Specjalistyczny kurs obsługi arkusza MS Excel dla średniozaawansowanych

Z tego kursu w 2023 roku skorzystało 178 osób!
————

Posiadasz już podstawową wiedzę z zakresu obsługi programu MS Excel? Chcesz przejść na wyższy poziom znajomości funkcjonalności programu? A może ukończyłeś/aś właśnie nasz kurs na poziomie podstawowym i chciałbyś/abyś kontynuować z nami swoją przygodę z Excelem? Zapraszamy na nasz kurs obsługi arkusza MS Excel dla średniozaawansowanych!

W ciągu kursu dowiesz się, jak wykorzystywać funkcjonalności programu MS Excel, w celu przyśpieszenia i automatyzacji wykonywanych przez Ciebie czynności. Funkcje te zostaną Ci zaprezentowane na podstawie wielu praktycznych zadań, które będziesz mógł/mogła wykonywać jednocześnie z prowadzącym.

 

Na kurs MS Excel dla średniozaawansowanych zapraszamy w szczególności:

  • pracowników biurowych,
  • menadżerów,
  • przedsiębiorców i samozatrudnionych,
  • wszystkie osoby, które w swojej codziennej pracy korzystają z programu MS Excel i posiadają już podstawowe umiejętności w tym zakresie.

 

Dzięki udziałowi w kursie MS Excel zyskasz szereg korzyści:

  • dowiesz się, jak używać funkcji sortowania i filtrowania wielopoziomowego,
  • dowiesz się, jak tworzyć podsumowania i zestawienia z wykorzystaniem wbudowanych narzędzi,
  • nauczysz się analizować dane za pomocą tabel przestawnych,
  • nauczysz się sprawdzania poprawności danych, menedżera nazw,
  • poznasz, jak stosować zaawansowane funkcje wyszukiwania,
  • dowiesz się, jak stosować kompleksowo funkcje logiczne, statystyczne, tekstowe, funkcje daty i czasu,
  • będziesz wiedział/a, jak zagnieżdżać funkcje z dziedzin, łączyć je ze sobą w celu rozwiązania bardziej wymagających przypadków,
  • nauczysz się stosowania narzędzia: „Menedżer scenariuszy” – narzędzia wspomagającego prognozowanie i planowanie.

 

Szczegóły szkolenia znajdują się w programie. Serdecznie zapraszamy!

Opis

Dodatkowe informacje o kursie MS Excel dla średniozaawansowanych:

  • Czas trwania: 3 spotkania po 6 godzin zegarowych,
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką!

 

Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:

  1. Przejdź na te stronę >>
  2. Zostaw kontakt do siebie
  3. Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.

Program

Temat 1 –  Automatyzacja czynności w programie MS Excel oraz praca z tabelami i formułami.

  1. Stosowanie ułatwień w pracy z programem Excel w postaci skrótów klawiszowych oraz wbudowanych funkcjonalności.
    • Podstawowe operacje stosowane na komórkach, arkuszach oraz skoroszytach.
    • Automatyczne uzupełnianie list z serią danych (liczby, daty, dni tygodnia, dni powszednie). Tworzenie niestandardowych serii danych.
    • Ustawienia formatów danych:
      • formaty podstawowe oraz niestandardowe,
      • tworzenie własnych, dostosowanych do specyfiki pracy formatów danych,
      • zagrożenia wynikające z formatowania danych (problem zaokrąglania liczb),
      • rozwiązanie problemu sumowania czasu (np. przy podsumowaniu ewidencji czasu pracy).
    • Definiowanie nazw dla komórek, zakresów danych oraz tabel. (funkcjonalność, która automatyzuje pracę na często używanych wartościach, np. stawki podatku VAT, kursy walut, godzinowe stawki wynagrodzenia, stałe wartości itp.)
    • Blokowanie wierszy i kolumn oraz podział okna – funkcjonalności pozwalające na efektywne przeglądanie dużych zakresów danych.
  2. Automatyzacja pracy w Excelu – Praca z Formułami szczególnie przydatnymi podczas edycji danych.
    • Zasady prawidłowego tworzenia formuł.
    • Obliczenia z wykorzystaniem funkcji matematycznych i statystycznych.
    • Ręczne i automatyczne uzupełnianie wyników na podstawie stworzonej formuły.
    • Adresowanie względne, bezwzględne i mieszane – zasady doboru adresowania oraz praktyczne przypadki użycia.
  3. Różnica pomiędzy zakresem, a obiektem typu Tabela w Excelu.
    • Tworzenie tabel na podstawie zwykłych zakresów.
    • Korzyści ze stosowania Tabel zamiast zwykłych zakresów danych.
    • Zarządzanie tabelami.
    • Korzystanie z danych tabeli znajdującej się w innym arkuszu.

 

  1. Menedżer scenariuszy jako narzędzie planowania i prognozowania.
    • Tworzenie potencjalnych scenariuszy (np. sprzedażowych) w oparciu o różne zmienne.
    • Prognozowanie przychodów w oparciu o różne warianty wycen.

 

 

Temat 2 – Funkcje i funkcjonalności umożliwiające automatyzację pracy w MS Excel.

  1. Stosowanie funkcji i funkcjonalności programu MS Excel.
    • Warunkowe funkcje matematyczne i statystyczne dla jednego oraz wielu kryteriów (tzw. wyciąganie wiedzy z danych).
    • Wbudowane funkcje tekstowe w arkuszu kalkulacyjnym:
      • łączenie oraz rozdzielanie danych,
      • precyzyjne pobieranie fragmentów danych (np. wyodrębnienie daty urodzenia z numeru pesel),
      • łączenie funkcji tekstowych w celu rozwiązania niestandardowych przypadków,
      • zastosowanie funkcji tekstowych na danych liczbowych.
    • Praca z datami i czasem w Excelu:
      • prawidłowe stosowanie dat i czasu w MS Excel,
      • operacje na danych typu data: różnica dni, miesięcy, lat,
      • pobieranie składowych z pełnej daty (np. nazwy/numeru miesiąca w celu obliczenia obrotów/sprzedaży w zestawieniu miesięcznym),
      • obliczenie dni urlopu (z uwzględnieniem sobót, niedziel oraz ustawowych dni wolnych od pracy),
      • automatyczna aktualizacja kluczowych danych z użyciem dat, np. wyświetlanie liczby dni pozostałych do zapłaty podatku, ubezpieczenia pracowników itp.
    • Funkcje logiczne – niezbędne narzędzie w tworzeniu warunkowych rozwiązań (np. automatyczne kalkulacje stawek premii – w zależności od stażu/działu/wynagrodzenia itp.):
      • funkcja jeżeli, oraz, lub,
      • łączenie funkcji logicznych,
      • rozszerzenie standardowych rozwiązań o zagnieżdżone funkcje logiczne.
  1. Sortowanie i filtrowanie danych.
    • Sortowanie danych: podstawowe, wielopoziomowe, niestandardowe. Tworzenie własnych list sortowania, np. według hierarchii stanowisk/produktów.
    • Filtrowanie danych: podstawowe, niestandardowe, filtrowanie zaawansowane (łączenie kryteriów filtrowania).
    • Użycie odpowiednich funkcji statystycznych (jako odpowiedź na problemy, które pojawiając się przy przefiltrowanych danych).
  2. Formatowanie warunkowe – wizualizacja danych spełniających określone kryteria.
    • Stosowanie wbudowanych reguł formatowania warunkowego.
    • Zarządzanie regułami formatowania warunkowego.
    • Użycie formuł w formatowaniu warunkowym – tworzenie rozwiązań dostosowanych do naszych potrzeb.

 

 

Temat 3 –  Wyszukiwanie i pobieranie danych. Tworzenie raportów, podsumowań i zestawień. 

  1. Funkcje wyszukiwania – łącznie i pobieranie danych z innych tabel, zakresów, arkuszy.
    • Kompletny zestaw funkcji wyszukiwania: wyszukaj, wyszukaj.pionowo, wyszukaj.poziomo, , indeks, podaj.pozycję.
    • Praktyczne przykłady użycia funkcji wyszukiwania.
    • Ograniczenia funkcji wyszukiwania wynikające z niepoprawnego układu danych.
    • Łączenie funkcji wyszukiwania z innymi funkcjami (np. funkcją jeżeli, funkcjami tekstowymi).
  1. Pobieranie danych zewnętrznych z różnych źródeł (np. aktualnych kursów walut ze strony NBP).
  2. Ochrona skoroszytów i arkuszy – czyli zwiększenie bezpieczeństwa przechowywanych danych wrażliwych.
    • Poprawność danych:
      • tworzenie formularzy odpornych na błędy,
      • tworzenie rozwijanych list wyboru,
      • niestandardowe przykłady użycia ograniczenia wprowadzenia danych (np. sprawdzanie poprawności numeru pesel),
      • łączenie list rozwijanych z wbudowanymi funkcjami.
    • Chroń arkusz i chroń skoroszyt:
      • kompletna ochrona arkusza lub skoroszytu,
      • wybiórcza ochrona (np. pozwolenie na uzupełnienie wyłącznie wybranych komórek, ukrywanie użytych formuł) – jako przygotowanie zabezpieczonego pliku dla klienta/pracownika.
    • Narzędzie agregowania danych oraz tworzenia automatycznych podsumowań.
      • Automatyczne podsumowywanie danych z wielu arkuszy.
      • Konsolidacja danych w zbiorcze zestawienia/podsumowania.
      • Sumy częściowe jako narzędzie automatyzujące podsumowywanie i grupowanie wyników.
  • Raportowanie z wykorzystaniem tabel przestawnych.
    • Tworzenie tabel i wykresów przestawnych.
    • Tworzenie niestandardowych tabel przestawnych.
    • Pole i element obliczeniowy.
    • Praktyczne przykłady tworzenia kompleksowych zestawień, raportów, podsumowań.

Prowadzący

Damian Leśniak – Absolwent kierunku Informatyka na Uniwersytecie Rzeszowskim.  Od 2014 r. zrealizował ponad 4000 godzin szkoleń z zakresu oprogramowania biurowego i analizy danych biznesowych. Głównym obszarem pracy trenerskiej jest praktyczne wykorzystanie narzędzi MS Excel. Prowadził szkolenia dla wielu średnich i dużych firm w szerokim spektrum branż, między innymi: logistyczna, produkcyjna, handlowa. Posiada znaczące doświadczenie trenerskie w pracy z klientami instytucjonalnymi: urzędy, sądy, szpitale.

Adam Bartoś – posiada wykształcenie wyższe informatyczne o specjalności: teleinformatyka i programowanie internetowe. Ukończył studia podyplomowe – Croydon College (Wielka Brytania) – City and Guilds Advanced Diploma in IT Practitioners. Posiada 20-letni staż w zawodzie informatyka w Polsce i Wielkiej Brytanii, specjalizacja: nauczanie technologii informatycznych, informatyka użytkowa, projektowanie i programowanie internetowe. Ma ponad 13-letnie doświadczenie dydaktyczne jako wykładowca na kursach i szkoleniach w zakresie informatyki stosowanej: obsługi komputera na poziomie podstawowym, zaawansowanym, Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych ECDL, obsługi programów graficznych Adobe Photoshop Adobe Ilustrator, obsługi AutoCAD, projektowania i realizacji druku 3D, składania i programowania robotów, projektowania stron WWW (Web Editing, HTML5, CSS3), programowania aplikacji internetowych JavaScript/PHP/MySQL. W ostatnich trzynastu latach (2010-2023) zrealizował łącznie ponad 10000 godzin szkoleń informatycznych i przeszkolił ponad 3000 osób.

W 2023 roku przeszkoliliśmy ponad 7500 pracowników z ponad 1600 firm, którzy ocenili przekazywanie wiedzy Naszych Trenerów na:

  • 5,6/6 ocena za wiedzę i kompetencje
  • 5,7/6 – ocena w jaki sposób przekazywana jest wiedza

Państwa opinia jest dla nas ważna.
Dziękujemy za zaufanie!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

Cena kursu [netto]:

1.590,00 

Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca