Opis
Program szkolenia:
- Podstawa prawna prowadzenia dokumentacji pracowniczej.
- Definicja dokumentacji pracowniczej.
- Przepisy o ochronie danych osobowych a dokumentacja pracownicza.
- Jakich danych możemy żądać od kandydata do pracy a jakich od pracownika.
- Prowadzenie dokumentacji pracowniczej w postaci papierowej albo elektronicznej.
- Zasady „przejścia” na dokumentację elektroniczną – najważniejsze zagadnienia praktyczne w świetle stanowisk ministerstwa.
- Jakie obowiązki ma pracodawca wobec pracownika związane ze zmianą postaci dokumentacji pracowniczej.
- Teczka akt osobowych po nowemu:
-
- dokumenty przechowywane w części A,
- dokumenty dostarczone w trakcie trwania zatrudnienia – której części,
- dokumenty gromadzone w części B,
- umowa o pracę jako podstawa nawiązania stosunku pracy – obligatoryjne elementy po zmianach przepisów,
- czy każdemu pracownikowi należy dostosować informację dodatkową do obowiązujących przepisów,
- wniosek pracownika o zmianę warunków zatrudnienia,
- dokumenty związane z korzystaniem przez pracowników z uprawnień rodzicielskich po zmianach,
- nowe dokumenty w części B,
- część C akt osobowych ze szczególnym omówieniem świadectwa pracy po zmianach,
- zasady gromadzenia dokumentów w części D akt osobowych,
- nowa część E akt osobowych – czy zawsze jest obowiązkowa,
- dokumenty związane z zajęciem wynagrodzenia pracownika.
- Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej w zależności od daty nawiązania stosunku pracy.
- Kiedy mamy obowiązek kontynuacji teczki akt osobowych.
- Dokumentacja czasu pracy po zmianach.
- Kiedy lista obecności może być ewidencją czasu pracy.
- Dokumentacja urlopów wypoczynkowych – wnioskowanie i udzielanie.
- Dokumentacja wynagrodzeń.
- Przechowywanie dokumentacji w świetle stanowisk Ministerstwa i PIP – kontrola Inspekcji Pracy.
- Gdzie przechowujemy wnioski o urlop opiekuńczy i zwolnienie z powodu działania siły wyższej.
- Jak dokumentować pracę zdalną.
- Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentów, które – zgodnie z obowiązującymi przepisami – nie stanowią dokumentacji pracowniczej, w tym:
- deklaracji ZUS,
- dokumentów podatkowych,
- dokumentacja BHP nie stanowiąca dokumentacji pracowniczej,
- dokumentacja zasiłkowa.
Serdecznie zapraszamy!!!