Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów (PKPiR) dla średniozaawansowanych i zaawansowanych – kurs online

Chcesz pogłębić swoją wiedzę oraz zyskać nowe umiejętności w obszarze sporządzania PKPiR? Masz dość suchej teorii i pragniesz skupić się na rzeczywistych przykładach, tworzonych pod okiem praktyka?

Jeśli tak, zapraszamy Cię na kurs: „Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów (PKPiR) dla średniozaawansowanych i zaawansowanych – kurs online“.

Ze względu na jego bardzo praktyczny aspekt jest on przeznaczony dla uczestników posiadających poziom średniozaawansowany oraz zaawansowany. Podczas zajęć sporządzisz PKPiR za cały 2025 r., poczynając od inwentaryzacji na 1 stycznia 2025 r., przechodząc przez poszczególne miesiące 2025 r., a kończąc na rocznym rozliczeniu podatku dochodowego z uwzględnieniem w poszczególnych miesiącach składek na ubezpieczenia społeczne i składek na ubezpieczenie zdrowotne.

Przy wypełnianiu poszczególnych miesięcy w PKPiR, prowadzący dodatkowo będzie przeplatał wypełnianie PKPiR zagadnieniami podatkowymi, które mogą sprawić trudności przy prowadzeniu PKPiR.

Kurs jest również dobrym uzupełnieniem wiedzy z podatku dochodowego od osób prawnych.

Na kurs Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów zapraszamy w szczególności:

Dzięki udziałowi w kursie Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów

Kurs z Podatkowej Księgi Przychów (PKPiR) będzie przede wszystkim kursem praktycznym opartym na konkretnych przykładach, których podstawą będą przepisy:

Program kursu Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów

Kliknij aby rozwinąć.

Temat 1 – Podatkowa księga przychodów i rozchodów (PKPiR) – kluczowe założenia, inwentaryzacja oraz ujmowanie zdarzeń gospodarczych.

  1. Zasady ogólne prowadzenia ewidencji podatkowej.
  2. Założenie PKPiR.
  3. Sporządzenie inwentaryzacji na 31.12.2024 r. i wypełnienie arkusza spisu.
  4. Szczegółowe ujęcie zdarzeń gospodarczych związanych z zakupami i sprzedażą towarów i materiałów oraz składek na ubezpieczenia społeczne oraz składka zdrowotna.
  5. Ujmowanie w PKPiR danych niezbędnych do ich samodzielnego wyliczenia przez uczestników po zajęciach – ćwiczenia praktyczne.
  6. Ujmowanie zdarzeń dotyczących sprzedaży usług, zakupu energii, usług telekomunikacyjnych czy usług najmu.
  7. Ustalenie minimalnej zaliczki na podatek dochodowy.

 

Temat 2  – Księgowanie zaliczek PIT, odsetek i  transakcji wewnątrzwspólnotowych.  Czy wiesz, jaki wpływ ma zawieszenie działalności na ujęcie zdarzeń w PKPiR?

  1. Księgowanie uwzględniające inne zasady ustalania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.
  2. Księgowanie szczególnych przypadków związanych z odsetkami.
  3. Wewnątrzwspólnotowe nabycie i dostawa towarów (WDT i WNT).
  4. Zawieszenie działalności gospodarczej – jak ma wpływ na ujęcie zdarzeń w PKPiR?

 

Temat 3 – Korekty, różnice kursowe, VAT i środki trwałe w praktyce – przypadki szczególne w księgowaniu.

  1. Księgowanie korekt faktur sprzedaży i zakupu oraz różnic kursowych przy zapłatach za WDT i WNT.
  2. Szczególne przypadki związane z podatkiem od towarów i usług, przedawnieniem i odszkodowaniem.
  3. Księgowane dotyczące nabycia środków trwałych.

 

Temat 4 – PKPiR bez tajemnic –  amortyzacja, zatrudnienie, wynagrodzenia i rozliczenia zleceń oraz delegacji.

  1. Naliczanie i ujmowanie amortyzacji w tabeli amortyzacyjnej i w PKPiR.
  2. Zagadnienia dotyczące zatrudnienia pracownika.
  3. Wynagrodzenia i składki pracownika.
  4. Umowy zlecenia i delegacje pracownika i właściciela.

 

Szczególnej uwadze będą poświęcone zagadnienia związane z przychodami niestanowiącymi przychodów podatkowych oraz kosztach niestanowiących kosztów podatkowych oraz z prawem do odliczenia podatku naliczonego.

Dodatkowe informacje
  • Czas trwania:  4 spotkań po 6 godzin zegarowych,
  • Termin ustalimy indywidualnie po wcześniejszej rezerwacji (dodaj do koszyka).
  • Nagrania wideo – dostępne zawsze na 21 po rozpoczęciu kursu.
  • Darmowe konsultacje: w ciągu 7 dni od szkolenia z prowadzącym ekspertem.
  • Materiały szkoleniowe: kluczowe informacje dostępne pod ręką.
Wymagania techniczne/organizacyjne:
  • kurs kierujemy do osób na poziomie min. średniozaawansowanym, mających wiedzę i doświadczenie z zakresu księgowości,
  • posiadanie na zajęciach programu Microsoft Excel 2013 Professional plus lub nowszych wersji (dużą częścią zajęć będzie praca na tym programie),
  • odpowiednie narzędzie z głośnikami (laptop, komputer stacjonarny z głośnikami lub słuchawkami),
  • zachęcamy do korzystania z mikrofonu na zajęciach (w ten sposób łatwiej skomunikować się
    z wykładowcą w razie pytań),
  • zachęcamy także do korzystania podczas zajęć z dwóch monitorów (ułatwi to samodzielną pracę na zadaniach) – w miarę możliwości.

Prowadzący kurs Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów

Janusz Budzyński

Biegły rewident, wieloletni dyrektor finansowy w polskim przedsiębiorstwie, doświadczony dydaktyk. Począwszy od 1996 r. uczestniczy w badaniu sprawozdań finansowych.

Od wielu lat trener w dziedzinie zagadnień podatkowych, księgowych oraz w dziedzinie rachunkowości. Swoją wiedzą i praktyką chętnie dzieli się na szkoleniach przeprowadzanych zarówno dla firm, jak i jednostek samorządu terytorialnego.

Zarezerwuj miejsce - wybierz miasto z rozwijanej listy (ceny netto), termin ustalimy indywidualnie:

Skorzystaj z bezpiecznych płatności i rozłóż zakup na wygodne dla Ciebie raty lub zapłać online czy przelewem!

Cena kursu [netto]:

2.290,00 

Dofinansowanie kursu

Wystarczy uzupełnić formularz lub skontaktować się z naszym doradcą, a przedstawimy Państwu najlepsze rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.

Aleksy Kotala

tel: 459 569 641
Dolnośląskie
Zachodniopomorskie
Podlaskie
Warmińsko-Mazurskie
Podkarpackie
Lubuskie

Sylwia Baran

tel: 459 569 042
Opolskie
Pomorskie
Łódzkie
Świętokrzyskie
Śląskie
Małopolskie

Lidia Jawniak

tel: 573 568 972
Wielkopolskie
Mazowieckie
Kujawsko-Pomorskie
Lubelskie


Podobne kursy i szkolenia:

Od 2011 roku zaufało nam ponad 15 000 firm i instytucji

Opinie

o nas!

Szkolenie zorganizowane w sposób profesjonalny. Prowadzący posiadał zarówno dużą wiedzę, którą umiał w przystępny sposób przekazać, jak i duże pokłady cierpliwości.

Agnieszka Nowak

Księgowa

Szkolenie z podatków jest realizowane na bardzo wysokim poziomie. Wszystko bardzo sprawnie zorganizowane a dostarczone materiały po szkoleniu rzeczywiście są bardzo pomocne i przydatne do wykorzystania dla innych pracowników w firmie. Polecam.

Robert Śmiechowski

Klient, przedsiebiorca

Jestem zadowolona ze współpracy z Wektorem Wiedzy. Kontakt i obieg informacji był bardzo dobry. Nie mam zastrzeżeń.

Klient

Główna Księgowa

Bardzo profesjonalna firma z pełnym zakresem dodatkowych pomocy. Materiały dydaktyczne i bardzo dobra wiedza teoretyczna, i praktyczna daje gwarancję jakości, i godnego polecenia.

Klient

Księgowa

Kim jesteśmy?

Od roku 2011, często mierząc się z wieloma przeszkodami, rozwijamy skrzydła i codziennie staramy się być coraz lepsi. Dla Ciebie i Twojej firmy, dla nas, dla innych, dla planety. Przez ponad dekadę nabraliśmy sporej praktyki, dlatego wiemy jak uczyć, żeby nauczyć.

Szkolimy pracowników działów księgowych, kadrowych i wielu innych. Nasze szkolenia i kursy obejmują najbardziej aktualny zestaw wiedzy praktycznej, przekazywanej przez trenerów praktyków z minimum 10-cio letnim doświadczeniem w branży i 5 lat w szkoleniach.

W naszym portfolio znajdziesz:

400+

Cenionych trenerów

Od 2011 roku współpracujemy z trenerami, ekspertami którzy w branży są od min. 10 lat.

1500 +

Spotkań szkoleniowych rocznie

Z naszymi trenerami średnio rocznie organizujemy ponad 1500 spotkań szkoleniowych.

7000 +

Uczestników szkoleń i kursów rocznie

Razem z trenerami średnio rocznie szkolimy ponad 7000 pracowników z całej Polski.