwałe, aby było to zgodne z prawem podatkowym?

Głównym tematem dnia będzie interpretacja prawa podatkowego, które wskazuje w jaki sposób prowadzić ewidencję, amortyzację oraz wycenę środków trwałych. Prawo podatkowe pozwala niejednokrotnie na rozwiązania bardzo korzystne dla podatnika – zostaną one przedstawione podczas dzisiejszego spotkania. Dodatkowo określimy, jakie są “szczególnie wrażliwe” obszary zarządzania majątkiem i jak sobie z nimi radzić. 

  1. Jakie są zasady zaliczania składników do środków trwałych w prawie podatkowym? (Klasyfikacja Środków Trwałych).
  2. Kto ma obowiązek ujęcia składnika STR w ewidencji środków trwałych (wg rodzajów ewidencji)?
  1. Jakie są zasady ustalania wartość początkowej środków trwałych?
  2. Wykaz stawek amortyzacyjnych oraz ich wpływ na powstawanie dodatnich i ujemnych różnic przejściowych dla celów podatku odroczonego.
  1. Jakie są dopuszczalne metody amortyzacji podatkowej?
  2. Kiedy odpisy amortyzacyjne nie są kosztami uzyskania przychodów?
    Jak ujmować w prawie podatkowym rzeczowe aktywa trwałe o niskiej wartości nieprzekraczającej 10.000 zł?
  3. Jak podatkowo rozliczyć nakłady ponoszone po przyjęciu środka trwałego do użytkowania (modernizacja/odtworzenie)?
  1. Co w podatkach znaczy odłączenie oraz przyłączenie części składowej/peryferyjnej środka trwałego?
  2. Jakie ma znaczenie w podatkach realizowanie inwestycji w obcych środkach trwałych?
  3. Jak dokonać likwidacji środków trwałych oraz inwestycji w obcych środkach trwałych?
  4. Jak rozliczyć samochody w firmie zgodnie z prawem podatkowym?
  5. Jak poprawnie ujmować wartości niematerialne i prawne, aby nie było problemów podatkowych?
    • Jakie są zasady zaliczania składników do wartości niematerialnych i prawnych w prawie podatkowym?
    • Kiedy mamy obowiązek ujęcia składnika w ewidencji wartości niematerialnych i prawnych?
    • Jak ustalić  wartość początkową wartości niematerialnych i prawnych?
    • Jakie są metody amortyzacji podatkowej?
    • Kiedy odpisy amortyzacyjne są NKUP?
    • Co z wartościami niematerialnymi takimi jak prawo autorskie?
    • Nakłady ponoszone po przyjęciu wartości niematerialnych i prawnych do użytkowania.
    • Jak poradzić sobie z podatkiem u źródła przy WNiP?

 

Temat 3  – Czy leasing jest opłacalny? Czy to najlepsze rozwiązanie?

Jedną z częściej spotykanych niejasności odnośnie leasingu jest obawa przed podwójnym naliczeniem odsetek. Omówimy tego dnia, w jaki sposób prawidłowo rozksięgować leasing, aby uniknąć wyżej wymienionej sytuacji.

  1. Jakie są uregulowania leasingu w prawie podatkowym i prawie bilansowym oraz uwypuklenie różnic.
  2. Jak należy prezentować umowy leasingowe w sprawozdaniach korzystającego?
  3. Jak dokonać rozksięgowania leasingu finansowego na kontach rozrachunkowych?
  4. Przykład księgowania leasingu finansowego.
  5. Księgowanie leasingu operacyjnego.
  6. Zasady księgowania wstępnej opłaty leasingowej i jej rozliczenie.
  7. Księgowanie i rozliczenie wykupu przedmiotu leasingu w prawie bilansowym oraz podatkowym.
  8. Prezentacja w sprawozdaniu finansowym – ujawnianie informacje o leasingu.
  9. Różne przypadki problematyczne przy leasingu.

 

Temat 4 – Księgowanie zdarzeń w zakresie STR i WNiP – praktyczne aspekty.

Czwartego dnia kursu rozksięgujemy także trudne księgowania, jak choćby leasing finansowy. Wiedza będzie przekazana w sposób przystępny, aby przekazać Ci szerszą perspektywę na ten temat, a w efekcie lepiej zarządzać majątkiem przedsiębiorstwa poprzez właściwe księgowania. Wszystkie księgowania będą omówione również kontekstowo z prawem podatkowym.

  1. Operacje księgowania zakupu, likwidacji, sprzedaży, wprowadzenia aportu, połączenia podmiotów. Księgowania w Spółkach prawa handlowego i cywilnego.
  2. Jak księgować transakcje związane z ulepszeniem i remontem?
  3. Jak księgować połączenie oraz wprowadzenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa?
  4. Jak księgować podatek VAT oraz podatek dochodowy w zarządzaniu STR i WNIP?
  5. Jak zaksięgować leasing operacyjny i finansowy w księgach rachunkowych?

 

Temat 5 – Inwentaryzacja, w tym środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Dobre praktyki inwentaryzacyjne. 

Inwentaryzacja to proces, w który zaangażowani powinni być wszyscy pracownicy z wyłączeniem w miarę możliwości pracowników działu księgowości. Omówimy typową instrukcję inwentaryzacyjną i stosowane druki inwentaryzacyjne ze szczególnym uwzględnieniem środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych .

  1. Jakie są podstawy prawne przeprowadzenia inwentaryzacji?
  2. Jak wygląda proces inwentaryzacji w całej jednostce?
  3. Jakie są etapy przeprowadzenia inwentaryzacji?
  4. Co z odpowiedzialnością materialną? Kto odpowiada i kiedy?
  5. Jakie są terminy i metody przeprowadzenia inwentaryzacji?
  6. Poznajmy najczęstsze popełniane błędy w trakcie inwentaryzacji.
  7. Jaką dokumentację stosować przy inwentaryzacji?
  8. Jak poprawnie przeprowadzić spis z natury?
  9. Przykłady wzorów dokumentów i instrukcji.
  10. Niespodzianka – Milionerzy !

 

Wymagania techniczne/ organizacyjne
  • posiadanie podstawowej wiedzy ekonomicznej,
  • posiadanie na zajęciach programu Microsoft Excel 2013 Professional plus lub nowszych wersji (dużą częścią zajęć będzie praca na tym programie),
  • odpowiednie narzędzie z głośnikami (laptop, komputer stacjonarny z głośnikami lub słuchawkami),
  • zachęcamy do korzystania z mikrofonu na zajęciach (w ten sposób łatwiej skomunikować się z trenerem w razie pytań),
Dodatkowe informacje
  • Czas trwania: 5 spotkań po 6 godzin zegarowych,
  • termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.

Prowadzący kurs zarządzania środkami trwałymi

Janusz Budzyński

Biegły rewident, wieloletni dyrektor finansowy w polskim przedsiębiorstwie, doświadczony dydaktyk. Począwszy od 1996 r. uczestniczy w badaniu sprawozdań finansowych. Od wielu lat trener w dziedzinie zagadnień podatkowych, księgowych oraz w dziedzinie rachunkowości. Swoją wiedzą i praktyką chętnie dzieli się na szkoleniach przeprowadzanych zarówno dla firm, jak i jednostek samorządu terytorialnego.

Jarosław Stankiewicz

Wysokiej klasy specjalista, trener. Posiada 25-letni staż pracy na stanowiskach głównego księgowego, dyrektora finansowego, prezesa zarządu oraz kontrolera finansowego w dużych i średnich przedsiębiorstwach. Od wielu lat zajmuje się szkoleniami w obszarach m.in. rachunkowości, finansów, zarządzania dla jednostek sektora finansów publicznych oraz komercji. Podczas szkoleń i treningów szczególny nacisk kładzie na przekazanie wiedzy popartej licznymi przykładami, umiejętne wykorzystanie poznanej wiedzy oraz nabytych umiejętności w pracy codziennej uczestników szkoleń

Rezerwuj miejsce

Skorzystaj z bezpiecznych płatności i rozłóż zakup na wygodne dla Ciebie raty lub zapłać online czy przelewem!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

Cena kursu [netto]:

2.090,00 

Dofinansowanie kursu

Wystarczy uzupełnić formularz lub skontaktować się z naszym doradcą, a przedstawimy Państwu najlepsze rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.

Aleksy Kotala

tel: 459 569 641
Dolnośląskie
Zachodniopomorskie
Podlaskie
Warmińsko-Mazurskie
Podkarpackie
Lubuskie

Sylwia Baran

tel: 459 569 042
Opolskie
Pomorskie
Łódzkie
Świętokrzyskie
Śląskie
Małopolskie

Lidia Jawniak

tel: 573 568 972
Wielkopolskie
Mazowieckie
Kujawsko-Pomorskie
Lubelskie


Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie zorganizowane w sposób profesjonalny. Prowadzący posiadał zarówno dużą wiedzę, którą umiał w przystępny sposób przekazać, jak i duże pokłady cierpliwości.

Agnieszka Nowak

Księgowa

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca

Jestem zadowolona ze współpracy z Wektorem Wiedzy. Kontakt i obieg informacji był bardzo dobry. Nie mam zastrzeżeń.

Klient

Główna Księgowa

Bardzo profesjonalna firma z pełnym zakresem dodatkowych pomocy. Materiały dydaktyczne i bardzo dobra wiedza teoretyczna, i praktyczna daje gwarancję jakości, i godnego polecenia.

Klient

Księgowa

Kim jesteśmy?

Od roku 2011, często mierząc się z wieloma przeszkodami, rozwijamy skrzydła i codziennie staramy się być coraz lepsi. Dla Ciebie i Twojej firmy, dla nas, dla innych, dla planety. Przez ponad dekadę nabraliśmy sporej praktyki, dlatego wiemy jak uczyć, żeby nauczyć.

Szkolimy pracowników działów księgowych, kadrowych i wielu innych. Nasze szkolenia i kursy obejmują najbardziej aktualny zestaw wiedzy praktycznej, przekazywanej przez trenerów praktyków z minimum 10-cio letnim doświadczeniem w branży i 5 lat w szkoleniach.

W naszym portfolio znajdziesz:

400+

Cenionych trenerów

Od 2011 roku współpracujemy z trenerami, ekspertami którzy w branży są od min. 10 lat.

1500 +

Spotkań szkoleniowych rocznie

Z naszymi trenerami średnio rocznie organizujemy ponad 1500 spotkań szkoleniowych.

7000 +

Uczestników szkoleń i kursów rocznie

Razem z trenerami średnio rocznie szkolimy ponad 7000 pracowników z całej Polski.