Temat: Akcja bilansowe i podatkowe oraz rachunkowe zamknięcie roku podatkowego

Cena: 990 zł

Data rozpoczecia: 2017-12-11 09:00:00
Data zakończenia: 2018-02-13 15:00:00

Szkolenie ma na celu kompleksowe przedstawienie zagadnień związanych z bilansowym i podatkowym zamknięciem roku podatkowego. W trakcie szkolenia będą analizowane przede wszystkim praktyczne aspekty zmierzające do prawidłowego sporządzenia sprawozdania finansowego oraz zeznań podatkowych. Podczas szkolenia nasi eksperci przedstawią najważniejsze zagadnienia związane z bilansowym zamknięciem roku pod względem podatkowym i rachunkowym.  Będą omawiane kwestie wynikające ze specyfiki przedsiębiorstwa z uwzględnieniem niezbędnych uregulowań wewnętrznych. Cały zakres szkolenia prowadzony jest przez praktyków na co dzień zajmujących się tematyką podatkową i rachunkową.

DZIEŃ 1
11.12.2017

Temat: „Rachunkowość – akcja bilans 2017”


ZAKRES SZKOLENIA:

1.    Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych.

2.    Zasady sporządzania rocznego sprawozdania finansowego:
•    jednostki mikro,
•    sprawozdanie podstawowe,
•    sprawozdanie rozszerzone.

3.    Odpowiedzialność głównego księgowego, kierownika jednostki i organu nadzorującego  za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe.

4.    Czynności przygotowawcze do sporządzenia sprawozdania finansowego.

5.    Ustalanie i sprawdzanie stanu aktywów i pasywów za pomocą inwentaryzacji:
•    spis z natury
•    potwierdzenia sald
•    w drodze porównania danych księgowych z  dokumentami
•    ujęcie w księgach różnic  inwentaryzacyjnych.

6.    Bieżąca i bilansowa wycena aktywów i pasywów:
•    jednostki mikro
•    jednostki małe
•    jednostki których sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta.

7.    Zasady ustalania wyniku finansowego:
•    metoda porównawcza
•    metoda kalkulacyjna oraz
•    rzis jednostek mikro.

8.    Rachunek przepływów pieniężnych.

9.    Zestawienie zmian w kapitale własnym.

10. Informacja dodatkowa – wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia oraz informacje uzupełniające do bilansu jednostek mikro.

11. Sprawozdanie z działalności – podstawy prawne, zakres i zasady sporządzania, z uwzględnieniem Krajowego Standardu Rachunkowości nr 9.

12. Zagadnienia szczegółowe:
•    inwestycje w nieruchomości i aktywa finansowe
•    odroczony podatek dochodowy
•    leasing
•    kontrakty długoterminowe
•    kapitały własne w spółkach osobowych
•    zmiany zasad polityki rachunkowości oraz wartości szacunkowych w świetle Krajowego Standardu Rachunkowości nr 7
•    zdarzenia po dacie bilansu w świetle Krajowego Standardu Rachunkowości nr 7.

13. Przygotowanie ksiąg do badania przez biegłego rewidenta.

14. Zatwierdzanie sprawozdania finansowego, składanie do właściwego rejestru oraz udostępnianie.

15. Najczęstsze nieprawidłowości w sprawozdaniu finansowym


DZIEŃ 2 – DZIEŃ 3
22.01.2018, 13.02.2018


Temat: Podatkowe zamknięcie roku w PIT/CIT i VAT


ZAKRES SZKOLENIA

I. Podatki dochodowe przedsiębiorstwa

1.    Rodzaje i momenty powstania przychodu podatkowego
-    zasady podatkowe powstania przychodu;
-    wystawienie faktury (dokumentu), w aspekcie powstania przychodu;
-    korekta przychodu – zwrot towarów, reklamacja, rabat, podatek VAT;
-    świadczenia nieodpłatne i częściowo odpłatne – otrzymane prezenty, usługi;
-    umorzone i przedawnione zobowiązania;
-    otrzymane premie pieniężne, odszkodowania, kary i kaucje;
-    promocja za symboliczną złotówkę - przychody nie stanowiące przychodów podatkowych?
-    nieodpłatne pełnienie funkcji przez członków zarządu i rad nadzorczych.

2.    Zasady rozliczania kosztów uzyskania przychodów
-    koszty bezpośrednie i pośrednie – ujęcie jednorazowe lub w czasie;
-    odpisy amortyzacyjne a zmiana stawek amortyzacji;
-    sposoby dokumentowania wydatków;
-    moment dokonania korekty kosztów – zwrot towarów, reklamacja, rabat, zmiana ceny;
-    wydatki związane z zatrudnianiem i pełnieniem funkcji – nagrody, delegacje, świadczenia nieodpłatne;
-    koszty związane z promocją, reklamą i reprezentacją;
-    wierzytelności nieściągalne i przedawnione;
-    szczególne przypadki –  zapłata odszkodowania, wydatki związane z leasingiem.

3.    Sposoby rozliczania podatkowych różnic kursowych
-    wybór metody rozliczania różnic kursowych,
-    pojęcie „kurs faktycznie zastosowany”,
-    kontrowersje w zaliczaniu tzw. ekonomicznych różnic kursowych do różnic podatkowych.

4.    Podatkowe zasady rozliczania inwentaryzacji
-    Krajowy Standard Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury w aspekcie podatkowym;
-    istotność dokumentacji inwentaryzacyjnej;
-    znaczenie ustalenia odpowiedzialności materialnej pracowników;
-    rodzaje różnic inwentaryzacyjnych – pozorne czy rzeczywiste;
-    skutki podatkowe rozliczenia niedoborów i nadwyżek – zawinione czy niezawinione.

5.    Szczególne przypadki dokonywania świadczeń na rzecz pracowników
-    kontrowersje wokół wydatków związanych z podróżą służbową;
-    pokrycie kosztów wynajmu mieszkania (noclegu);
-    używanie przez pracowników, osób pełniących funkcje, firmowego samochodu do celów prywatnych;
-    odszkodowania wypłacane pracownikom oraz byłym pracownikom;
-    świadczenia o charakterze socjalnym.

6.    Obowiązki przedsiębiorcy jako płatnika i podatnika
-    przejście z wyniku bilansowego na wynik podatkowy – zeznanie roczne;
-    dokumentacja podatkowa podmiotów powiązanych;
-    zatwierdzenie sprawozdania finansowego i sprawozdania zarządu;
-    pobór podatku od przychodów pracowniczych oraz składanie informacji podatkowych;
-    pobór podatku od przychodów wypłacanych nierezydentom – „podatek u źródła”;
-    znaczenie certyfikatu rezydencji w „podatku u źródła” – umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania;
-    składanie informacji o zawartych umowach i wypłaconych wynagrodzeniach w stosunku do nierezydentów.

II. Podatek od towarów i usług (VAT).

1.    Obowiązki roczne związane z obrotem i rozliczeniem podatku.
-    wyjaśnienie różnic przychód PD/obrót VAT;
-    limity roczne – obrót zwolnienia, mały podatnik;
-    tzw. ulga na złe długi;

2.    Struktura sprzedaży i korekty podatku.
-    struktura sprzedaży działalności opodatkowanej i zwolnionej - zasady obliczania proporcji i dokonywania korekt rocznych;
-    struktura sprzedaży działalności opodatkowanej i nieopodatkowanej – zasady obliczania tzw.
-    prewspółczynnika i dokonywania korekt rocznych;
-    korekty związane ze zmianą przeznaczenia towarów – z działalności opodatkowanej na działalność zwolnioną bądź nieopodatkowaną i odwrotnie.
 

Ekspert   –wysokiej klasy specjalista, trener, ekspert na spotkaniach Podkarpackiego Forum Skarbników z zakresu  podatku VAT, były naczelnik Urzędu Skarbowego i kierownik izby skarbowej, posiadający duże  doświadczenie i umiejętność przekazywania praktycznej wiedzy  uczestnikom szkoleń.


Ekspert - doktorant na wydziale prawa, Biegły Rewident, Doradca podatkowy, Licencjonowany Audytor Wewnętrzny, Project Manager IPMA, Międzynarodowy Trener Zarządzania Uniwersytetu Thames Valley w Londynie, Międzynarodowy Specjalista Inżynierii Finansowej Ecole Superieure de Commerce in France and the University of Strathclyde, Scotland , Dyplom Mastere (MBA). Doradca-konsultant, coach, trener z zakresu finansów, rachunkowości, podatków, płac, zarządzania firmą oraz tematyki ogólnospołecznej. Od 1998 r właściciel Kancelarii prawno-podatkowej „Audit” Sp. Z O.O., Dyrektor ds. rozwoju, Prelegent na Kongresie Kadry, Autorka wielu artykułów z zakresu Prawa Pracy i HR.

Ekspert – członek Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Doświadczenie zawodowe zdobywała od 1989 r. najpierw pracując jako księgowa, a następnie od 1994 r. prowadząc własną działalność gospodarczą w formie biura rachunkowego przekształconego w kancelarię doradztwa podatkowego Od 2000 r. prowadzi wykłady i warsztaty z zakresu podatków i rachunkowości przede wszystkich dla słuchaczy Stowarzyszenia Księgowych w Polsce jak również dla wielu innych instytucji szkoleniowych i na zlecenia firm. Pełni funkcję Wiceprzewodniczącej Małopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz prezesa zarządu Kancelarii Doradztwa Podatkowego.

Ibis Kraków Stare Miasto
ul. Pawia 15
31-154 Kraków

Wektor Wiedzy ul. Lawendowa 1 35-605 Rzeszów Tel.+ 48 17 859 47 17 Faks: 17 779 61 95 E-mail: biuro@wektorwiedzy.pl Strona: www.wektorwiedzy.pl

Szkolenie odbędzie się w dniach od 11 grudnia 2017 roku do 13 lutego 2018 roku.

Godziny szkolenia: 09:00 - 15:00.

 

Cena całego szkolenia – 990 zł/os + VAT*
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Uczestników, których dotyczy zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia.

Nadchodzące szkolenia

Skontaktuj się z nami:

ul. Lawendowa 1
35-605 Rzeszów

tel.: +48 17 283 10 45
tel.: +48 17 859 47 17
fax: +48 17 779 61 95
tel.kom.: +48 530 253 131
e-mail: biuro@wektorwiedzy.pl