Akademia właściciela biura rachunkowego – nowoczesne podejście do biznesu

Zastanawiasz się, jak skutecznie zarządzać biurem rachunkowym w obliczu wciąż zmieniających się przepisów i rosnących oczekiwań? Chciałbyś poznać najnowsze zmiany w polskim systemie podatkowym, które wpłyną na Twoje biuro rachunkowe? A może interesuje Cię, jak wprowadzić nowoczesne technologie do swojej firmy, by zwiększyć efektywność i zminimalizować ryzyko błędów?

Jeśli odpowiedziałeś „tak” na któreś z tych pytań, kurs „Akademia właściciela biura rachunkowego –  nowoczesne podejście do biznesu” jest właśnie dla Ciebie!

Kurs ten jest kompleksowym szkoleniem skierowanym do właścicieli oraz menedżerów biur rachunkowych. Jego celem jest przygotowanie uczestników do skutecznego zarządzania biurem rachunkowym w obliczu zmian podatkowych, technologicznych oraz wyzwań związanych z dobrostanem pracowników. Kurs łączy wiedzę merytoryczną z umiejętnościami praktycznymi, umożliwiając uczestnikom zastosowanie nowych narzędzi i strategii w codziennej pracy.

Kurs składa się z czterech modułów, które łączą teoretyczne zagadnienia z praktycznymi umiejętnościami, umożliwiając uczestnikom efektywne zarządzanie biurem rachunkowym w nadchodzących latach.

Kurs składa się z IV modułów:

Kluczowe zmiany podatkowe na 2025 rok – co musisz wiedzieć jako właściciel biura rachunkowego, aby sprawnie nim zarządzać?: moduł ten skupia się na najważniejszych zmianach w przepisach podatkowych w 2025 roku. Dowiesz się, jak poradzić sobie z nowymi zasadami dotyczącymi VAT, minimalnym podatkiem dochodowym oraz obowiązkami związanymi z JPK CIT.

Poprawa zarządzania w biurze rachunkowym w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, radzenie sobie ze stresem i dbałość o dobrostan psychiczny: moduł ten poświęcony jest zarządzaniu zespołem w biurze rachunkowym, szczególnie w kontekście dobrostanu pracowników, przeciwdziałania stresowi, mobbingowi i dyskryminacji. Nauczysz się skutecznego przywództwa, zarządzania emocjami oraz tworzenia zdrowego środowiska pracy.

Automatyzacja i cyfryzacja biura rachunkowego – przyszłość branży księgowej: moduł ten koncentruje się na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych i zwiększeniu efektywność pracy. Zapoznasz się z narzędziami cyfryzacji i automatyzacji, które pozwolą Ci na usprawnienie procesów księgowych i zarządzanie relacjami z klientami.

Neuro Laboratorium Mózgu – jak dbasz tak masz.

Praktyczny program skoncentrowany na rozwijaniu świadomych nawyków i umiejętności (oferowany wyłącznie w formule stacjonarnej). Zajęcia obejmują usprawnianie procesów poznawczych, wzmacnianie pamięci, umiejętności skupienia oraz podnoszenie ogólnej wydajności fizycznej. W tym celu wykorzystujemy autorską metodę Neuro Core Flow, łączącą ćwiczenia stymulujące pracę mózgu i ciała.

Wykorzystujemy również techniki automasażu inspirowanego japońską metodą Shiatsu.
Dodatkowo program zawiera trening kręgosłupa z wykorzystaniem metod Pilates, profesjonalne zajęcia z żonglowania oraz wprowadzenie do skutecznych sposobów przyswajania informacji, zapamiętywania i szybkiego czytania według koncepcji Tony’ego Buzana. Całość umożliwia uczestnikom efektywniejsze wykorzystywanie własnych zasobów zarówno w obszarze osobistym, jak i zawodowym.

WAŻNE – Podczas tego modułu będziesz używał/a rekwizytów do treningu: piłki, gumy, maty, skrypt, książki do treningu uważnego czytania. Zalecamy wygodny strój, najlepiej sportowy, który zapewni swobodę ruchu i komfort podczas ćwiczeń. (Moduł realizowany wyłącznie w formie stacjonarnej)

Co wyróżnia nasz kurs?

Praktyczne podejście: Zamiast ogólnych teorii, skupiamy się na rozwiązaniach, które możesz od razu wdrożyć w swojej pracy. Otrzymasz konkretne narzędzia, techniki i przykłady, które pomogą Ci w codziennym zarządzaniu biurem rachunkowym.

Aktualność i zgodność z przepisami – Kurs jest oparty na najnowszych zmianach prawnych i technologicznych, w tym zmieniających się przepisach podatkowych, takich jak e-faktura, JPK VAT czy nowe zasady VAT. Z nami zawsze będziesz na bieżąco!

Wszechstronność: zdobędziesz wiedzę z różnych obszarów – od organizacji pracy, przez zarządzanie zespołem, po najnowsze zmiany w przepisach podatkowych.

Nowoczesne narzędzia: kurs uwzględnia najnowsze technologie i metody wspierające automatyzację, decyzje biznesowe i rozwój osobisty.

Ekspercka wiedza: moduły są prowadzone przez specjalistów w swoich dziedzinach, którzy dzielą się praktycznymi wskazówkami i doświadczeniami.

Na kurs zapraszamy w szczególności:

  • właścicieli biur rachunkowych,
  • menadżerów wyższego szczebla, którzy zarządzają zespołami lub działami w biurze rachunkowym,
  • liderów biur rachunkowych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie przywództwa i zarządzania.

Dzięki udziałowi w kursie zyskasz szereg korzyści:

Program kursu Akademia właściciela biura rachunkowego

MODUŁ I -  Kluczowe zmiany podatkowe na 2025 rok

MODUŁ I –  Kluczowe zmiany podatkowe na 2025 rok – co musisz wiedzieć jako właściciel biura rachunkowego, aby sprawnie nim zarządzać?  (2 dni)

W tym module dowiesz się, jak skutecznie zarządzać zmianami podatkowymi w 2025 roku – od wprowadzenia nowych zasad w VAT, przez zmiany w minimalnym podatku dochodowym, aż po nowe obowiązki związane z JPK CIT.

Poznasz kluczowe informacje o podatku minimalnym i dowiesz się, kto jest zobowiązany do jego płacenia oraz jak unikać błędów przy rozliczeniach. Zrozumiesz, jak dobrać odpowiednią strukturę organizacyjną i system podatkowy, by optymalizować koszty oraz minimalizować ryzyko podatkowe.

Moduł pozwoli Ci zgłębić zasady raportowania podatku dochodowego od osób prawnych w ramach JPK CIT, nauczysz się, jak przygotować firmę do wdrożenia e-faktur i jak wdrożyć nowe przepisy dotyczące kas rejestrujących. Ponadto, poznasz zmiany w VAT 2025 roku, w tym nowe zasady dotyczące zwolnienia podmiotowego, usługi świadczone online oraz przepisy dotyczące systemu kaucyjnego.

W trakcie szkolenia dowiesz się, jak prawidłowo kwalifikować konta księgowe oraz elementy sprawozdań finansowych, aby zapewnić zgodność z nowymi wymogami i uniknąć kar. Wspólnie przeanalizujemy najnowsze orzecznictwo oraz bieżące problemy interpretacyjne, które mogą wpłynąć na Twoje decyzje podatkowe.

Dzień I.

  1. Podatek minimalny w systemie podatku dochodowego – kluczowe informacje, które musisz znać!
    • Kto jest zobowiązany do jego płacenia i jakie są wyjątki? Poznaj szczegółowe informacje, które pozwolą Ci zidentyfikować podmioty objęte tym podatkiem.
    • Zasady ustalania podstawy opodatkowania – wybierz odpowiedni system: uproszczony lub nieuproszczony, aby skutecznie optymalizować koszty.
    • Stawki podatkowe, terminy płatności oraz obowiązki sprawozdawcze. Jak unikać błędów przy rozliczeniach!
    • Struktura organizacyjna jednostki a podatek minimalny. Jak dobrać odpowiednią strukturę organizacyjną, aby zminimalizować ryzyko podatkowe?
  1. JPK CIT – nowa struktura raportowania podatku dochodowego od osób prawnych.
    • Jak przygotować firmę do wdrożenia JPK CIT? Jak przygotować ewidencję podatkową oraz usystematyzować operacje gospodarcze w firmie?
    • Podstawy prawne i zakres podmiotowy JPK CIT – szczegóły dotyczące obowiązków sprawozdawczych.
    • Zasady kwalifikacji kont księgowych i elementów sprawozdania finansowego. Jak prawidłowo tworzyć raporty, aby uniknąć problemów z urzędami skarbowymi?
    • Jak sprawnie wywiązać się z obowiązków JPK CIT? Proste i efektywne metody na dotrzymanie terminów i uniknięcie kar.
  1. Kierunki rozwoju podatku dochodowego w kontekście planowania podatkowego.
    • Bieżące problemy interpretacyjne. Jak poradzić sobie z najczęściej pojawiającymi się trudnościami interpretacyjnymi w podatkach dochodowych?
    • Najciekawsze wyroki sądowe i interpretacje podatkowe – orzeczenia, które mogą wpłynąć na funkcjonowanie Twojego biura rachunkowego.
    • Jak dokumentować problematyczne operacje gospodarcze? Jak prawidłowo dokumentować wydatki na reprezentację, imprezy integracyjne i inne operacje budzące wątpliwości?
  1. Podsumowanie i dyskusja.
    • Sesja Q&A – pytania o odpowiedzi oraz wątpliwości związane z wprowadzonymi zmianami podatkowymi.

Dzień II.

  1. Zmiany w limicie zwolnienia podmiotowego. Co się zmienia w 2025 roku?
    • Nowe zasady stosowania zwolnienia podmiotowego – zmiany limitów oraz kryteriów kwalifikacji.
    • Modyfikacje w stosowaniu zwolnień dla firm działających transgranicznie –nowe regulacje dla przedsiębiorców prowadzących działalność międzynarodową.
    • Specjalny numer VAT. Kiedy będzie konieczność uzyskania numeru VAT w ramach nowych przepisów?
    • Kwartalne informacje podatkowe. Jakie zmiany czekają podatników korzystających ze specjalnej procedury i jak sprostać nowym obowiązkom?
  1. Miejsce świadczenia usług. Zmiany od 2025 roku.
    • Nowe zasady określania miejsca świadczenia usług, w tym w obszarach kultury, sztuki, sportu, nauki, edukacji i rozrywki.
    • Przepisy dotyczące usług transmitowanych i udostępnianych online.
    • VAT marża od 2025 r. Jakie zasady będą obowiązywać w przypadku usług i towarów objętych procedurą marży?
  1. Nowe przepisy o kasach rejestrujących i systemie kaucyjnym.
    • Rozporządzenie w sprawie zwolnienia z ewidencji kas fiskalnych. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w zakresie zwolnień z kas rejestrujących?
    • System kaucyjny a VAT. Jakie zmiany w VAT wiążą się z wprowadzeniem systemu kaucyjnego w 2025 roku? Jakie obowiązki będą miały firmy zajmujące się sprzedażą towarów w opakowaniach zwrotnych?
    • Zniesienie obowiązku synchronizacji kas z terminalami płatniczymi – konsekwencje dla firm.
  1. Krajowy System e-Faktur (KSeF) – nadchodzące obowiązki.
    • Stan przygotowań do wdrożenia KSeF – wpływ na biura rachunkowe.
    • Obowiązkowe e-faktury od 2025 r. Jakie kroki należy podjąć, aby dostosować się do nowych wymogów?
    • Zmiany w zakresie stosowania procedury marży dla dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków.
  1. Inne zmiany w VAT w 2025 roku.
    • Zmiany w zakresie zwolnień podmiotowych. Co nowego w zakresie zwolnień dla firm krajowych prowadzących działalność w innych państwach UE?
    • Doprecyzowanie przepisów dotyczących nawozów, pasz oraz innych produktów rolniczych.
    • Nowe rozporządzenie o zwolnieniach z kas rejestrujących – wyjątki i obowiązki.
  1. Podsumowanie roku 2024 w VAT – najważniejsze wyroki i orzecznictwo.
    • Wyrok TSUE dotyczący nadużycia prawa – jakie zmiany w praktyce podatkowej wprowadza wyrok TSUE z października 2024 roku (C‑171/23)?
    • Wyrok TSUE dotyczący podstawy opodatkowania przy wnoszeniu aportów – jak interpretować wyrok TSUE z maja 2024 r. (C-241/23)?
    • Ulga na złe długi – warunki stosowania w przypadku sprzedaży na rzecz konsumentów.
    • Ważne orzecznictwo NSA istotne dla rozliczeń VAT.
MODUŁ II - Poprawa zarządzania w biurze rachunkowym

MODUŁ II – Poprawa zarządzania w biurze rachunkowym w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, radzenie sobie ze stresem i dbałość o dobrostan psychiczny.

Zarządzanie zespołem w biurze rachunkowym to nie lada wyzwanie – wymaga zarówno kompetencji merytorycznych, jak i umiejętności skutecznego przywództwa, komunikacji oraz radzenia sobie ze stresem oraz konfliktami. Chcemy pomóc Ci przygotować się do efektywnego prowadzenia zespołu w przyjaznej atmosferze opartej na otwartej komunikacji!

Pierwszy dzień szkolenia koncentruje się na roli lidera w biurze rachunkowym oraz kluczowych aspektach zarządzania zespołem. Uczestnicy dowiedzą się, jak pracować z ograniczającymi przekonaniami w zespole, skutecznie redukować stres oraz budować autorytet managera. Poruszymy również temat dobrostanu psychicznego pracowników oraz sposobów na utrzymanie wysokiego poziomu zaangażowania i motywacji.

Drugiego dnia skupimy się na usprawnieniu komunikacji, przeciwdziałaniu dyskryminacji i mobbingowi, a także na skutecznym egzekwowaniu obowiązków pracowniczych. Uczestnicy poznają metody udzielania informacji zwrotnej w sposób konstruktywny i szanujący pracowników. Kluczowym elementem szkolenia będzie także umiejętność delegowania zadań i budowania odpowiedzialności w zespole.

Na spotkaniach nie zabraknie ćwiczeń praktycznych oraz analizy rzeczywistych sytuacji z pracy managerów biur rachunkowych. Dzięki temu wyjdziesz z niego z informacjami przydatnymi każdemu menagerowi i konkretnymi narzędziami do wdrożenia od zaraz!

Program:

 Dzień I

  1. Jak pracować z przekonaniami ograniczającymi w zespole?
    • Przekonania ograniczające – źródła i zagrożenia.
    • Co zrobić, gdy podwładni komunikują „nie da się”?
    • Praca z przekonaniami – 3 etapy zmiany przekonań i postawy.
    • Jak powinien zachować się manager?
  1. Jak świadomie zmniejszać stres i podnosić efektywność?
    • Zależność efektywności i stresu.
    • Jak sobie radzić ze stresem?
    • Źródła stresu – na co mam wpływ?
  1. Lider biura rachunkowego, czyli kto?
    • Obszary działań lidera.
    • Cztery zasady skutecznego przywództwa.
    • Style przywództwa.
    • Autosabotaż lidera.
    • Autorytet – jak go zbudować?
  1. Dobrostan psychiczny w zespole.
    • Czym jest dla mnie dobrostan?
    • Indywidualny plan działania – budowanie dobrostanu psychicznego.
  1. Praca z zespołem księgowym.
    • Podział czasu managera.
    • Jak nie stać się zakładnikiem zespołu?
    • Utrzymanie ciągłości pracy zespołu.
    • Badanie zaangażowania i motywacji.
  1. Jak przekazywać „trudne” komunikaty?
    • Zasady i składowe przekazu.
    • Zajęcie stanowiska managera.

Dzień II

  1. Poprawa komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi.
    • Proces komunikacji z podwładnymi.
    • Pozyskiwanie i przetwarzanie informacji.
    • Sztuka zadawania właściwych pytań.
    • Diagnoza motywatorów.
  1. Udzielanie informacji zwrotnej w szacunku do podwładnych.
    • Zasady budowania informacji zwrotnej.
    • Skuteczny model informacji zwrotnej.
    • Zawarcie kontraktu z podwładnym.
    • Konstruktywna informacja zwrotna.
  1. Jak egzekwować i wyciągać konsekwencje bez poczucia dyskryminacji i mobbingu?
    • Brak realizacji zadań.
    • Wyciąganie konsekwencji,
    • Przyczyny braku realizacji zadań.
    • Zbiór zasad.
  1. Nie rób tego sam – deleguj! Skuteczny manager biura rachunkowego.
    • Nawyki pomagające i ograniczające.
    • Dlaczego nie deleguję?
    • Określanie celów.
    • Wzmacnianie delegacji.
MODUŁ III - Automatyzacja i cyfryzacja biura rachunkowego

MODUŁ III – Automatyzacja i cyfryzacja biura rachunkowego – przyszłość branży księgowej (2 dni).

Moduł ten został stworzony z myślą o właścicielach biur rachunkowych, którzy chcą zwiększyć efektywność swoją oraz pracowników, podnieść jakość usług i usprawnić procesy księgowe dzięki nowoczesnym technologiom. Program koncentruje się na praktycznych aspektach automatyzacji, cyfryzacji oraz bezpieczeństwa danych, co pozwala na lepsze zarządzanie czasem, zasobami i relacjami z klientami w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym.

Podczas szkolenia poznasz kluczowe narzędzia i technologie do automatyzacji procesów księgowych, nowoczesne rozwiązania finansowo-księgowe oraz proces wdrażania zmian w biurze rachunkowym.

Dzięki udziałowi w szkoleniu zyskasz kompetencje niezbędne do skutecznego zarządzania nowoczesnym biurem rachunkowym, które nie tylko podąża za trendami rynkowymi, ale także buduje przewagę konkurencyjną poprzez innowacyjne i bezpieczne podejście do księgowości.

 

Program:

Temat 1 – Wprowadzenie do automatyzacji w biurze rachunkowym.

  • Automatyzacja w księgowości – wstęp do transformacji cyfrowej.
    • Co to jest automatyzacja i dlaczego jest kluczowa dla biura rachunkowego?
    • Korzyści wynikające z wdrażania nowych technologii.
    • Jakie procesy w biurze rachunkowym można zautomatyzować?
  • Analiza procesów i identyfikacja obszarów do automatyzacji.
    • Mapowanie procesów w biurze rachunkowym.
    • Kluczowe obszary wymagające optymalizacji.
    • Jak przygotować firmę na wdrożenie automatyzacji?
  • Ćwiczenia praktyczne: Diagnostyka procesów w biurze rachunkowym.
    • Uczestnicy analizują swoje biuro pod kątem możliwości wdrożenia automatyzacji.
    • Praca w grupach nad wskazaniem kluczowych obszarów wymagających usprawnienia.

 

Temat 2 – Kluczowe narzędzia cyfryzacji i automatyzacji w księgowości.

  • Nowoczesne systemy księgowe i ERP (Optima, Enova i Symfonia).
    • Przegląd dostępnych rozwiązań na rynku.
    • Integracja systemów księgowych z innymi narzędziami.
    • Przykłady praktycznego wykorzystania.
  • Robotyzacja procesów biznesowych (RPA) w księgowości.
    • Jak działają boty księgowe?
    • Automatyczne wprowadzanie danych, reconciliacja i raportowanie.
    • Przykłady wykorzystania narzędzi RPA w biurze rachunkowym.
  • Elektroniczny obieg dokumentów i faktur.
    • Przegląd narzędzi do elektronicznego obiegu dokumentów.
    • E-faktury i system KSeF – jak dostosować biuro do nowych wymagań?
    • Eliminacja papierowych dokumentów i praca w chmurze.
  • Ćwiczenia praktyczne: Wybór narzędzi cyfryzacji dla swojego biura.
    • Analiza potrzeb biura rachunkowego – jakie rozwiązania warto wdrożyć?
    • Praca w grupach nad stworzeniem planu cyfryzacji swojego biura.

Temat 3 – Bezpieczeństwo cyfrowe w biurze rachunkowym.

  • Cyberbezpieczeństwo w księgowości – kluczowe zagrożenia.
    • Ataki phishingowe, ransomware i inne zagrożenia dla biur rachunkowych.
    • Jak chronić dane klientów przed wyciekiem?
    • Przykłady rzeczywistych ataków na biura rachunkowe.
  • Dobre praktyki w zakresie ochrony danych i dostępu.
    • Zarządzanie dostępem i polityka haseł.
    • Szyfrowanie danych i ochrona przed nieautoryzowanym dostępem.
    • Korzystanie z bezpiecznych systemów przechowywania danych.
  • Przepisy prawne dotyczące ochrony danych w księgowości.
    • RODO a biuro rachunkowe – obowiązki księgowych.
    • Krajowe regulacje dotyczące przechowywania i przetwarzania danych finansowych.
  • Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie polityki bezpieczeństwa w biurze rachunkowym.
    • Uczestnicy opracowują plan zabezpieczeń dla swojego biura.
    • Przykłady sytuacji kryzysowych i sposoby reagowania.
  • Podsumowanie dnia sesja Q&A.
    • Podsumowanie kluczowych wniosków.
    • Omówienie najczęstszych wyzwań i strategii wdrażania automatyzacji.
    • Sesja pytań i odpowiedzi.

Temat 4 – Automatyzacja obsługi klienta w biurze rachunkowym.

  • Jak automatyzacja zmienia obsługę klienta w księgowości?
    • Tradycyjny vs. zautomatyzowany model obsługi klienta.
    • Kluczowe korzyści z automatyzacji kontaktu z klientem.
    • Oczekiwania klientów wobec nowoczesnych biur rachunkowych.
  • Efektywne Biuro Rachunkowe jako narzędzie do automatyzacji komunikacji i obsługi klienta.
    • System Efektywne Biuro Rachunkowe CRM – jak pomaga w zarządzaniu relacjami z klientami?
    • System Efektywne Biuro Rachunkowe CRM – automatyczna wysyłka powiadomień o podatkach.
    • System Efektywne Biuro Rachunkowe CRM – automatyczne przypomnienia o terminach podatkowych i rozliczeniowych.
  • Digitalizacja procesów klienta.
    • Formularze online i podpisy elektroniczne. Autenti platforma do elektronicznego podpisywania umów i dokumentów.
    • Platformy samoobsługi dla klientów biur rachunkowych. Jak platforma Efektywne Biuro Rachunkowe zmniejsza pracochłonność obsługi dokumentów?
    • Integracja systemów księgowych z systemami klientów. Przykłady integracji pomiędzy systemami księgowymi a systemami do fakturowania.
  • Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie schematu automatycznej obsługi klienta.
    • Uczestnicy opracowują schemat obsługi klienta z wykorzystaniem narzędzi automatyzacji.
    • Analiza case study – jak automatyzacja poprawiła relacje z klientami w biurach rachunkowych?

Temat 5 – Zarządzanie zmianą – wdrażanie cyfryzacji w biurze rachunkowym.

  • Wyzwania związane z cyfryzacją w księgowości.
    • Opór przed zmianą – jak go przełamać?
    • Jak skutecznie komunikować zmiany w zespole i wśród klientów?
    • Etapy wdrażania cyfryzacji – od strategii do realizacji.
  • Zasady skutecznego zarządzania zmianą.
    • Metodyka Kottera – 8 kroków do skutecznej transformacji.
    • Podejście Agile w zmianach technologicznych.
    • Jak angażować pracowników i klientów w proces cyfryzacji?
  • Narzędzia wspierające zarządzanie zmianą.
    • Jak przeprowadzić audyt technologiczny przed wdrożeniem?
    • Jak dobrać odpowiednie oprogramowanie i narzędzia?
    • Przykłady firm, które skutecznie wdrożyły cyfryzację w księgowości.
  • Ćwiczenia praktyczne: Plan wdrażania cyfryzacji w biurze rachunkowym.
    • Uczestnicy opracowują strategię wdrożenia zmian w swoim biurze.
    • Analiza ryzyka i sposoby jego minimalizacji.

 

Temat 6 – Przyszłość księgowości – sztuczna inteligencja w biurze rachunkowym.

  • Jak AI rewolucjonizuje księgowość?
    • Czym jest sztuczna inteligencja i jakie stwarza możliwości?
    • W jakich zadaniach księgowych pomoże sztuczna inteligencja?
    • Zagrożenia związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
  • Najpopularniejsze narzędzia AI w księgowości.
    • Zasady pisania promptów dla celów księgowych.
    • Praktyczne wykorzystanie ChatGPT.
    • Inne narzędzia AI do wykorzystania w pracy w księgowości.
  • Etyka i regulacje prawne dotyczące AI w księgowości.
    • RODO a sztuczna inteligencja – ochrona danych klientów.
    • Odpowiedzialność za błędy AI – kto ponosi konsekwencje?
    • Wpływ regulacji na przyszłość księgowości opartej na AI.
  • Ćwiczenia praktyczne: Testowanie narzędzi AI w pracy księgowego
    • Uczestnicy testują wybrane narzędzia AI wspierające księgowość.
    • Case study – jak wykorzystać AI w procesach w biurach rachunkowych?
  • Podsumowanie dnia sesja Q&A.
    • Podsumowanie kluczowych wniosków.
    • Sesja pytań i odpowiedzi dotyczących wdrażania automatyzacji.
    • Dodatkowe rekomendacje narzędzi i materiałów do dalszej nauki.
MODUŁ IV: Neuro Laboratorium Mózgu - Jak Dbasz Tak Masz. Praktyczny trening ciała i mózgu ukierunkowany na wieloaspektowe (2 dni).

(Moduł realizowany wyłącznie w formie stacjonarnej)


MODUŁ IV – Neuro Laboratorium Mózgu – Jak Dbasz Tak Masz. Praktyczny trening ciała i mózgu ukierunkowany na wieloaspektowe (2 dni).

Ten moduł został opracowany z myślą o osobach, które dążą do wszechstronnego rozwoju i chcą lepiej wykorzystywać swoje możliwości w codziennym życiu. Warsztaty opierają się na sprawdzonych metodach wspierających aktywność fizyczną i samodoskonalenie. Dzięki połączeniu teorii z praktyką (zgodnie z cyklem Kolba i założeniami „Experiential learning”), uczestnicy doświadczają bezpośredniego działania różnych ćwiczeń i rozwiązań. To prowadzi do wyższego poziomu determinacji, lepszego zrozumienia własnych zasobów oraz zdobycia narzędzi sprzyjających poprawie relacji i bardziej świadomego stylu życia.

Na każdym bloku łączymy działania związane z pamięcią, ukierunkowaniem uwagi, umiejętnościami współpracy, a także ćwiczenia na kręgosłup i mięśnie głębokie. Podstawę stanowi autorska metoda #NEUROCOREFLOW.

Neuro Core Flow łączy trzy kluczowe elementy:

  • NEURO: żonglowanie, usprawnione czytanie, rozmaite formy pobudzania sprawności umysłowej, element zabawy, zwiększenie integracji procesów poznawczych.
  • CORE: pilates, mięsnie tułowia (zarówno głębokie, jak i zewnętrzne), wzmocnienie kręgosłupa, ćwiczenia mobilizujące i stabilizujące.
  • FLOW: techniki łączenia najważniejszych obszarów, wspierające swobodę ruchu i naturalną efektywność (tzw. peak performance).

Współczesny świat pełen jest nadmiaru informacji, pośpiechu i bodźców, co często obniża komfort funkcjonowania. Neuro Core Flow odpowiada na te wyzwania, zapewniając skuteczny model pracy z całym organizmem. Metoda została stworzona w 2018 roku przez Tomasza Misztala, po 17 latach doświadczeń, i po raz pierwszy pokazana na konwencji Eu4Ya w Poznaniu. Szybko zyskała uznanie i do dziś jest wprowadzana w firmach, szkołach i innych instytucjach, przynosząc wyraźne korzyści.

Neuro Core Flow to nowatorski sposób łączenia ćwiczeń z kształtowaniem przydatnych nawyków. Udowadnia, że nawet kilkanaście minut dziennie spędzonych na świadomej aktywności może pozytywnie wpłynąć na ogólną kondycję i jakość codziennego funkcjonowania.

W trakcie warsztatów uczestnicy korzystają m.in. z piłek, gum, mat, a także specjalnych materiałów wspierających proces szybszego czytania. Zalecamy wygodny, luźny strój, najlepiej sportowy, który zapewni komfort podczas zajęć.

PROGRAM:

  1. Klucze do dobrego funkcjonowania
    w życiu osobistym i zawodowym.
  2. USE IT OR LOSE IT
    • Dlaczego brak ćwiczeń i wyzwań dla umysłu oraz ciała obniża ich sprawność?
    • Żonglowanie jako forma ruchu łącząca zaangażowanie fizyczne i ukierunkowanie uwagi.
  3. Zbalansowane podejście do codziennej aktywności
    • Budowanie zdrowych nawyków (ruch, regeneracja).
    • Świadome podejście do stylu życia.
  4. Jak zadbać o siebie w czasach nadmiaru bodźców
    • Przeciwdziałanie skutkom ciągłego siedzenia i braku ruchu.
  5. Profilaktyka długoterminowa
    • Znaczenie systematycznego wysiłku fizycznego i pobudzania organizmu.
    • Praktyczne sposoby na utrzymywanie dobrego samopoczucia.
  6. Zarządzanie własnym potencjałem
    • Łączenie aktywności fizycznej ze świadomym odpoczynkiem.
    • Skutki i zalety regularnego dbania o kondycję.
  7. Meta kompetencja: „Uczyć się, jak się uczyć”
    • Techniki sprzyjające przyswajaniu nowych informacji.
    • Inspiracje z metod Tonego Buzana (np. mapy myśli).
  8. NeuroCoreFlow PRO
    • Pogłębiony warsztat obejmujący zintegrowane ćwiczenia i autorskie rozwiązania.
  9. Nauka automasażu metodą shiatsu
    • Prosty i skuteczny sposób na rozluźnienie ciała i złagodzenie napięć.
    • Wykorzystanie podstaw japońskiej techniki uciskania kluczowych punktów w celu poprawy ogólnego samopoczucia.

 

Moduł „Laboratorium Rozwoju – Jak Dbasz, Tak Masz” oferuje praktyczną wiedzę i doświadczenia, które ułatwiają utrzymanie pełnej sprawności oraz wprowadzanie korzystnych zmian w życiu prywatnym i zawodowym.

Dodatkowe informacje
  • Czas trwania: 8 dni w formie stacjonarnej, 6 dni w formie online, po 6 godzin zegarowych,
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Nagrania wideo:  w przypadku formy online – dostępne na okres 21 dni od daty realizacji szkolenia
  • Darmowe konsultacje:w ciągu 7 dni od daty szkolenia z danym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe:w przypadku szkoleń w formie stacjonarnej: materiały w postaci książki, w przypadku szkoleń w formie online: materiały pdf.
Wymagania techniczne/organizacyjne:

WAŻNE – Podczas modułu Neuro Laboratorium Mózgu  będziesz używał/a rekwizytów do treningu: piłki, gumy, maty, skrypt, książki do treningu uważnego czytania. Zalecamy wygodny strój, najlepiej sportowy, który zapewni swobodę ruchu i komfort podczas ćwiczeń.

Prowadzący kurs Akademia właściciela biura rachunkowego

dr Witold Furman

doradca podatkowy, numer wpisu 11348, absolwent studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobył pracując jako księgowy i doradca podatkowy w podmiocie uprawnionym do badania sprawozdań finansowych zajmującym się także usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych. Dodatkowo współpracuje ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce o/Podkarpacki w Rzeszowie oraz SKwP w Krakowie jako wykładowca. Jest także adiunktem w Katedrze Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz był wykładowcą Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie.

Piotr Jankowski

Trener biznesu, konsultant, autor książek rozwojowych, założyciel Expertio - społeczności biznesu Absolwent zarządzania i finansów dwóch uczelni. Certyfikowany trener biznesu. Licencjonowany trener Structogram® Training System, metodologii bazującej na analizie biostrukturalnej. Konsultant modelu psychometrycznego MTQ48, badającego odporność psychiczną, wykorzystywanego w pracy z wydajnością i efektywnością. Na jego podstawie prowadzi sesje rozwojowe. Wykłada na wyższych uczelniach i seminariach biznesowych. Specjalizuje się w sprzedaży, zarządzaniu zasobami ludzkimi, marketingu. Podczas 24 lat pracy w międzynarodowych instytucjach oraz własnej działalności zebrał doświadczenie w obszarze rekrutacji, sprzedaży, zarządzania i coachingu. Wdrażał i szkolił pracowników z zakresu technik aktywnej sprzedaży, rozwoju kompetencji osobistych. Posiada doskonałą znajomość specyfiki franchisingu (prowadził w tej formule placówkę bankową) i network marketingu. W ramach swoich specjalizacji prowadzi projekty rozwojowe, których celem jest zwiększanie efektywności osobistej. Prelegent na kongresach rozwojowych.

Anita Gołębiewska

księgowa i liderka z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu księgowością, zbudowała Ogólnopolską Sieć Biur Rachunkowych, współtworzyła jedno z największych biur rachunkowych w Polsce CashDirector S.A. Obecnie właścicielka Hive Tax, Hive Business School i Hive AI. Inicjatorka Ogólnopolskich Cyfrowych Rewolucji Księgowych pod patronatem Ministerstwa Finansów. Licencjonowana Trenerka i Mówczyni Motywacyjna John Maxwell Team oraz mentorka biznesu księgowego. Pomysłodawczyni i autorka innowacyjnych programów edukacyjnych, takich jak Ogólnopolskie Cyfrowe Rewolucje Księgowe oraz „Bądź Gotowy na KSeF” pod patronatem honorowym Ministerstwa Finansów. Jej pasją jest nieustanne dążenie do podnoszenia standardów i innowacyjności w branży księgowej. Mentorka w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet,Członkini Rady Programowej w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji, Niezależna Licencjonowana Trenerka i Mówca Motywacyjny John Maxwell Team, certyfikowany mentor i coach business EMCC.

Tomasz P. Misztal

Twórca metody treningowej Neuro Core FLOW – gdzie jednocześnie trenuje się mięśnie głębokie brzucha, kręgosłup, oraz mózg. Rekordzista polski w żonglowaniu kulami do pchnięcia 3kg. Wykładowca Akademii Trenerów Mentalnych, trener szkoleń z zakresu pracy z własnym potencjałem, edukacji, animacji czasu wolnego i kreatywnej pracy z grupami. Pracował prowadząc warsztaty rozwijające mózg i kreatywność m.in. dla takich firm jak HSBC, SHELL, CISCO, i wiele innych.

Specjalista ds. turystyki motywacyjnej Incentive dla firm z bogatym doświadczeniem zdobywanym m.in. w Maroko, Egipcie, Tunezji, na Rodos, Dominikanie i Wyspach Kanaryjskich. Absolwent Wyższej Szkoły Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu na kierunku Zarządzanie zasobami ludzkimi. W pracy z różnymi grupami szkoleniowymi / treningowymi w praktyce wykorzystuje wiedzę z zakresu badań nad pracą mózgu w neurodydaktyce , neuropsychologii oraz neurobiologii .

Rezerwuj miejsce

Skorzystaj z bezpiecznych płatności i rozłóż zakup na wygodne dla Ciebie raty lub zapłać online czy przelewem!

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

Cena kursu [netto]:

5.900,00 7.900,00 

Dofinansowanie kursu

Wystarczy uzupełnić formularz lub skontaktować się z naszym doradcą, a przedstawimy Państwu najlepsze rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.

Aleksy Kotala

tel: 459 569 641
Dolnośląskie
Zachodniopomorskie
Podlaskie
Warmińsko-Mazurskie
Podkarpackie
Lubuskie

Sylwia Baran

tel: 459 569 042
Opolskie
Pomorskie
Łódzkie
Świętokrzyskie
Śląskie
Małopolskie

Lidia Jawniak

tel: 573 568 972
Wielkopolskie
Mazowieckie
Kujawsko-Pomorskie
Lubelskie


Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie zorganizowane w sposób profesjonalny. Prowadzący posiadał zarówno dużą wiedzę, którą umiał w przystępny sposób przekazać, jak i duże pokłady cierpliwości.

Agnieszka Nowak

Księgowa

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca

Jestem zadowolona ze współpracy z Wektorem Wiedzy. Kontakt i obieg informacji był bardzo dobry. Nie mam zastrzeżeń.

Klient

Główna Księgowa

Bardzo profesjonalna firma z pełnym zakresem dodatkowych pomocy. Materiały dydaktyczne i bardzo dobra wiedza teoretyczna, i praktyczna daje gwarancję jakości, i godnego polecenia.

Klient

Księgowa

Kim jesteśmy?

Od roku 2011, często mierząc się z wieloma przeszkodami, rozwijamy skrzydła i codziennie staramy się być coraz lepsi. Dla Ciebie i Twojej firmy, dla nas, dla innych, dla planety. Przez ponad dekadę nabraliśmy sporej praktyki, dlatego wiemy jak uczyć, żeby nauczyć.

Szkolimy pracowników działów księgowych, kadrowych i wielu innych. Nasze szkolenia i kursy obejmują najbardziej aktualny zestaw wiedzy praktycznej, przekazywanej przez trenerów praktyków z minimum 10-cio letnim doświadczeniem w branży i 5 lat w szkoleniach.

W naszym portfolio znajdziesz:

400+

Cenionych trenerów

Od 2011 roku współpracujemy z trenerami, ekspertami którzy w branży są od min. 10 lat.

1500 +

Spotkań szkoleniowych rocznie

Z naszymi trenerami średnio rocznie organizujemy ponad 1500 spotkań szkoleniowych.

7000 +

Uczestników szkoleń i kursów rocznie

Razem z trenerami średnio rocznie szkolimy ponad 7000 pracowników z całej Polski.

Przejdź do treści