Opis
Dodatkowe informacje o kursie Narzędzia Power w MS EXCEL dla zaawansowanych:
Czas trwania: 3 spotkania po 6 godzin zegarowych,
Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
Możliwość przeprowadzenia kursu dla Twoich pracowników w formie zamkniętej.
Jeśli chcesz skorzystać z dofinansowania:
- Przejdź na te stronę >>
- Zostaw kontakt do siebie
- Poczekaj na kontakt z naszej strony 1-2 dni.
Wymagania techniczne/organizacyjne:
- *Obligatoryjnie – posiadanie Pakietu Office, im nowsza wersja, tym lepiej (zalecane od wersji Microsoft Excel 2016 Professional Plus wzwyż).
- Obsługa programu MS Excel przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym, w tym m.in. znajomość podstaw budowania tabel przestawnych, funkcje wyszukiwania, funkcje logiczne, praca na dużych zakresach danych.
- Posiadanie narzędzi z głośnikami (laptop, komputer stacjonarny z głośnikami lub podłączenie słuchawek).
- Zalecane używanie mikrofonu na zajęciach, gdyż w ten sposób łatwiej skomunikować się z trenerem w razie wystąpienia wątpliwości przy rozwiązywaniu zadań.
- Zalecane jest korzystanie podczas zajęć z dwóch monitorów, gdyż ułatwi to samodzielną pracę na zadaniach.
*Obligatoryjnie, aby wziąć udział w kursie, potrzebujesz posiadać odpowiednie oprogramowanie, tj. jedną z poniższych wersji programu:
- Produkty subskrybowane:
-
- Microsoft 365 — wszystkie wersje, które zawierają klasyczną wersję programu Excel dla systemu Windows.
- Produkty kupowane jednorazowo (z licencją trwałą):
-
- Pakiet Microsoft Office – preferowany od wersji 2016 i wzwyż.
Uwaga! Aby sprawdzić wersję swojego oprogramowania potrzebujesz: W swojej wersji programu MS Excel wybrać opcję PLIK (w lewym górnym rogu), a następnie opcję KONTO – pod koniec listy. Dzięki temu pojawi Ci się aktualna wersja Twojego oprogramowania. Odpowiednie przygotowanie się do kursu, szczególnie pod kątem technicznym, pozwoli Ci na aktywne oraz efektywne uczestnictwo już w trakcie zajęć.
Program
Temat 1 – Podstawowe metody pobierania i przetwarzania danych z wykorzystaniem Power Query.
- Narzędzia Power dostępne w MS EXCEL.
- Czy pobierasz dane z innych plików dla programu Excel?
- Konfiguracja programu Excel pod katem wykorzystania narzędzi POWER.
- Zakres zastosowania poszczególnych narzędzi.
- Przegląd zmian w zależności od wersji dodatku Power.
- Dlaczego warto posiadać aktualną wersję dodatku Power Query?
- Automatyzacja pracy związana z pobieraniem i przetwarzaniem danych za pomocą POWER Query.
-
- Uruchamianie Power Query w zależności od wersji programu Excel.
- Pobieranie danych:
-
-
- pobieranie danych z tabel i zakresów,
- pobieranie danych z różnych arkuszy,
- pobieranie danych z różnych plików Excel,
- pobieranie danych z plików tekstowych, CSV, XML,
- pobieranie danych z plików PDF,
- pobieranie danych z sieci web,
- pobieranie danych z dokumentów zeskanowanych (obrazów).
-
- Automatyczne pobieranie danych z wybranych folderów:
-
-
- pobieranie danych z dysku komputera,
- pobieranie danych z folderów programu Sharepoint.
-
-
-
- tworzenie nowych zapytań,
- łączenie zapytań (danych):
- dołączanie zapytań (danych),
- scalanie zapytań (danych).
- tworzenie duplikatów i odwołań Zapytań,
- tworzenie kolumn indeksu,
- praca z danymi za pomocą przetwarzania lub dodawania kolumn:
- przekształcanie tekstów,
- praca z datami.
- tworzenie kolumny warunkowej,
- ustawienia zapytań,
- zmiana formatów danych,
- właściwości zapytań.
-
-
-
- odświeżanie ręczne zapytań,
- automatyczne odświeżanie danych.
Temat 2 – Zaawansowane opcje pobierania i przetwarzania danych z wykorzystaniem Power Query.
-
- Praca z funkcjami języka Power Query M:
-
-
- specyfikacja języka Power Query M,
- zestaw operatorów,
- typy funkcji,
- składnia funkcji,
- zastosowanie funkcji Power Query M,
- tworzenie funkcji bezpośrednio w dodatku,
- najczęściej stosowane funkcje,
- co zrobić, żeby można było z łatwością stosować dowolne funkcje
w Języku M w Power Query?
-
- Współpraca między użytkownikami.
- Wykorzystanie edytora zaawansowanego w Power Query.
- Przygotowywanie danych do dalszej analizy.
- Udostępnianie przetworzonych danych.
- Parametryzacja w Power Query:
-
-
- zwiększenie możliwości pracy z danymi dzięki Parametrom,
- tworzenie, modyfikacja oraz wykorzystanie parametrów w Power Query,
- tworzenie własnych typów danych.
-
-
-
- tworzenie własnych typów danych,
- rozwijanie i Agregowanie danych,
- wyodrębnianie wartości.
-
- Wykorzystanie Power Query do „naprawy” danych:
-
-
- importowanie danych z pliku zawierającego niejednoznaczne formaty,
- autonaprawa pliku,
- ręczne poprawianie importowanych danych.
-
- Raportowanie z wykorzystaniem Power Query:
-
-
- grupowanie danych,
- transponowanie danych,
- anulowanie przestawienia kolumn.
-
- Niestandardowe wykorzystanie dodatku Power Query:
- ćwiczenia związane z automatycznym pobieraniem oraz przetwarzaniem danych niestandardowych.
Temat 3 – Raportowanie z wykorzystaniem Power Pivot oraz Power Map.
- Tworzenie profesjonalnych raportów za pomocą POWER PIVOT – „TURBO TABELE PRZESTAWNE”.
-
- Co to jest model danych?
- Tworzenie relacji pomiędzy danymi:
-
- Rodzaje relacji.
- Zarzadzanie relacjami.
- Pobieranie danych do POWER Pivot z różnych źródeł.
- Podstawy stosowania języka DAX w POVER PIVOT.
- Raportowanie z wykorzystaniem wskaźników KPI:
-
-
- tworzenie miar,
- tworzenie wskaźników KPI,
- zarządzanie wskaźnikami.
-
- Tworzenie Tabeli przestawnej na podstawie utworzonego modelu danych.
- POWER MAP – interaktywne przedstawienie danych na mapach.
-
- Podstawy geolokalizacji danych w Excelu.
- Tworzenie różnego typu wykresów na mapach.
- Wykorzystanie warstw podczas pracy w dodatku POWER MAP.
- Wprowadzenie opcji związanej ze zmianą wartości danych w czasie na mapach.
- Eksportowanie efektów pracy z dodatku POWER MAP.
- Tworzenie nowych przestrzeni na potrzeby dodatku Power MAP.
Proawadzacy
Wojciech Homa – Trener/wykładowca z wieloletnim doświadczeń w prowadzeniu szkoleń, doradztwa oraz konsultacji. Uzyskał tytuł magister inżynier specjalista systemów automatyki i informatyki, ponadto ukończył studia MBA z zakresu Zarządzanie, Przedsiębiorczość. Specjalizuje się w szkoleniach inżynieryjnych oraz informatycznych z zastosowania oprogramowania umożliwiającego automatyzację procesów pracy z wykorzystaniem MX Excel, Power BI, Power Query, Power Pivot, Power Map, VBA, a także z pozostałych programów pakietu Office na wszystkich poziomach. Prowadzi również zajęcia z obsługi oprogramowania CAD/CAM. Szkoleniami zajmuje się od 2006 roku. W ciągu ostatnich 3 lat przeszkolił ponad 1000 osób, w tym ponad 300 osób formie zdalnej. Posiada uprawnienia Egzaminatora ECDL ADVANCED oraz ECDL CAD, jak również uprawnienia Autodesk Certified Instructor oraz certyfikat Autodesk Certified Professional.